Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Yamaha 25km VS Mercury 25km - 2cyl. vs 3cyl.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
27 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   sajdol1

sajdol1

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 697 postów
  • LokalizacjaWawa

Napisano 21 październik 2017 - 12:23

Planuję wymienić silnik na 25-30km. Nie specjalnie siedzę w temacie więc proszę o poradę.

Obecnie pływam na hondzie 20km z ładowaniem, szarpanką i el. rozruchem i w takiej opcji najchętniej bym kupił kolejny silnik.

Niestety jedyny silnik pod rumpel z taką opcją jaki znalazłem to

 

Yamaha F25 GWHS - pojemność 432cm, 2 cylindry, waga 60kg, alternator 12V 16A, wtrysk

 

Jeżeli chodzi o osiągi to znalazłem w sieci info, że przy 2 osobach ( prawdopodobnie bez gratów) na semperze 440xt vmax to 40-45 km/h

Silnik wszedł do dystrybucji w tym roku a ja szukam raczej silnika kilkuletniego ale zobaczymy.

 

Kolejny silnik który biorę pod uwagę to starsza konstrukcja Yamahy:

 

Yamaha F25 DMHS - pojemność 498cm, cylindry 2+1 ( co to jest ten jeden?), waga 77kg., gaźnik, rozruch ręczny.(czy są modele z el. rozruchem i szarpanką)

 

Info z sieci o vmax to 50km/h przy 2 osobach na semperze 440 komfort. (Z tego co wiem to skorupa jest ta sama co w xt)

NIby jeden i drugi ma 25km a różnica vmax jest dosyć spora. Czy to za zasługą większej pojemności czy może info z sieci jest przekłamane? 

 

Kolejne silniki to:

 

Mercury F25 MH EFI -pojemność 526cm, 3 cylindry, waga 71kg, wtrysk, rozruch ręczny

 

oraz

 

Mercury F30 MH GA EFI - pojemność 526, 3 cylindry, waga 78kg, wtrysk, rozruch ręczny

 

Z tego co wyczytałem konstrukcje 3 cylindrowe posiadają dużo większą kulturę pracy, są cichsze.

 

Może ktoś pływał na na 2 i 3 cylindrach i ma porównanie. Czy ta różnica w pracy jest znaczna ?

 

Czy Mercurego 25 km można przerobić na 30 i jaki to koszt?

 

Moja łódź to semper 440xt, od silnika oczekuję płynięcia ok 40km/h przy 2 osobach + graty  bez żyłowania silnika.

 

Czego szukać? Co kupić?

 

 

 

 

 



#2 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4772 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 21 październik 2017 - 13:08

Rozważ jeszcze Yamahę 30, spora pojemność i w standardzie podnoszenie gazowe.

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka
  • Radbraw i sajdol1 lubią to

#3 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 21 październik 2017 - 13:10

Twój warunek:  "Moja łódź to semper 440xt, od silnika oczekuję płynięcia ok 40km/h przy 2 osobach + graty  bez żyłowania silnika." jest nie do spełnienia przy tej mocy silników chyba , że nie żyłowanie silnika rozumiesz przez zdjęcie 500 rpm. Dopiero 40-50 hp pozwoli Ci na pływanie we dwójkę i z klamotami prędkością 40km/h tak, że silnik faktycznie będzie miał lekko. Przerobiłem temat na kilku łodziach swoich jak i znajomych. 

Silnik 30 hp pozwoli Ci na prędkość 50 km/h ale każdy kilogram będzie już odczuwał 2X bardziej niż 50hp ( różnica w pojemności jest prawie dwukrotna ) , a szczególnie przy niższych obrotach.

Problemem jest tu niestety waga, nie wiem jak semper zniósł by ponad 100 kg na pawęży. 

Nie wiem czy owy semper miał podpięty silnik o takiej wadze, nie interesowałem się. Jeżeli tak to warto zapytać jak się zachowuje itd. 

 

Wracając do wytypowanych przez Ciebie silników.

Moc się bierze z pojemności ale i podnosi wagę. Każdy dodatkowy cylinder podnosi kulturę pracy silnika oraz jego sprawność.

Obojętnie czy się zdecydujesz na Yamaha czy Mercury, jeden i drugi powinien służyć dluuuugie lata. 

Osobiście wybrałbym Mercurego 30 EFI. Wtrysk to wtrysk :) 

Co do przeróbki to schematy w dłoń i sprawdzaj czym się różnią ( głównie komputer, jakieś zwężki w kolektorze ssącym, wtryski (?) ) 
 


  • sajdol1 lubi to

#4 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4772 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 21 październik 2017 - 13:20

Do listy dostałbym jeszcze głowicę i wydech.

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

#5 OFFLINE   sajdol1

sajdol1

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 697 postów
  • LokalizacjaWawa

Napisano 21 październik 2017 - 13:26

Właśnie boję się tej wagi. Widziełem F420 z 40stką i dawał radę.  Sempera nie widziałem. Tu filmik z pływania 30stką na semperze 440. Vmax ok. 60km/h.

https://www.youtube....h?v=mGezaUz_5xI

Nie za bardzo łódź podnosi?


Użytkownik sajdol1 edytował ten post 21 październik 2017 - 13:28


#6 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 21 październik 2017 - 14:07

Właśnie boję się tej wagi. Widziełem F420 z 40stką i dawał radę.  Sempera nie widziałem. Tu filmik z pływania 30stką na semperze 440. Vmax ok. 60km/h.

https://www.youtube....h?v=mGezaUz_5xI

Nie za bardzo łódź podnosi?

 

Jest ok.

Tylko te 62 to tak, hmmm... ;) 



#7 OFFLINE   pulos1

pulos1

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 164 postów
  • Lokalizacjawarszawa
  • Imię:andrzej

Napisano 21 październik 2017 - 14:22

koelgo ja mam Mercurego efi 25 na łódce horn 440 - jednostka zbliżona gabarytowo.

Z tego co widzę, Semper 440 waży 180 kg, natomiast moja ma ok 220kg suchej wagi.

Prędkości jakie osiągam to ok 41-42 samodzielnie z klamotami (dodatkowo na dziobie aku, winda elektr + kotwica 13) - 6000obr.min

We dwóch z klamotami ok 35-36 przy obr 5600.

Zapewne lżejsza łódka będzie szybsza - o ile nie wiem.

Do 40km/h we dwóch na 3/4 gazu to raczej w 40 km musisz celować, albo i 50 w 3 cylindrach


  • kotwitz i sajdol1 lubią to

#8 OFFLINE   Marcin Ostróda

Marcin Ostróda

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 491 postów
  • LokalizacjaOstróda
  • Imię:Marcin
  • Nazwisko:G

Napisano 21 październik 2017 - 17:31

Ja z kolei posiadam Sempera 440xt i nową Yamahę 25 km (na wtrysku).

Co do prędkości, to łódka załadowana na full ( 2 osoby, ja 120 kg, kolega 110 kg, dwie skrzynki + jedna duża torba, akumulator 115 Ah na rufie do obsługi dużego echa 12 cali i rozruchu silnika, na dziobie silnik dziobowy + akumulator 12- Ah, plus inne mniejsze graty w łodzi np. gaśnica, mała skrzynka z kluczami) 

łódka płynie 41 km/h. Będę jeszcze próbował pokombinować coś ze zmianą śrub, może coś się uda dodać ale nie liczę za zbyt dużo. Tutaj każdy kilogram ma duże znaczenie. kilka tygodni temu łódka w takiej samej obsadzie ale bez silnika dziobowego tylko z winą Trac + balast 12 kg+ akumulator 80 Ah płynęła 45 km/h.

 

Też zastanawiam nad zmianą silnika na 40 kucy, z tego co wiem pawęż utrzyma.



#9 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4772 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 21 październik 2017 - 18:44

Kombinacje nic nie dadzą. Trzeba zbierać dutki na nowy silnik. Ale z tego co pamiętam miało być mobilnie...

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik psulek edytował ten post 21 październik 2017 - 18:45


#10 OFFLINE   gammbler

gammbler

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 220 postów
  • Lokalizacjaszczecin

Napisano 21 październik 2017 - 20:25

Twój warunek:  "Moja łódź to semper 440xt, od silnika oczekuję płynięcia ok 40km/h przy 2 osobach + graty  bez żyłowania silnika." jest nie do spełnienia przy tej mocy silników chyba , że nie żyłowanie silnika rozumiesz przez zdjęcie 500 rpm. Dopiero 40-50 hp pozwoli Ci na pływanie we dwójkę i z klamotami prędkością 40km/h tak, że silnik faktycznie będzie miał lekko. Przerobiłem temat na kilku łodziach swoich jak i znajomych. 

Silnik 30 hp pozwoli Ci na prędkość 50 km/h ale każdy kilogram będzie już odczuwał 2X bardziej niż 50hp ( różnica w pojemności jest prawie dwukrotna ) , a szczególnie przy niższych obrotach.

Problemem jest tu niestety waga, nie wiem jak semper zniósł by ponad 100 kg na pawęży. 

Nie wiem czy owy semper miał podpięty silnik o takiej wadze, nie interesowałem się. Jeżeli tak to warto zapytać jak się zachowuje itd. 

 

Wracając do wytypowanych przez Ciebie silników.

Moc się bierze z pojemności ale i podnosi wagę. Każdy dodatkowy cylinder podnosi kulturę pracy silnika oraz jego sprawność.

Obojętnie czy się zdecydujesz na Yamaha czy Mercury, jeden i drugi powinien służyć dluuuugie lata. 

Osobiście wybrałbym Mercurego 30 EFI. Wtrysk to wtrysk :)

Co do przeróbki to schematy w dłoń i sprawdzaj czym się różnią ( głównie komputer, jakieś zwężki w kolektorze ssącym, wtryski (?) ) 
 

 

 

 

moj semper 440 z Yamaha F 25 DMHS leci lekko 45 z 2 osobami majdanem aku 100 ah i silnikiem el.



#11 OFFLINE   Marcin Ostróda

Marcin Ostróda

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 491 postów
  • LokalizacjaOstróda
  • Imię:Marcin
  • Nazwisko:G

Napisano 21 październik 2017 - 21:11

pytanie ile ważysz ty i kolega.



#12 OFFLINE   gammbler

gammbler

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 220 postów
  • Lokalizacjaszczecin

Napisano 21 październik 2017 - 21:13

Ja 100 kolega koło 80

#13 OFFLINE   Marcin Ostróda

Marcin Ostróda

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 491 postów
  • LokalizacjaOstróda
  • Imię:Marcin
  • Nazwisko:G

Napisano 21 październik 2017 - 21:20

to daje ci 50 kg mniej, do tego ja mam jedno aku więcej, co daje łącznie około 70 kg.

więc wszystko się zgadza.

jak pływałem sam bez gratów to przekroczyłem 50 km/h



#14 OFFLINE   Marcin Ostróda

Marcin Ostróda

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 491 postów
  • LokalizacjaOstróda
  • Imię:Marcin
  • Nazwisko:G

Napisano 21 październik 2017 - 21:23

opcja pierwsza  - schudnąć i zmusić partnera z łódki do tego samego  :D 

raczej odpada :)

 

prościej będzie zmienić silnik

 

tylko mam nadzieję że przy 40 KM, będzie to wszystko latało ponad 50 km/h

zastanawiam się jeszcze czy zmieniać na 2 czy 4 takt.



#15 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4772 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 21 październik 2017 - 21:33

@gambler zwróć uwagę, że chodzi o pływanie w zakresie 4000-4500 z prędkością 40-45. Ty piszesz o piłowaniu 25 na maksa żeby osiągnąć zbliżony rezultat.

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka
  • gammbler lubi to

#16 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4772 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 21 październik 2017 - 21:42

@Marcin Ostróda Jeżeli w tym zakresie mocy i sporo pływasz to 4T. Jak dobrze poszukać, to można trafić okazję. Niektórzy mówią, że nie opłaca się, bo różnica w cenie zakupu jest duża. Tylko że różnica w cenie odsprzedaży też. Kolega ma Evinrude 2T 40 HP ale czasami pożyczam mu łódkę i sam stwierdził, że moja BF50 z lean burn pływając z cięższą łodzią wącha paliwo w porównaniu z jego 2T.

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

#17 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 22 październik 2017 - 00:00

Psulek, uprzedziłeś moją odpowiedź do @gammbler - dzięki.
To prawda, że 4t wącha paliwo w porównaniu do 2t ( z reguły około połowy mniej ) ale nie ma co porównywać frajdy z pływania z 2t.
Po przesiadce z 2t na 4t tej samej mocy miałem wrażenie, że na rufie siedzi jakiś grubas :D
@Marcin Ostróda, jeśli nie pływasz w trolu, robisz głównie przeloty i nie straszne Ci średnie zużycie 5-7 l/h to możesz kupić silnik 2t 50hp, banan na twarzy gwarantowany :)

#18 OFFLINE   MichuA

MichuA

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 168 postów
  • LokalizacjaŚwinoujście
  • Imię:Michał

Napisano 22 październik 2017 - 16:09

I 2t lepiej sobie poradzi z waga. Nowsze konstrukcje evinrude już nie mają tak dużego zapotrzebowania na paliwo. Więc jeśli znajdziesz eteca to będzie dobrym wyborem. W trollingu też sobie spokojnie poradzi.



#19 OFFLINE   sajdol1

sajdol1

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 697 postów
  • LokalizacjaWawa

Napisano 22 październik 2017 - 19:02

Dziękuję wszystkim za rady. @psulek Yamaha 30km pod rumpel ze stopą s nie istnieje. Szukam zatem Mercurego 30km EFI. O większej mocy pomyślę przy zmianie łodzi na większą. 2T w moim przypadku odpada. Robię długie dystanse. Na Wiśle mam  dostęp do lżejszej łodzi z Tohatsu 2T 10km przerobionym na 15 i faktycznie pije 2 razy więcej niż moja 20-stka. Gdyby ktoś słyszał, że jest do sprzedania taka zadbana 30stka proszę o info.



#20 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 22 październik 2017 - 20:49

@womaly23 - Piotrek coś miał...
Rozważ jeszcze podniesienie paweży do stopy L. Zdecydowanie łatwiej kupić mocniejszy silnik w "ELCE".
  • sajdol1 lubi to




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych