Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Problem z ładowaniem akumulatora


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   KrzyObr

KrzyObr

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 146 postów
  • LokalizacjaŁódź

Napisano 05 wrzesień 2017 - 18:27


Witam.

Ostatnio wyposażyłem się w nowy akumulator do łódki. Pływam teraz po Mazurach i lądowałem akumulator raz i było Ok. A teraz ładowarka wariuje tak jak na filmie https://youtu.be/P2x6wlrBMzw

Czy ktoś może spotkał się z podobnym problemem bo nie wiem co jest nie tak. Cały czas w kółko tak jakby się resetowała, albo niepotrzebnie panikuje bo może tak ma być.
Dzięki za wszelką pomoc i pozdrawiam


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#2 OFFLINE   GregorS

GregorS

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 708 postów
  • LokalizacjaOlsztyn
  • Imię:Grzegorz

Napisano 05 wrzesień 2017 - 19:38

Ultipower to ładowarka impulsowa, być może po osiągnięciu pełnego naładowania przechodzi w tryb podtrzymania. Zadzwoń do serwisu i zapytaj, dla pewności.

Miałem tą ładowarkę ale mi przestała się wyłączać po osiągnięciu pełnego naładowania i wymienili mi bezpłatnie na Schumachera SCI10a.



#3 OFFLINE   KrzyObr

KrzyObr

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 146 postów
  • LokalizacjaŁódź

Napisano 05 wrzesień 2017 - 19:43

No właśnie mi ona zaczyna tak wariować od samego początku po podłączeniu aku po spłynięciu z wody. Tak jakby się resetowała, przy starym aku agm działała dobrze i nie było problemu. Za pierwszym razem przy tym nowym aku kwasiaku głębokiego rozładowania szło Ok a teraz takie cyrki.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#4 OFFLINE   SzymonK

SzymonK

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 261 postów
  • LokalizacjaTomaszów Maz.
  • Imię:Szymon

Napisano 06 wrzesień 2017 - 01:43

To wygląda na problem z ładowarką a nie z akumulatorem. Być może jakiś zimny lut, pęknięcie ścieżki, przerwany/nadłamany kabel np. przy krokodylku, itp. Ona pewnie uznaje, że akumulator jest naładowany po osiągnięciu napięcia 14,4-14,5V jeśli pobór prądu jest niski. Jeśli prąd płynie bardzo mały to podnosi momentalnie napięcie do tych maksymalnych 14,5V i uznaje, że akumulator jest naładowany bo nadal bierze zbyt mało prądu. I to może być proste uszkodzenie wymagające dosłownie dotknięcia lutownicą w odpowiednie miejsce lub skrócenia kabla o uszkodzony odcinek.

To oczywiście hipoteza, ale na 99% obstawiam ładowarkę.


Użytkownik SzymonK edytował ten post 06 wrzesień 2017 - 01:55


#5 OFFLINE   KrzyObr

KrzyObr

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 146 postów
  • LokalizacjaŁódź

Napisano 06 wrzesień 2017 - 08:29

Dzięki za odpowiedź. Mam nadzieję że jest tak jak mówisz. Dziękuję jeszcze raz.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#6 OFFLINE   thug

thug

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1116 postów
  • LokalizacjaMazowsze

Napisano 03 czerwiec 2018 - 18:47

Podepnę się pod istniejący temat. Pojawił się u mnie taki oto problem.

Ładowarka Yato 8303 15A, podpinam aku sznajder/zap marine. Ustawiam parametry, prąd ładowania i rozpoczyna się ładowanie. Ale nie kończy, po 16h ładowarka ustawiona na 6A ładuje stopniowo obniżając natężenie do okolic 1A i tak utrzymuje przez kilka godzin. Nie następuje odłączenie i nie zaświeca się kontrolka FULL, jak to miało miejsce do tej pory. Po kilkunastu godzinach gdzie już na pewno akumulator byłby naładowany (tym bardziej że podpiąłem go po 3 tygodniach od ostatniego ładowania, a nie był używany). Kontrolka FULL zapala się dopiero gdy podczas ładowania wcisnę Baterry Voltage. Momentalnie przerywa ładowanie, pokazuje napięcie lekko powyżej 14v i zaświeca się kontrolka FULL. Gdybym tego nie zrobił to cholera wie ile jeszcze by ładował. Pomyślałem w pierwszej kolejności że zap to zap, pewnie zdechł. Ale mam awaryjny akumulator wyjęty z volvo xc90 (wciąż sprawny) i podczas ładowania jest dokładnie to samo. Dawniej rozładowany akumulator po pływaniu był nabity w 6h, dziś około 16h i ciągle trwa ładowanie.

Czyżby Yato kaput? Szkoda by było bo nowy prostownik zamierzałem kupić dopiero przy przejściu na Li-po ;)






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych