@AlienJ
Nie napisałeś czy zamierzać to zdejmować i dźwigać czy na stałe zamocować. Jeśli masz zamiar to dźwigać kierują się proporcją wagi do potrzebnej mocy bo to jest priorytet. Jeśli na stałe chcesz przykręcić nie ma to większego znaczenia czy będzie 30 czy 40 kg. 4T tej samej mocy więcej ważą niż 2T. 4T są z reguły nowszymi silnikami. Nie zajechany silnik 2T też jest bezproblemowy. Bonusem 2T jest wygoda w transporcie i znacznie niższa waga. Z używanymi silnikami jest wybór taki, że trzeba kupić nie zajechany silnik. Czy to będzie stare Tohatsu czy Yamaha czy inna marka ma drugorzędne znaczenie. Choć ja preferuję Yamahę jako numer 1. W silnikach zaburtowych trzymaj się jednostek metrycznych bo są tańsze w serwisie i wszystko masz od ręki. Części co calowych, są droższe i nie zawsze dostępne w PL.