Ja już bym chciał zobaczyć swoją uchachaną twarz niosąc na majówce 50 metrów swoje 12v/100ah ważące 14 kg,
Koniec wydłużania rąk i męczenia kręgosłupa 30kg AGM.
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 21 styczeń 2018 - 11:18
Ja już bym chciał zobaczyć swoją uchachaną twarz niosąc na majówce 50 metrów swoje 12v/100ah ważące 14 kg,
Koniec wydłużania rąk i męczenia kręgosłupa 30kg AGM.
Napisano 21 styczeń 2018 - 11:29
Napisano 21 styczeń 2018 - 11:56
Napisano 23 styczeń 2018 - 18:32
A dzis pierwszy test z rozladowania i ladowania.
Rozladowanie 6,5A prawei 6 godzin po czym ladowanie 20A 2h 20min. W pakiet 40Ah weszlo 41,75ah:) dwie fotki z rozladowania i ladowania aku. piewrsza fotka ladowanie , druga rozladowanie ( od lewej patrzac)
Użytkownik siarq edytował ten post 23 styczeń 2018 - 18:33
Napisano 23 styczeń 2018 - 19:25
Jaką masz wagę tego aku?
Napisano 23 styczeń 2018 - 19:31
Na stronie wczesniej jest fotka. 5,7kg post #92
Napisano 23 styczeń 2018 - 20:06
No i oto w tym wszystkim chodzi. Waga , efektywność i ilość cykli. No i oczywiście praktycznie brak utraty pojemności.
Napisano 23 styczeń 2018 - 20:13
Na stronie wczesniej jest fotka. 5,7kg post #92
A dzięki, dzięki. Na lodzie bywam - nie jestem na bieżąco.
Napisano 25 styczeń 2018 - 08:21
A dzis pierwszy test z rozladowania i ladowania.
Rozladowanie 6,5A prawei 6 godzin po czym ladowanie 20A 2h 20min. W pakiet 40Ah weszlo 41,75ah:) dwie fotki z rozladowania i ladowania aku. piewrsza fotka ladowanie , druga rozladowanie ( od lewej patrzac)
Czy ten pakiet możesz spinać np z takim samym 40 ah by wyszło 24V 80 ah ?
Napisano 25 styczeń 2018 - 09:25
Napisano 25 styczeń 2018 - 10:00
Wszystko się zgadza, tylko akumulator na monoblokach , mimo, że w każdym akumulatorze jest BMS nie powinno się łączyć w szereg. Na zdrowy rozum, może nie tak, zdaje mi się, że rozładowywanie 2 szeregowo spiętych akumulatorów nie powinno im zaszkodzić. Natomiast na pewno ładowanie powinno być każdego z osobna.
Jeśli się mylę, proszę o wyjaśnienie zagadnienia.
Napisano 25 styczeń 2018 - 10:06
Użytkownik siarq edytował ten post 25 styczeń 2018 - 10:11
Napisano 25 styczeń 2018 - 10:31
Dzięki. Ma to sens, przewody do BMS z akumulatora na zewnątrz to nie problem. ( przewody są wyciągane na zewnątrz akumulatora przy systemach solarnych )
Problem robi się na łodzi ( dużo przewodów i elektronika, a możliwość opadów atmosferycznych ), nie zastosowanie BMS może skutkować morderstwem akumulatora , zostaje opcja strażnika napięcia ( nie zawsze skuteczna ). Ładowarka z BMS podwyższa znacznie cenę użytkowania.
Reasumując: dobre rozwiązanie to akumulator dedykowany napięciowo pod konkretne urządzenie 12V ; 24V itd
Napisano 25 styczeń 2018 - 11:14
Napisano 26 styczeń 2018 - 00:04
Jeszcze chwila , chwiluńka i takie gotowe zestawy 100 Ah z ładowarką i wszystkim co trzeba będą po 1000 zł. Rok dwa daję. A kręgosłupy zakrzykną -Hurrrrra !!!!
Napisano 26 styczeń 2018 - 06:23
Andrzej nie spodziewam się takich cudów, no chyba, że jakaś nowa technologia wejdzie w ogniwach. Chińcyki trzymają się mocno, na przestrzeni ostatnich dwóch lat ceny spadły nieznacznie.......
Napisano 26 styczeń 2018 - 06:33
Jeszcze chwila , chwiluńka i takie gotowe zestawy 100 Ah z ładowarką i wszystkim co trzeba będą po 1000 zł. Rok dwa daję. A kręgosłupy zakrzykną -Hurrrrra !!!!
Andrzej cena wtedy spadnie, jak 14 kg będziesz tak czuł w garściach i kręgosłupie jak obecnie 30kg .
Podobnie jak cena stelli spadła ....
Użytkownik Jozi edytował ten post 26 styczeń 2018 - 06:33
Napisano 26 styczeń 2018 - 09:13
Andrzej na 1000 zł w tym i przyszłym roku bym nie liczył. Przez ostanie 2 lata minimalny spadek ceny, w Chinach to nadal 400-500 USD transport , cło i Vat robi cenę.
W Polsce brak konkurencji , więc walą cenę ponad 3000 zł, ale mam nadzieję ,że pogonie im kota
Napisano 26 styczeń 2018 - 09:49
Nasi sprzedawcy handlują pratycznie tylko winston-ami , ktore ciagna od pepikow. Gdzie kazdy moze sie zalgowac i kupic o 20-30% taniej. Inne rozwiazania typu budowa aku z ogniw jest drozsza. Ogniwa ktore sie laczy poprzez skrecanie - maja gwinty wewnetrzne badz zewnetrzne , to jeszcze majsterkowicz sobie poradzi bez problemu. Ale juz przy cylindrycznych gdzie trzeba zgrzewac ,to trzeba miec sprzet do tego...U nas jest jest kilka firm profesjonalnych, ktore sie tym zajmója na codzien , a u Chinczykow jest mekka li xxx. duzo firm i producentow ogniw/ gotowych aku. z tad tez konkurencja i ceny lepsze.
Napisano 26 styczeń 2018 - 10:24
- Winston Battery Limited is a leading LiFePO4 Battery manufacturer from China. Winston Battery Limited to czołowy producent akumulatorów LiFePO4 z Chin.
- BMS - też z Chin. Koszyczki i reszta bajerów z Chin.
Tak więc P. Adamie wszystko się zgadza , tylko oczywiście marża z kosmosu i w Czechach i u nas.
1 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych