Niestety, mój uchwyt przegrał walkę z 50 kmh na metrowej fali na Rugii. Dodatkowo śruba ucięła przewód, półtora kafla psu w dupę
Zdjęcie celowo zacytowane.
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 26 luty 2020 - 20:35
Niestety, mój uchwyt przegrał walkę z 50 kmh na metrowej fali na Rugii. Dodatkowo śruba ucięła przewód, półtora kafla psu w dupę
Napisano 26 luty 2020 - 20:44
ten uchwyt to byl ramount ? na 2 czy 3 przyssawki. 50kmh to spora predkosc...
Napisano 26 luty 2020 - 20:46
Napisano 04 marzec 2020 - 14:53
To teraz ja pytanie do znawców tematu . Czy zamocowanie przetwornika w ten sposób będzie prawidłowy ? W łódce miałem sztycę ... Pływam głównie na elektryku może z czasem jakaś mała spalina . Na zdjęciu przymiarka
Napisano 04 marzec 2020 - 15:01
Napisano 04 marzec 2020 - 15:19
Użytkownik sharkfishing edytował ten post 04 marzec 2020 - 15:23
Napisano 04 marzec 2020 - 15:23
Adaś wiem ale chciałem mieć lepsze dojście i większy porządek w kablach żeby przetwornik i echo były po jednej stronie . Oczywiście jeżeli twoja wersja jest lepsza to przy niej zostanę
Napisano 04 marzec 2020 - 15:26
Dokladnie jak kolega powiedzial z drugiej strony
Widzę ,że twój sposób montażu jest podobny jak u kolegi @siaq . Chyba zostałem pokonany i tak zamontuję
Napisano 04 marzec 2020 - 17:53
Napisano 04 marzec 2020 - 18:02
Napisano 04 marzec 2020 - 18:37
Napisano 04 marzec 2020 - 18:37
To nie takie proste jak Bruno pisze. Lowrance, Raymarine mają dość długie przetworniki- zdarza się zaciemnienie jednej ze stron SI przez stopę silnika.
Można temu zaradzić montując pantograf- silnik jest wtedy odsuniety od rufy, jest miejsce na przetworniki i problemu nie ma.
Niektórzy radzą sobie montując zdublowane przetworniki+Y kabel, którym się je wpina razem do echa tak,by każdy z nich pokazywał tylko jedną stronę- wtedy nie ma problemu z silnikiem.
Balon też zaciemnia-musisz opuścić przetwornik poniżej jego dętki, można też schować przetwornik pod łódkę i w echu softowo odwrócić obraz.
Żadne mocowania burtowe przy spalinie na przemarszach nie wchodzą raczej w grę- pokrzywisz rury oporem wody.
Użytkownik Maciej_K edytował ten post 04 marzec 2020 - 18:42
Napisano 04 marzec 2020 - 18:47
Napisano 04 marzec 2020 - 19:01
Pierwszy z brzegu przykład z forum HB
http://forums.sideim...hp?topic=7290.0
Zaciemnienie obrazu jest właśnie pochodną usadowienia ducera w na równi ze stopą silnika.
Nie chce mi się grzebać w swoich screenach, ale uwierz mi, nawet elektryk zasłania- bo jak mogę tylko na elektryku pływać....czasami ratuję się unosząc go nieco na ograniczniku głębokości, chlapie nie tak jak trzeba, ale poprawa obrazu jest.
A u siebie możesz sprawdzić jak jest- unosząc spalinę i parząc równocześnie w echo. jeżeli poprawi się zasięg widzenia na bocznym- to znaczy że silnik przesłania. Jeżeli nie- jest ok i nie ma co szukać.
Użytkownik Maciej_K edytował ten post 04 marzec 2020 - 19:03
Napisano 04 marzec 2020 - 19:37
Napisano 04 marzec 2020 - 20:02
Napisano 04 marzec 2020 - 20:07
Jest różnica. Też przetestowałem, a pantografu na pontonie do 20 KM silnika chyba nie chce mi się montować. Przeboleje, bo to tylko przy większych prędkościach u mnie.
Ja robię pantograf do elektryka, by pomieścić pomiędzy nim a pawężą ponotnu ss3D dla zebrania danych mozajkowych- zależy mi na wykorzystaniu zasięgu. Pływałem na montażu bocznym,ale on nie jest zbyt stabilny i niekiedy detale rozmazuje.
Napisano 04 marzec 2020 - 20:32
Użytkownik count_martin3z edytował ten post 04 marzec 2020 - 20:32
Napisano 04 marzec 2020 - 21:10
Napisano 05 marzec 2020 - 11:30
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych