Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Silnik z maximizerem a zakłócenia echosondy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
116 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   rapa68

rapa68

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 29 postów
  • Lokalizacjadolnyślask

Napisano 31 lipiec 2017 - 09:53

Witam ,potrzebuję rady kogoś bardziej doświadczonego w temacie.Posiadam silnik z maximizerem zamontowanym przez serwis firmy sprzedającej silniki i niestety powoduje on zakłócenia echosondy .Echo podpięte mam pod ten sam akumulator co silnik i nie wiem czy to nie jest przyczyną zakłóceń ,chociaż w momencie gdy płynę na największych obrotach ,czyli teoretycznie z pominięciem maximizera zakłócenia znikają.Pytanie zasadnicze czy muszę kupić oddzielny akumulator do echa czy czeka mnie wymiana silnika.   Pozdrawiam rapa68



#2 OFFLINE   suhhar

suhhar

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 836 postów

Napisano 31 lipiec 2017 - 10:04

Ja mialem ostatnio echo podpiete do aku razem z silnikiem bo zapomnialem malego aku do echo i myslalem ze beda jakies problemy a nic sie nie dzialo tylko mialęm wrazenie ze wyswietlacz na silniku haibo oszukuje z podanym napieciem. Ale zaklocen zadnych z odczytu echo nie bylo wiec pozostaje ci chyba osobne aku.

#3 OFFLINE   szczupak1

szczupak1

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 769 postów
  • LokalizacjaDaleko od domu.

Napisano 31 lipiec 2017 - 10:30

Masz zakłócenia od silnika.

Ja mam L 7HDI i musi ona chodzić na innym aku.

Jeśli podpinam pod ten sam co elektryk na echu są zakłócenia.



#4 OFFLINE   wuran

wuran

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1701 postów
  • LokalizacjaLublin
  • Imię:Marcin

Napisano 31 lipiec 2017 - 10:32

sprawdź na osobnym aku echo ewentualnie sprawdź podłączenie kabli do aku typu: zaśniedziałe styki, nierówna powierzchnia styków, , może jak masz źle dokręcone to masz zakłócenia a przy pełnym obciążeniu jak idzie 50 czy 60A z aku to łuk elektryczny jest stały i nie masz zakłóceń



#5 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 3652 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 31 lipiec 2017 - 11:20

Zakłócenia biorą się z tego, że maxi działa jak przerywacz obwodu. W związku z tym napięcie skacze cały czas. Na pełnym otwarciu nie przerywa. Podepnij na zasilaniu echa równolegle duży kondensator. Jak nie pomoże, to tylko osobne aku.

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik psulek edytował ten post 31 lipiec 2017 - 11:21

  • spy lubi to

#6 OFFLINE   Maciej_K

Maciej_K

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2592 postów
  • LokalizacjaKrajna

Napisano 31 lipiec 2017 - 14:12

Odsuń przetwornik echa jak najdalej od silnika.



#7 OFFLINE   siarq

siarq

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 4032 postów
  • LokalizacjaAkumulatory-litowe.pl
  • Imię:adam

Napisano 31 lipiec 2017 - 15:38

Pierwsze, to w instrukcj masz napisane że echo ma być na oddzielnym aku. Druga sprawa ,to wszystkie kable od echosondy odsun od kabli silnika. Oddal maksymalnie przetwornik od silnika. Mi sie czesciow udalo wyeliminowac zaklocenia poprzez sachowanie przetwornikow pod detke. Temat do ogaranicia, ale trzeba sie nagimnastykowac

Użytkownik siarq edytował ten post 31 lipiec 2017 - 15:39


#8 OFFLINE   rapa68

rapa68

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 29 postów
  • Lokalizacjadolnyślask

Napisano 01 sierpień 2017 - 11:01

Koledzy dzięki za pomoc,oddzielny akumulator załatwił sprawę :D



#9 OFFLINE   Kielson1

Kielson1

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 48 postów
  • LokalizacjaGdańsk
  • Imię:Paweł
  • Nazwisko:K

Napisano 04 październik 2017 - 19:19

Witam,
Mam problem z zakłuceniami. Posiadam łódź RF420 wyposażoną w echosondę Garmin Echomap 92sv chirp i silnik dziobowy motorguide z funkcją kotwicy (z gps i z maxymizerem). Osobny akumulator z bakisty dziobowej zasila silnik elektryczny oraz drugi osobny akumulator z bakisty rufowej zasila echosondę. Przetwornik echosondy umieszczony jest na stałę w miejscu dedykowanym przez producenta łodzi tj. do jej dna w części rufowej (specjalne wgłębienie). Mimo to podczas pracy silnika el. na niskich obrotach i podczas kożystania z funkcji kotwicy mam zakłucenia. Kiedy tylko przyśpieszę zakłucenia ustępują. Czy ktoś może mi powiedzieć w czym może tkwić problem? Poniżej zdjęcie zakłuceń podczas funkcji kotwiczenia. Może trochę nie dokładnie je widać na części do sonaru tradycyjnego, ale są to pionowe linie składające się z pionowych kreseczek oraz kropek.12126e112f25d42ecc5809a816af987d.jpg

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

#10 OFFLINE   Lucas

Lucas

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 608 postów
  • LokalizacjaDolina Środkowej Wisły
  • Imię:Łukasz
  • Nazwisko:Lucas

Napisano 04 październik 2017 - 20:23

Widzę, że nie tylko ja miałem ten problem. Założyłem silnik dziobowy, nowy silnik suzuki 20 km, na rybach założyłem do spaliny regulator napięcia i zrobiłem ładowanie :) akurat byliśmy większą grupą i było kilku kolegów co mogło coś podpowiedzieć. A więc do rzeczy, ogarnąłem wszystkie kable, wyjście na wodę (łowiłem sumy w dryfie) wszystko hula aż miło. Dziobówka, na jednym aku ze spaliną i echem. Powrót do obozu, kolejne wypłynięcie i nic nie widzę na echu... Co jest... Podłączyłem kolejny akumulator, poprawiło się ale nadal bałagan. zacząłem wszystko od nowa przepinać i okazało się, że poluzował się minusowy kabel od ładowania, który szedł z alternatora do bloku silnika, a następne do akumulatora. U mnie to spowodowało zakłócenia, nie wiem może jakieś uziemienie czy jak?

 

Kolega teraz też miał problem, tyle że ładowanie było w silniku oryginalne, elektryk i echo na dwóch innych akumulatorach. Po włączeniu elektryka bałagan na echu. Wkurzył się i oddał silnik na gwarancję, było podejrzenie, że coś się szczotki zawiesiły itd. Na serwisie nic nie wyszło ale założyli jakiś tam filtr. Niestety już nie sprawdził działania bo sprzedał auto a w drugim nie ma haka. 

 

Reasumując, obaj mamy dziobowe silniki haswing, obaj echa Garmin Echomap. Wydaje mi się że problem tkwi w jakimś uziemieniu w wodzie o ile to możliwe. Może piszę głupoty a może to kogoś naprowadzi :)



#11 OFFLINE   Mateos_74

Mateos_74

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 97 postów
  • LokalizacjaPoznań
  • Imię:Rafał
  • Nazwisko:N

Napisano 07 październik 2017 - 12:16

używam haswinga z maxi i Garmin Echomap 72sv chirp. Przetwornik mam umieszczony przy samym silniku i nigdy (odpukać) nie miałem żadnych zakłóceń.

Czasami stawiam echo na aku i nie widzę jakiejkolwiek różnicy

Załączony plik  20170528_053703.jpg   117,59 KB   16 Ilość pobrań

 

Załączony plik  20170502_180431.jpg   207,42 KB   16 Ilość pobrań

 

 

Rok temu przez dwa lata używałem lowrenca 5hdi i czujnik miałem zamontowany na silniku i nawet wtedy nie miałem zakłuceń.

Załączony plik  20150502_171659.jpg   154,49 KB   14 Ilość pobrań

 

 


Użytkownik Mateos_74 edytował ten post 07 październik 2017 - 12:19


#12 OFFLINE   PiernikTorunski

PiernikTorunski

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 369 postów
  • LokalizacjaToronto Kuj-Pom
  • Imię:Sławek

Napisano 07 październik 2017 - 22:12

Mam RF 390 i echo Garmin 70DV na początku miałem wszystko na jednym aku czyli MK 55 z maxymizerem + echo było dobrze przez pare miesięcy, potem nagle pływając na elektryku prz biegach 1-4 nie widac ryb i echo rysuje troche dba ale nie dokładnie,po włączeniu na 5 jest Ok, po wyłączeniu silnika w dryfie czy jak stanę tez jest ok.
Wkurzyłem sie i Krzystof z Fox Boats zmienił instalacje i podpielismy pod osobny aku echo, było dobrze, teraz znowu mam problem ten sam, założyłem nawet na przewody echa filtr przeciwzakluceniowy nie pomogło.
Przy pływaniu na spalinie nie mam tego problemu
Macie jakieś pomysły ????

#13 OFFLINE   PiernikTorunski

PiernikTorunski

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 369 postów
  • LokalizacjaToronto Kuj-Pom
  • Imię:Sławek

Napisano 07 październik 2017 - 22:37

Załączony plik  image.jpeg   70,25 KB   12 Ilość pobrań

Przerwa ktora widzicie na ekranie to moment włączenia silnika elektrycznego

Użytkownik PiernikTorunski edytował ten post 07 październik 2017 - 22:38


#14 OFFLINE   siarq

siarq

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 4032 postów
  • LokalizacjaAkumulatory-litowe.pl
  • Imię:adam

Napisano 08 październik 2017 - 08:07

To jest urok silnikow elektrycznych i echosond... jeśli masz mozliwosc to odsun wszelkiej maści kable echosondy od kabli silnika. Odsun maksymalnie ile to możliwe przetwornik od silnika. Ciężko jest się pozbyć zakłóceń.. .. przy spalinach dużo łatwiej. Gdyż tam tylko zawirowania wody mają wplyw

#15 OFFLINE   PiernikTorunski

PiernikTorunski

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 369 postów
  • LokalizacjaToronto Kuj-Pom
  • Imię:Sławek

Napisano 08 październik 2017 - 11:11

tak jak pisał kolega powyżej, łódce River Fox 390 w tych łódkach czujnik jest wklejony lub przymocowany z tyłu łodzi po środku łódki w bardzo bliskiej odległości od silnika elektrycznego zamocowanego z tyłu na pawęży, kable też lecą blisko silnika, taka konstrukcja zastanawia mnie tylko jedna rzecz :  dlaczego od kwietnia  do września było dobrze na jednym aku silnik i echo a potem nagle się spierd.....

 

zmiana prądu czyli osobny aku pomogło ale znowu na chwile, teraz nie mogę tego ogarnąć, mało tego nawet żabki prze lutowałem na zwykłe uszka do aku tez nic, sami widzicie że jak silnik zostanie włączony na 1-2-3-4 bieg automatycznie nie pokazuje mi ryb i nie dokładnie rysuje dno, jedynie jak wezmę na 5  bieg jest dobrze. 

 

jedziesz łódką jak nie widomy, bo nie widzisz drobnicy i ryb, i tak poruszam się po omacku, ból dupy nieziemski -(((


Użytkownik PiernikTorunski edytował ten post 08 październik 2017 - 11:13


#16 OFFLINE   Kielson1

Kielson1

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 48 postów
  • LokalizacjaGdańsk
  • Imię:Paweł
  • Nazwisko:K

Napisano 15 październik 2017 - 20:17

Witam,
Mam problem z zakłuceniami. Posiadam łódź RF420 wyposażoną w echosondę Garmin Echomap 92sv chirp i silnik dziobowy motorguide z funkcją kotwicy (z gps i z maxymizerem). Osobny akumulator z bakisty dziobowej zasila silnik elektryczny oraz drugi osobny akumulator z bakisty rufowej zasila echosondę. Przetwornik echosondy umieszczony jest na stałę w miejscu dedykowanym przez producenta łodzi tj. do jej dna w części rufowej (specjalne wgłębienie). Mimo to podczas pracy silnika el. na niskich obrotach i podczas kożystania z funkcji kotwicy mam zakłucenia. Kiedy tylko przyśpieszę zakłucenia ustępują. Czy ktoś może mi powiedzieć w czym może tkwić problem? Poniżej zdjęcie zakłuceń podczas funkcji kotwiczenia. Może trochę nie dokładnie je widać na części do sonaru tradycyjnego, ale są to pionowe linie składające się z pionowych kreseczek oraz kropek.12126e112f25d42ecc5809a816af987d.jpg

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

No i po problemie ! Po wyczerpaniu wszystkich możliwych kombinacji w pewnym momencie uświadomiłem sobie że nie spróbowałem jeszcze jednej opcji. Bez żadnego przekonania podpiołem echosondę do akumulatora rozruchowego od silnika spalinowego ( zwykły akumulator kwasowy). Jakież było moje zaskoczenie kiedy zakłucenia na ekranie nagle zniknęły! Prawie nie wierzyłem. Przeanalizowałem wszystko i wynika, że u mnie problem tkwił najprawdobobniej w rodzaju akumulatora który zasilał urządzenie. Najpierw echo było podpięte pod jeden żelowy duży akumulator wspólny z silnikiem elektrycznym i występowały zakłucenia. Następnie zakupiłem do echa osobny akumulator - również żelowy. Niestety bez efektu. Dopiero po podłączeniu urządzenia do zwykłego akumulatora kwasowego problem zniknął. Sprawdzałem to jeszcze wiele razy aby się ostatecznie upewnić przełączjąc echosondę raz do akumulatora żelowego raz do kwasowego i za każdym razem pod żelówką występowały zakłucenia natomiast pod kwasówką nie było po nich śladu. Nie znam się na elektryce więc może ktoś wyjaśni co to za zjawisko? A może to jakieś czary?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

#17 OFFLINE   szczupak1

szczupak1

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 769 postów
  • LokalizacjaDaleko od domu.

Napisano 15 październik 2017 - 20:28

Kup akumulator Agm.

#18 OFFLINE   siarq

siarq

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 4032 postów
  • LokalizacjaAkumulatory-litowe.pl
  • Imię:adam

Napisano 15 październik 2017 - 21:19

A jakiej pojemnosci miałes ten aku na którym były zakłócenia?

#19 OFFLINE   Kielson1

Kielson1

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 48 postów
  • LokalizacjaGdańsk
  • Imię:Paweł
  • Nazwisko:K

Napisano 16 październik 2017 - 19:11

A jakiej pojemnosci miałes ten aku na którym były zakłócenia?

Miałem agm o pojemności 120Ah wspólny dla silnika i echosondy. Później zakupiłem osobny dla echosondy o pojemności 26Ah też żelowy ale npg, a nie agm. W obu przypadkach miałem zakłucenia.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

#20 OFFLINE   siarq

siarq

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 4032 postów
  • LokalizacjaAkumulatory-litowe.pl
  • Imię:adam

Napisano 16 październik 2017 - 19:50

a jakiej pojemnosci podpieles tego kwasa nowego ?






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych