Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Silniki Mercury Viking 10 KM


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
37 odpowiedzi w tym temacie

#1 ONLINE   sol321

sol321

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 778 postów
  • Imię:Mateusz
  • Nazwisko:S.

Napisano 11 lipiec 2017 - 19:42

Koledzy, użytkuje ktoś ww. silnik? Jak jest z tym odblokowanie, piszą że na 15 KM bez żadnych problemów a na 20 KM po wymianie gaźnika. 

Czy faktycznie silnik ma taką samą moc po odblokowaniu jak 15 KM a po wymianie gaźnika jak 20 KM ?

Wymiana samego gaźnika czy czegoś jeszcze ? i ewentualnie ile taka wymiana gaźnika może kosztować. 

Za wszelkie info dziękuje.



#2 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1017 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 11 lipiec 2017 - 19:55

Ja użytkuję.

10 na 15 - odblokowanie polega na usunięciu kryzy pomiędzy gaźnikiem, a silnikiem. Taka podkładka do wywalenia. W moim zrobił to kolega od którego kupiłem silnik, ale nie mam hamowni więc nie wiem czy faktycznie moc skoczyła.

W 15 na 20 - nie wierzę.



#3 OFFLINE   szczupak1

szczupak1

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 812 postów
  • LokalizacjaDaleko od domu.

Napisano 11 lipiec 2017 - 19:57

Większy gaźnik więcej paliwa i jest moc.

#4 ONLINE   sol321

sol321

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 778 postów
  • Imię:Mateusz
  • Nazwisko:S.

Napisano 11 lipiec 2017 - 20:40

Ja użytkuję.

10 na 15 - odblokowanie polega na usunięciu kryzy pomiędzy gaźnikiem, a silnikiem. Taka podkładka do wywalenia. W moim zrobił to kolega od którego kupiłem silnik, ale nie mam hamowni więc nie wiem czy faktycznie moc skoczyła.

W 15 na 20 - nie wierzę.

A ogóle jak wrażenia z uzytkowania? czym pływasz i ile km/h jedziesz?



#5 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1469 postów

Napisano 11 lipiec 2017 - 21:42

W co tu wierzyć Panowie?!
Kupujecie silnik od producenta 15 km czy innej mocy i nie wierzycie mu?
Viking jest to 20 konny silnik o pojemności 351 cm3. Silnik w tej wersji jest zablokowany gaźnikiem do 15 km i blokada do 10 km. Odblokowanie na 15 polega na zdjęciu blokady i pociągnieciu ciegna gazu żeby łapal max obroty, na 20 KM wymiana tylko i wyłącznie gaźnika - to są dane producenta z którymi całkowicie się zgadzam bo trochę tych silników sprzedałem i nadal sprzedaje.
Odnośnie pytania do mocy z 10 na 15 chociaż i tak to jest tak naprawdę 15- tak jest widoczne szczególnie w prędkości.

Nie pamiętam dokładnie kto i do czego zakładał ale łódka 390 przed odblokowaniem na dotarciu max 30 km/h, po odblokowaniu 39, wyniki nie kłamią.

Parę silników przerobiłem na 20 KM czy to Mercury czy Yamaha właśnie wymiana gaźnika tak jak pisze producent i wyniki na +++ nie tylko w mocy, prędkości ale i spalaniu :)

Użytkownik womaly23 edytował ten post 11 lipiec 2017 - 21:52


#6 ONLINE   sol321

sol321

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 778 postów
  • Imię:Mateusz
  • Nazwisko:S.

Napisano 11 lipiec 2017 - 21:54

Dziękuje, na taką odpowiedź właśnie czekałem  :)



#7 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1017 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 12 lipiec 2017 - 16:19

Większy gaźnik więcej paliwa i jest moc.

 

Nie wystarczy dołożyć duży gaźnik, reszta elementów musi ogarnąć większą ilość mieszanki.

 

A ogóle jak wrażenia z uzytkowania? czym pływasz i ile km/h jedziesz?

 

Fajny silnik, kultura pracy na plus. Mieszanka 1:100 chociaż spotkałem się z opinią że dla żywotności lepiej dawać 1:50.

Pływam pontonem 10', phoenix - kiedyś sprzedawane z silnikami tohatsu. Prędkość na uszkodzonej i nie całkiem wyprostowanej śrubie to jakieś 27-30km/h. Z tym że ta śruba wpada w kawitację i się robi dupa.  A że praktycznie nie mam czasu na pływanie (miesiąc temu nadymałem pompom żeby sprawdzić czy mi go w zimie myszy nie zjadły, od tamtej pory byłem na rybach z 5h i to na wodzie na której katowice zabroniły łowić z pontonu, więc na piechotę..) to i nie szukam nowej śruby.

 

W co tu wierzyć Panowie?!
Kupujecie silnik od producenta 15 km czy innej mocy i nie wierzycie mu?
Viking jest to 20 konny silnik o pojemności 351 cm3. Silnik w tej wersji jest zablokowany gaźnikiem do 15 km i blokada do 10 km.

Jak piszesz to wiesz, nie wiem dlaczego byłem przekonany że to były silniki 10/15, a nie 10/15/20. No ale w takim razie jak zmienię pływadło to chyba poszukam gaźnika i powieszę mojego marinera  na pantografie jako zapasowy bo szkoda będzie sprzedawać mimo że krótka stopa :)

Kojarzysz co się w gaźniku różni ? Średnica dolotu czy tylko dysze?



#8 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1469 postów

Napisano 12 lipiec 2017 - 16:25

Gardziel, kąty odchylenia przepustnicy, dysze itd , znajomy próbował przetaczac kombinować ale mu nie wyszło najlepiej wymienić i tyle
  • szczupak1 lubi to

#9 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 12 lipiec 2017 - 18:33

@Newrom, chyba mówisz o innym silniku skoro wspominasz o mieszance.

Mam wrażenie, że kolega @sol321  pytał o silnik 4T.


  • newrom lubi to

#10 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1017 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 12 lipiec 2017 - 19:35

hehehe, no kurde miałem pytać czy chodzi o 2t ze starego wypustu, czy o coś nowego :-D

Ja mam staruszka i nie wymienię póki działa (15hp z 25 czy 27kg żelastwa!).



#11 OFFLINE   Brylant

Brylant

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 50 postów
  • LokalizacjaOstrowiec Świętokrzyski / Kraków
  • Imię:Bartosz

Napisano 26 lipiec 2017 - 18:41

Ja posiadam Vikinga 4takt odblokawoanego na 15 km. Na Buschu scate 350 m; 2 dorosłe osoby 90-100 kg + pełny zbiornik paliwa 24 l 37-38 km/h na standardowej seryjnej śrubie peech 8. Btw. Ponoć do tego modelu Mercury przewidział 12 modeli śruby.
Mi w serwisie Speed Max w Krakowie powiedzieli, że wymiana gaźnika będzie kosztowała 3000 zł. Czyli policzyli sobie różnicę między F15 a F20 sprzedawanym u nas w Polsce. Oczywiscie zrezygnowalem. Potwierdzam to co pisze Womaly23 że to silnik 20 hp zblokowany na 15/10 hp. Takie info mam też z serwisu, z Krakowa.Odblokowanie polega na ścieciu plastiku który jest ogranicznikiem na lince od gazu. Mi w serwisie wymienili na nowy od modelu F15, ponieważ nie byli pewni czy jest identyczna średnica na tym elemencie. Okazała się identyczna- koszt 15 płn.
Zablokowany nominalnie na 10 hp silnik kręci się tylko do około 2500-3000 obrotów.

#12 OFFLINE   Brylant

Brylant

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 50 postów
  • LokalizacjaOstrowiec Świętokrzyski / Kraków
  • Imię:Bartosz

Napisano 26 lipiec 2017 - 18:43

Ten element ograniczający moc na 15 hp jest między gaznikiem, a silnikiem.

#13 OFFLINE   Brylant

Brylant

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 50 postów
  • LokalizacjaOstrowiec Świętokrzyski / Kraków
  • Imię:Bartosz

Napisano 26 lipiec 2017 - 18:44

Ten element ograniczający moc na 15 hp jest między gaznikiem, a silnikiem.

#14 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1469 postów

Napisano 26 lipiec 2017 - 19:33

Dokładnie tak, dodatkowo trzeba przeregulowac ciegno gazu i nie zawsze to daje max efekt, wtedy trzeba popuscic dolna linkę a górna podkręcić i tyle. Gaźnik od 20 mogę mieć za 1500 zł gdybyś był zainteresowany

#15 OFFLINE   hasior

hasior

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3527 postów
  • Lokalizacjatam gdzie ryby

Napisano 06 wrzesień 2017 - 17:51

Panowie mam pytanie,jakiej produkcji są teraz silniki Mercury, konkretnie ten pojemnośco 208cm3  ,F9,9MH z 2017 roku



#16 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4772 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 06 wrzesień 2017 - 18:45

Mercuremu produkuje Tohatsu, chyba że coś zmienili. Zobacz na tabliczkę znamionową - jak jest Made in Japan to jest to Tohatsu na 100%.


Użytkownik psulek edytował ten post 06 wrzesień 2017 - 18:46


#17 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1469 postów

Napisano 06 wrzesień 2017 - 18:50

Na tohatsu - japan

#18 OFFLINE   Wojtasz

Wojtasz

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 362 postów
  • LokalizacjaRzeszów
  • Imię:Wojciech
  • Nazwisko:Szary

Napisano 06 wrzesień 2017 - 20:45

Na Mercury 10 też Japan

#19 ONLINE   bartsiedlce

bartsiedlce

    Ekspert

  • Moderatorzy
  • 6246 postów
  • LokalizacjaSiedlce
  • Imię:Bartek

Napisano 06 wrzesień 2017 - 22:38

Wszystkie silniki sygnowane marką Merkury o mocy do 100 kM są produkcji Tohatsu od 2010 roku. Powyżej 100 kM bywa różnie, 150 i 200 i 400 nadal są produkowane przez fabrykę Merkury, pozostałe moce bywają z obu fabryk, z budą marki Merkury,

Jeśli mogę subiektywnie ocenić, to Tohatsu jest najlepszym producentem silników zaburtowych o mocy do 100 kM. Powyżej można dyskutować.

Miałem przyjemność pływać na motorze 250 kM produkcji Tohatsu, płynność obrotów, wejście na wysoki poziom, sterowalność przepustnicy, dobór śruby, wszystko cudne, miękko działa, jak maluszek, wrażenia z dozowania gazu są wyjątkowe.

To jest fura - http://www.tohatsu.c...ds/250_4st.html



#20 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 06 wrzesień 2017 - 22:51

Mówisz o silnikach z których lat produkcji?




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych