Wybór spalinowego silnika zaburtowego
#1801 OFFLINE
Napisano 31 październik 2020 - 21:34
#1802 OFFLINE
Napisano 01 listopad 2020 - 18:16
Czyli korbowody są odlane ze stopu aluminium - jak w kosiarce do trawy. To i główka korbowodu tworzy łożysko ślizgowe ze sworzniem.
Naprawiałem zacierającą się kosiarkę, pierwszym zaskoczeniem był brak odrębnego cylindra a nawet żeliwnej tulei cylindra. Głowicę dało się zdjąć, ale to dolnozaworowiec. Drugie to właśnie odlany z aluminium korbowód bez panewek, nie wiem jak z jego trwałością, ale wersja profesjonalna tej kosiarki ma żeliwną tuleję cylindra. Przypuszczam że superlekkie wersje silników nie mają tulei cylindra.
#1803 OFFLINE
Napisano 01 listopad 2020 - 18:33
#1804 OFFLINE
Napisano 01 listopad 2020 - 23:06
Jeśli używałbyś tych sprzętów profesjonalnie, to na pewno poznałbyś jak są zrobione w środku.
Super lekki silnik bez tulei cylindra, po przegrzaniu ma rysy na gładzi cylindra co w 4t powoduje spalanie oleju (niebieski dym). W kosiarce wystarcza trawa w żeberkach chłodzenia, a w łodziowym torebka foliowa lub muł.
Zawsze lepiej kupić coś zrobionego solidnie i po to warto poznać bebechy skoro są na forum praktycy.
#1805 OFFLINE
Napisano 01 listopad 2020 - 23:31
- Grubyziom lubi to
#1806 OFFLINE
Napisano 09 listopad 2020 - 18:58
" Mylisz się. Wiodacy producenci podaja moc na walku śruby, po uwzględnieniu strat przekładni. Mniej więcej od połowy lat '80 ubiegłego wieku."
Znalazłem taki opis yamahy, na końcu jest wspomniane o mocy mierzonej. Wychodzi na to ,że moc silnika jest mierzona na wale a nie na śrubie.
Silnik:
Typ silnika 4-suwowy
Pojemność 432cm³
Liczba cylindrów/układ 2/Rzędowy, SOHC
Średnica x skok tłoka 65.0 mm x 65.1 mm
Wydajność mocy w średnim zakresie obrotów 18.4 kW / 6,000 obr./min
Pełny zakres roboczy przepustnicy 5,000 - 6,000 rpm
Układ smarowania Mokra miska olejowa
Układ paliwowy EFI
System wyprzedzenia zapłonu CDI
Układ rozrusznika Elektryczny/ Ręczny, Manual (MH), Electric (E, EP)
Przełożenie przekładni 2.08 (2713)
Wymiary:
Zalecana wysokość pawęży łodzi S429 mm L:556mm
Masa ze śrubą F20GMHS: 57.0kg,F20GMHL: 59.0kg,F20GES: 56.0kg,F20GEL: 58.0kg,,F20GWHL: 62.0kg, F20GEPS: 61.0kg, F20GEPL:63.0kg
Pojemność zbiornika paliwa oddzielnie, 25litrów
Pojemność miski olejowej 1.1litrów
Informacje dodatkowe:
System kontrolny Remote control (E, EP), Rumpel (MH + WH)
Sposób trymowania i podnoszenia Power Tilt (EP), Ręczny tilt (MH, E + WH)
Cewka prądowa / alternator 12V -16A
Immobilizer YCOP optional
Śruba Standard
Zmienne obroty trollingowe Z cyfrowymi wskaźnikami lub wielofunkcyjnym rumplem
Digital Network Gauge (6Y8/6YC) Opcjonalny
Sterowanie Uchwyt rumpla, Sterowanie zdalne
Uwaga Podana wartość kW zmierzona została na wale napędowym, w standardzie ICOMIA
Użytkownik binio1111 edytował ten post 09 listopad 2020 - 18:59
#1807 OFFLINE
Napisano 09 listopad 2020 - 19:22
Psulek pisałeś kiedyś że:
" Mylisz się. Wiodacy producenci podaja moc na walku śruby, po uwzględnieniu strat przekładni. Mniej więcej od połowy lat '80 ubiegłego wieku."
Znalazłem taki opis yamahy, na końcu jest wspomniane o mocy mierzonej. Wychodzi na to ,że moc silnika jest mierzona na wale a nie na śrubie.
Silnik:
Typ silnika 4-suwowy
Pojemność 432cm³
Liczba cylindrów/układ 2/Rzędowy, SOHC
Średnica x skok tłoka 65.0 mm x 65.1 mm
Wydajność mocy w średnim zakresie obrotów 18.4 kW / 6,000 obr./min
Pełny zakres roboczy przepustnicy 5,000 - 6,000 rpm
Układ smarowania Mokra miska olejowa
Układ paliwowy EFI
System wyprzedzenia zapłonu CDI
Układ rozrusznika Elektryczny/ Ręczny, Manual (MH), Electric (E, EP)
Przełożenie przekładni 2.08 (2713)
Wymiary:
Zalecana wysokość pawęży łodzi S429 mm L:556mm
Masa ze śrubą F20GMHS: 57.0kg,F20GMHL: 59.0kg,F20GES: 56.0kg,F20GEL: 58.0kg,,F20GWHL: 62.0kg, F20GEPS: 61.0kg, F20GEPL:63.0kg
Pojemność zbiornika paliwa oddzielnie, 25litrów
Pojemność miski olejowej 1.1litrów
Informacje dodatkowe:
System kontrolny Remote control (E, EP), Rumpel (MH + WH)
Sposób trymowania i podnoszenia Power Tilt (EP), Ręczny tilt (MH, E + WH)
Cewka prądowa / alternator 12V -16A
Immobilizer YCOP optional
Śruba Standard
Zmienne obroty trollingowe Z cyfrowymi wskaźnikami lub wielofunkcyjnym rumplem
Digital Network Gauge (6Y8/6YC) Opcjonalny
Sterowanie Uchwyt rumpla, Sterowanie zdalne
Uwaga Podana wartość kW zmierzona została na wale napędowym, w standardzie ICOMIA
Kolega Psulek ma rację moc mierzy się na wałku śrubowym, jest to zawarte w normach ICOMIA 28-83
cyt.
Deklarowana (znamionowa) moc układzie modelu silnika lub napędowymi powinno być pełną moc przepustnicy przy deklarowanej (znamionowa) prędkości na końcowym wałem wyjściowym silnika lub układu napędowego, jak oferowane do sprzedaży przez producenta, w oparciu o skorygowaną moc jednego lub więcej silników i układów napędowych
3.3.1 - Moc jest zadeklarowany Moc na wale napędowym silników sprzedawanych z kompletnymi przekładniami z rewersorem.
3.3.2 - Moc zadeklarowana jako Moc na wale korbowym silnika, silników sprzedawanych bez reduktora Z-et, klasycznego wału lub jednostkami napędowymi jachtow żaglowych. W takich przypadkach do deklaracji mocy powinno być dołączone oświadczenie, że użyteczna moc zostanie obniżona o strataty na przekładniach zębatych.
http://continuouswav...COMIA28-83.html
Użytkownik GrzesM edytował ten post 09 listopad 2020 - 19:31
#1808 OFFLINE
Napisano 09 listopad 2020 - 20:10
Jak to rozumieć?
Ja to rozumiem , że moc silnika to moc na wale ( tym bardziej , że zgodnie z normą , mierzy się ją przy określonej prędkości obrotowej tegoż wału) Tak jak to jest w opisie Yamahy
Użytkownik binio1111 edytował ten post 09 listopad 2020 - 20:27
#1809 OFFLINE
Napisano 09 listopad 2020 - 20:13
Psulek pisałeś kiedyś że:
" Mylisz się. Wiodacy producenci podaja moc na walku śruby, po uwzględnieniu strat przekładni. Mniej więcej od połowy lat '80 ubiegłego wieku."
Znalazłem taki opis yamahy, na końcu jest wspomniane o mocy mierzonej. Wychodzi na to ,że moc silnika jest mierzona na wale a nie na śrubie.
Uwaga Podana wartość kW zmierzona została na wale napędowym, w standardzie ICOMIA
Wał napędowy to nie wał korbowy. Jakość tłumaczenia jest po prostu kiepska.
https://www.yamaha-m...f25g/techspecs/
The kW data in this sheet is based on the ICOMIA 28 standard, measured at the prop shaft
Możesz wpisać sobie w google prop shaft yamaha, przełączyć na grafikę i zapewniam, że nie zobaczysz tam wału korbowego.
Mam nadzieję, że to rozwiewa twoje wątpliwości.
Użytkownik psulek edytował ten post 09 listopad 2020 - 20:15
- godski i gumowy lubią to
#1810 OFFLINE
Napisano 09 listopad 2020 - 20:29
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- psulek lubi to
#1811 OFFLINE
Napisano 09 listopad 2020 - 20:53
Ok
#1812 OFFLINE
Napisano 10 listopad 2020 - 21:09
Teraz pytanie ktory producent ktora norme stosuje przy podawaniu mocy
Np. wracajac do urzadzen spalinowych Hondy...Honda podaje wg normy SAE J1349 z 2007 (konkurencja jak chinski Stihl czy Austrijacka Husqvarna wg innej jakiejs starszej). Roznica polega na tym ze wg SAE J1349 moc silnika podawana jest po zalozeniu wszystkich filtrow, napedow itp - czyli innymi slowami podaja moc "rzeczywistą pracy", za to w/w Stihl i Husqvarna podaja moc laboratoryjna -> gołego silnika bez filtrow, podpietych napedow itp itd.
Ciekawe jak to jest w zaburtowych
#1813 OFFLINE
Napisano 10 listopad 2020 - 21:48
Teraz pytanie ktory producent ktora norme stosuje przy podawaniu mocy
Np. wracajac do urzadzen spalinowych Hondy...Honda podaje wg normy SAE J1349 z 2007 (konkurencja jak chinski Stihl czy Austrijacka Husqvarna wg innej jakiejs starszej). Roznica polega na tym ze wg SAE J1349 moc silnika podawana jest po zalozeniu wszystkich filtrow, napedow itp - czyli innymi slowami podaja moc "rzeczywistą pracy", za to w/w Stihl i Husqvarna podaja moc laboratoryjna -> gołego silnika bez filtrow, podpietych napedow itp itd.
Ciekawe jak to jest w zaburtowych
Było, przeczytaj
http://continuouswav...COMIA28-83.html
#1814 OFFLINE
Napisano 11 listopad 2020 - 00:04
Taki mały off
Użytkownik Radbraw edytował ten post 11 listopad 2020 - 00:04
- Mordeo lubi to
#1815 OFFLINE
Napisano 11 listopad 2020 - 11:00
Teraz pytanie ktory producent ktora norme stosuje przy podawaniu mocy
Np. wracajac do urzadzen spalinowych Hondy...Honda podaje wg normy SAE J1349 z 2007 (konkurencja jak chinski Stihl czy Austrijacka Husqvarna wg innej jakiejs starszej). Roznica polega na tym ze wg SAE J1349 moc silnika podawana jest po zalozeniu wszystkich filtrow, napedow itp - czyli innymi slowami podaja moc "rzeczywistą pracy", za to w/w Stihl i Husqvarna podaja moc laboratoryjna -> gołego silnika bez filtrow, podpietych napedow itp itd.
Ciekawe jak to jest w zaburtowychAustrijacka Husqvarna. A nie Szwedzka?
#1816 OFFLINE
Napisano 11 listopad 2020 - 18:34
Austrijacka Husqvarna. A nie Szwedzka?
oj moj błąd - pomylilo mi sie KTM bo wlasnie grzebalem u kumpla przy motorze heh
Kupiłem ostatnio kosę spalinową Stihl napisano na niej made in germany a nie china...
Taki mały off
No niestety - to ze na wierzchu tak jest napisane to do konca tak nie jest - otworz obudowe a zobaczysz inne napisy made in.... no chyba ze trafiles na jedna z ostatnich (co watpie) bo ogolnie od prawie 3 lat Stihl przerzuca juz prawie cala produkcje do Chin - kumpel pracuje na serwisie i ma dosc przyjmowania nowych Stihli na serwis...
Było, przeczytaj
http://continuouswav...COMIA28-83.html
dzieki
#1817 OFFLINE
Napisano 29 listopad 2020 - 19:31
#1818 OFFLINE
Napisano 29 listopad 2020 - 19:33
#1819 OFFLINE
Napisano 29 listopad 2020 - 19:43
#1820 OFFLINE
Napisano 29 listopad 2020 - 21:19
Polecam i nie będziesz żałował
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych