Pływałeś już z tym na pokładzie? Może jakiś test żarówkowy?
Akumulator lifepo4 - zakup, użytkowanie, konserwacja / naprawy
#161 OFFLINE
Napisano 03 kwiecień 2018 - 19:19
#162 OFFLINE
Napisano 03 kwiecień 2018 - 19:42
Żarówkowy raczej nie, są ładowarki inteligentne, które rozładowują i ładują do tego na wydruku masz wszystkie parametry ( czas ładowania od 0-100% , ile A weszło do aku.)
i wiele innych, potrzebnych lub mnie potrzebnych danych.
Wyniki w przyszłym tygodniu.
#163 Guest_Drac_*
Napisano 03 kwiecień 2018 - 21:43
Zona obejrzala m jak milosc i oglada inne pierdy.
A ja wnioskow mam niewiele....jak bedzie kasa uderzyc do kol Maweric
Daj znac jak użytkowanie.
#164 OFFLINE
Napisano 08 kwiecień 2018 - 07:42
Akumulatory już po pierwszych niezależnych testach.
Gdybym przetestował sam, pewnie nie było by to co powinno być ( za bardzo się napaliłem na te aku ). Wracając do tematu 3 akumulatory 100Ah poddano testom , rozładowanie do 0 , naładowanie do 100% ( sprawdzenie BMS elektroniki zabezpieczającej ).
Wyniki:
Wszystko OK - BMS , działa prawidłowo 9,6 V ; 9,6 V , 9,8 V
Pojemność OK - 106Ah ,107Ah, 109 Ah
Ładowanie od 0-100% średnio 5 godz. +/- 20 min ( czas ładowania różny ; akumulatory ładowane różnymi ładowarkami, głównie chodziło o parametry
ładowania , wydruki krzywe i inne bajery )
Woltomierz na akumulatorze - ma minimalne przekłamania , ma również buzer ( brzęczyk ), ogólnie bardzo przydatny pokazuje napięcie , procentowe zużycie aku , termometr.
Waga OK 11,5 kg 12,2 kg 12,1 kg ( tutaj chyba różnica nie gra roli )
Szczególne podziękowania dla kolegi @ siarq za poświęcony czas w przetestowania akumulatora i kolegi Grzesia , który anonimowo jest na JB , ale mocno udziela się na innym portalu wędkarskim.
Użytkownik maweric edytował ten post 08 kwiecień 2018 - 07:43
#165 OFFLINE
Napisano 08 kwiecień 2018 - 08:12
#166 ONLINE
Napisano 08 kwiecień 2018 - 08:17
w takim razie czekam na priv
#167 OFFLINE
Napisano 08 kwiecień 2018 - 08:40
tak wygladalo naladowanie
Załączone pliki
#168 ONLINE
Napisano 08 kwiecień 2018 - 09:25
no to nic innego jak tylko zbierac monete i pozbywac sie olowiu z plywadla trzeba bedzie
#169 OFFLINE
Napisano 09 kwiecień 2018 - 09:42
Rafał zbieraj kasiorę, następna dostawa w czerwcu
Użytkownik maweric edytował ten post 09 kwiecień 2018 - 09:42
#170 OFFLINE
Napisano 09 kwiecień 2018 - 10:27
A jak to w pieniądzach wygląda? Załóżmy dwa po 120 Ah i coś, co umie w nie prąd pchać.
#171 OFFLINE
Napisano 09 kwiecień 2018 - 10:47
Zasada jest taka że lifepo4 nie łączy się w szereg , równolegle TAK. Jak chcesz mieć 24V to dedykuję się odpowiedni aku 24V.
12V 100Ah z ładowarką 2500zł na dziś.
Jak Cię kwota nie odrzuci to poczytaj wątek
#172 OFFLINE
Napisano 09 kwiecień 2018 - 10:59
Zasada jest taka że lifepo4 nie łączy się w szereg , równolegle TAK. Jak chcesz mieć 24V to dedykuję się odpowiedni aku 24V.
obowiązkowo trzeba pamiętać by spięcie równoległe miało miejsce tylko wtedy kiedy oba akumulatory mają jednakowy poziom naładowania. Różnica napięcia na klemach pomiędzy akumulatorami rzędu nawet 0,1 - 0,2V może powodować przepływ prądu pomiędzy aku ( z mocniej do słabiej naładowanego) idący w X naście.... X dziesiąt amper.
A z jakiego powodu nie łączymy ich w szereg??? hmm??
Użytkownik VonJa edytował ten post 09 kwiecień 2018 - 11:00
#173 OFFLINE
Napisano 09 kwiecień 2018 - 11:08
#174 ONLINE
Napisano 09 kwiecień 2018 - 11:13
Akumulatory są już zabezpieczone BMS ( mają w środku ) .
Taką informację dostałem od producenta, ogniwa są 12V.
@VonJa - ty jesteś specem od aku , ja dopiero raczkuję .
Adam jeszcze przed zainstalowaniem LCD , mówił, że tylko równolegle. Szeregowo nie .
Użytkownik maweric edytował ten post 09 kwiecień 2018 - 11:19
#175 OFFLINE
Napisano 09 kwiecień 2018 - 11:36
Specem się nie czuję a człowiek uczy się całe życie !!!!
Chyba z czystej ciekawości siądę w weekend i empirycznie sprawdzę zachowanie 2-3 BMS-ów 3S połączonych szeregowo w różnych sytuacjach.... najwyżej coś zjaram ale nie będzie mi szkoda bo elektronika od skośnookich "maj frendów" nie jest droga.
EDIT: po szybkiej analizie specyfikacji jednego z popularnych układów scalonych realizujących funkcję BMS.
Słusznie .... w szereg nie wolno /nie należy. Ma to związek z elektroniką BMS/LCD. Nic złego z nią się nie będzie działo dopóki nie zadziała co najmniej jeden z BMS-ów czyli rozłączy zasilanie na jednym z X połączonych w szereg aku. Wtedy na nim właśnie pojawi się sumaryczne napięcie pozostałych akumulatorów.....jeśli będziemy mieli spięte w szereg np: 4x 12V to żaden scalaczek siedząc w BMS-ie nie wytrzyma gdy podamy mu 36V (trochę zawiłe ale jak ktoś zainteresowany to wytłumaczę).
To mam kolejny powód uzasadniający ( mi samemu ) że by wywalić BMS-a z mojego AKU a zastąpić go voltomierzem z buzerem.
Użytkownik VonJa edytował ten post 09 kwiecień 2018 - 12:05
#176 OFFLINE
Napisano 09 kwiecień 2018 - 12:45
Zasada jest taka że lifepo4 nie łączy się w szereg , równolegle TAK. Jak chcesz mieć 24V to dedykuję się odpowiedni aku 24V.
12V 100Ah z ładowarką 2500zł na dziś.
Jak Cię kwota nie odrzuci to poczytaj wątek
Nie wiem skąd założenie, że chciałem je łączyć w szereg w celu uzyskania 24 V. Sam watek czytałem, a jako że pamięć ulotną bywa, no i miało to miejsce jakiś czas temu, postanowiłem zapytać wprost o cenę. Póki co, jest ona zaporowa. Dziękuję jednak za odpowiedź i pozdrawiam.
#177 OFFLINE
Napisano 09 kwiecień 2018 - 14:12
Nie wiem skąd założenie, że chciałem je łączyć w szereg w celu uzyskania 24 V. Sam watek czytałem, a jako że pamięć ulotną bywa, no i miało to miejsce jakiś czas temu, postanowiłem zapytać wprost o cenę. Póki co, jest ona zaporowa. Dziękuję jednak za odpowiedź i pozdrawiam.
Powiem szczerze. Nie mam pojęcia .
Jakoś tak samo z siebie , pogoda ...
#178 OFFLINE
Napisano 09 kwiecień 2018 - 14:25
Irek , jak przeliczysz koszt 1 cyklu w pb i koszt 1 cyklu przy lifpo4 , to wychodzi tak samo gdzies tam wczesniej juz pisalem o tym. Tanio przy zakupie nie jest , ale przy eksploatacji sie wszystko splaca... w przeciagu 4 lat wydalem na pb tyle, co bym raz kupil lifpo4 i uzytkowal go do dzis. Tylko zawsze zal mi dupe sciskal... Na dzien dzsiejszy scisk puscil , i pb owszem , ale w samochodzie pod maska
#179 ONLINE
Napisano 09 kwiecień 2018 - 14:32
Nie wiem skąd założenie, że chciałem je łączyć w szereg w celu uzyskania 24 V. Sam watek czytałem, a jako że pamięć ulotną bywa, no i miało to miejsce jakiś czas temu, postanowiłem zapytać wprost o cenę. Póki co, jest ona zaporowa. Dziękuję jednak za odpowiedź i pozdrawiam.
Nie da się ukryć, że nie jest tanio, ale weź pod uwagę, że dobry kwas trakcyjny kosztuje też niemało. Lifepo4 mają większą sprawność oddawania energii od kwasu i praktycznie nie musisz mieć tyle samo Ah w aku lifepo4, by popłynąć równie daleko co na podstawie prądu z kwasu. To też trzeba uwzględnić w kalkulacjach. Ja rozumiem, że im wyższe napięcie silnika, tym geometrycznie rośnie cena ogniw, ale to dopiero początek rewolucji napędu nawodnego. Z czasem ceny mogą spaść, wejdzie rynek wtórny i wtedy dostępność się zwiększy. Jeżeli wierzyć producentom, to ok. 2000 cykli ład-rozład i po nich nadal jest 80% pojemności czyni te aku tak trwałe, jak ich osprzęt.
#180 OFFLINE
Napisano 09 kwiecień 2018 - 14:50
Kosztuje jakieś 1800-2000zl . Nie pisze o noname . Bo ich żywotności to z 200 cykli w porywach... ostatnio czytałem o odłamki litowo- tytanowe... Armagedon... 15000 cykli... Ale tam juz muszą być ściśle warunki zachowane. Odpowiednia temperatura pracy ,liczona co do stopnia... I inne wymogi. Trend jest na coraz większe zapotrzebowanie na energię, oraz możliwości jej magazynowania/przetwarzania. Jak ceny spadną o 30% na tej technologii, w porównaniu do dzisiejszych, to stanie się to równie powszechne jak pb. Póki co upowszechnilo się w elektronice użytkowej i elektronarzedziach recznych
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych