Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Subaru Forester 2.0 rocznik 2001-2004


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
34 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   misiek116p

misiek116p

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 553 postów
  • LokalizacjaBiłgoraj/Włodawa/Chełm
  • Imię:Paweł
  • Nazwisko:Magdziak

Napisano 31 sierpień 2014 - 10:59

Witam.

Mam zamiar kupić takie auto i w związku z tym mam prośbę do użytkowników tego modelu o opinie, ewntualne najczęstsze usterki na co trzeba uważać. Z góry dzięki za pomoc.

#2 OFFLINE   DonPablo

DonPablo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 702 postów
  • LokalizacjaBielsko
  • Imię:Paweł

Napisano 31 sierpień 2014 - 11:21

http://forum-subaru....ewforum.php?f=3

http://www.forum.sub...um/21-forester/

Używając wyszukiwarek na tych forach, sporo można się dowiedzieć.

Natomiast generalnie auto warte polecenia.



#3 OFFLINE   anpart

anpart

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 2077 postów

Napisano 31 sierpień 2014 - 11:40

Podstawa to przed zakupem sprawdż go w jakimś serwisie lub u kogoś kto ogarnia Subaru,koszt to od 250 do 300 zł.

Typowe usterki to w zależności od rodzaju silnika ale w każdym trzeba sprawdzić amorki tył ( system samopoziomujący SLS szybko siadają, typowa usterka Foresterów.

Koszt jednego to ok. 1500 zł, obecnie można już dostać kpl. zamienne ze spręzynami w cenie ok 1400 zł, na cały tył. Rocznik który chcesz kupić występuje tylko w benzynie ( pali tyle ile wlejesz )

występują silniki 2.0 125km.  od 2005r  150km.najwolniejszy ale nie do zajechania i jedyna wersja z reduktorem. 170km. z turbiną dobry do zabawy ale trzeba uważać na turbo. wersja 2,5 przeważnie USA typowa usterka to uszczelka pod głowicą no i trzeba dokładnie sprawdzić historię wypadkową za oceanem. Skrzynia biegów manualna i automat obie mało awaryjne.Generalnie jak będziesz dbał szczególnie o olej i przeglądy to lejesz paliwo i jeżdzisz.



#4 OFFLINE   tete

tete

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 127 postów

Napisano 31 sierpień 2014 - 18:28

Mam Forestera z 2003 roku z LPG. Przejechałem nim jakieś 40 tyś kilometrów (18 miesięcy), zaliczył 2 wyjazdy do Finlandii. Pali około 13 litrów gazu, benzyny w mieście przy lekkiej nodze 10-11. Generalnie auto wybitnie bezawaryjne. Warunek to zakup sprawdzonego egzemplarza (polecam zakup z forum lub dogadanie się z warsztatem, który specjalizuje się w marce). Jeżeli ma być pod gaz to lepszym wyborem jest 125 KM (silnik SOHC). MInusy - demonem prędkości to on nie jest, kolejnym  jak dla mnie uciażliwym problemem jest mało wydajny nawiew (w lato klima obowiązkowo). Poza tym same zalety, wjedzie prawie wszędzie (reduktor) w zimie w mieście z miejscem do parkowania nie ma problemu (zaspy nasze :-)). Jeżeli masz jeszcze jakieś pytania to wal śmiało.



#5 OFFLINE   Kuba Standera

Kuba Standera

    W walce z głupota nie ma wygranych, są tylko cudem ocaleni

  • Bloggerzy
  • PipPipPipPip
  • 9643 postów
  • LokalizacjaGibraltar i okolice

Napisano 31 sierpień 2014 - 21:38

Obecnie posiadany Forester jest moim 16stym autem :P i 3cim foresterem.

Pierwszy '99, drugi '01 i teraz równolegle drugi '01.

Każde z nich z tym samym silnikiem - 2.0 NA 125hp, w manualu i z reduktorem.

Pierwszy polski z gazem, teraz wyspiarskie w benzynie.

Auto polecam z czystym sercem, NIGDY nie było z nimi problemów, których nie byłbym świadomy podczas kupowania (padnięta skrzynia w środkowym aucie) czy podczas eksploatacji.

Jak koledzy pisali wcześniej - amory tył są w każdym klapniete, chyba ze były zmienione. Jest opcja Iron Man która wychodzi taniej niż oryginały, też robi a jest taniej.

Do tego warto wyregulować zawory, zmienić świece, kable wysokiego napięcia i oczywiście zrobić rozrząd, ale u kogoś kumatego kto zna te auta. Dobry olej, nowy olej do skrzyni, nowy płyn chłodniczy i... jeździć, jeździć, jeździć.

Uważać musisz m.in. na to by wszystkie opony były w tym samym rozmiarze i +- bieżniku i stopniu zużycia.

Auto sprawuje się w terenie zaskakująco dobrze, myślę ze kompleksów w stosunku do gołego np LR Discovery zbytnich nie ma.

Plaża, śnieg, lekkie błoto, chaszcze itd - robi naprawdę dobrze, szczególnie jeśli nie przejmujesz się takimi pierdołami jak rysy na lakierze w starym aucie.

Spalanie minimalne na benzynie to tuż poniżej 9, jak zechcesz to i duże naście. Na gazie nie schodził poniżej 10, po trasie poniżej 120 ok 11, później smok.

A co do prędkości - może i demonem długiej prostej nie jest. jednak... Pazury pokazuje np na irlandzkich dróżkach, gdzie w każdych warunkach pozwala na duzo więcej niz typowa osobówka.



#6 OFFLINE   misiek116p

misiek116p

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 553 postów
  • LokalizacjaBiłgoraj/Włodawa/Chełm
  • Imię:Paweł
  • Nazwisko:Magdziak

Napisano 01 wrzesień 2014 - 10:22

Dzięki wszystkim za pomoc, decyzja zapadła tylko potrzebowałem potwierdzenia :-).

#7 OFFLINE   Kuba Standera

Kuba Standera

    W walce z głupota nie ma wygranych, są tylko cudem ocaleni

  • Bloggerzy
  • PipPipPipPip
  • 9643 postów
  • LokalizacjaGibraltar i okolice

Napisano 01 wrzesień 2014 - 14:32

Fotki zapodaj :D



#8 OFFLINE   misiek116p

misiek116p

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 553 postów
  • LokalizacjaBiłgoraj/Włodawa/Chełm
  • Imię:Paweł
  • Nazwisko:Magdziak

Napisano 01 wrzesień 2014 - 14:41

Ok w przyszłym tygodniu już powinien stac przed domem,

#9 OFFLINE   guciolucky

guciolucky

    NO release NO glory

  • Twórcy
  • PipPipPipPip
  • 5157 postów
  • LokalizacjaOlsztyn

Napisano 01 wrzesień 2014 - 21:51

Forek jest fajny ale lepsze jest Legacy, nie ustępuje w terenie a w trasie bije na głowę, jak trafi mi się kolejny, fajny egzemplarz to kupię drugiego i tylko 2.0 137KM SOHC bo regulacja zaworów odbywa się z silnikiem w komorze a nie na stole :-) Zapomniałem dodać, że każdy forek i każde subaru w kombi ma reduktor.
 

10574310_961779680504679_412554455102083

 

 

10609499_961779677171346_799909276461750

 

 

10460979_961779733838007_209115852687186


Użytkownik guciolucky edytował ten post 01 wrzesień 2014 - 21:55


#10 OFFLINE   Kuba Standera

Kuba Standera

    W walce z głupota nie ma wygranych, są tylko cudem ocaleni

  • Bloggerzy
  • PipPipPipPip
  • 9643 postów
  • LokalizacjaGibraltar i okolice

Napisano 02 wrzesień 2014 - 06:25

Nie każdy:-D diesle nie mają z tego co wiem, silniki poniżej 2.0 czasem nie mają, turbinowce nie mają, automaty nie mają i spotkałem się z 2.5 l foresterem bez redukcji. A co do legacy - sam bym chciał, tylko podatek tutaj zniechęca i zwis tyłu tez trochę ;-)

#11 OFFLINE   misiek116p

misiek116p

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 553 postów
  • LokalizacjaBiłgoraj/Włodawa/Chełm
  • Imię:Paweł
  • Nazwisko:Magdziak

Napisano 02 wrzesień 2014 - 07:54

A właśnie odnosnie tych zaworów to rzeczywiście trzeba w forku silnik wyciągać żeby je wyregulować?

#12 OFFLINE   Kuba Standera

Kuba Standera

    W walce z głupota nie ma wygranych, są tylko cudem ocaleni

  • Bloggerzy
  • PipPipPipPip
  • 9643 postów
  • LokalizacjaGibraltar i okolice

Napisano 02 wrzesień 2014 - 07:58

Niekoniecznie aż na stół, ale poluzowanie go z mocowań by móc Przesunąć na boki tak. Z tym ze jak robisz rozrząd, zawory itd to robocizna rozkłada się i nie ma stanu przedzawalowego przy rachunku ( warto od razu i świece zrobić)

#13 OFFLINE   guciolucky

guciolucky

    NO release NO glory

  • Twórcy
  • PipPipPipPip
  • 5157 postów
  • LokalizacjaOlsztyn

Napisano 02 wrzesień 2014 - 13:55

Chodziło mi o to, że niezależnie od budy SOHC obskakuje się w komorze a DOHC poza nią. Najbardziej podoba mi się outback ale tam piece wstawiano chyba od 2.5 i chyba tylko H6 jest warty zakupu z tym, że lubi wyżłopać swoje :lol: Mój pali dychę LPG a ogólnie nie udało mi się przekroczyć 12 więc uważam go za bardzo ekonomiczny.



#14 OFFLINE   Kuba Standera

Kuba Standera

    W walce z głupota nie ma wygranych, są tylko cudem ocaleni

  • Bloggerzy
  • PipPipPipPip
  • 9643 postów
  • LokalizacjaGibraltar i okolice

Napisano 02 wrzesień 2014 - 14:40

To własnie problem - 2.5l minimum. tutaj to ponad tysiąc taxu za rok. Przy cenach tych auto oscylujących w tych rocznikach miedzy 400 a 2000 E to praktycznie drugie auto w taxie...



#15 OFFLINE   guciolucky

guciolucky

    NO release NO glory

  • Twórcy
  • PipPipPipPip
  • 5157 postów
  • LokalizacjaOlsztyn

Napisano 02 wrzesień 2014 - 15:58

Właśnie znalazłem na allegro egzemplarz 2.5 SOHC czy faktycznie jest taka jednostka? wydawała by się chyba OK, czarna w outbacku
 

 

http://otomoto.pl/su...-C32849184.html

 


Użytkownik guciolucky edytował ten post 02 wrzesień 2014 - 16:00


#16 OFFLINE   witeg

witeg

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 168 postów
  • Imię:Witek

Napisano 02 wrzesień 2014 - 16:09

 

Książki serwisowe do końca !!!
Po dużym serwisie : Nowe oleje i filtry oraz paski
Po wymianie rozrządu
Nowe koło dwumasowe oraz sprzęgło
Homologacja na gaz od 2014 roku do 2024 roku
Samochód niemiecki od pierwszego właściciela !!!

Nie znam się- 2,5l benzyna ma koło dwumasowe?



#17 OFFLINE   DonPablo

DonPablo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 702 postów
  • LokalizacjaBielsko
  • Imię:Paweł

Napisano 02 wrzesień 2014 - 17:00

"Forek jest fajny ale lepsze jest Legacy, nie ustępuje w terenie a w trasie bije na głowę"

To, że forek jest fajny zgadza się. Reszta zdania mija się z prawdą.

Zapraszam na porównanie w terenie i na trasie z moim s turbo (praktycznie seria).

Jeśli chodzi o przyśpieszenie- s turbo 8,5s vs legacy 10 s.

Jedyne w czym może być troszkę lepsze w trasie, to v max (s turbo 198 vs legacy 210), ze względu na lepszą aerodynamikę.

Komfort porównywalny, mimo, że w legacy jest troszkę więcej miejsca.

W terenie, ze względu na większy prześwit i krótsze zwisy forester możliwości ma większe, zwłaszcza wersje z reduktorem.



#18 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15633 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 02 wrzesień 2014 - 18:42

"Forek jest fajny ale lepsze jest Legacy, nie ustępuje w terenie a w trasie bije na głowę"

To, że forek jest fajny zgadza się. Reszta zdania mija się z prawdą.

Zapraszam na porównanie w terenie i na trasie z moim s turbo (praktycznie seria).

Jeśli chodzi o przyśpieszenie- s turbo 8,5s vs legacy 10 s.

Jedyne w czym może być troszkę lepsze w trasie, to v max (s turbo 198 vs legacy 210), ze względu na lepszą aerodynamikę.

Komfort porównywalny, mimo, że w legacy jest troszkę więcej miejsca.

W terenie, ze względu na większy prześwit i krótsze zwisy forester możliwości ma większe, zwłaszcza wersje z reduktorem.

Porównujesz jednostkę wolnossącą z silnikiem turbodoładowanym???



#19 OFFLINE   Tomek88

Tomek88

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3209 postów
  • LokalizacjaGrójec
  • Imię:Tomasz
  • Nazwisko:Zienkiewicz

Napisano 02 wrzesień 2014 - 19:04

Bez sensu porównywać wolnossący z turbo. Inny moment oborotowy, moc, ale i większe spalanie jak się daje troszkę po zaworach szczególnie jeśli chodzi o benzyniaka. Równie dobrze można mały silnik z dużym porównywać.

Poza tym na te dane techniczne odnośnie przyśpieszenia i vmax'a patrzę przez palce. Dla przykładu moją a3 leciałem pełnym samochodem 240 chociaż miała 210 w danych technicznych a nie kręciłem nic pod machą.


Użytkownik Tomek88 edytował ten post 02 wrzesień 2014 - 19:05


#20 OFFLINE   aTomek

aTomek

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 214 postów
  • LokalizacjaTarnów i okolice

Napisano 02 wrzesień 2014 - 19:17

... a3 leciałem pełnym samochodem 240 chociaż miała 210 w danych technicznych a nie kręciłem nic pod machą.


Odczyt prędkości z zegarów auta, czy z gps?
Fabryczne najczęściej sporo kłamią.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych