Tak, masz rację - kasa to główny argument i dosyć istotny. Na 100Ah różnica rzędu 50kg, ale za cenę jedynie 10000 PLN. Budżetowo się to nie spina. Dochodzi jeszcze koszt odpowiedniej ładowarki, bo prostownik nie podoła, tyle że najszybsze co znalazłem to 5A, czyli doba przymusowego odpoczynku - moim zdaniem nieakceptowalne. Przy kwasiaku ten problem odpada - sprzęt dostępny bez problemu, naładować można i w 6h bez robienia wielkiej krzywdy. A można tak zabudować, żeby nie trzeba było nosić, tylko port do ładowania i poszedł.
czy to jest silnik elektryczny
#21 OFFLINE
Napisano 28 czerwiec 2017 - 14:16
#22 OFFLINE
Napisano 28 czerwiec 2017 - 14:18
Przyjdzie czas i potanieje.. Pamiętam jak pierwsze Li-XX wchodziły w modelarstwie na rynek, teraz są dostępne i trwałe i cena juz nie zabija.
#23 OFFLINE
Napisano 28 czerwiec 2017 - 14:46
Przetwornica 24/48 to sie mija z celem tu... praw fizyki nie oszukasz. Jak zapodasz 24V na przetwornice to z tych aku i tak musi wyjsc dana moc...+ straty na przetwornicy. Prady beda duze co bdzie szybko meczyc akumulatory... Taka zaleznosc zauwazylem, ze duzo silnikow oscyluje w granicach 50A+ max , bez wzgledu na napiecie. Czy to jest 12V, 24,36V... , Przekroczcenie tej granicy jest zapewne mozliwe , ale nie oplacalne finansowo i materialowo. Duze prady , duzo ciepla , duze akumulatory... Trzeba czekac az technologia litowa stanieje , badz pojawia sie jeszcze inne rozwiazania w akumulatorach
- eRKa lubi to
#24 OFFLINE
Napisano 28 czerwiec 2017 - 15:01
mysle ze taki silniczek dla kogos tak jak pisze Psulek ma miejsce w lodce zeby sobie przykadowo 4 x100 wsadzic i tam ladowac to moze byc dobre rozwiazanie ,widzialem gdzies nawet mocniejsze niz 5 hp
#25 OFFLINE
Napisano 28 czerwiec 2017 - 15:04
#26 OFFLINE
Napisano 28 czerwiec 2017 - 15:13
Jedyny sens jest iść w wysokie napięcia, taki układ ma większa sprawność. Trzeba tylko pamiętać, że bezpieczne napięcie dla prądu stałego i warunków mokrych to 60V.
#27 OFFLINE
Napisano 28 czerwiec 2017 - 16:04
Wysokie napięcie jest podyktowane stratami na kablach. Przy dużej mocy nie da się zrobić sensownego okablowania na niskim napięciu żeby nie było dużych strat. Przykładowo 1,2kW na 12V dla zachowania strat napięcia na poziomie 10% i 2m kabli podłączeniowych wymagało by zastosowania kabla o średnicy 4mm. Przy 48v wystarczy 1mm.
@expertfloat oczywiście masz rację, za x lat pewnie będzie to tanie jak barszcz,ale na dzień dzisiejszy jest jak jest.
Użytkownik psulek edytował ten post 28 czerwiec 2017 - 16:06
#28 OFFLINE
Napisano 28 czerwiec 2017 - 19:00
Ktos z Was nabywa ów wynalazek Panowie ?
#29 OFFLINE
Napisano 28 czerwiec 2017 - 19:23
Nagle zmarł mi kolega któremu pożyczyłem kolumnę od Mercurego.i szlak ją trafił. A miałem zamiar zbudować takiego elektryka stosując silnik modelarski w granicach 2-3KW, co w modelarstwie nie jest żadną nowością napięcie 42-50V stosowane jest tylko po to aby obniżyć pobierany prąd, jako źródło prądu my stosujemy akumulatory polimerowe tak zwane Lipole ale są drogie i tu nie przydatne. chyba że wyciągniemy komuś z hybrydy na kółkach. Niemcy już dawno robią te silniki ale są drogie z baterią ze względu właśnie na baterie polimerowe. W związku z takim obrotem tych projektów sam napęd to pikuś w kosztach do samej baterii. Sam silnik można znaleźć za 500-600zł o mocy 2-3KW i 200-300 obr no 1 volt bo o takim piszemy ale źródło zasilania i regulator obrotów z przetwornicą może być już trzy razy droższy a gdzie reszta. Dużo na ten temat można poczytać na forach modelarskich .Pozdrawiam zakręconych Tornado.
Użytkownik tornado edytował ten post 28 czerwiec 2017 - 19:59
#30 OFFLINE
Napisano 28 czerwiec 2017 - 19:28
ja bede chyba nabywal z checia bym sie z kims zrzucil wtedy moze wysylka 2silnikow wyszla by taniej jak ktos chetny to pisac
#31 OFFLINE
Napisano 28 czerwiec 2017 - 19:39
Nagle zmarł mi kolega któremu pożyczyłem kolumnę od Mercurego.
Bardzo przykre. Ja kiedyś pożyczyłem łódkę koledze, który również odszedł do krainy Wiecznych Łowów. Razem z łódką.
Jednak chyba to nie ten wątek .
#32 OFFLINE
Napisano 28 czerwiec 2017 - 19:41
Myślę, że hitem będzie silnik hybrydowy. Mam nadzieję, że doczekam takiej chwili.
#33 OFFLINE
Napisano 28 czerwiec 2017 - 22:18
hybrydowe tez juz gdzies widzialem nie moge teraz znalezc ,ale cena to byla pare tys dolarow a nie 300
#34 OFFLINE
Napisano 29 czerwiec 2017 - 06:35
ja bede chyba nabywal z checia bym sie z kims zrzucil wtedy moze wysylka 2silnikow wyszla by taniej jak ktos chetny to pisac
Wysył z aliexpress jest darmowy, a czym więcej zamawiamy jednocześnie tym większe prawdopodobienstwo opłat celnych.
Użytkownik Tomek88 edytował ten post 29 czerwiec 2017 - 06:38
#35 OFFLINE
Napisano 29 czerwiec 2017 - 06:43
oplaty i tak nie mina ,mozna by obejsc jak by pay pala mieli wtedy moga 2 rachunki wyslac jeden na mniejsza kwote i gaka wpisuja w na liscie przewozowym i drugi na wieksza ,ale pisalem do nich nie maja paypala
#36 OFFLINE
Napisano 29 czerwiec 2017 - 07:37
oplaty i tak nie mina ,mozna by obejsc jak by pay pala mieli wtedy moga 2 rachunki wyslac jeden na mniejsza kwote i gaka wpisuja w na liscie przewozowym i drugi na wieksza ,ale pisalem do nich nie maja paypala
Moje doświadczenia z izba celną są takie, ze potrafili zażyczyć sobie zrzutów z ekranu transakcji ebaya, bo sprzedający z własnej inicjatywy zaniżył wartość towaru. Nie wydali, dopóki nie udokumentowałem transakcji. Może Chińczycy mają inne kanały, ale licz się z opłatami tak czy siak w tych gabarytach.
#37 OFFLINE
Napisano 29 czerwiec 2017 - 08:12
To by było coś , płyniesz na miejscówkę na spalanie powiedzmy 15hp a na miejscu można sobie trollingowac na elektryku a jak zabraknie prądu zawsze jest spalina. Taki kompakt bo można wozić dwa na pawezy.Myślę, że hitem będzie silnik hybrydowy. Mam nadzieję, że doczekam takiej chwili.
Przyszłość jednak to silniki bldc lub sprawniejsze pmsm, cały czas pozostaje problem z baterią bo gdyby nie to spaliny ogladalibysmy tylko w muzeum
Użytkownik crizz100 edytował ten post 29 czerwiec 2017 - 08:14
#38 OFFLINE
Napisano 29 czerwiec 2017 - 08:20
Myślę, że hitem będzie silnik hybrydowy. Mam nadzieję, że doczekam takiej chwili.
Hybrydą tego nazwać raczej nie można ale jako "napęd zespolony"
https://www.minnkota...t/Engine-Mount/
tutaj wersja garażowa
http://forums.iboats...83&d=1400683890
#39 OFFLINE
Napisano 29 czerwiec 2017 - 08:21
Na strefę ciszy byłoby to super. Chodzi o sytuację, gdy trzeba umykać przed np. burzą.
Kotwitz. Takie rozwiązanie jest może i niezłe, ale zwróć uwagę na to, że musi być duże zanurzenie łodzi.
Użytkownik Janusszr edytował ten post 29 czerwiec 2017 - 08:25
#40 OFFLINE
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych