patent powinien być obowiązkowy, co tydzień widzę debili nie odróżniających Zielonej od czerwonej boi i czerwonego kwadratu od zielonego trójkąta na mostach.
Wybór spalinowego silnika zaburtowego
#1761 OFFLINE
Napisano 09 wrzesień 2020 - 14:45
#1762 OFFLINE
Napisano 09 wrzesień 2020 - 16:47
Nie masz racji , patent musimy mieć od 10 kW czyli około 13,6 KM.
Przepraszam. Żyłem w grzechu niewiedzy.
- godski lubi to
#1763 OFFLINE
Napisano 09 wrzesień 2020 - 16:56
patent powinien być obowiązkowy, co tydzień widzę debili nie odróżniających Zielonej od czerwonej boi i czerwonego kwadratu od zielonego trójkąta na mostach.
Ja jestem bardzo ciekaw tego czerwonego kwadratu i zielonego trójkąta na mostach. Możesz mi to przybliżyć, bo podobno na naukę zawsze jest czas i nie chcę wyjść na debila.
#1764 OFFLINE
Napisano 09 wrzesień 2020 - 17:05
https://czarteruj.co...naki-zeglugowe/
Użytkownik perch22 edytował ten post 09 wrzesień 2020 - 17:06
#1765 OFFLINE
Napisano 09 wrzesień 2020 - 19:53
Wskaż mi proszę w tym materiale do nauki czerwony kwadrat i zielony trójkąt umieszczony na moście.
Biało czerwony kwadrat jest. Biało zielony kwadrat też jest. Czerwonego kwadratu i zielonego trójkąta przechodząc pod mostami nigdy nie spotkałem, dlatego pytam o to. Co ma oznaczać ten czerwony kwadrat i zielony trójkąt na moście ?
#1766 OFFLINE
Napisano 09 wrzesień 2020 - 23:10
Wskaż mi proszę w tym materiale do nauki czerwony kwadrat i zielony trójkąt umieszczony na moście.
Biało czerwony kwadrat jest. Biało zielony kwadrat też jest. Czerwonego kwadratu i zielonego trójkąta przechodząc pod mostami nigdy nie spotkałem, dlatego pytam o to. Co ma oznaczać ten czerwony kwadrat i zielony trójkąt na moście ?
Proszę http://www.maritime....oznak_nawig.pdf. Rysunek 9 i 10, mniejsza o tło o tym nie pisałem bo wiadomo że białe. Takie oznaczenia wiszą na moście wantowym na MW
a) lewa strona - tablica pokazująca czerwony kwadrat na białym tle (rys. 9),
prawa strona - tablica pokazujący zielony trójkąt równoboczny, wierzchołkiem skierowany do góry,
na białym tle (rys. 10);
Użytkownik horac edytował ten post 09 wrzesień 2020 - 23:12
#1767 OFFLINE
Napisano 10 wrzesień 2020 - 07:43
Bardzo dziękuję za wyjaśnienie sprawy.
Korzystałem do tej pory z Vademecum Sternika Motorowodnego Franciszka Habera z roku 2013 i nie ma w nim znaków o których wspominasz.
PS. Wiem co to jest most wantowy, nie wiem natomiast co oznacza skrót MW.
#1768 OFFLINE
Napisano 10 wrzesień 2020 - 08:48
Bardzo dziękuję za wyjaśnienie sprawy.
Korzystałem do tej pory z Vademecum Sternika Motorowodnego Franciszka Habera z roku 2013 i nie ma w nim znaków o których wspominasz.
PS. Wiem co to jest most wantowy, nie wiem natomiast co oznacza skrót MW.
MW - Martwa Wisła
#1769 OFFLINE
Napisano 10 wrzesień 2020 - 08:57
No widać jak byk
Załączone pliki
#1770 OFFLINE
Napisano 29 wrzesień 2020 - 10:25
Panowie mam pytanko ma ktoś albo miał doczynienia z silnikami Evinrude taki model jak na foto.Czy to prawda że jest tam jakiś termostat i woda zaczyna lecieć z odpływu dopiero po osiągnięciu jakiejś określonej temperatury.
120524246_1285756928444274_2630610254645646596_n.gif 307,7 KB 19 Ilość pobrań
#1771 ONLINE
Napisano 29 wrzesień 2020 - 11:12
Użytkownik womaly23 edytował ten post 29 wrzesień 2020 - 11:12
- szydłoś lubi to
#1772 OFFLINE
Napisano 29 wrzesień 2020 - 19:06
mocny silnik. w tym modelu termostat jest łątwo dostępny. jest na górze głowicy.
silnik ma tą samą spodzine przez 32 lata produkcji.
moduły pasują od silnika od 4.5 -50 km mocy.cewki tez są łątwo dostepne
tłoki remontowe wystepują w 3 rozmiarach.
- szydłoś i godski lubią to
#1773 OFFLINE
Napisano 02 październik 2020 - 17:44
Konkretnie chodzi mi o to jak opisują moc silników różni producenci. Byłem dziś w salonie yamahy bo rozglądam się za silnikiem ok 20km. I tak , silnik yamaha 20km = 432ccm
Tohatsu 20km= 333ccm
Mercury 20km= 333ccm
Suzuki 20km= 327ccm
Oczywiście wszystkie w/w silniki to najnowsze modele na wtrysku.
Serwisant yamahy z uśmiechem na ustach spytał się, czy już wiem dlaczego inne są tańsze od yamahy?
Twierdził też że gdybym do tej samej łodzi zakładał po kolei wszystlie te silniki to na pewno bym poznał który to yamka po prędkości jaką łódka osiągnie. Że niby te o mniejszej pojemności nie mają tej mocy i że to "marketing".
Na chłopski rozum może coś w tym jest. No chyba ,że yamaha jest w tyle co do technologii ( w co szczerze wątpię). Skoro można wycisnąć 20km z pojemności ok. 330ccm. To po co yamaha tak przewymiarowuje ? Jedyne co mi teraz przychodzi do głowy to trwałość silnika. Jakie jest Wasze zdanie w tej kwestji? Yamaha ma "prawdziwe" 20KM czy po prostu będzie trwalsza bo silnik nie jest tak " wysilony"?
#1774 OFFLINE
Napisano 02 październik 2020 - 18:45
Trzeba spojrzeć jeszcze na dwie rzeczy poza pojemnością:
- obroty przy których maksymalna moc jest osiągana
- przełożenie w spodzinie.
Generalnie, czym większe przełożenie tym mniejsza prędkość na śrubie a to bywa korzystne.
Niestety czym większe przełożenie, tym większa fizycznie przekładnia, tym większa spodzina, tym większe opory na spodzinie.
Dlatego ciężko jest przenieść napęd z silnika kręcącego 12 tys obr/min. Silnik niby lekki bo moc się bierze z obrotów w takim silniku, ale co z tego, jak na przekładni i śrubie się wszystko traci.
W tym kierunku bym kombinował.
Postaram się sprawdzić parametry tych silników na drugim komputerze i może jakieś wnioski się nasuną.....
Generalnie silnik to szukanie optimum nie tylko w samym silniku, ale w powiązaniu ze śrubą i przekładnią.
Użytkownik Gar4field edytował ten post 02 październik 2020 - 18:52
#1775 OFFLINE
Napisano 02 październik 2020 - 18:59
Po jaki h robić dwa bloki jak można jeden tylko.walek rozrządu i moduł zaprogramować inaczej
- Tabor lubi to
#1776 OFFLINE
Napisano 02 październik 2020 - 19:16
"Generalnie silnik to szukanie optimum nie tylko w samym silniku, ale w powiązaniu ze śrubą i przekładnią."
Oczywiście, ale faktem jest, że podawana moc silnika to moc generowana na wale a nie na śrubie ( chyba , że się mylę)
Użytkownik binio1111 edytował ten post 02 październik 2020 - 19:23
#1777 OFFLINE
Napisano 02 październik 2020 - 19:19
#1778 OFFLINE
Napisano 02 październik 2020 - 20:50
Lepiej chyba brać silnik, który jest " zdławiony" i pracuje sobie na "lekko" niż silnik , który pracuje na max i jest "wysilony" w kontekście ich żywotności. Efektem ubocznym jest jedynie to że ten dławiony może być parę kg cięższy.
Miałem kiedyś samochód z silnikiem 2,2 z malutką mocą 106 HP - jak na benzynę. Na trzecim biegu można było ruszyć i jechać do 100km/h. Był tak elastyczny że można było wyprzedzać od 2tyś. do 6tyś. obr/min.
Może to jest przyczyna że wzrasta pojemność nowych silników, silnik powinien mieć dużą moc by wypchnąć łódkę na powierzchnię przy niskich obrotach, ale też przy wysokich by osiągnąć prędkość.
Druga sprawa to emisja tlenków azotu, im bardziej wysilony silnik tym wyższa temperatura w komorze spalania i więcej tlenków azotu.
#1779 OFFLINE
Napisano 04 październik 2020 - 16:53
Koledzy ile może kosztować przerobienie silnika suzuki 20KM(na wtrysku) z manetką i trymem elektrycznym na sterowanie rumplem? Ile może kosztowć rumpel i niezbędne akcesoria?
Użytkownik binio1111 edytował ten post 04 październik 2020 - 16:55
#1780 OFFLINE
Napisano 04 październik 2020 - 17:15
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych