Po kilku wodowaniach nic takiego nie zauważyłem u siebie , natomiast wszystkim i sam też zrobiłem , wszystkie profile wypryskałem w środku fluitem do samochodów do profili zamkniętych taki przezroczysty długi wężyk wszędzie wejdzie , dzięki czemu nic w środku nie będzie korodować lepiej na zimne dmuchać tym bardziej że zostaje przyczepa na kilka lat
Przyczepa podłodziowa - rolki, płozy czy podpory?
#421 OFFLINE
Napisano 07 kwiecień 2021 - 14:39
#422 OFFLINE
Napisano 07 kwiecień 2021 - 15:20
#423 OFFLINE
Napisano 07 kwiecień 2021 - 20:44
#424 OFFLINE
Napisano 08 kwiecień 2021 - 12:49
Ja ten komplet mam z kół pompowanych i rozstaw między kółkami jest taki żeby dziób się w nich blokował aby łódka na fali nie uciekała na boki podczas wyciągania
Załączone pliki
Użytkownik nurek28 edytował ten post 08 kwiecień 2021 - 12:52
#425 OFFLINE
Napisano 08 kwiecień 2021 - 13:26
#426 OFFLINE
Napisano 09 kwiecień 2021 - 21:44
Chłopaki... nie ma lepszych lub gorszych rolek od łamanego dyszla.
Zajmujecie się kwadraturą koła -czy jest Wam to naprawdę potrzebne?
Slipuję swoją łódź na portowych slipach, czasami na dziko. Przez myśl mi nie przechodzą wahliwe rolki czy łamany dyszel. Wjeżdżam przyczepą do wody (zwykle tak aby błotniki mi zalała woda) i łódka albo tam albo z powrotem. Robię to sam albo z chłopakiem 12-latkiem bez żadnych mecyji.
Przyczepa z rzędem rolek kilowych i cztery płozy. Łódka jakieś 900 do 1000 kg.
Owszem jak bym miał slipować na bulwarach to pewnie miał bym łamany dyszel. Przy czym w przyczepach z hamulcem ten patent chyba nie występuje
#427 OFFLINE
Napisano 09 kwiecień 2021 - 22:28
4m piachu a potem 10cm wody na długości 15m.
Chcialbym zobaczyć jak zostajesz na piasku i szukasz pomocy.
W oddali też kamienie.
Załączone pliki
Użytkownik nurek28 edytował ten post 09 kwiecień 2021 - 22:44
#428 OFFLINE
Napisano 09 kwiecień 2021 - 22:53
@nurek... są takie sytuacje jak: wolno postępująca głębokość i ciężko wjeżdżać dalej samochodem, oraz przepadliste brzegi (np. żwirownie) i wtedy też wygodnie jest stanąć kołem na lini brzegowej i haratać łódkę na suchą przyczepę. Robiłem tak (za namową) może dwa razy z łódką 460 cm. Nie zbyt mi to spasowało i znalazłem lepsze miejsce do slipowania na drugim brzegu. Osobiście z tą łódką 460 na łagodnej plaży slipowałem (kilkanaście razy w roku, przez kilka lat) na takim patencie:
Te wahliwe rolki do mnie nie przemawiają
#429 OFFLINE
Napisano 10 kwiecień 2021 - 07:08
I teraz naprawde bez złośliwości.
Innego slipu też byś nie szukał mając 400m swojej lini brzegowej z dwoma własnymi slipami.
Slipy powiedzmy zabetonowane płatne i to nie mało plus potem parking. Dostępu do wody w innych miejscach BRAK.
I nie bardzo widze jak trzymasz swoją 900kg łódke przy bocznym wietrze i dużej fali w listopadzie gdy woda ma 3st.C.
Rozumiem że jak doplymął byś do brzegu to chlopak 12 lat trzyma 900kg łodke przy fali a ty idziesz po samochód.
Jeśli nie trzyma tylko przypływasz jak daleko się da i idziesz po samochód z przyczepą to fala boczna dobija łódke do brzegu bokiem i wtedy dopycha coraz blizej brzegu i lipa.
#430 OFFLINE
Napisano 10 kwiecień 2021 - 07:12
#431 OFFLINE
Napisano 10 kwiecień 2021 - 08:24
#432 OFFLINE
Napisano 10 kwiecień 2021 - 11:28
- nurek28 lubi to
#433 OFFLINE
#434 OFFLINE
Napisano 10 kwiecień 2021 - 16:28
Panowie, przestrzegacie ładowności przyczepy, sprawdzał wam ktoś ile rzeczywiście waży zestaw w stosunku do DMC przyczepy?
Mogą być jakieś praktyczne konsekwencje przeładowania przyczepy, bo według przepisów to wiadomo jak to ma wyglądać,
ale jak na dmc 500kg waga przyczepy-200kg załaduję zestaw np.380-400kg-może być problem ?
Teraz mam samochód z dmc 750kg, zestaw będzie ważył ok300kg czyli mieszczę się w dmc przyczepy i samochodu
ale w razie zmiany samochodu i łodzi może zrobić się problem bo przyczepę będę chciał zostawić.
Niby większość samochodów używanych do naszych celów ma DMC powyżej 600kg, ale można się zdziwić:
kolegi niemała Toyota Corolla Verso 1.8 ma tylko dmc 450kg bez hamulca. Honda CRV ma 600kg też jakoś mało jak na taki samochód.
Co radzicie, brać DMC 500 czy 600 ?
#435 OFFLINE
Napisano 10 kwiecień 2021 - 18:00
Panowie, przestrzegacie ładowności przyczepy, sprawdzał wam ktoś ile rzeczywiście waży zestaw w stosunku do DMC przyczepy?
Mogą być jakieś praktyczne konsekwencje przeładowania przyczepy, bo według przepisów to wiadomo jak to ma wyglądać,
ale jak na dmc 500kg waga przyczepy-200kg załaduję zestaw np.380-400kg-może być problem ?
Teraz mam samochód z dmc 750kg, zestaw będzie ważył ok300kg czyli mieszczę się w dmc przyczepy i samochodu
ale w razie zmiany samochodu i łodzi może zrobić się problem bo przyczepę będę chciał zostawić.
Niby większość samochodów używanych do naszych celów ma DMC powyżej 600kg, ale można się zdziwić:
kolegi niemała Toyota Corolla Verso 1.8 ma tylko dmc 450kg bez hamulca. Honda CRV ma 600kg też jakoś mało jak na taki samochód.
Co radzicie, brać DMC 500 czy 600 ?
Pisząc DMC samochodu rozumiem, że chodzi Ci o pozycję O2 w dowodzie rejestracyjnym czyli - dopuszczalna masa przyczepy bez hamulca ?
Maks, niezależnie od tego jakie auto kupisz będzie 750 a minimalnie, to analogicznie im mniejsze, lżejsze i słabsze auto ten parametr będzie miało mniejszy. Są chyba nawet jakieś małe popierdółki, które w pozycji o2 mają ze 300 kg.
Co do ważenia przyczep to mojemu koledze kiedyś ważyli ale on ciągnął jakąś wielką łódź, na wielkiej przyczepie wielkim terenowym samochodem a żeby ważyli lekką przyczepę z lekką łódką to nigdy w życiu nie słyszałem. Co nie oznacza, że tego zrobić nie mogą i że nie mogą walnąć mandatu za to przeciążenie zestawu.
#436 OFFLINE
Napisano 10 kwiecień 2021 - 18:17
Pisząc DMC samochodu rozumiem, że chodzi Ci o pozycję O2 w dowodzie rejestracyjnym czyli - dopuszczalna masa przyczepy bez hamulca ?
Maks, niezależnie od tego jakie auto kupisz będzie 750 a minimalnie, to analogicznie im mniejsze, lżejsze i słabsze auto ten parametr będzie miało mniejszy. Są chyba nawet jakieś małe popierdółki, które w pozycji o2 mają ze 300 kg.
Co do ważenia przyczep to mojemu koledze kiedyś ważyli ale on ciągnął jakąś wielką łódź, na wielkiej przyczepie wielkim terenowym samochodem a żeby ważyli lekką przyczepę z lekką łódką to nigdy w życiu nie słyszałem. Co nie oznacza, że tego zrobić nie mogą i że nie mogą walnąć mandatu za to przeciążenie zestawu.
Oczywiście o -O2 dopuszczalna masa przyczepy bez hamulca.
#437 OFFLINE
Napisano 10 kwiecień 2021 - 18:22
Jeśli będziesz ciągnął przyczepę o DMC 750 a w aucie będziesz miał 600 to istnieje spore prawdopodobieństwo, że kontrolujący Cie policjant nakaże rozprzęgnięcie zestawu i przyjazd po przyczepę innym samochodem.
Poza tym ciągnąc cięższą niż możesz przyczepę, w przypadku jakiegoś nieszczęścia, wypadku, kolizji .... będziesz odpowiadał za wszelkie wyrządzone szkody
#438 OFFLINE
Napisano 10 kwiecień 2021 - 18:45
Jeśli będziesz ciągnął przyczepę o DMC 750 a w aucie będziesz miał 600 to istnieje spore prawdopodobieństwo, że kontrolujący Cie policjant nakaże rozprzęgnięcie zestawu i przyjazd po przyczepę innym samochodem.
Poza tym ciągnąc cięższą niż możesz przyczepę, w przypadku jakiegoś nieszczęścia, wypadku, kolizji .... będziesz odpowiadał za wszelkie wyrządzone szkody
Dlatego ja przy zakupie dmc przyczepy dopasowałem do auta.
- M a r a s lubi to
#439 OFFLINE
Napisano 10 kwiecień 2021 - 20:18
Jeszcze jest coś takiego jak wagi preselekcyjne. Nie muszą Twojego zestawu zważyć "fizycznie" po zatrzymaniu aby wykryć niezgodność faktycznego ciężaru z tym co masz wpisane w DR.
#440 OFFLINE
Napisano 14 kwiecień 2021 - 15:35
Jest tu gdzieś na forum zdjęcie opini - odpowiedź ITD na ten temat i napisali jak powyżej.
Użytkownik womaly23 edytował ten post 14 kwiecień 2021 - 15:37
Użytkownicy przeglądający ten temat: 5
0 użytkowników, 5 gości, 0 anonimowych