To będę musiał chyba odwiedzić castoramę..
Wodoodporny Patex lub UHU też oczywiście wodoodporny , do pianki dwuskładnikowy epoksydowy
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 14 kwiecień 2013 - 22:49
To będę musiał chyba odwiedzić castoramę..
Wodoodporny Patex lub UHU też oczywiście wodoodporny , do pianki dwuskładnikowy epoksydowy
Napisano 14 kwiecień 2013 - 23:25
Witam.
A co z łączeniem korka z pianka eva ? Pattex da radę ? Konkretnie to chciałem połączyć burlnt z evą klejem epoxy i pianka na łączeniu mi się jak by rozpuściła.
a to takich cudów jeszcze nie widziałem.
Pattex wodooporny D3 lub D4 bez problemu klei piankę, ale najlepiej sprawdzał mi sie dwuskładnikowy F&C przy klejeniu pianki z innymi materiałami.
Napisano 15 kwiecień 2013 - 07:50
Używam do wszystkiego epidianu i nie narzekam. Tylko uchwyty kleję distalem.
Napisano 15 kwiecień 2013 - 09:06
No właśnie użyłem epidianu 5 kupionego na alledrogo z tym że nie w puszkach 1kg bo chciałem mniejszą ilość i kupiłem taki konfekcjonowany w butelkach po 200ml z utwardzaczem Pac 100. konkretnie ten http://allegro.pl/mo...3169155676.html. Nie wiem czy to wina kleju czy pianki. Pianke kupiłem na ebay w bloku toczyła się ok ale po sklejeniu na łączeniu powstała nierówna krawędź, jak by pianka się na niej nadtopiła i "wywineła" Klej co prawda trzyma ale z estetyką ma to mało wspólnego
Napisano 15 kwiecień 2013 - 09:28
A nie dałeś przypadkiem za dużo utwardzacza, lub nie rozrabiałeś za dużej ilości kleju? Mógł złapać temperaturę i nadtopić (a nie rozpuścić) piankę.
Napisano 15 kwiecień 2013 - 14:13
Napisano 15 kwiecień 2013 - 15:24
Chyba plastyfikatory z PAC-a nie lubią się z pianką
Napisano 16 kwiecień 2013 - 07:05
Być może, ja używam innego uwardzacza.
Napisano 16 kwiecień 2013 - 15:45
Zmieniłem piankę na gotowy fore za 8zł przycięty odrobinę i udało się bez problemu skleić epidianem z pac 1:1 połączenia pod lupa nie zobaczysz ciekawe co nie tak było z tamta pianką .
Napisano 16 kwiecień 2013 - 16:04
Zmieniłem piankę na gotowy fore za 8zł przycięty odrobinę i udało się bez problemu skleić epidianem z pac 1:1 połączenia pod lupa nie zobaczysz ciekawe co nie tak było z tamta pianką .
Była za mało gęsta i klej powłaził w pory.Do takiej gównianej piany najlepiej mi się sprawdzał Trondak do montarzu rękojeści,dość gęsty i tak nie penetruje,ale trzeba było porządnie ścisnąć i oszczędnie nakładać.
Napisano 23 kwiecień 2013 - 17:07
Panowie ja się podepnę pod temat. Mam pytanie czym rozwiercacie plastry korka? Próbowałem wiertłem do drewna, wiertarką na statywie i niestety rwie korek, jak sobie radzicie?
Napisano 23 kwiecień 2013 - 18:03
podpiąłeś się do wątku którego w ogóle nie przeczytałeś , zapewniam że jak poszukasz odpowiedz znajdziesz
Napisano 23 kwiecień 2013 - 18:29
to ja z innej beczki czym zrobic dziure w korku zeby była w miare ładnie wywiercona? Nie chodzi o rozwiercanie istenijacej. ? Ktos mi podpowiedział ze kawałem anteny samochodowej, teleskoopowej mozna zaostrzyc i wiercic nia jak wiertłem.
MA ktos inne pomysły ?
Napisano 23 kwiecień 2013 - 18:46
Rozumiem że kupiłeś korek w plastrach bez dziur ? Czasami jak mi zabraknie korkogumy dziurawionej a potrzebuję to wiercę dziurę wiertarką zamocowaną w specjalnym statywie który można nabyć w OBI lub innym tego typu sklepie. Na dole mam małe imadełko z zamocowanym klockiem drewnianym w którym wyfrezowałem otwór w kształcie walca fi 32 mm w który wkładam plaster korkogumy lub korka ,oczywiście całość jest ustawiona centrycznie a imadełko przykręcone śrubami aby się nie przesunęło. Wyciągam frez i wkładam wiertło i wiercę , proste pomysłowe .To samo jak chcę frezować otwory 20, 21 mm 22,7 czy inne .Wkładam korek a potem dobieram frez lub wiertło .Wiertarka jest ustawiona zawsze centrycznie względem otworu na korek tak że otwory wycinane są centrycznie.
Napisano 23 kwiecień 2013 - 18:49
White wątek prześledziłem dobrze nie pytam o rozwiercanie rozwiertakami jakie prezentowałeś. Mnie interesuje jak powiększyć otwór ze standardowego 7mm do 10mm, jak pisałem wiertło rwie korek
Użytkownik mteszl edytował ten post 23 kwiecień 2013 - 18:53
Napisano 23 kwiecień 2013 - 19:00
To zrób reamer na 10 mm i po sprawie , sądzę że masz blank Xzogi gdzie rzeczywiście potrzebna jest taka średnica bo blank w dolniku nie jest koniczny tylko ma kształt walca 10 mm. Ja bym zabrał się do tego inaczej a mianowicie pierw rozwiercił plastry korka do 10 mm potem je skleił na rurce fi 10 mm i toczył. Jak już skleiłeś to pozostaje Reamer , zawsze przecież jak będzie troszkę większy otwór blank można owinąć taśmą malarską , najlepsza jest elastyczna karbowana bo można cuda nią robić i okleić po spirali tyle ile potrzeba a porwany w środku korek ? , przecież tego nie widać ważne aby otwór był centrycznie. Można też kupić okrągły pilnik do drewna , który jest koniczny ale jak już rozwiercisz przez całą rękojeść to pociągnij raz z jednej strony parę razy ruchem posuwisto zwrotnym raz z drugiej tak samo i też osiągniesz otwór około 10 mm . Pilnik kosztuje chyba 16 zeta w OBI bo OBI to robi
Użytkownik mrWhite7 edytował ten post 23 kwiecień 2013 - 19:12
Napisano 23 kwiecień 2013 - 19:20
To zrób reamer na 10 mm i po sprawie , sądzę że masz blank Xzogi gdzie rzeczywiście potrzebna jest taka średnica bo blank w dolniku nie jest koniczny tylko ma kształt walca 10 mm. Ja bym zabrał się do tego inaczej a mianowicie pierw rozwiercił plastry korka do 10 mm potem je skleił na rurce fi 10 mm i toczył. Jak już skleiłeś to pozostaje Reamer , zawsze przecież jak będzie troszkę większy otwór blank można owinąć taśmą malarską , najlepsza jest elastyczna karbowana bo można cuda nią robić i okleić po spirali tyle ile potrzeba a porwany w środku korek ? , przecież tego nie widać ważne aby otwór był centrycznie. Można też kupić okrągły pilnik do drewna , który jest koniczny ale jak już rozwiercisz przez całą rękojeść to pociągnij raz z jednej strony parę razy ruchem posuwisto zwrotnym raz z drugiej tak samo i też osiągniesz otwór około 10 mm . Pilnik kosztuje chyba 16 zeta w OBI bo OBI to robi
Adam Słodowy, zrób to sam .
Napisano 23 kwiecień 2013 - 19:29
Dzięki, może ktoś ma jeszcze jakieś doświadczenia. Problem dla mnie nie polega na nierównych wewnętrznych ściankach, tylko na tym, że po rozwierceniu wiertłem 10 robi się otwór 12 albo 13 albo 11
Napisano 23 kwiecień 2013 - 19:50
To może analogicznie rozwierć wiertłem np 9 to wyjdzie ci 10-11 ?
Napisano 23 kwiecień 2013 - 22:13
zrob reamer z jakiegos malo zbieznego kawalka blanku, ja mam takie tanie baciki porozbierane - mozna dobrac kazda grubosc, wszytkie sa o malej zbieznosci. Mozesz tez zrobic taki ktory ma jakies 10mm na koncu i 'przeciagnac' go przez calosc uzyskujac rownomierny otwor. Po przejsciu szczytowej czesci , wlasnie ta mocujesz w wiertarce i wyciagasz zamiast pchac. Gdzies kiedys tez widzialem wiertlo do drewna odciete i zamontowane tyl na przod - koles przeciagal to na obrotach i tez piekne dziurki robilo, no ale spawarka chyba w gre wchodzi.Jestem pewny ze cos wymyslisz ...
TECH
Hand made →
Rodbuilding (budowa wędek) →
Przelotki węglowe Daiwa AGS?Napisany przez Mekamil , 12 wrz 2023 |
|
|
||
TECH
Hand made →
Rodbuilding (budowa wędek) →
Modyfikacja wędki dwuskładowej na sześcioskładową.Napisany przez OskarEL , 07 sty 2023 |
|
|
||
TECH
Hand made →
Rodbuilding (budowa wędek) →
Rodbuilding a prawoNapisany przez Wojtek Zwolski , 16 gru 2022 |
|
|
||
TECH
Hand made →
Rodbuilding (budowa wędek) →
Przeróbka spinningu na castingNapisany przez zayl990 , 03 lut 2012 |
|
|
||
TECH
Hand made →
Rodbuilding (budowa wędek) →
Przelotka szczytowa o wiekszej średnicyNapisany przez Bolesław , 12 lis 2021 tech-rb, przelotki |
|
|
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych