ktoś wie jak walą te silniki iskrą ? 2 razy na obrót , raz na obrót , raz na dwa obroty bo w książce nic nie ma mi dziwne rzeczy wyszły
Łódź RF420 GPX Mercury30 jaka śruba
#21 OFFLINE
Napisano 29 sierpień 2017 - 22:04
#22 OFFLINE
Napisano 30 sierpień 2017 - 16:16
#23 OFFLINE
Napisano 31 sierpień 2017 - 09:59
Takie dziwne ustawienia są w tym obrotomierzu Dziś przepłynę się przetestować w końcu
#24 OFFLINE
Napisano 31 sierpień 2017 - 16:34
Wydaje mi się że raz na obrót, bo po co miał by mieć puste przeloty tlok
Jak raz na obrót? Czy to dwusuw?
Jeśli czterosuw to:
-tłok w górnym położeniu, następuje zapłon i wybuch mieszanki, tłok przesuwa się do wału korbowego
-tłok w dolnym położeniu przesuwa się w górę, następuje usunięcie spalin
-tłok w górnym położeniu, przesuwa się w dół, następuje zassanie i napełnienie cylindra mieszanką
-tłok w dolnym położeniu, przesuwa się w górę, następuje sprężenie mieszanki
itd.
To tak łopatologicznie i po chłopsku.
Zapłon następuje co 2 obroty wału.
#25 OFFLINE
Napisano 31 sierpień 2017 - 16:45
Użytkownik -Power- edytował ten post 31 sierpień 2017 - 16:49
#26 OFFLINE
Napisano 31 sierpień 2017 - 18:07
Zapłon jest co obrót, w spaliny też daje iskre. Inaczej mówiąc, co górne położenie tłoka iskra...
W jakim celu ta iskra?
Przecież przy tłoku w górnym położeniu, zostaje niewiele miejsca w cylindrze i to jeszcze przestrzeń napełniona resztką spalin.
Spaliny się odpalają i następuje ponowny suw pracy, takie echo?
#27 OFFLINE
Napisano 31 sierpień 2017 - 19:43
W silnikach zaburtowych zwłaszcza małej mocy dominuje jednak pierwszy z systemów.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Użytkownik Piotrek84 edytował ten post 31 sierpień 2017 - 20:22
- thug i Z.Milewski lubią to
#28 OFFLINE
Napisano 31 sierpień 2017 - 20:44
Odpalanie iskry co obrót wynika z konstrukcji systemu zaplonowego. W wiekszosci silnikow zaburtowych wystepuje zaplon CDI. Takie silniki maja jedynie czujnik polozenia wału korbowego . Sterownik wie jedynie kiedy tłok jest w górnym położeniu, nie wie czy jest to suw sprężania czy wydechu dlatego musi odpalic co obrót. Nie ma to żadnego negatywanego wplywu na silnik po prostu jedna iska ( na suwie wydechu) jest zmarnowana. W nowoczesnych silnikach samochodowy jest dodatkowo czujnik położenia wałka rozrządu i w tym przypadku silnik już wie czy jest to kompresja czy wydech i iskra jest wytwarzana raz na dwa obroty.
W silnikach zaburtowych zwłaszcza małej mocy dominuje jednak pierwszy z systemów.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Aaaaaa .
To takie buty, oszczędności w konstrukcji.
#29 OFFLINE
Napisano 31 sierpień 2017 - 20:45
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#30 OFFLINE
Napisano 04 wrzesień 2017 - 22:30
Ok dziś w końcu pływałem. Silnik ustawiony na 2 od dołu trymie bo tam najszybciej płynie. Dwie osoby prędkość 40.7 obrotomierz pokazywał 4710 Toż to się nawet nie wkręca w max obroty miedzy 5250a 6250. Ustawnienia obrotomierza 2x iskra na obrót . tylko tak pokazywał jakieś normalne rzeczy np. wolne obroty w okolicy 850 wg katalogu .
#31 OFFLINE
Napisano 04 wrzesień 2017 - 23:02
Nie potrafię odnieść się do jakości odczytu tego typu obrotomierzy, nigdy ich nie używałem.
#32 OFFLINE
Napisano 04 wrzesień 2017 - 23:04
To jest na tej 13 czy 9,5?
#33 OFFLINE
Napisano 04 wrzesień 2017 - 23:12
Na 9,5 miałby ponad -10 co jest mało realne.
#34 OFFLINE
Napisano 05 wrzesień 2017 - 09:33
No właśnie że to jest na tej 9.5 . Tamtej 13ki nie sprawdzałem nawet bo obroty były niższe i prędkość o 5km/h więc wydało mi się bez sensu.
Użytkownik Tubylec1982 edytował ten post 05 wrzesień 2017 - 09:56
#35 OFFLINE
Napisano 05 wrzesień 2017 - 10:02
To na 100 % coś nie tak z obrotomierzem.
Zakładając 5% uślizg śruby ( to nie wiele jak na aluminiową śrubę ) o skoku 9,5 powinieneś mieć obroty około 5600, przy uślizgu 10% - 5900
#36 OFFLINE
Napisano 05 wrzesień 2017 - 10:09
Hmm kupię jakiś normalny i pod silnik podłącze chyba , czy ewentualnie w cenie obrotomierza na na chybił/trafił śrubę 9 7/8x11 jak wcześniej pisali ?
#37 OFFLINE
Napisano 05 wrzesień 2017 - 12:28
Jeśli np twoje echo posiada możliwość połączenia się z silnikiem poprzez NMEA yo moze w tą stronę spróbuj, można też zakupić moduł Bluetooth i mieć komplet informacji chociażby w smartfonie, a warto według mnie znać bieżące parametry silnika, ostatecznie możesz kupić zegar smartcraft, który także ma wszystkie niezbędne funkcje.
#38 OFFLINE
Napisano 05 wrzesień 2017 - 12:50
Co to za moduł BT do silnika ?
#39 OFFLINE
Napisano 05 wrzesień 2017 - 13:02
Teraz sprawdziłem dokładnie.
Niestety działa z silnikami od 40hp.
#40 OFFLINE
Napisano 05 wrzesień 2017 - 13:08
Sądzę, że ten obrotomierz będzie do d..y do tego silnika. Z tego co pamiętam, to one są do parzystej liczby cylindrów. To są silniki rzędowe trzycylindrowe, więc mają inną sekwencję zapłonu. Silnik o parzystej liczbie cylindrów ma tłoki przesunięte na korbowodzie o 180. W trzech garach cyindry są przesunięte na korbowodzie o 120 stopni i sekwencja zapłonu jest inna. Na dwa obroty wału silnik 3 cylindrowy musi dać iskrę trzy razy - po jednej dla każdego cylindra osobno. Silnik z parzystą liczbą cylindrów - 2 razy. Ponieważ ten silnik ma trzy osobne cewki a nie jedną, to zapłon jest wzbudzany per cylinder. Zresztą nie może być grupowo, bo wtedy była by kolizja zapłonu dla cylindra który jest jeszcze w suwie sprężania lub końcu suwu napełniania.
Użytkownik psulek edytował ten post 05 wrzesień 2017 - 13:47
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych