Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Łódź RF420 GPX Mercury30 jaka śruba


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
92 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   Tubylec1982

Tubylec1982

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 179 postów
  • LokalizacjaŻagań

Napisano 29 sierpień 2017 - 22:04

ktoś wie jak walą te silniki iskrą ?     2 razy na obrót , raz na obrót , raz na dwa obroty bo w książce nic nie ma mi dziwne rzeczy wyszły 



#22 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1469 postów

Napisano 30 sierpień 2017 - 16:16

Wydaje mi się że raz na obrót, bo po co miał by mieć puste przeloty tlok

#23 OFFLINE   Tubylec1982

Tubylec1982

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 179 postów
  • LokalizacjaŻagań

Napisano 31 sierpień 2017 - 09:59

Takie dziwne ustawienia są w tym obrotomierzu :)  Dziś przepłynę się przetestować w końcu 



#24 OFFLINE   Z.Milewski

Z.Milewski

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 622 postów
  • Lokalizacjalubuskie

Napisano 31 sierpień 2017 - 16:34

Wydaje mi się że raz na obrót, bo po co miał by mieć puste przeloty tlok

Jak raz na obrót? Czy to dwusuw?

Jeśli czterosuw to:

-tłok w górnym położeniu, następuje zapłon i wybuch mieszanki, tłok przesuwa się do wału korbowego

-tłok w dolnym położeniu przesuwa się w górę, następuje usunięcie spalin

-tłok w górnym położeniu, przesuwa się w dół, następuje zassanie i napełnienie cylindra mieszanką

-tłok w dolnym położeniu, przesuwa się w górę, następuje sprężenie mieszanki

itd.

To tak łopatologicznie i po chłopsku.

Zapłon następuje co 2 obroty wału.



#25 OFFLINE   -Power-

-Power-

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 102 postów

Napisano 31 sierpień 2017 - 16:45

Zapłon jest co obrót, w spaliny też daje iskre. Inaczej mówiąc, co górne położenie tłoka iskra...

Użytkownik -Power- edytował ten post 31 sierpień 2017 - 16:49


#26 OFFLINE   Z.Milewski

Z.Milewski

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 622 postów
  • Lokalizacjalubuskie

Napisano 31 sierpień 2017 - 18:07

Zapłon jest co obrót, w spaliny też daje iskre. Inaczej mówiąc, co górne położenie tłoka iskra...

W jakim celu ta iskra?

Przecież przy tłoku w górnym położeniu, zostaje niewiele miejsca w cylindrze i to jeszcze przestrzeń napełniona resztką spalin.

Spaliny się odpalają i następuje ponowny suw pracy, takie echo?



#27 OFFLINE   Piotrek84

Piotrek84

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 78 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Imię:Piotr

Napisano 31 sierpień 2017 - 19:43

Odpalanie iskry co obrót wynika z konstrukcji systemu zaplonowego. W wiekszosci silnikow zaburtowych wystepuje zaplon CDI. Takie silniki maja jedynie czujnik polozenia wału korbowego . Sterownik wie jedynie kiedy tłok jest w górnym położeniu, nie wie czy jest to suw sprężania czy wydechu dlatego musi odpalic co obrót. Nie ma to żadnego negatywanego wplywu na silnik po prostu jedna iska ( na suwie wydechu) jest zmarnowana. W nowoczesnych silnikach samochodowy jest dodatkowo czujnik położenia wałka rozrządu i w tym przypadku silnik już wie czy jest to kompresja czy wydech i iskra jest wytwarzana raz na dwa obroty.
W silnikach zaburtowych zwłaszcza małej mocy dominuje jednak pierwszy z systemów.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Użytkownik Piotrek84 edytował ten post 31 sierpień 2017 - 20:22

  • thug i Z.Milewski lubią to

#28 OFFLINE   Z.Milewski

Z.Milewski

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 622 postów
  • Lokalizacjalubuskie

Napisano 31 sierpień 2017 - 20:44

Odpalanie iskry co obrót wynika z konstrukcji systemu zaplonowego. W wiekszosci silnikow zaburtowych wystepuje zaplon CDI. Takie silniki maja jedynie czujnik polozenia wału korbowego . Sterownik wie jedynie kiedy tłok jest w górnym położeniu, nie wie czy jest to suw sprężania czy wydechu dlatego musi odpalic co obrót. Nie ma to żadnego negatywanego wplywu na silnik po prostu jedna iska ( na suwie wydechu) jest zmarnowana. W nowoczesnych silnikach samochodowy jest dodatkowo czujnik położenia wałka rozrządu i w tym przypadku silnik już wie czy jest to kompresja czy wydech i iskra jest wytwarzana raz na dwa obroty.
W silnikach zaburtowych zwłaszcza małej mocy dominuje jednak pierwszy z systemów.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Aaaaaa :) .

To takie buty, oszczędności w konstrukcji.



#29 OFFLINE   Piotrek84

Piotrek84

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 78 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Imię:Piotr

Napisano 31 sierpień 2017 - 20:45

Oszczedności i upraszczanie (mniej rzeczy do zepsucia)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#30 OFFLINE   Tubylec1982

Tubylec1982

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 179 postów
  • LokalizacjaŻagań

Napisano 04 wrzesień 2017 - 22:30

Ok dziś w końcu pływałem. Silnik ustawiony na 2 od dołu trymie bo tam najszybciej płynie.  Dwie osoby prędkość 40.7    obrotomierz pokazywał 4710  :blink:  Toż to się nawet nie wkręca w max obroty miedzy 5250a 6250. Ustawnienia obrotomierza 2x iskra na obrót . tylko tak pokazywał jakieś normalne rzeczy np. wolne obroty w okolicy 850 wg katalogu . 



#31 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 04 wrzesień 2017 - 23:02

Jeśli jest taka możliwość, a pewnie kilku użytkowników się znajdzie, warto porównać jskie kto osiąga obroty na jakiej srubie, w pewnym stopniu wykluczy to błąd pomiaru.
Nie potrafię odnieść się do jakości odczytu tego typu obrotomierzy, nigdy ich nie używałem.

#32 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4787 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 04 wrzesień 2017 - 23:04

To jest na tej 13 czy 9,5?



#33 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 04 wrzesień 2017 - 23:12

Raczej 13, jeśli obroty sa w miare dokładne, uslizg spory (17).
Na 9,5 miałby ponad -10 co jest mało realne.

#34 OFFLINE   Tubylec1982

Tubylec1982

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 179 postów
  • LokalizacjaŻagań

Napisano 05 wrzesień 2017 - 09:33

No właśnie że to jest na tej 9.5    . Tamtej 13ki nie sprawdzałem nawet bo obroty były  niższe i  prędkość o 5km/h więc wydało mi się bez sensu.


Użytkownik Tubylec1982 edytował ten post 05 wrzesień 2017 - 09:56


#35 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 05 wrzesień 2017 - 10:02

To na 100 % coś nie tak z obrotomierzem.

Zakładając 5% uślizg śruby ( to nie wiele jak na aluminiową śrubę )  o skoku 9,5 powinieneś mieć obroty około 5600, przy uślizgu 10% - 5900
 



#36 OFFLINE   Tubylec1982

Tubylec1982

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 179 postów
  • LokalizacjaŻagań

Napisano 05 wrzesień 2017 - 10:09

Hmm kupię jakiś normalny i pod silnik podłącze chyba   , czy  ewentualnie w cenie obrotomierza na na chybił/trafił  śrubę 9 7/8x11    jak wcześniej pisali ?



#37 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 05 wrzesień 2017 - 12:28

Nie potrafię wróżyć, jestem zwolennikiem oryginalnych części.
Jeśli np twoje echo posiada możliwość połączenia się z silnikiem poprzez NMEA yo moze w tą stronę spróbuj, można też zakupić moduł Bluetooth i mieć komplet informacji chociażby w smartfonie, a warto według mnie znać bieżące parametry silnika, ostatecznie możesz kupić zegar smartcraft, który także ma wszystkie niezbędne funkcje.

#38 OFFLINE   Tubylec1982

Tubylec1982

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 179 postów
  • LokalizacjaŻagań

Napisano 05 wrzesień 2017 - 12:50

Co to za moduł BT  do silnika ?   



#39 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 05 wrzesień 2017 - 13:02

Vessel View Mobile.
Teraz sprawdziłem dokładnie.
Niestety działa z silnikami od 40hp.

#40 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4787 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 05 wrzesień 2017 - 13:08

Sądzę, że ten obrotomierz będzie do d..y do tego silnika. Z tego co pamiętam, to one są do parzystej liczby cylindrów. To są silniki rzędowe  trzycylindrowe, więc mają inną sekwencję zapłonu. Silnik o parzystej liczbie cylindrów ma tłoki przesunięte na korbowodzie o 180. W trzech garach cyindry są przesunięte na korbowodzie o 120 stopni i sekwencja zapłonu jest inna. Na dwa obroty wału silnik 3 cylindrowy musi dać iskrę trzy razy - po jednej dla każdego cylindra osobno. Silnik z parzystą liczbą cylindrów  - 2 razy. Ponieważ ten silnik ma trzy osobne cewki a nie jedną, to zapłon jest wzbudzany per cylinder. Zresztą nie może być grupowo, bo wtedy była by kolizja zapłonu dla cylindra który jest jeszcze w suwie sprężania lub  końcu suwu napełniania.


Użytkownik psulek edytował ten post 05 wrzesień 2017 - 13:47





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych