Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Wymagania odnośnie łodzi


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
Brak odpowiedzi do tego tematu

#1 OFFLINE   argrabi

argrabi

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 665 postów
  • LokalizacjaPiachowo

Napisano 01 maj 2012 - 12:52

Bardziej jako ciekawostka mająca przybliżyć trochę parametryzację łodzi do pływania po większych rzekach.
Poniższe informacje pochodzą z SIWZ na zakup przez RZGW łodzi do celów inspekcyjnych związanych z utrzymaniem wód i obiektów hydrotechnicznych, kontrolą przestrzegania przepisów prawa wodnego, a w okresach zagrożenia powodziowego do udziału w bezpośredniej akcji przeciwpowodziowej)

Wymagania dotyczące łodzi.
1. Konstrukcja.
Łódź płaskodenna.
Kadłub łodzi musi spełniać warunki niezatapialności, posiadać podwójne dno, stanowiące komory wypornościowe zapewniające pływalność nawet po wywróceniu. Komory wypornościowe wyposażone w korki spustowe wody. Zamykane bakisty na dziobie i rufie.
Konstrukcja w całości wykonana ze stopów aluminium odpornych na korozję. Kadłub z blach o grubości 3-4 mm.
Dno wzmocnione podłużnie profilami o przekroju prostokątnym.
Kształt dziobu powinien zapewniać łatwe podchodzenie do brzegu, a jednocześnie umożliwiający łatwe wejście osób na pokład.
Pokład powinien być wykonany z blachy o grubości min. 4 mm i wykończony antypoślizgowo.
Ławki przystosowane do przewozu min. 6 osób (łącznie z obsługą) z możliwością zmiany konfiguracji i demontażu.
2. Wymiary główne.
Długość 5,5 - 6,5 m
Szerokość 1.8 – 2,4 m
Zanurzenie 0,15 – 0,20 m
Wysokość burty 0,7 – 0,85 m
Wysokość pawęży zgodna z typem oferowanego silnika
3. Napęd.
Dane techniczne / wymagania konstrukcyjne:
a) typ silnika – 4-suwowy;
B) pojemność silnika – 600 cm3 ±200 cm3;
c) moc silnika – 29-39 kW;
d) rozrusznik – elektryczny;
e) długość kolumny – 508 mm;
f) maksymalna masa silnika – 100 kg;
g) zbiornik paliwa - min 20 l;
h) sposób trymowania i podnoszenia – elektryczny;
i) układ zasilania paliwa – wtrysk elektroniczny;
j) możliwość stałego ustawienia obrotów silnika w zakresie 650 – 900 obr/min;
k) dwa, niezależne systemy zabezpieczenia antykradzieżowego, mechaniczny i elektroniczny z możliwością zdalnego zablokowania i odblokowania silnika;
l) obrotomierz i prędkościomierz w wersji cyfrowej (elektronicznej);
m)możliwość obrotu silnika względem osi podłużnej łodzi nie mniejsze niż 40 stopni;
n) możliwość hydraulicznego podnoszenia w zakresie nie mniejszym niż 10 stopni oraz trymowania w zakresie nie mniejszym niż 60 stopni;
o) zabezpieczenie przed uruchomieniem na biegu;
p) śruba robocza typu dual thrust lub równoważna.
Dostawca wykona przegląd „0” oraz uzupełni płyny eksploatacyjne. (olej, płyn chłodniczy, jeżeli konstrukcja silnika tego wymaga).

4. Wyposażenie.
Kamizelki ratunkowe dla max. ilości przewożonych osób.
Wiosła 2 szt. (pagaje)
Bosak.
Gaśnica 2 kg.
Zbiornik na paliwo min.20 l.

5. Zabezpieczenie antykorozyjne i malowanie.
Pokrycie zewnętrzne antykorozyjne na podkładzie do stopów aluminium.
Burty malowane w kolorze białym i niebieskim.
Powierzchnie ryflowane niemalowane.


W skład zestawu ma wchodzić również przyczepka

Wymagania dotyczące przyczepy podłodziowej.
Przyczepa podłodziowa przystosowana w pełni do przewożenia łodzi, będącej przedmiotem oferty, wyposażona w hamulec najazdowy. Obciążenie pionowe na urządzenie sprzęgające obliczone dla zestawu przyczepa + łódź z wyposażeniem 10 - 110 kg.
Przyczepa dopuszczona do ruchu na drogach publicznych, posiadająca homologację. Wypis ze świadectwa homologacji dołączony do każdej przyczepy.
Elementy stalowe zabezpieczone antykorozyjnie przez ocynkowanie








Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych