Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Honda 5hp -problem z szarpanką


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   sucks_one

sucks_one

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 885 postów
  • LokalizacjaKonstancin Jeziorna
  • Imię:Tomek
  • Nazwisko:Kurek

Napisano 20 sierpień 2013 - 08:37

Witajcie

Otrzymałem silnik Honda 5hp z 1998 roku, który generalnie jest w stanie bardzo dobrym poza szarpanką.

Plastikowy trybik czasami zawiesza się na kole zamachowym powyżej zębów.

Poprzedni właściciel powiedział że wymieniał szarpankę kilkakrotnie ale problem pojawiał się zdecydowanie za szybko.

Generalnie można zakładać linkę na koło i w ten sposób można uruchamiać ale może ktoś z Was ogarnął ten temat i można w jakiś sposób naprawić szarpaka w tym silniku tak by cieszył sposobem odpalania?

 

Tomek



#2 OFFLINE   Gumofilc

Gumofilc

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6193 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 20 sierpień 2013 - 09:11

Cos mi sie zdaje, ze ktos grzebal w tym silniku, akurat tej hondy nie uzywalem ale uzywalem sporo innych - byly rozne problemy ale o takim nie slyszalem.

 

Poza 1 przypadkiem, kiedy udalo mi sie wyrwac sznurek podczas odpalania :D ..no ale silnik byl prehistoryczny...

 

Gumo



#3 OFFLINE   sucks_one

sucks_one

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 885 postów
  • LokalizacjaKonstancin Jeziorna
  • Imię:Tomek
  • Nazwisko:Kurek

Napisano 20 sierpień 2013 - 14:20

Sam system szarpaki tj. plastikowy trybik, sprężyna i docisk jest na metalowej szufladzie przykręcanej na 2 śruby a od strony chwytu na jednej. 

Jeden raz na dziesiec szarpniec plastkowy trybik wpada na koło zamachowe i wtedy tylko młotek żeby go zbić. Może ktoś miał taki problem? HELP :)



#4 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 22 sierpień 2013 - 16:37

wstaw jakieś foty.



#5 OFFLINE   sucks_one

sucks_one

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 885 postów
  • LokalizacjaKonstancin Jeziorna
  • Imię:Tomek
  • Nazwisko:Kurek

Napisano 23 sierpień 2013 - 16:42

Miałem nadzieję, że silnik popularny, używany to i znajdą się właściciele a już jakby problem był tyż dosć czesty to łzami szczęścia bym się zalał bo pewnie coś by się zaradziło ..... fotki w załączeniu.

 

Tomek

Załączone pliki



#6 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 26 sierpień 2013 - 17:25

cholera nie wiem jak ci pomóc i współczuję.zakleszczenie następuje od razu przed szarpnięciem w połowie czy po?



#7 OFFLINE   spy

spy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1309 postów

Napisano 26 sierpień 2013 - 17:58

Na bank to masz źle poskładane, blacha ma wchodzić we wcięcie w pręcie.

 

http://i.imgur.com/GsZ51SD.jpg

 

http://i.imgur.com/z2aew3i.jpg


Użytkownik spy edytował ten post 26 sierpień 2013 - 18:21


#8 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 26 sierpień 2013 - 18:15

-ten drut co widac na zdieciu powinien zahaczac o występ.on tak nie moze lezec sam na szpul

 

- zebatka plasikowa moze byc nie osiowa w stosunnku do koła zamachowego. wyraznie same konce zabów plastikowej szpuli zahaczają o koło zamachowe.



#9 OFFLINE   sucks_one

sucks_one

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 885 postów
  • LokalizacjaKonstancin Jeziorna
  • Imię:Tomek
  • Nazwisko:Kurek

Napisano 27 sierpień 2013 - 06:18

Na bank to masz źle poskładane, blacha ma wchodzić we wcięcie w pręcie.

 

http://i.imgur.com/GsZ51SD.jpg

 

http://i.imgur.com/z2aew3i.jpg

Dzięki spy. Cenna uwaga. A odnośnie osiowości to można ją regulować czy w przypadku jej braku znaczy to ni mniej ni więcej, że ośka jest krzywa i należy wymienić? Może śrubą od strony chwytu szarpaka da rade to zrobić?



#10 OFFLINE   suhhar

suhhar

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 989 postów

Napisano 27 sierpień 2013 - 20:31

ja napisze od siebie brat ma honde 2.3km i jak raz zalał pb95 za cholere nie mogł popływac silnik gasł co chwile, spuscil to i zalał pb98 z firmowej stacji + wymiana swiecy i teraz pali od strzala i super chodzi, nic juz sie z nim nie dzieje.



#11 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 29 sierpień 2013 - 10:49

suhhar trochę nie na temat.to co piszesz to raczej nie wina rodzaju paliwa a jego jakości.pewnie zalał pb 95 z jakąś badziewną domieszką.a pb 98 radzę używać do silników których producent takowe paliwko zaleca.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych