Planuję wymienić silnik na 25-30km. Nie specjalnie siedzę w temacie więc proszę o poradę.
Obecnie pływam na hondzie 20km z ładowaniem, szarpanką i el. rozruchem i w takiej opcji najchętniej bym kupił kolejny silnik.
Niestety jedyny silnik pod rumpel z taką opcją jaki znalazłem to
Yamaha F25 GWHS - pojemność 432cm, 2 cylindry, waga 60kg, alternator 12V 16A, wtrysk
Jeżeli chodzi o osiągi to znalazłem w sieci info, że przy 2 osobach ( prawdopodobnie bez gratów) na semperze 440xt vmax to 40-45 km/h
Silnik wszedł do dystrybucji w tym roku a ja szukam raczej silnika kilkuletniego ale zobaczymy.
Kolejny silnik który biorę pod uwagę to starsza konstrukcja Yamahy:
Yamaha F25 DMHS - pojemność 498cm, cylindry 2+1 ( co to jest ten jeden?), waga 77kg., gaźnik, rozruch ręczny.(czy są modele z el. rozruchem i szarpanką)
Info z sieci o vmax to 50km/h przy 2 osobach na semperze 440 komfort. (Z tego co wiem to skorupa jest ta sama co w xt)
NIby jeden i drugi ma 25km a różnica vmax jest dosyć spora. Czy to za zasługą większej pojemności czy może info z sieci jest przekłamane?
Kolejne silniki to:
Mercury F25 MH EFI -pojemność 526cm, 3 cylindry, waga 71kg, wtrysk, rozruch ręczny
oraz
Mercury F30 MH GA EFI - pojemność 526, 3 cylindry, waga 78kg, wtrysk, rozruch ręczny
Z tego co wyczytałem konstrukcje 3 cylindrowe posiadają dużo większą kulturę pracy, są cichsze.
Może ktoś pływał na na 2 i 3 cylindrach i ma porównanie. Czy ta różnica w pracy jest znaczna ?
Czy Mercurego 25 km można przerobić na 30 i jaki to koszt?
Moja łódź to semper 440xt, od silnika oczekuję płynięcia ok 40km/h przy 2 osobach + graty bez żyłowania silnika.
Czego szukać? Co kupić?