Subaru Forester 2.0 rocznik 2001-2004
#1 OFFLINE
Napisano 31 sierpień 2014 - 10:59
Mam zamiar kupić takie auto i w związku z tym mam prośbę do użytkowników tego modelu o opinie, ewntualne najczęstsze usterki na co trzeba uważać. Z góry dzięki za pomoc.
#2 OFFLINE
Napisano 31 sierpień 2014 - 11:21
http://forum-subaru....ewforum.php?f=3
http://www.forum.sub...um/21-forester/
Używając wyszukiwarek na tych forach, sporo można się dowiedzieć.
Natomiast generalnie auto warte polecenia.
#3 OFFLINE
Napisano 31 sierpień 2014 - 11:40
Podstawa to przed zakupem sprawdż go w jakimś serwisie lub u kogoś kto ogarnia Subaru,koszt to od 250 do 300 zł.
Typowe usterki to w zależności od rodzaju silnika ale w każdym trzeba sprawdzić amorki tył ( system samopoziomujący SLS szybko siadają, typowa usterka Foresterów.
Koszt jednego to ok. 1500 zł, obecnie można już dostać kpl. zamienne ze spręzynami w cenie ok 1400 zł, na cały tył. Rocznik który chcesz kupić występuje tylko w benzynie ( pali tyle ile wlejesz )
występują silniki 2.0 125km. od 2005r 150km.najwolniejszy ale nie do zajechania i jedyna wersja z reduktorem. 170km. z turbiną dobry do zabawy ale trzeba uważać na turbo. wersja 2,5 przeważnie USA typowa usterka to uszczelka pod głowicą no i trzeba dokładnie sprawdzić historię wypadkową za oceanem. Skrzynia biegów manualna i automat obie mało awaryjne.Generalnie jak będziesz dbał szczególnie o olej i przeglądy to lejesz paliwo i jeżdzisz.
#4 OFFLINE
Napisano 31 sierpień 2014 - 18:28
Mam Forestera z 2003 roku z LPG. Przejechałem nim jakieś 40 tyś kilometrów (18 miesięcy), zaliczył 2 wyjazdy do Finlandii. Pali około 13 litrów gazu, benzyny w mieście przy lekkiej nodze 10-11. Generalnie auto wybitnie bezawaryjne. Warunek to zakup sprawdzonego egzemplarza (polecam zakup z forum lub dogadanie się z warsztatem, który specjalizuje się w marce). Jeżeli ma być pod gaz to lepszym wyborem jest 125 KM (silnik SOHC). MInusy - demonem prędkości to on nie jest, kolejnym jak dla mnie uciażliwym problemem jest mało wydajny nawiew (w lato klima obowiązkowo). Poza tym same zalety, wjedzie prawie wszędzie (reduktor) w zimie w mieście z miejscem do parkowania nie ma problemu (zaspy nasze :-)). Jeżeli masz jeszcze jakieś pytania to wal śmiało.
#5 OFFLINE
Napisano 31 sierpień 2014 - 21:38
Obecnie posiadany Forester jest moim 16stym autem i 3cim foresterem.
Pierwszy '99, drugi '01 i teraz równolegle drugi '01.
Każde z nich z tym samym silnikiem - 2.0 NA 125hp, w manualu i z reduktorem.
Pierwszy polski z gazem, teraz wyspiarskie w benzynie.
Auto polecam z czystym sercem, NIGDY nie było z nimi problemów, których nie byłbym świadomy podczas kupowania (padnięta skrzynia w środkowym aucie) czy podczas eksploatacji.
Jak koledzy pisali wcześniej - amory tył są w każdym klapniete, chyba ze były zmienione. Jest opcja Iron Man która wychodzi taniej niż oryginały, też robi a jest taniej.
Do tego warto wyregulować zawory, zmienić świece, kable wysokiego napięcia i oczywiście zrobić rozrząd, ale u kogoś kumatego kto zna te auta. Dobry olej, nowy olej do skrzyni, nowy płyn chłodniczy i... jeździć, jeździć, jeździć.
Uważać musisz m.in. na to by wszystkie opony były w tym samym rozmiarze i +- bieżniku i stopniu zużycia.
Auto sprawuje się w terenie zaskakująco dobrze, myślę ze kompleksów w stosunku do gołego np LR Discovery zbytnich nie ma.
Plaża, śnieg, lekkie błoto, chaszcze itd - robi naprawdę dobrze, szczególnie jeśli nie przejmujesz się takimi pierdołami jak rysy na lakierze w starym aucie.
Spalanie minimalne na benzynie to tuż poniżej 9, jak zechcesz to i duże naście. Na gazie nie schodził poniżej 10, po trasie poniżej 120 ok 11, później smok.
A co do prędkości - może i demonem długiej prostej nie jest. jednak... Pazury pokazuje np na irlandzkich dróżkach, gdzie w każdych warunkach pozwala na duzo więcej niz typowa osobówka.
#6 OFFLINE
Napisano 01 wrzesień 2014 - 10:22
#7 OFFLINE
Napisano 01 wrzesień 2014 - 14:32
Fotki zapodaj
#8 OFFLINE
Napisano 01 wrzesień 2014 - 14:41
#9 OFFLINE
Napisano 01 wrzesień 2014 - 21:51
Forek jest fajny ale lepsze jest Legacy, nie ustępuje w terenie a w trasie bije na głowę, jak trafi mi się kolejny, fajny egzemplarz to kupię drugiego i tylko 2.0 137KM SOHC bo regulacja zaworów odbywa się z silnikiem w komorze a nie na stole :-) Zapomniałem dodać, że każdy forek i każde subaru w kombi ma reduktor.
Użytkownik guciolucky edytował ten post 01 wrzesień 2014 - 21:55
#10 OFFLINE
Napisano 02 wrzesień 2014 - 06:25
#11 OFFLINE
Napisano 02 wrzesień 2014 - 07:54
#12 OFFLINE
Napisano 02 wrzesień 2014 - 07:58
#13 OFFLINE
Napisano 02 wrzesień 2014 - 13:55
Chodziło mi o to, że niezależnie od budy SOHC obskakuje się w komorze a DOHC poza nią. Najbardziej podoba mi się outback ale tam piece wstawiano chyba od 2.5 i chyba tylko H6 jest warty zakupu z tym, że lubi wyżłopać swoje Mój pali dychę LPG a ogólnie nie udało mi się przekroczyć 12 więc uważam go za bardzo ekonomiczny.
#14 OFFLINE
Napisano 02 wrzesień 2014 - 14:40
To własnie problem - 2.5l minimum. tutaj to ponad tysiąc taxu za rok. Przy cenach tych auto oscylujących w tych rocznikach miedzy 400 a 2000 E to praktycznie drugie auto w taxie...
#15 OFFLINE
Napisano 02 wrzesień 2014 - 15:58
Właśnie znalazłem na allegro egzemplarz 2.5 SOHC czy faktycznie jest taka jednostka? wydawała by się chyba OK, czarna w outbacku
http://otomoto.pl/su...-C32849184.html
Użytkownik guciolucky edytował ten post 02 wrzesień 2014 - 16:00
#16 OFFLINE
Napisano 02 wrzesień 2014 - 16:09
Książki serwisowe do końca !!!
Po dużym serwisie : Nowe oleje i filtry oraz paski
Po wymianie rozrządu
Nowe koło dwumasowe oraz sprzęgło
Homologacja na gaz od 2014 roku do 2024 roku
Samochód niemiecki od pierwszego właściciela !!!
Nie znam się- 2,5l benzyna ma koło dwumasowe?
#17 OFFLINE
Napisano 02 wrzesień 2014 - 17:00
"Forek jest fajny ale lepsze jest Legacy, nie ustępuje w terenie a w trasie bije na głowę"
To, że forek jest fajny zgadza się. Reszta zdania mija się z prawdą.
Zapraszam na porównanie w terenie i na trasie z moim s turbo (praktycznie seria).
Jeśli chodzi o przyśpieszenie- s turbo 8,5s vs legacy 10 s.
Jedyne w czym może być troszkę lepsze w trasie, to v max (s turbo 198 vs legacy 210), ze względu na lepszą aerodynamikę.
Komfort porównywalny, mimo, że w legacy jest troszkę więcej miejsca.
W terenie, ze względu na większy prześwit i krótsze zwisy forester możliwości ma większe, zwłaszcza wersje z reduktorem.
#18 OFFLINE
Napisano 02 wrzesień 2014 - 18:42
"Forek jest fajny ale lepsze jest Legacy, nie ustępuje w terenie a w trasie bije na głowę"
To, że forek jest fajny zgadza się. Reszta zdania mija się z prawdą.
Zapraszam na porównanie w terenie i na trasie z moim s turbo (praktycznie seria).
Jeśli chodzi o przyśpieszenie- s turbo 8,5s vs legacy 10 s.
Jedyne w czym może być troszkę lepsze w trasie, to v max (s turbo 198 vs legacy 210), ze względu na lepszą aerodynamikę.
Komfort porównywalny, mimo, że w legacy jest troszkę więcej miejsca.
W terenie, ze względu na większy prześwit i krótsze zwisy forester możliwości ma większe, zwłaszcza wersje z reduktorem.
Porównujesz jednostkę wolnossącą z silnikiem turbodoładowanym???
#19 OFFLINE
Napisano 02 wrzesień 2014 - 19:04
Bez sensu porównywać wolnossący z turbo. Inny moment oborotowy, moc, ale i większe spalanie jak się daje troszkę po zaworach szczególnie jeśli chodzi o benzyniaka. Równie dobrze można mały silnik z dużym porównywać.
Poza tym na te dane techniczne odnośnie przyśpieszenia i vmax'a patrzę przez palce. Dla przykładu moją a3 leciałem pełnym samochodem 240 chociaż miała 210 w danych technicznych a nie kręciłem nic pod machą.
Użytkownik Tomek88 edytował ten post 02 wrzesień 2014 - 19:05
#20 OFFLINE
Napisano 02 wrzesień 2014 - 19:17
... a3 leciałem pełnym samochodem 240 chociaż miała 210 w danych technicznych a nie kręciłem nic pod machą.
Odczyt prędkości z zegarów auta, czy z gps?
Fabryczne najczęściej sporo kłamią.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych