Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Instalacja elektryczna w łodzi wędkarskiej


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
728 odpowiedzi w tym temacie

#301 OFFLINE   Łukasz.t

Łukasz.t

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 296 postów
  • LokalizacjaBiałystok
  • Imię:Łukasz

Napisano 14 sierpień 2020 - 08:33

Jeżeli niebieski kabel od DVSR do aku to Masa, to zrobisz zwarcie realizacją takiego schematu. Masa powinna być wspólna dla całego obwodu i nigdy przenigdy nie łącz ładunku dodatniego z negatywnym.. bo będziesz w głównym wydaniu faktow ;]

Masa to czarny

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

#302 OFFLINE   horac

horac

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 295 postów

Napisano 14 sierpień 2020 - 08:40

Masa to czarny

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

to czym jest niebieski kabel ?

 

jesli posiadasz ten produkt https://www.bepmarin...29437-25323.pdf to ja nie widze niebieskiego kabla. DVSR ma wejście/wyjscie na + i mase. Opcjonalny pomarańczowy zeby sobie LED zaświecić. 


Użytkownik horac edytował ten post 14 sierpień 2020 - 08:54


#303 OFFLINE   Łukasz.t

Łukasz.t

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 296 postów
  • LokalizacjaBiałystok
  • Imię:Łukasz

Napisano 14 sierpień 2020 - 08:54

to czym jest niebieski kabel ?

Plus z akumulatora rozruchowego na dvsr

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

#304 OFFLINE   Łukasz.t

Łukasz.t

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 296 postów
  • LokalizacjaBiałystok
  • Imię:Łukasz

Napisano 14 sierpień 2020 - 10:42

Jeżeli niebieski kabel od DVSR do aku to Masa, to zrobisz zwarcie realizacją takiego schematu. Masa powinna być wspólna dla całego obwodu i nigdy przenigdy nie łącz ładunku dodatniego z negatywnym.. bo będziesz w głównym wydaniu faktow ;]

Schemat jest przekombinowany, najlepiej jakbyś zebrał wszystkie minusy do wspólnej kostki. Btw gdzie tu sa jakieś bezpieczniki ? Najlepiej gdybys mial rozdzielnice z bezpiecznikami 3 i 5 A z portem USB/zapalniczka. Wtedy wszystkie minusy razem dajesz przez kostkę pod USB masę. Następnie bierzesz wszystkie plusy na druga kostkę i łączysz pod plus USB. Jedno wyjście + z kostki dajesz na HEBEL. Jeden kabel z HEBLA do aku rozruchowego. Potem każdy przycisk rozdzielnicy osobno plus urządzenia(sonda, pompa, etc), a minus ciagle do wspólnej masy;]

Tylko co to wszystko ma wspólnego z moim pytaniem?

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

#305 OFFLINE   horac

horac

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 295 postów

Napisano 14 sierpień 2020 - 11:01

Tylko co to wszystko ma wspólnego z moim pytaniem?

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

rob po swojemu, powodzenia



#306 OFFLINE   karkoszek

karkoszek

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1834 postów
  • LokalizacjaGryfino
  • Imię:Rafał
  • Nazwisko:Lures.pl

Napisano 14 sierpień 2020 - 16:20

Ja też mam tak i wszystko działa, dodatkowo ładuje oba aku z jednego prostownika na raz.
Przełożenie DVSR po heblu można zrobić, ale co dzięki temu zyskamy?
Jak wyłączę hebel to napięcia na żadnym silniku nie ma.
Kolorów kabli na rysunku nie ma się co czepiać

#307 OFFLINE   Łukasz.t

Łukasz.t

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 296 postów
  • LokalizacjaBiałystok
  • Imię:Łukasz

Napisano 14 sierpień 2020 - 16:39

Ja też mam tak i wszystko działa, dodatkowo ładuje oba aku z jednego prostownika na raz.
Przełożenie DVSR po heblu można zrobić, ale co dzięki temu zyskamy?
Jak wyłączę hebel to napięcia na żadnym silniku nie ma.
Kolorów kabli na rysunku nie ma się co czepiać

Tylko ja mam podłączoną ładowarkę automatyczną na 2 akumulatory i w czasie ładowania chyba lepiej aby dvsr był odłączony

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

#308 OFFLINE   karkoszek

karkoszek

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1834 postów
  • LokalizacjaGryfino
  • Imię:Rafał
  • Nazwisko:Lures.pl

Napisano 14 sierpień 2020 - 16:46

Też tak myślę

#309 ONLINE   niko333

niko333

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 241 postów
  • LokalizacjaMarki
  • Imię:Andrzej

Napisano 16 sierpień 2020 - 10:41

Panowie potrzebuję porady. Chcę na łódce zamontować dwa akumulatory żelowe - jeden do silnika elektrycznego 100 i powyżej ah drugi ok 20 ah do oświetlenia i ładowania telefonów, radia, itp. Zasilanie będzie - panel ok. 100w oraz awaryjnie z gniazdka. Czy są jakieś ładowarki 230V, że z jednej pociągnę ładowanie tych dwóch akumulatorów o dużej różnicy w pojemności oraz czy panel przy zwykłym regulatorze da radę ogarnąć ładowanie takich akumulatorów, czy taka instalacja wymaga jakiś specjalnych dodatków?. Czy lepiej zastosować dwie ładowarki oddzielnie?



#310 OFFLINE   Łukasz.t

Łukasz.t

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 296 postów
  • LokalizacjaBiałystok
  • Imię:Łukasz

Napisano 26 sierpień 2020 - 08:33

Tylko ja mam podłączoną ładowarkę automatyczną na 2 akumulatory i w czasie ładowania chyba lepiej aby dvsr był odłączony

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

No i trochę się pogubiłem , przełączyłem plus od dvsr z akumulatora rozruchowego przed hebel no i teraz w czasie ładowania przy wyłączonym heblu podaje napięcie na silnik. Dvsr działa w dwie strony tzn nie ważne w którym aku zwiększy się napięcie to on się załącza? Byłem przekonany że tylko się załącza gdy zwiększy się napięcie na aku rozruchowym

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

#311 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4922 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 26 sierpień 2020 - 12:21

Do załączania na jednym aku służy VSR. D jest od Dual



#312 OFFLINE   Łukasz.t

Łukasz.t

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 296 postów
  • LokalizacjaBiałystok
  • Imię:Łukasz

Napisano 26 sierpień 2020 - 12:30

Do załączania na jednym aku służy VSR. D jest od Dual

Czyli albo wymiana na vsr albo podłączanie ładowarki tylko do jednego aku. Bo tak czy inaczej dvsr się załączy.

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

#313 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4922 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 26 sierpień 2020 - 12:38

Łukasz, vsr/dvsr służy do zarządzania ładowaniem z silnika a nie ładowarki. Jeżeli przeszkadza ci napięcie na silniku w trakcie ładowania, to najprościej podpiąć każde aku osobno. Muszę zobaczyc jak u siebie podłączałem, bo u mniendziałał tylko przy włączknym heblu.

Ok, już wiem. Ja miałem wpięte za heblem, który włączał jednocześnie dwa obwody. Jak go wyłączyłem, to DVSR też się wyłączał.

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
ef3e4fb2e1460eb1ee85d535e262409e.jpg

Użytkownik psulek edytował ten post 26 sierpień 2020 - 12:54


#314 OFFLINE   Matteoo

Matteoo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 688 postów
  • LokalizacjaElbląg
  • Imię:Robert

Napisano 18 październik 2020 - 12:56

Mam pytanie. Chcę zbudować prostą instalacje, tzn. Mam silnik 65lbs i akumulator 105ah, akumulator chcę schować w środkowej bakiście więc jakim kablem grubość przedłużyć, abym też pod niego mógł podłączać ładowarkę. Jakiej listwy użyć najlepiej do podłączania silnika lub ładowarki. Na czas ładowania oczywiście silnik będę odłączał. To rozwiązanie ma tylko pozwolić akumulatorowi na stałe zostać w bakiście.

#315 OFFLINE   sharkfishing

sharkfishing

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1420 postów
  • Lokalizacjachicago
  • Imię:bruno
  • Nazwisko:dadej

Napisano 18 październik 2020 - 16:07

Psulek,

dzięki za konstruktywna odpowiedź. Mam Suzuki 20hp (na wtrysku) może pomyliłem coś ale wydaję mi się że jest tam ładowani 6A. Silnik mam na elektrycznym zapłonie oraz na szarpankę, czyli chyba nie będzie większego problemu, aby podpiąć pod ten sam akumulator kable rozruchowe oraz echosondę HDS 9 Lowrance?

Takie przy okazji pytanie dodatkowe (z innej beczki) Zakładam na linię paliwową separator wody (warto przy silnikach na wtrysku) ale rodzi się pytanie, czy gruszkę (do pompowania paliwa) umieścić pomiędzy zbiornikiem a separatorem, czy też między separatorem a silnikiem?

Ma top znaczenie. Jak Wy macie, Panowie?

pozdrawiam

Nic sie nie dzieje mam tak zamontowany carbon tylko silnik mercury chyla juz pare lat

#316 OFFLINE   sharkfishing

sharkfishing

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1420 postów
  • Lokalizacjachicago
  • Imię:bruno
  • Nazwisko:dadej

Napisano 19 październik 2020 - 02:02

Zapomniałem dodać że mam duży akumulator

#317 OFFLINE   Grubyziom

Grubyziom

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 162 postów
  • LokalizacjaGrudZiadz
  • Imię:Bartek
  • Nazwisko:Czerwiński

Napisano 03 grudzień 2020 - 20:21

Witam . Może podpowie ktoś .
Panel przełączników 12 v do tego oświetlenie led lampa szperacz 2 wejścia USB pompa zezowa światło nawigacyjne podłączona do aku 100 ah ładowany z silnika . Jakaś skomplikowana instalacja potrzebna czy tylko podłączyć aku do silnika i od reszty podzespołów podłączyć kable do akumulatora? Jestem zielony w temacie elektroniki .

#318 OFFLINE   Lemiux

Lemiux

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 17 postów

Napisano 18 grudzień 2020 - 14:24

Czy ktoś mnie może poprawić?

Silnik z alternatorem 15A, dziobówka o poborze max 47A, dwa akumulatory kwasowe po 100 Ah, ten drugi strikte pod tą dziobówkę. 

Plan był taki by zamontować separator, jednak drogo i pewnie awaryjnie. Może hebel trójdrożny i ciągła kontrola + ręczne przestawianie?

Mając na uwadze wady i zalety obu rozwiązań, czy nie lepiej spiąć oba akumulatory równolegle, cieszyć się ogromną pojemnością i ładować oba aku w miarę równomiernie?



#319 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4922 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 18 grudzień 2020 - 21:41

Napiszę ci w skrócie, było kilka postów temu. Jak nie masz szarpanki, to zamontuj separator. Święty spokój. Jak masz szarpankę, to w sumie wystarczy jedno aku. Poza tym - kolega zostawił przypadkowo na zimę włączoną dziobówkę i wymienił oba aku na wiosnę. Sparatory nie są ani specjalnie drogie, ani awaryjne. Blue Sea kosztuje około 250 PLN, to światowa klasa, działa bardzo dobrze i bezawaryjnie.

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

Użytkownik psulek edytował ten post 18 grudzień 2020 - 21:46


#320 OFFLINE   PiECIA

PiECIA

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 505 postów
  • LokalizacjaStasi Las
  • Imię:Piotrek

Napisano 22 styczeń 2021 - 14:01

Korzysta ktoś z tej konkretnej rozdzielni?
 

https://zefir.sklep....yczna-auto.html
 

Ciekaw jestem czy jej "hermetyczność" da radę na sterówce otwartej łódki, parkowanej cały sezon w porcie. A może polecicie lepszą, sprawdzoną?






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych