Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Spalinowe silniki zaburtowe - Paliwo E10

nowe paliwo

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
122 odpowiedzi w tym temacie

#61 OFFLINE   darek63

darek63

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 413 postów
  • Lokalizacjawlkp.
  • Imię:Darek

Napisano 24 grudzień 2023 - 15:51

@Tresor

 

Oprócz sezonu na pływanie mam identycznie. Tyle że do kosiarki nie dolewam jak jest z wiosny. Jak wyparuje całkiem to wlewam nowe. I tak od 20 paru lat chodzi. Gaźnika chyba jeszcze nie czyściłem, odstojnik z raz odkręcałem. Piły spalinowej nie używam już z 5 lat. Kupiłem elektryczną, bo nie chce mi się szarpać, na moje małe potrzeby. Jeszcze agregat mam. Z raz na rok odpalam, pochodzi z 15 minut i czeka na ewentualna awarię. Pali wszystko na widok kluczyka czy sznurka. Nie ma kompletnie się czym przejmować. A jeszcze co, jak się rozdzieli to się porządnie zamiesza i się połączy. W zaburtowym zbiorniku to 5 sekund roboty.


Użytkownik darek63 edytował ten post 24 grudzień 2023 - 15:54

  • Tresor lubi to

#62 OFFLINE   M a r a s

M a r a s

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1171 postów
  • LokalizacjaZS
  • Imię:Marek

Napisano 24 grudzień 2023 - 16:03

Pile spalinową odpaliłem tydzień temu. Zagadała za 3 pociagnieciem. Paliwo w niej miało 3 lub 4 lata. :) Lepszego stabilizatora niż olej 2T nie ma. Hihi.
Kosiarka 4T ta od 15 lat wiosną zawsze gada w pół sznurka na paliwie 50% starego 50% nowego. Wszystkie sprzęty stoją w nieogrzewanych garażach.
Zaburtowe - Ja sezon kończę w czwartek a zacznę w środę jakoś tam wytrzyma. :

Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka

 

 

@Tresor

 

Oprócz sezonu na pływanie mam identycznie. Tyle że do kosiarki nie dolewam jak jest z wiosny. Jak wyparuje całkiem to wlewam nowe. I tak od 20 paru lat chodzi. Gaźnika chyba jeszcze nie czyściłem, odstojnik z raz odkręcałem. Piły spalinowej nie używam już z 5 lat. Kupiłem elektryczną, bo nie chce mi się szarpać, na moje małe potrzeby. Jeszcze agregat mam. Z raz na rok odpalam, pochodzi z 15 minut i czeka na ewentualna awarię. Pali wszystko na widok kluczyka czy sznurka. Nie ma kompletnie się czym przejmować. A jeszcze co, jak się rozdzieli to się porządnie zamiesza i się połączy. W zaburtowym zbiorniku to 5 sekund roboty.

 

To u mnie też tak jest :)  Zero problemów przy odpalaniu z wyjątkiem zaburtowych 2T  bo te staram się odpalać na kilka minut w beczce tak plus -minus  co 3 miesiące w martwym sezonie. Ale to było wszystko na E5 a teraz będzie E10 więc różnica pewnie będzie . Chyba że będziemy lać Pb 98 .

Ale tu też pewnie trzeba będzie 2T odpalić w beczce . Bo jak nie odpalę przez poł roku to czyszczenie gaźnika  mam obowiązkowo. A tak przepalę tą benzyną alkilową  i luz do wiosny.


  • Tresor lubi to

#63 OFFLINE   Tresor

Tresor

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1414 postów
  • LokalizacjaCzerwieńsk
  • Imię:Łukasz

Napisano 24 grudzień 2023 - 19:58

Wystarczy spuścic z gaźnika paliwo. Co tydzień wypalam a jak ma stać dłużej czy oddaje klientowi silnik zawsze spuszczam z gaźnika paliwo. Z mieszanki paliwo odparowuje ale nie olej. Najpierw robi się z niego miód a potem smar. Dochodzi to dego konstrukcja gaźnika jednym to lotto ale innym jak mają drobne kanaliki ten miód już rodzi problemy. Chcesz zobaczyć wlej 100ml do jakiegoś pojemnika i zostaw na tydzień albo dłużej. A jak coś się rozwarstwi w baku mam już filtry z separatorem a do tego 10km do portu. Zbiornik w pontonie ma przez ten kawałek taki szejker... :

Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka
  • M a r a s lubi to

#64 OFFLINE   M a r a s

M a r a s

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1171 postów
  • LokalizacjaZS
  • Imię:Marek

Napisano 24 grudzień 2023 - 20:27

Z tymi gaźnikami w 2T to rzeczywiście tak jest , jednym to lotto a drugim już coś tam zalega po dłuższym postoju.

 

Z autopsji  to było tak : piła łańcuchowa  nawet po dwóch latach zagadała praktycznie od strzała . Pewnego razu chyba dwa lub trzy lata temu nie odpalałem zimową porą  moich 2T w beczce bo zapomniałem i na koniec kwietnia przed majówką do beczki co by nie było nie3spodzianki  nad wodą i Yamaha nie chce gadać więc gaźnik na stół i czyszczenie . Storm możecie nie wierzyć ,odpalił bez żadnego focha  :o



#65 OFFLINE   psd27

psd27

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1006 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Paweł

Napisano 24 grudzień 2023 - 22:00

Pełna zgoda z kolegą Tresor - trzeba sobie wyrobić dobry nawyk, który ma mój kolega, tzn na końcu pływania zamknąć dopływ paliwa i wypalić całe paliwo z układu. Resztkę paliwa z jesieni przelewem po zakończeniu sezonu do samochodu, a przed majem tankuje świeże. Plus silnik jest serwisowany co roku. Myśle, ze to wystarczy, aby uniknąć problemów z nowym paliwem. W samochodzie planuje natomiast lać E98, bo poważne obawy mam o wtryski 😐
  • Sławek Oppeln Bronikowski, przemo_w, Tresor i 1 inna osoba lubią to

#66 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4885 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 25 grudzień 2023 - 12:18

Pompa wysokiego ciśnienia lubi to!

Wysłane z mojego motorola edge 40 pro przy użyciu Tapatalka

#67 OFFLINE   Qh_

Qh_

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 852 postów
  • LokalizacjaKobierzyce
  • Imię:Marcin

Napisano 26 grudzień 2023 - 09:43

No właśnie. Też mam kosiarki, piłę, kosę, łódkę. Ba naprawdę wyżyłowany ścigacz z dwoma rzędami wtrysków (ponad 200KM z 1000cm3) stał co roku od sierpnia/września do końca kwietnia. Paliwa tyle co zostało po ostatnim wyścigu. Zero problemów, a przypomnę ze w paliwie tego gooofna jest 5% od lat. I nikt się nie przejmował. Teraz ma być 10% i panika?

 

Widać że zima i nudy.

 

Przy okazji. Paliwo się rozwarstwi. I co? Wystarczy ponownie wymieszać? Straszne. Bardziej mnie martwi utrata mocy na nowej mieszance. ;)


Użytkownik Qh_ edytował ten post 26 grudzień 2023 - 09:48

  • psd27 lubi to

#68 OFFLINE   Artech

Artech

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2684 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Artur

Napisano 26 grudzień 2023 - 13:23

Z tego co mi wiadomo, to za zachodnią granicą to paliwo jest już od jakiegoś czasu...
A poza tym w paliwie może być DO 10 %

#69 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4885 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 26 grudzień 2023 - 14:09

Nie chodzi o rozwarstwianie. Problemem potencjalnie jest przyciąganie wilgoci przez alko. W starszych silnikach może być też brak odporności el. gumowych na etanol. Jak zostawiasz odkręcony spiryt to po pewnym czasie samorozcieńczy się wilgocią z powietrza. Spirytus ma maksymalnie 96%, bo nie da się uzyskać czystego z destylatora - od razu pochłania wilgoć. Czyste alko (prawie) uzyskuje się przez filtrowanie tego 96 przez pochłaniacze wody i jest 2xdroższy.

Wysłane z mojego motorola edge 40 pro przy użyciu Tapatalka

Użytkownik psulek edytował ten post 26 grudzień 2023 - 14:10


#70 OFFLINE   Tresor

Tresor

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1414 postów
  • LokalizacjaCzerwieńsk
  • Imię:Łukasz

Napisano 26 grudzień 2023 - 14:40

Z tego co mi wiadomo, to za zachodnią granicą to paliwo jest już od jakiegoś czasu...
A poza tym w paliwie może być DO 10 %

W Holandia już jest przynajmniej od roku.
Miałem marca na serwisie pływany w Holandi. W baku jak na foto w gaźniku też pełno. Ciekawe czy to paliwo czy niedbalstwo właściciela.
.1260c44534dd237bdb62ad7d01e14611.jpg

Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka
  • Artech lubi to

#71 OFFLINE   Qh_

Qh_

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 852 postów
  • LokalizacjaKobierzyce
  • Imię:Marcin

Napisano 26 grudzień 2023 - 15:04

Nie chodzi o rozwarstwianie. Problemem potencjalnie jest przyciąganie wilgoci przez alko. W starszych silnikach może być też brak odporności el. gumowych na etanol. Jak zostawiasz odkręcony spiryt to po pewnym czasie samorozcieńczy się wilgocią z powietrza. Spirytus ma maksymalnie 96%, bo nie da się uzyskać czystego z destylatora - od razu pochłania wilgoć. Czyste alko (prawie) uzyskuje się przez filtrowanie tego 96 przez pochłaniacze wody i jest 2xdroższy.

Wysłane z mojego motorola edge 40 pro przy użyciu Tapatalka

Ok, rozumiem.

Ale u mnie w baku od łódki jest zawór na korku, który zawsze zakręcam. Bak jest wtedy szczelny. Ma się nie rozlewać podczas jazdy i nie śmierdzieć w garażu, ale przy okazji ogranicza to tez dostęp wilgoci. Odkręcam to dopiero tuż przed odpaleniem silnika. Silnik na wtrysku wiec problem gaźnika odpada.

 

Stad wniosek, że cała wilgoć jaka może wchłonąć alkohol w paliwie to ta zawarta w powietrzu w zbiorniku. Jest jej mało wiec myśle, że czy jest 5% alkoholu czy będzie 10% - niewiele zmieni bo tę sama wilgoć wchłonie.

Wniosek nr 2: najlepiej zalać bak paliwem do pełna (mało powietrza z wilgocią) i zakręcić szczelnie na zimę. Przed użyciem wstrząsnąć  ;)

 

Wniosek świąteczny nr 3: mam strasznie przesuszone powietrze w mieszkaniu. Jak zostawię otwarte alkohol, a mam raczej mocne, to mi nie naciąga wody i poziom w ogóle nie rośnie. Poziom nawet raczej ciagle spada … taka sytuacja.


Użytkownik Qh_ edytował ten post 26 grudzień 2023 - 15:06

  • Mirek* i Tresor lubią to

#72 OFFLINE   Matteoo

Matteoo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 677 postów
  • LokalizacjaElbląg
  • Imię:Robert

Napisano 01 styczeń 2024 - 14:28

Naprawdę, widzę, że ostro panikujecie. Najgorsze to słuchać w tej sprawie: bo Jasiu powiedział, lub pan mechanik z serwisu pozwolił. O żesz ty k... . Ludzie zluzujcke gumkę w czapce bo wam żyłka strzeli i mnie wasza krew zaleje. Jedyne co bliskiego prawdy wyczytałem w waszych postach to to, że w paliwie może się więcej wody wytrącić. Ile to razy, aby temu zapobiec dolewaliście alkoholu? Czasami? To właśnie wtedy zmienialiście nieświadomie e5 w e10 i stało się coś? Polecam stosować 95 e10 niż 98 e5. Wiecie jakie takie paliwo z podniesioną ilością bio może dać skutki uboczne? Częściej wymienicie wężyki paliwowe lub jakieś słabe uszczelnienia. Nic szybciej nie zardzewieje, ani się nie popsuje.
  • przemo_w lubi to

#73 OFFLINE   tryt

tryt

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 315 postów
  • LokalizacjaWodzisław Sl.
  • Imię:Roman

Napisano 01 styczeń 2024 - 16:32

Naprawdę, widzę, że ostro panikujecie. Najgorsze to słuchać w tej sprawie: bo Jasiu powiedział, lub pan mechanik z serwisu pozwolił. O żesz ty k... . Ludzie zluzujcke gumkę w czapce bo wam żyłka strzeli i mnie wasza krew zaleje. Jedyne co bliskiego prawdy wyczytałem w waszych postach to to, że w paliwie może się więcej wody wytrącić. Ile to razy, aby temu zapobiec dolewaliście alkoholu? Czasami? To właśnie wtedy zmienialiście nieświadomie e5 w e10 i stało się coś? Polecam stosować 95 e10 niż 98 e5. Wiecie jakie takie paliwo z podniesioną ilością bio może dać skutki uboczne? Częściej wymienicie wężyki paliwowe lub jakieś słabe uszczelnienia. Nic szybciej nie zardzewieje, ani się nie popsuje.

O jakim dolewanie alkoholu piszesz? Nigdy nic nie dolewałem. Dlaczego w łodziach (bo o tym tutaj głównie dyskutujemy) "polecasz" stosować E10 bardziej niż E5? Może jakieś konkrety prócz tego, że nam żyłka strzeli?



#74 OFFLINE   Matteoo

Matteoo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 677 postów
  • LokalizacjaElbląg
  • Imię:Robert

Napisano 01 styczeń 2024 - 16:47

Odpowiem Ci tak: lałeś dotąd 95 ? To lej dalej, nic się nie zmieni i tyle. Po prostu niektóre elementy gumowe lub gumowo-plastikowe będziesz wymieniał troszkę częściej, jeżeli są słabej jakości. Z drugiej strony to paliwo e10 to norma maksymalna, nie o każdej porze roku będzie spełniona. Moim zdaniem naprawdę dużo się nie zmieni. Ludzie dolewali alkoholu do paliwa, aby pozbyć się wody. Alkohol łączy się z wodą, woda nie łączy się z benzyną, a benzyna łączy się akoholem. Tym bio komponentem jest właśnie alkohol i stąd przy długim odpowietrzaniu pojawia się więcej wody w paliwie. To tak w uproszczeniu. Przed 2 wojną do paliwa dolewano nawet 20% alkoholu, to dopiero było bio paliwo.

Użytkownik Matteoo edytował ten post 01 styczeń 2024 - 16:54


#75 OFFLINE   darek63

darek63

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 413 postów
  • Lokalizacjawlkp.
  • Imię:Darek

Napisano 01 styczeń 2024 - 17:23

Ile to razy, aby temu zapobiec dolewaliście alkoholu? Czasami? To właśnie wtedy zmienialiście nieświadomie e5 w e10 i stało się coś?

Ośmielę się użyć matematyki.
 
Dolewam depresator Kleen Flo (to jest czysty spryt + dodatki) w ilości 1ml na 1l paliwa ON co tankowanie
 
Przyjmijmy zbiornik paliwa na 50 litrów.
 
Przeliczmy 50l paliwa x 1ml depresatora = 50ml.
_______________________________________________
 
E10 50 litów zawiera 10% Bio czyli 5 litów.
 
5 litrów to 100 razy więcej niż 50ml. 
 
Chcesz to jakoś skorygować ? 

Użytkownik darek63 edytował ten post 01 styczeń 2024 - 17:26


#76 OFFLINE   Matteoo

Matteoo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 677 postów
  • LokalizacjaElbląg
  • Imię:Robert

Napisano 01 styczeń 2024 - 18:39

Cena to skoryguje..., po pierwsze, po drugie depresator przeciwdziała jedynie zamarzaniu wody. To tak jak z dodatkami do desla. Zamiast nich wszystkich można dodać nafty, jak robią ruscy i już parafina się nie wytrąca.

Użytkownik Matteoo edytował ten post 01 styczeń 2024 - 18:45


#77 OFFLINE   darek63

darek63

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 413 postów
  • Lokalizacjawlkp.
  • Imię:Darek

Napisano 01 styczeń 2024 - 19:11

Jedną z ról jaką spełnia depresator to łączenie wody z paliwem i spalanie jej.

 

Nafty to mogą ruskie do swoich czołgów z ubiegłego wieku lać, a nie do skomplikowanych układów common rail.

 

Nie odpowiedziałeś na pytanie jak przez dodanie 50ml depresatora zmienia się e5 w e10. I może już nie odpowiadaj. Nie warto.....



#78 OFFLINE   Matteoo

Matteoo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 677 postów
  • LokalizacjaElbląg
  • Imię:Robert

Napisano 01 styczeń 2024 - 20:01

No nie warto, skoro masz problemy. Ruscy do dziś dodają nafty zimą do paliwa. Nafty, która nie jest tania. Woda nie łączy się z paliwem. Dolanie depresatora nic oprócz zamarzania nie da. Neżeli w baku miałeś 50l paliwa e5 i wytrąciło się 2,5l wody, to żaden depresator w ilości 50ml nie zwiąże takiej ilości wody. Tak jak pisałem wcześniej depresator obniża temperaturę zamarzania wytrąconej wody, nie wiąże jej z paliwem. Wiąże wodę z paliwa, nie z paliwem, co pozwala wraz z nagarami usunąć ją ze spalinami.

Użytkownik Matteoo edytował ten post 01 styczeń 2024 - 20:03


#79 OFFLINE   darek63

darek63

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 413 postów
  • Lokalizacjawlkp.
  • Imię:Darek

Napisano 01 styczeń 2024 - 20:22

No nie wiedziałem że E5 ma w sobie 2.5 litra wody. Cały czas myślałem, że to etanol który może pochłonąć jakąś mikro część wody. Ale nie ważne. Rozmawiamy na innych pułapach i nie jesteśmy w stanie się porozumieć. Nie widzisz faktów, argumentów, a jedynie rzucasz jakieś nie prawdziwe własne teorie i nic poza tym. W związku z tym nie widzę dalszego pola do dyskusji z Tobą. Może inni dadzą radę......



#80 OFFLINE   tryt

tryt

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 315 postów
  • LokalizacjaWodzisław Sl.
  • Imię:Roman

Napisano 01 styczeń 2024 - 20:25

Do auta, które jeździ stale - E10 95

Do łódki, kosiarki, które bywa, że stoją dłuższy czas - E5 98






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych