Były już różne smary zachwalane pod niebiosa na forum.....i ich popularność zależała tylko od tego kto je polecał :-)))))
Użytkownik przemow edytował ten post 20 maj 2016 - 21:57
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 20 maj 2016 - 21:56
Użytkownik przemow edytował ten post 20 maj 2016 - 21:57
Napisano 20 maj 2016 - 22:02
przecież nie mówię że są złe tylko nie najlepsze.dla mnie za rzadkie,miękkie i tyle.
Napisano 20 maj 2016 - 22:22
Ha ha ha Hunter w 90% serwisuje Zauberowate więc Pennem im krzywdy nie zrobi...jak wejdzie w Stelle to "se" zakupi super smar z iście kosmicznymi molekułami, nano technologią itp..itd.... Albo za rok ,za dwa jeszcze inne cudo zostanie okrzyknięte super hitem roku....a moze topowe firmy wyprodukują tak cudownie uszczelniony młynek ze się będzie olej lać i bagnecikiem poziom sprawdzać ;-)
Były już różne smary zachwalane pod niebiosa na forum.....i ich popularność zależała tylko od tego kto je polecał :-)))))
Cenię Pana za dobre poczucie humoru.
Napisano 20 maj 2016 - 22:33
Panowie, każdy z was dobrze wie, że przekładnie (zębate, ślimakowe i inne) najlepiej pracują w... kąpieli olejowej.
Niech jakiś Artysta dorobi simeringi do korpusu i zalewa kołowrotek olejem.
Jak dyferencjał czy skrzynię biegów w aucie
No.
A co do smarów - przecież żadne shimano, czy inny producent sprzętu nie produkuje swojego smaru, tylko co najwyżej konfekcjonuje, dorzucając zylion % marży.
Trzeba żeby jaki detektyw wyśledził producenta i kupować - po parę $ za wiadro
Napisano 20 maj 2016 - 22:39
Panowie, każdy z was dobrze wie, że przekładnie (zębate, ślimakowe i inne) najlepiej pracują w... kąpieli olejowej.
Niech jakiś Artysta dorobi simeringi do korpusu i zalewa kołowrotek olejem.
Jak dyferencjał czy skrzynię biegów w aucie
No.
A co do smarów - przecież żadne shimano, czy inny producent sprzętu nie produkuje swojego smaru, tylko co najwyżej konfekcjonuje, dorzucając zylion % marży.
Trzeba żeby jaki detektyw wyśledził producenta i kupować - po parę $ za wiadro
Napisano 21 maj 2016 - 06:09
srednio raz w roku ten sam temat walkowany jest w podobnym klimacie,a co niektorzy stali sie juz prawdziwymi doradcami
taka ilosc wiedzy zawarta w watkach o serwisie wystarczy do napisania ,w tak banalnym temacie, ksiazki,
reszta to juz zwykla praktyka ,czasem tylko trzeba z tej wiedzy odpowiednio skorzystac BYE!!!
Napisano 21 maj 2016 - 06:59
To tak jakbyś wyśledził przepis na Coca Colę...
PS.
Jak to smar w kołowrotku potrafi poruszyć najczulsze struny i wywołać płomienne emocje forumowiczów!
Użytkownik pezet edytował ten post 21 maj 2016 - 06:59
Napisano 21 maj 2016 - 08:09
nie chodzi o to czy producent kołowrotków ładuje swój smar czy innny i czy on pod tą marką kosztuje więcej czy mniej.ważne co to za specyfik bo mnie napis 'fabriqe' nie do końca przekonuje.
Napisano 21 maj 2016 - 21:22
nie chodzi o to czy producent kołowrotków ładuje swój smar czy innny i czy on pod tą marką kosztuje więcej czy mniej.ważne co to za specyfik bo mnie napis 'fabriqe' nie do końca przekonuje.
Shimano lub Daiwa nie produkują u siebie smarów,tylko w dobrych koncernach chemicznych,np Du Point. Tacy producenci dostosują się do wymogów jakie są stawiane smarom do kołowrotków na życzenie producenta. Proszę zwrócić uwagę że Shimano i Daiwa ma wiele różnych smarów i każdy jest przeznaczony do czego innego.Od układów hamulca w stało szpulowych i multiplikatorach oraz typowo przekładniowe. I raczej nie jest to wymysł pakowania z kilogramowych puszek jak tu niektórzy napisali.
Napisano 22 maj 2016 - 16:24
srednio raz w roku ten sam temat walkowany jest w podobnym klimacie,a co niektorzy stali sie juz prawdziwymi doradcami
taka ilosc wiedzy zawarta w watkach o serwisie wystarczy do napisania ,w tak banalnym temacie, ksiazki,
reszta to juz zwykla praktyka ,czasem tylko trzeba z tej wiedzy odpowiednio skorzystac BYE!!!
repetitio est mater studiorum
Napisano 08 czerwiec 2016 - 17:34
Napisano 08 czerwiec 2016 - 20:17
W temacie watku polecam zapoznac sie z tym materialem.
Niestety pomoca lingwistyczna nie wespre...
Przeprowadzam serwis w podobnym stylu,ale bardziej rozbudowany,taki jak pokazany jest w końcowej części filmu,z zastosowaniem aplikantów firmy Shimano i innych. A to dlatego że biorę poprawkę na naszych niedbaluchów którzy po zakończonym połowie,a szczególnie w warunkach morskich nie robią nic z czynności obsługowych które pokazane są na samym wstępie filmu i również ujęte są w instrukcjach. .Bo myślą że jak kołowrotek wrócił z serwisu to będzie cały sezon nienagannie pracował. Niestety tak nie jest. Jak kupuje się drogą maszynkę i nie tylko drogą to należy dokonywać czynności obsługowych po zakończonym połowie pomimo przeprowadzonego serwisu. Ale nieraz lenistwo bierze górę,a potem są niespodzianki.,
Użytkownik Józef Lesniak edytował ten post 08 czerwiec 2016 - 20:18
Napisano 08 czerwiec 2016 - 20:24
Przeprowadzam serwis w podobnym stylu,ale bardziej rozbudowany,taki jak pokazany jest w końcowej części filmu,z zastosowaniem aplikantów firmy Shimano i innych. A to dlatego że biorę poprawkę na naszych niedbaluchów którzy po zakończonym połowie,a szczególnie w warunkach morskich nie robią nic z czynności obsługowych które pokazane są na samym wstępie filmu i również ujęte są w instrukcjach. .Bo myślą że jak kołowrotek wrócił z serwisu to będzie cały sezon nienagannie pracował. Niestety tak nie jest. Jak kupuje się drogą maszynkę i nie tylko drogą to należy dokonywać czynności obsługowych po zakończonym połowie pomimo przeprowadzonego serwisu. Ale nieraz lenistwo bierze górę,a potem są niespodzianki.,
Napisano 08 czerwiec 2016 - 20:40
Mysle, ze nie bedzie naduzyciem czy przesada wykonywanie tych czynności nawet jesli nie lowi sie w morzu a w największych polskich rzekach. Gdzie niektore linki tracą właściwości po kilkudziesięciu godzinach lowienia...
Jak najbardziej. Jest to moim zdaniem słuszna idea dbania o sprzęt SW po zakończonym połowie bez względu na warunki połowu. Tylko należy pamiętać o całej technice tych zabiegów i prawidłowym przeprowadzeniu. Jeżeli chcemy płukać pod prysznicem ważny jest kąt strumienia i co najważniejsze - pokrętło hamulca ma być zakręcone na maksa.
Nie ze wszystkimi kołowrotkami tak możemy postąpić,a szczegóły są zawsze w instrukcjach,a nawet są obrazki.
Napisano 08 czerwiec 2016 - 21:16
Może jeszcze coś dopowiem.
Dbałość i stosowanie się do zaleceń producenta zaowocuje tym,że niekonieczne będzie coroczne przysyłanie kołowrotków na serwis. A to wpłynie na ich zdrowie. Im mniej rozkręceń tym lepiej. Mam tu na myśli tylko górną półkę. I nie koniecznie musimy stosować takie środki jakie zaleca producent,choć to jest najlepsza opcja. Każdy dobry renomowany specyfik da radę. Ważne jest tylko aby o to dbać i wykonywać tak jak zaleca firma.
Do tych czynności nie wiele trzeba,należy mieć pędzelek o miękkim włosiu do oczyszczania zakamarków i bawełnianą dobra ściereczkę która usuwamy nadmiar środka po aplikacji i trochę smarowideł i oliwek.
Napisano 08 czerwiec 2016 - 21:56
Panowie, kupię gdzieś w PL ten Shimano Xars Reel Oil?
Napisano 09 czerwiec 2016 - 12:13
Też bym kupił. Może jakieś wspólne zamówienie?
Napisano 09 czerwiec 2016 - 12:44
20 USD sztuka + przesył. Nie tanio.
Napisano 09 czerwiec 2016 - 15:57
Tak czy siak jestem chętny. Ile może wysyłka kosztować?
Napisano 09 czerwiec 2016 - 16:08
Pytajcie u Mefisto
Pewnie ogarnie porcje i bedzie dla wszystkich chetnych...
1 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych