Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie
TECH

Toczenie rękojeści , jak ?

tech-rb dolnik rękojeść

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
123 odpowiedzi w tym temacie

#61 OFFLINE   mrWhite7

mrWhite7

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2266 postów
  • LokalizacjaHamburg
  • Imię:Artur
  • Nazwisko:Bielecki

Napisano 14 kwiecień 2013 - 22:49

To będę musiał chyba odwiedzić castoramę..

Wodoodporny Patex lub UHU też oczywiście wodoodporny , do pianki dwuskładnikowy epoksydowy



#62 OFFLINE   robbox4

robbox4

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1284 postów
  • Lokalizacjamultikonto: bardziu, kilobear, b.wesolopl, pwizer

Napisano 14 kwiecień 2013 - 23:25

Witam.

A co z łączeniem korka z pianka eva ? Pattex da radę ? Konkretnie to chciałem połączyć burlnt z evą klejem epoxy i pianka na łączeniu mi się jak by rozpuściła.  

a to takich cudów jeszcze nie widziałem.

Pattex wodooporny D3 lub D4 bez problemu klei piankę, ale najlepiej sprawdzał mi sie dwuskładnikowy F&C przy klejeniu pianki z innymi materiałami.



#63 OFFLINE   krzysiek

krzysiek

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6198 postów
  • Imię:Krzysztof

Napisano 15 kwiecień 2013 - 07:50

Używam do wszystkiego epidianu i nie narzekam. Tylko uchwyty kleję distalem.



#64 OFFLINE   Plecha

Plecha

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 236 postów
  • LokalizacjaWrocław

Napisano 15 kwiecień 2013 - 09:06

No właśnie użyłem epidianu 5 kupionego na alledrogo z tym że nie w puszkach 1kg bo chciałem mniejszą ilość i kupiłem  taki konfekcjonowany w butelkach po 200ml z utwardzaczem Pac 100. konkretnie ten http://allegro.pl/mo...3169155676.html. Nie wiem czy to wina kleju czy pianki. Pianke kupiłem na ebay w bloku toczyła się ok ale po sklejeniu na łączeniu powstała nierówna krawędź, jak by pianka się na niej nadtopiła i "wywineła" Klej co prawda trzyma ale z estetyką ma to mało wspólnego :( 



#65 OFFLINE   krzysiek

krzysiek

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6198 postów
  • Imię:Krzysztof

Napisano 15 kwiecień 2013 - 09:28

A nie dałeś przypadkiem za dużo utwardzacza, lub nie rozrabiałeś za dużej ilości kleju? Mógł złapać temperaturę i nadtopić (a nie rozpuścić) piankę.



#66 OFFLINE   Plecha

Plecha

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 236 postów
  • LokalizacjaWrocław

Napisano 15 kwiecień 2013 - 14:13

Hymm dałem 1:1 po 5ml warstwa kleju cieniutka ale fakt mogło dostać temperatury . Zrobie dzisiaj 2 próbę i zobaczymy .

#67 OFFLINE   Sławek Oppeln Bronikowski

Sławek Oppeln Bronikowski

    Zaawansowany

  • Bloggerzy
  • PipPipPip
  • 4966 postów
  • LokalizacjaŁódż
  • Imię:Sławek
  • Nazwisko:Oppeln Bronikowski

Napisano 15 kwiecień 2013 - 15:24

Chyba plastyfikatory z PAC-a nie lubią się z pianką :)



#68 OFFLINE   krzysiek

krzysiek

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6198 postów
  • Imię:Krzysztof

Napisano 16 kwiecień 2013 - 07:05

Być może, ja używam innego uwardzacza.



#69 OFFLINE   Plecha

Plecha

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 236 postów
  • LokalizacjaWrocław

Napisano 16 kwiecień 2013 - 15:45

Zmieniłem piankę na gotowy fore za 8zł przycięty odrobinę  i udało się bez problemu skleić epidianem z pac 1:1  :) połączenia  pod lupa nie zobaczysz ;) ciekawe co nie tak było z tamta pianką .



#70 OFFLINE   Dąbek 111

Dąbek 111

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2657 postów

Napisano 16 kwiecień 2013 - 16:04

Zmieniłem piankę na gotowy fore za 8zł przycięty odrobinę  i udało się bez problemu skleić epidianem z pac 1:1   :) połączenia  pod lupa nie zobaczysz ;) ciekawe co nie tak było z tamta pianką .

Była za mało gęsta i klej powłaził w pory.Do takiej gównianej piany najlepiej mi się sprawdzał Trondak do montarzu rękojeści,dość gęsty i tak nie penetruje,ale trzeba było porządnie ścisnąć i oszczędnie nakładać.



#71 OFFLINE   mteszl

mteszl

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 64 postów
  • LokalizacjaŁomża

Napisano 23 kwiecień 2013 - 17:07

Panowie ja się podepnę pod temat. Mam pytanie czym rozwiercacie plastry korka? Próbowałem wiertłem do drewna, wiertarką na statywie i niestety rwie korek, jak sobie radzicie?



#72 OFFLINE   mrWhite7

mrWhite7

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2266 postów
  • LokalizacjaHamburg
  • Imię:Artur
  • Nazwisko:Bielecki

Napisano 23 kwiecień 2013 - 18:03

podpiąłeś się do wątku którego w ogóle nie przeczytałeś , zapewniam że jak poszukasz odpowiedz znajdziesz 



#73 OFFLINE   drozdo

drozdo

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 422 postów
  • LokalizacjaSandomierz
  • Imię:Rafał

Napisano 23 kwiecień 2013 - 18:29

to ja z innej beczki czym zrobic dziure w korku zeby była w miare ładnie wywiercona? Nie chodzi o rozwiercanie istenijacej. ? Ktos mi podpowiedział ze kawałem anteny samochodowej, teleskoopowej mozna zaostrzyc i wiercic nia jak wiertłem.

 

MA ktos inne pomysły ?



#74 OFFLINE   mrWhite7

mrWhite7

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2266 postów
  • LokalizacjaHamburg
  • Imię:Artur
  • Nazwisko:Bielecki

Napisano 23 kwiecień 2013 - 18:46

Rozumiem że kupiłeś korek w plastrach bez dziur ? Czasami jak mi zabraknie korkogumy dziurawionej a potrzebuję to wiercę dziurę wiertarką zamocowaną w specjalnym statywie który można nabyć w OBI lub innym tego typu sklepie. Na dole mam małe imadełko z zamocowanym klockiem drewnianym w którym wyfrezowałem otwór w kształcie walca  fi 32 mm w który wkładam plaster korkogumy lub korka ,oczywiście całość jest ustawiona centrycznie a imadełko przykręcone śrubami aby się nie przesunęło. Wyciągam frez i wkładam wiertło i wiercę , proste pomysłowe .To samo jak chcę frezować otwory 20, 21 mm 22,7 czy inne .Wkładam korek a potem dobieram frez lub wiertło .Wiertarka jest ustawiona zawsze centrycznie względem otworu na korek tak że otwory wycinane są centrycznie. 



#75 OFFLINE   mteszl

mteszl

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 64 postów
  • LokalizacjaŁomża

Napisano 23 kwiecień 2013 - 18:49

White wątek prześledziłem dobrze nie pytam o rozwiercanie rozwiertakami jakie prezentowałeś. Mnie interesuje jak powiększyć otwór ze standardowego 7mm do 10mm, jak pisałem wiertło rwie korek


Użytkownik mteszl edytował ten post 23 kwiecień 2013 - 18:53


#76 OFFLINE   mrWhite7

mrWhite7

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2266 postów
  • LokalizacjaHamburg
  • Imię:Artur
  • Nazwisko:Bielecki

Napisano 23 kwiecień 2013 - 19:00

To zrób reamer na 10 mm i po sprawie , sądzę że masz blank Xzogi gdzie rzeczywiście potrzebna jest taka średnica bo blank w dolniku nie jest koniczny tylko ma kształt walca 10 mm. Ja bym zabrał się do tego inaczej a mianowicie pierw rozwiercił plastry korka do 10 mm potem je skleił na rurce fi 10 mm i toczył. Jak już skleiłeś to pozostaje Reamer , zawsze przecież jak będzie troszkę większy otwór blank można owinąć taśmą malarską , najlepsza jest elastyczna karbowana bo można cuda nią robić i okleić po spirali tyle ile potrzeba a porwany w środku korek ? , przecież tego nie widać :) ważne aby otwór był centrycznie. Można też kupić okrągły pilnik do drewna , który jest koniczny ale jak już rozwiercisz przez całą rękojeść to pociągnij raz z jednej strony parę razy ruchem posuwisto zwrotnym raz z drugiej tak samo i też osiągniesz otwór około 10 mm . Pilnik kosztuje chyba 16 zeta w OBI bo OBI to robi :)


Użytkownik mrWhite7 edytował ten post 23 kwiecień 2013 - 19:12


#77 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9666 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 23 kwiecień 2013 - 19:20

To zrób reamer na 10 mm i po sprawie , sądzę że masz blank Xzogi gdzie rzeczywiście potrzebna jest taka średnica bo blank w dolniku nie jest koniczny tylko ma kształt walca 10 mm. Ja bym zabrał się do tego inaczej a mianowicie pierw rozwiercił plastry korka do 10 mm potem je skleił na rurce fi 10 mm i toczył. Jak już skleiłeś to pozostaje Reamer , zawsze przecież jak będzie troszkę większy otwór blank można owinąć taśmą malarską , najlepsza jest elastyczna karbowana bo można cuda nią robić i okleić po spirali tyle ile potrzeba a porwany w środku korek ? , przecież tego nie widać :) ważne aby otwór był centrycznie. Można też kupić okrągły pilnik do drewna , który jest koniczny ale jak już rozwiercisz przez całą rękojeść to pociągnij raz z jednej strony parę razy ruchem posuwisto zwrotnym raz z drugiej tak samo i też osiągniesz otwór około 10 mm . Pilnik kosztuje chyba 16 zeta w OBI bo OBI to robi :)

Adam Słodowy, zrób to sam :lol:  :) .



#78 OFFLINE   mteszl

mteszl

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 64 postów
  • LokalizacjaŁomża

Napisano 23 kwiecień 2013 - 19:29

Dzięki, może ktoś ma jeszcze jakieś doświadczenia. Problem dla mnie nie polega na nierównych wewnętrznych ściankach, tylko na tym, że po rozwierceniu wiertłem 10 robi się otwór 12 albo 13 albo 11



#79 OFFLINE   Manniek66

Manniek66

    Manniek66

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2343 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Bartosz

Napisano 23 kwiecień 2013 - 19:50

To może analogicznie rozwierć wiertłem np 9 to wyjdzie ci 10-11 ? 



#80 OFFLINE   krycek

krycek

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 138 postów
  • LokalizacjaLondyn

Napisano 23 kwiecień 2013 - 22:13

zrob reamer z jakiegos malo zbieznego kawalka blanku, ja mam takie tanie baciki porozbierane - mozna dobrac kazda grubosc, wszytkie sa o malej zbieznosci. Mozesz tez zrobic taki ktory ma jakies 10mm na koncu i 'przeciagnac' go przez calosc uzyskujac rownomierny otwor. Po przejsciu szczytowej czesci , wlasnie ta mocujesz w wiertarce i wyciagasz zamiast pchac. Gdzies kiedys tez widzialem wiertlo do drewna odciete i zamontowane tyl na przod - koles przeciagal to na obrotach i tez piekne dziurki robilo, no ale spawarka chyba w gre wchodzi.Jestem pewny ze cos wymyslisz ...







Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: tech, tech-rb, dolnik, rękojeść

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych