Jak wrzucić samemu i przewozić łódkę na dachu samochodu?
#21 OFFLINE
Napisano 13 czerwiec 2020 - 23:14
Czy ktoś z Was transportuje swoja łódź na dachu samochodu? Jeśli tak to prosiłbym o informację odnośnie wymiarów łodzi no i ewentualnie jakim autem przewożona. Ogólnie chodzi mi o to jaką największą łódź można przetransportować ma dachu standardowego auta.
#22 OFFLINE
Napisano 13 czerwiec 2020 - 23:45
No i jeszczcze pozostaje kwestia jak daleko zamierzasz się przemieszczać, bo tak do 25 km to jeszcze jest w miarę dalej to mordęga i raczej tylko drogi lokalne .
Użytkownik Paweł J edytował ten post 13 czerwiec 2020 - 23:48
#23 OFFLINE
Napisano 14 czerwiec 2020 - 07:39
Na samotne wyjazdy do Finlandii i Norwegii wykombinowałem coś takiego.
- Paweł J lubi to
#24 OFFLINE
Napisano 14 czerwiec 2020 - 09:11
Ja woziłem na dachu aluminiową 308 cm. Była zbyt mała i niestabilna więc sprzedałem. Znajomi wożą 370 cm(około 60kg) , aluminiowe. Jeśli masz z kim jeździć i Ci pomoże wrzucić na dach łódkę to wystarczą dwie dłuższe belki. Ja jeżdżę sam to bagażnik był czterobelkowy z aluminium . Dwie środkowe były przykręcone do seryjnego bagażnika , na tylnej przymocowałem kawałek polietylanu aby był dobry poślizg przy wkładaniu, przednia belka tylko aby stabilnie łódka leżała przy mocowaniu pasami. Boczne belki wystawały powyżej tych na których leżała łódka, zapobiegało to zsunięciu się łódki przy wkładaniu. Samo wkładanie bardzo łatwe , szybkie i mało męczące - ulga dla mego chorego kręgosłupa w porównaniu z wyciąganiem pontonu z samochodu.
Ważne aby masa bagażnika w raz z łódką nie przekraczała masę dopuszczalną jaka można włożyć na dach.
Jeździłem na łowiska oddalone ponad 100 km. W samochodzie jest dość głośno , spalanie trochę wzrasta. Ale jak w moim przypadku często trzeba włączać się do ruchu na trasach o sporym natężeniu była to wygodniejsza opcja niż przyczepka , no i nie potrzebowałem dużo miejsca aby zaparkować.
45679060_166925340929376_5838858827453169664_n.jpg 44,68 KB 15 Ilość pobrań
Od 2:08 jest wkładanie takiej łódki jaka miałem )z usztywnieniami pod płaski pokład 48 kg)
Użytkownik jbk edytował ten post 14 czerwiec 2020 - 09:25
#25 OFFLINE
Napisano 16 czerwiec 2020 - 20:07
Od wciągania i wrzucania samemu tego na dach ból kręgosłupa cały czas. Nie wspomnę o zadrapaniach na aucie.
Do częstego łowienia nie jest to najlepsza opcja. Od czasu do czasu może być.
#26 OFFLINE
Napisano 16 czerwiec 2020 - 20:24
Ja przypominam sobie przewożenie pontonu 330 na dachu superba.
Od wciągania i wrzucania samemu tego na dach ból kręgosłupa cały czas. Nie wspomnę o zadrapaniach na aucie.
Do częstego łowienia nie jest to najlepsza opcja. Od czasu do czasu może być.
Ponton to nie łódka , łódka ma bardzo wąskie i twarde krawędzie, wślizguje się na bagażnik.
#27 OFFLINE
Napisano 06 sierpień 2020 - 22:05
Czesi robili i robią dobrze...
Skodzianki były ok. A i łodzie Marine wyglądają na solidne. Są bardzo lekkie, czyli z cienkich blach, a mimo to burty i dno spawane. Szkoda, że ławeczki i pokład z przodu nitowany.
Jest i bagażnik:
https://www.marine.c...on-detail-46098
zwykła prosta konstrukcja... i chyba wygodniejsza niż mocowanie dodatkowych belek z tyłu samochodu
#28 OFFLINE
Napisano 07 sierpień 2020 - 10:41
Normalnie człowiek orkiestra 😂
#29 OFFLINE
Napisano 07 sierpień 2020 - 11:09
Ja robiłem z dodatkowymi belkami z tyły bo tylko tak mogę podjechać pod miejsce gdzie się woduje.Czesi robili i robią dobrze...
Skodzianki były ok. A i łodzie Marine wyglądają na solidne. Są bardzo lekkie, czyli z cienkich blach, a mimo to burty i dno spawane. Szkoda, że ławeczki i pokład z przodu nitowany.
Jest i bagażnik:
https://www.marine.c...on-detail-46098
zwykła prosta konstrukcja... i chyba wygodniejsza niż mocowanie dodatkowych belek z tyłu samochodu
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
#30 OFFLINE
Napisano 24 listopad 2020 - 21:32
Koledzy do łódki (ok 55 kg, 280x120 cm) chciałbym wykorzystać bagażnik, zamiast przyczepki... po prostu mam już za dużo gadżetów, które zajmują miejsce, rdzewieją a i wymagają okresowej uwagi.
W garażu natknąłem się na bagażniki z poprzednich aut i przypomniałem o krajowej firmie Amos z podwarszawskiego Mrokowa. Zwykły bagażnik z belkami stalowymi to koszt jedynie ok 170 pln:
https://autobagaznik...azniki-na-dach/
ale można wybrać dłuższe belki nośne, dodatkową belkę wzdłuż jednego boku auta służącą do załadunku oraz akcesoria do połączenia w całość. Załączam fotografie otrzymane od producenta, wg mnie wszystko wygląda całkiem estetycznie w porównaniu do profili budowlanych
Przy okazji, odpowiednik Thule tej samej konstrukcji to ok 800-900 pln... dla mnie to jakiś żart Ale chodzi przede wszystkim o koncepcję i ułatwianie sobie życia. Patenty z linkami, bloczkami, pochylniami i wi-fi nie interesują mnie oraz są nie potrzebnie komplikują.
Wg mnie i tego co piszecie do zwykłych niemal każdych belek nośnych powinna wystarczyć dokładka w postaci jednej belki wzdłuż auta, o długości nieco większej niż szerokość łodzi. Jako, że wstępnie zamówiłem taki bagażnik, postaram się o dodatkowe zdjęcia po zamontowaniu na dachu. W moim przypadku na relingach zintegrowanych Kia Ceed II kombi.
Czy ktoś jeszcze ma jakieś inne pomysły i przemyślenia ?
Załączone pliki
Użytkownik Jano edytował ten post 01 grudzień 2020 - 18:30
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych