Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Silniki Parsun - kupno / serwis / użytkowanie


  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
139 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   JJack

JJack

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 87 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 27 sierpień 2007 - 11:48

Witam kolegów

Czy ktoś miał z Was do czynienia z silnikami firmy PARSUN?

http://allegro.pl/item230257443_silnik_przyczepny_parsun_4km _motor_doczepny_4suw.html

Chodzi o te silniki, w sumie to made in china ale cena atrakcyjna.
Rok gwarancji , więc nie ma tragedii, jednak mogło by być dwa lata...

Jeżeli ktoś miał, to proszę o info co i jak
I czy według was warto w coś takiego inwestować ?

Pozdr
  • alfaiomega lubi to

#2 OFFLINE   explorator73

explorator73

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 571 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 27 sierpień 2007 - 12:21

Chińczycy produkują sporo silników z zapożyczeniem technologii japońskiej. Widziałem chińskie kopie Yamachy i były zupełnie przyzwoite. Parsuny pewnie też są oparte na sprawdzonej technice. Jeśli polski przedstawiciel zapewnia sensowne warunki gwarancji i serwis pogwarancyjny to ja bym się za te pieniądze nie zastanawiał. Porównywalny silnik Hondy czy Yamachy to wydatek minimum 4500 PLN.
Reasumując - ja bym na Twoim miejscu zaryzykował - ale wersję 5KM - jest tylko 200 PLN droższa.
Pozdrawiam,
P.
http://www.parsun.pl/

#3 OFFLINE   JJack

JJack

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 87 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 27 sierpień 2007 - 12:38

Zastanawiam siÄ™ jeszcze , bo sÄ… silniki takie:

http://allegro.pl/search.php?string=mercury+5km&buy=0&am p;new=0&pay=0&search_type=1&location_radio=1& ;selected_country=1&order=t&st=gtext&listing_sel =2&listing_interval=7

Z tym że tutaj nie ma gwarancji, nie wiadomo co jest w środku, poza tym pochodzenie to Szwecja....
Bez żadnych papierów, więc się można spodziewać skąd jest...

A co do 4KM a 5KM, to wolałbym oczywiście 5KM, jednak z tego co zauważyłem, większość łódek ma możliwość podczepienia silnika do 4KM. A co to dokładnie oznacza , niestety nie wiem ?

Czy to chodzi o to że jak do łódki do 4KM, podepnę silnik 5KM, to nie będę mógł pływać na pełnej mocy w obawie przed uszkodzeniem łodzi ? Czy też o chodzi o wagę ?



#4 OFFLINE   explorator73

explorator73

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 571 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 27 sierpień 2007 - 12:47

W Parsunie 4 i 5 konnym moc osiągana jest z tej samej pojemności skokowej i ważą dokładnie tyle samo. Kadłub który jest opisany do 4 KM wytrzyma spokojnie 5 KM ale lepiej dla Ciebie będzie jak na mocniejszym silniku nie będziesz pływał na pełnym gazie (mniejsze zużycie paliwa)
Rozmawiałem z importerem i potwierdziło się moje przypuszczenie, że Parsun jest kopią Yamahy.
Mercury też jest fajny ale przy Yamaszce to jest traktor.
Pozdrawiam,
P.
  • rafal_LBN lubi to

#5 OFFLINE   JJack

JJack

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 87 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 27 sierpień 2007 - 12:59

no to rozwiałeś moje możliwości, jeszcze tylko jedno pytanie, na które możliwe że znasz odpowiedź...

Chodzi o to czy przy wypożyczaniu łodzi , przystaniowi zwracają na to uwagę co się podpina pod łódź ??

Mam na myśli sytuację że nie będą chcieli żebym silnik 5KM montował do łodzi do 4KM.

Może się orientujesz ??
Bo widzę że obcykany w temacie jesteś, no i dzięki za zaangażowanie

Jeszcze jest takie coÅ› jak: http://allegro.pl/search.php?string=madox&buy=0&new= 0&pay=0

ale to mi się nie podoba bo wygląda na chińsko ruski silnik


#6 OFFLINE   mifek

mifek

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 11308 postów
  • LokalizacjaWioska Z Tramwajami
  • ImiÄ™:RafaÅ‚
  • Nazwisko:...znane...

Napisano 27 sierpień 2007 - 13:00

pozwole sobie namale wtracenie... nie zdarzylo mi sie jeszcze nigdy by ktos czepial sie takich szczegolow. to na prawde niewielka roznica mocy, ale w uzytkowaniu daje jednak sporo...

#7 OFFLINE   explorator73

explorator73

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 571 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 27 sierpień 2007 - 13:09

Jeśli chodzi o czepianie się 1 KM to zgadzam się z tym co napisał Mifek. Np. w Wierzbicy w wypożyczalni PZW nie powinno być z tym problemu. A te silinki Madox to technika stosowana w kosach spalinowych i innych patentach stosowanych w ogrodnictwie - patent k...i szatana. Jestem zwolennikiem rozwiązań specjalistycznych - które od początku miały być silnikiem zaburtowym. A Parsun czerpie z bardzo dobrego wzorca - nie wiem tylko czy kupił technologię czy ją sobie wziął
P.

#8 OFFLINE   JJack

JJack

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 87 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 27 sierpień 2007 - 13:11

Myślałem że przesympatyczna Jadzia z Wierzbicy może próbować zedrzeć sobie gardło jak zobaczy na silniku zamiast 4 liczbę 5.

Heheh

CO do technologii to pewnie nie kupili, bo po co
Cena by mogła być większa wtedy...

Tak czy inaczej dzięki, może w tym sezonie się jeszcze skuszę



#9 OFFLINE   yacaré

yacaré

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 394 postów
  • LokalizacjaBremen

Napisano 27 sierpień 2007 - 19:13

Witaj JJack,

jak Ci sie nie spieszy, mozesz zastanowic sie nad jedna alternatywa: Tohatsu. Firma z chyba najdluzsza tradycja w budowie silnikow pozaburtowych (btw ten 5-ps-Mercury jest budowany przez Tohatsu). Made in Japan za 799 € do odebrania w Hamburgu u Handlarza (nowka).
@explorator73

Mercury też jest fajny ale przy Yamaszce to jest traktor.

- nie wiem, kiedys sie ciezko zastanawialem nad Yamaha 4 PS/4stroke(wzor silnikow Parsun)- ale bedac juz posiadaczem Tohatsu uslyszalem ja na wodzie... i sentyment splynal. No, moze miala akurat przerdzewialy tlumik :mellow:
Omijajac akademickie dyskusje: Cokolwiek bys w tej klasie nie kupil (Yamaha, Honda, Suzuki, Selva, Mercury, Tohatsu, Parsun...) - roznice sa raczej marginalne. Kierowalbym sie przedewszystkim cena i serwisem, a przy takiej samej cenie wolalbym osobiscie Made in Japan niz Made in China - to taki juz nawyk.
PS: Wybierz silnik bez wewnetrznego zbiornika paliwa.

Pozdrawiam --Yacaré--

#10 OFFLINE   witek

witek

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 960 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 27 sierpień 2007 - 21:59

W Norwegii 90% kupowanych silników zaburtowych jest marki Tohatsu. Być może o czymś to świadczy :unsure:

#11 OFFLINE   JJack

JJack

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 87 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 27 sierpień 2007 - 22:20

bez wewnętrznego, czyli zewnętrzny zbiornik z linią paliwową tak?

Czemu lepiej? Wygoda ? Czy coÅ› jeszcze ?



#12 OFFLINE   yacaré

yacaré

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 394 postów
  • LokalizacjaBremen

Napisano 28 sierpień 2007 - 07:43

Po pierwsze - jak doplywasz do przystani, odlaczasz po prostu przewod, wypalasz zawartosc gaznika i masz suchy gaznik do transportu i przechowywania. Po drugie - wyobraz sobie dolewanie benzyny gdzies na jeziorze, na fali, na wietrze... :unsure:
Aby spokojnie poplywac bez myslenia o paliwie i tak nie obejdzie sie bez zewenetrznego zbiornika. Tankujez raz i plywasz caly urlop.
I nie masz dylematu typu: A moze dzis wystarczy mi ten litr w silniku? :mellow:

Pozdrawiam --Yacaré--


#13 OFFLINE   explorator73

explorator73

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 571 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 28 sierpień 2007 - 07:50

W silnikach 4 i 5 KM oprócz wewnętrznego zbiornika o pojemności 1,3 L jest wejście na zbiornik wewnętrzny. Nie ma obowiązku korzystania z wbudowanego zbiornika.
P.

#14 OFFLINE   JJack

JJack

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 87 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 28 sierpień 2007 - 08:21

Wiem już o co chodzi. Jak w tym roku byłem w Finlandii i mi zabrakło paliwa na środku jeziora , to powiem szczerze że samo dolewanie nie poszło za dobrze....

Aż szkoda mi było że tak rozlewam, do tego fala i wiatr...

OK myślę poważnie nad tym Parsunem, bo dostałem jeszcze opinię jednego gościa który kupił ten silnik i jak na razie jest zadowolony....

Jeżeli chodzi o zbiornik paliwa zewnętrzny , to byście coś polecali ?
Czy Parsun powinien mieć takie zbiorniki, czy to po prostu dokupuje się gdzieś ? Bo rozumiem że zwykły karnister z rurką nie wystarczy....


#15 OFFLINE   klon

klon

    Forumowicz

  • Forumowicze
  • PipPip
  • 415 postów
  • LokalizacjaPruszków/Piastów

Napisano 28 sierpień 2007 - 09:32

W sumie dobrze by się stało gdyby silniki Parsun i im podobne okazały się na tyle przyzwoite aby konkurować poprzez cenę z bardziej uznanymi markami. Ciąglę nie mogę zrozumieć dlaczego np. zaburtowa 5km honda kosztuje 3x więcej niż samobieżna kosiarka z silnikiem hondy 5km która sama się toczy, ścina trawę. Rozdrabnia ją i wyrzuca na zewnątrz lub do pojemnika.
:huh:

#16 OFFLINE   witek

witek

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 960 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 28 sierpień 2007 - 09:42

Jeszcze 2 miesiące temu te silniki sprzedawali w komplecie ze zbiornikami zewnętrznymi 24 litrów i kompletną linią paliwową i jeszcze dokładali jakieś części zamienne.
A teraz widzę, że dokładają tylko do 4-suwów 15 KM...

#17 OFFLINE   yacaré

yacaré

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 394 postów
  • LokalizacjaBremen

Napisano 28 sierpień 2007 - 09:45

@explorator73: Oczywiscie ze masz dodatkowe podlaczenie - i wlasnie to kusi, aby zostawic zbiornik glowny w domu :mellow: a potem chcesz zaliczyc jeszcze jedna zatoczke a tu nagle... :huh:
W kazdym razie w zadnej fazie uzytkowania nie nasunela mi sie ani na sekunde mysl: Dobrze by bylo miec wbudowany zbiornik.
@klon: Moze sprzedaje sie 3 x wiecej tych kosiarek niz pozaburtowek... a moze frajerzy sa gotowi poprostu wiecej wydac na hobby niz z przymusu na kosiarke... :mellow:





#18 OFFLINE   explorator73

explorator73

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 571 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 28 sierpień 2007 - 10:17

Najważniejsze, że jest podłączenie do zewnętrznego zbiornika. Wewnętrzny poprostu jest i nie da się kupić 4 i 5 konnego silinka bez niego.
P.

#19 OFFLINE   yacaré

yacaré

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 394 postów
  • LokalizacjaBremen

Napisano 28 sierpień 2007 - 11:00

@explorator73: ??? To zerknij np. na podany przez JJack w tym watku link na Mercury... Prawie kazda marka oferuje obie wersje.

#20 OFFLINE   yacaré

yacaré

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 394 postów
  • LokalizacjaBremen

Napisano 28 sierpień 2007 - 11:36

@JJack: Zerknij na to: http://cgi.ebay.de/4-Takt-Aussenborder-5PS-TOHATSU-externer- Tank-NEU-OVP_W0QQitemZ250159205639QQihZ015QQcategoryZ36638QQ ssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Sprzedawca zwraca uwage na to, ze jest to model bez wewnetrznego zbiornika, choc na zdjeciu jest pokazany model z wewnetrznym. Generalnie maja w ofercie obie wersje. Cena zawiera 12-litrowy zbiornik zewnetrzny.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych