Silnik mimo wskazań 100 % naładowania nagle odcina.
A próbowałeś wskrzesić akumulator np inną baterią. I czy po wskrzeszeniu da się np. płynąc wolniej ??
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 25 sierpień 2021 - 11:41
Silnik mimo wskazań 100 % naładowania nagle odcina.
A próbowałeś wskrzesić akumulator np inną baterią. I czy po wskrzeszeniu da się np. płynąc wolniej ??
Napisano 25 sierpień 2021 - 12:07
Ładowarka LiFePO4 20A 12V
PACO LBC1220
• Zabezpieczenie przed odwrotną polaryzacją
• Ochrona przed zwarciem
• Ochorna przed zbyt wysokim napięciem
• Ochrona przy odłączaniu
• Wentylator chłodzący: automatyczna kontrola temperatury.
• Napięcie wejściowe: 220-240V AC, 50/60Hz / 110V AC, 50/60Hz.
• Moc wejściowa: 554W
• Moc znamionowa: 12V DC, 20A
• Back Drain: 4mA
• Minimalne napięcie początkowe: 1.0V
• 8 etapów łądowania: Soft Start、Bulk、Absorption、Analyse 、Completion、Maximization、 Float And Maintain.
• Zakres ładowania akumulatorów: 40-200Ah
• Typ akumulatów: 4S / 12V litowe LiFePO4
• Zabezpieczenie przed zbyt wysoką temperaturą (wentylator włącza się): 65℃+/-5℃.
• Wydajność ok. 85%.
• Spełnia normy: CB,CE, IEC60335, EN61000, EN55014
• Wymiary (dł.×szer.×wys.): 217×116×62mm
• Waga: 1.28kg
Napisano 25 sierpień 2021 - 12:09
Oba akumulatory zostały użyte przed podłączeniem do ładowarki. Po awarii próbowałem ładować dopiero.
Napisano 25 sierpień 2021 - 15:42
Oba akumulatory zostały użyte przed podłączeniem do ładowarki. Po awarii próbowałem ładować dopiero.
A może przyszły mało naładowane ?
Jakie miały napięcie ?
Napisano 26 sierpień 2021 - 07:12
A może przyszły mało naładowane ?
Jakie miały napięcie ?
Gdyby przyszły mało naładowane silnik nie pokazywałby 100 % . Pierwszy padł po 5 h drugi po 5 min.... napięcie było coś koło 13
Napisano 26 sierpień 2021 - 07:28
Napisano 26 sierpień 2021 - 08:29
Gdyby przyszły mało naładowane silnik nie pokazywałby 100 % . Pierwszy padł po 5 h drugi po 5 min.... napięcie było coś koło 13
Przy lifepo4 silnik zawsze ci będzie pokazywał 100% do samego odcięcia.
Moja ładowarka jest prosta jak drut bez żadnego stopniowania (być może ma jakieś) bez zbędnych światełek, połowę tańsza i działa jak należy.
Napisano 26 sierpień 2021 - 10:13
Gdyby przyszły mało naładowane silnik nie pokazywałby 100 % . Pierwszy padł po 5 h drugi po 5 min.... napięcie było coś koło 13
To nie jest do końca prawda. Wskaźnik na akumulatorze można nastawić tak by nawet nie naładowany do końca akumulator pokazywał 100%.
Co do wskaźnika w silniku jest on dostosowany do akumulatorów kwasowych ołowiowych. A przy Life po4 napięcie jest wyższe. Dlatego słabo naładowany akumulator na silniku pokaże 100 %.
A napięcie 13 V to bardzo mało
Napisano 26 sierpień 2021 - 10:14
Sprawdź ten akumulator miernikiem energii !
Napisano 26 sierpień 2021 - 10:50
Sprawdź ten akumulator miernikiem energii !
Odesłałem. Wczoraj potwierdzili wadę. Jeśli był słabo naładowany to dlaczego potem nie dało się go naładować?Może to ładowarka wadliwa? Już nie wnikam.Będzie zwrot kasy.
Napisano 28 sierpień 2021 - 09:30
Napisano 28 sierpień 2021 - 11:02
Napisano 28 sierpień 2021 - 11:25
Napisano 28 sierpień 2021 - 12:24
Napisano 28 sierpień 2021 - 14:21
Napisano 28 sierpień 2021 - 19:47
Używam ogniw Litokala ( są skręcane) drugi sezon i nie mogę o nich złego słowa powiedzieć. Ich parametry są takie same jak w dniu kupna. Do zasilania silnika 12V nic lepszego nie jest potrzebne.
Dziwię się, że niektórzy wywalają 2-2,5 tys. na aku. Nawet teraz po wprowadzeniu opłat na ali można sobie samemu zrobić, w sumie za psie pieniądze, swój wymarzony aku. Dla przeciętnego wędkarza aku 50 czy 60Ah w zupełności wystarczy a taki do tysiaka to z palcem w d.. można sobie złożyć. Skręcenie czterech bateryjek czy nawet polutowanie i podłączenie BMSa nie jest żadną filozofią.
Napisano 28 sierpień 2021 - 19:49
Użytkownik mathew.stepnicki edytował ten post 28 sierpień 2021 - 20:02
Napisano 28 sierpień 2021 - 20:10
#
Użytkownik mirkor edytował ten post 28 sierpień 2021 - 20:11
Napisano 28 sierpień 2021 - 20:11
Jak dla mnie lifepo4 100ah z 20amp ładowarka za 2500zl to i tak wychodził taniej niż agm co 2-3
lata.
Oczywiście dla Ciebie 2500 to jak splunąć. Niestety są ludzie dla których taka kwota jest nie osiągalna na zakup aku.
Nie mniej każdy robi ze swoją kasą co chce.
Napisano 28 sierpień 2021 - 21:31
Kolego drogi nie każdy ma zdolności manualne i odwagę aby bawić się prądem.
Jak dla mnie lifepo4 100ah z 20amp ładowarka za 2500zl to i tak wychodził taniej niż agm co 2-3
lata.
Na mazurach poznałem kolegę , który ma zabudowany w łódce akumulator na ogniwach 320ah do tego miał torqeedo Cruise 4.0. Fajnie to wygląda, tylko cena porażająca, same baterie i ładowarka 50amp to pewnie z 20.000zl. Sam silnik jeśli dobrze pamiętam wyrwał gdzieś okazyjnie za 1500€.
Ma to zabudowane na łódce tracker bass boat, super sprawa ale niestety więcej niż 16km/h i tak nie popłynie na tym....
Jak spotkam go w tym roku to nie omieszkam zrobić dokładnych zdjęć, bo projekt bardzo ciekawy.
Sent from my POCO F2 Pro using Tapatalk
niestety ale eko slizg to jest droga zabawa i nie zawsze osiagalna. przy ponotonach 3.3-3,7m 6kw silnik z bateria wysoko pradowa da na chwile frajdy. Przy lodkach sprawa sie komplikuje, ze wzgledu na mase jednostki... nie dosc ze trzeba jeszcze mocniejszego silnika to i wiecej energii zmagazynowac, co skutkuje astronomicznymi kwotami zarowno za silnik jak i akumulatory
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych