Jeśli dobrze rozumiem to chodzi o przeprowadzenie przewodów między "płaszczami"?
Instalacja elektryczna w łodzi wędkarskiej
#121 OFFLINE
Napisano 08 sierpień 2019 - 19:03
- bocian84 lubi to
#122 OFFLINE
Napisano 08 sierpień 2019 - 19:07
Jeśli dobrze rozumiem to chodzi o przeprowadzenie przewodów między "płaszczami"?
Zadzwoń do producenta to ci wytłumaczy dokładnie.ja czekam za odbiorem więc nie wytłumaczę dokładnie o co chodzi...
- robert79 lubi to
#123 OFFLINE
Napisano 08 sierpień 2019 - 19:13
#124 OFFLINE
Napisano 08 sierpień 2019 - 20:49
Tak, chodzi o tunel pomiędzy płaszczami. Generalnie to moje Wigry były puste w środku, więc zrobienie dziurki tu i tam i przeciągnięcie kabla to nie problem. Trzeba tylko się zastanowić nad ewentualną szczelnością tego. Według mnie lepiej zapłacić za tunel i mieć spokój.
Dzięki!
#125 OFFLINE
Napisano 19 sierpień 2019 - 18:08
I moje pytanie czy akumulator żelowy może być ładowany z silnika...tylko potrzebuje jakiejś przetwornicy??? Jeżeli tak to jakiej, mam silnik 20KM (12Amh) i akumulator 120Ah żelowy.
Dziękuję za ewentualną pomoc.
Użytkownik pio76 edytował ten post 19 sierpień 2019 - 18:10
#126 OFFLINE
Napisano 19 sierpień 2019 - 19:05
http://jerkbait.pl/t...a-akumulatorów/
Chociaż wygląda mi to na zwykły prostownik od motoru, ewentualnie silnika zaburtowego.
Użytkownik karkoszek edytował ten post 19 sierpień 2019 - 19:07
#127 OFFLINE
Napisano 19 sierpień 2019 - 19:33
Dlaczego tak jest, że akumulatory żelowe nie mogą być ładowane z silnika spalinowego (nie znam się na tym)
Ponieważ regulator napięcia w silniku daje 14,4V a czasami i nieco więcej. Akumulator żelowy musi być ładowany niższym napięciem. Standardowe ładowarki mają ograniczenie do 14,2V dla żelu, 14,6-14,7 dla AGM i 14,4 dla zwykłego. Jak dobijesz do pełna i zagazujesz płyty, to aku żelowe może się uszkodzić, z żelu zrobi się gąbka. Z zwykłymi i AGM nie ma większego problemu.
Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka
#128 OFFLINE
Napisano 19 sierpień 2019 - 20:19
Podobno takie coś się przyda, nie wiem jak to się nazywa, akurat na giełdzie wisi:
http://jerkbait.pl/t...a-akumulatorów/
Chociaż wygląda mi to na zwykły prostownik od motoru, ewentualnie silnika zaburtowego.
Nie przyda się - prąd wyjściowy 3,8A (max) - rozrusznik pobiera 20A i więcej na starcie.
Wracając do pytania pio76 - też miałem taki problem - 12V uzyskuję z przetwornicy 24V na 12V 60A (więc rozruch się udaje), ale zaraz po odpaleniu muszę odłączyć kable od silnika - tracąc power tilt i trym. Na chwilę obecną rozwiązałem to najtaniej i naszybciej - kupiłem kwasiaka centrę 48Ah i dedykowałem go tylko do spaliny - spięta na stałe. A 24V ładuję i tak raz na 3-4 pływania ładowarką zewnętrzną na 230V.
#129 OFFLINE
Napisano 19 sierpień 2019 - 20:28
Można jednak zrobić ładowanie dwóch akumulatorów, w tym drugi żelowy.
Silnik - kwasiak - Digital Voltage Sensing Relay - ten ogranicznik z linku - żel
#130 OFFLINE
Napisano 19 sierpień 2019 - 20:51
A jak ktoś chce użyć żelowego do innego osprzętu na łodzi to już ładowarka zewnętrzna...jednodniowe pływanie i powrót do domu jeszcze spoko ale na kilkudniowym wyjeździe słabo, padnie aku, łódź na brzegu i musisz targać aku żeby naładować.
Trzeba chyba przerzucić się na AGM..
#131 OFFLINE
Napisano 19 sierpień 2019 - 22:35
Tak , kwasiak do rozruchu jest niezbędny.
Można jednak zrobić ładowanie dwóch akumulatorów, w tym drugi żelowy.
Silnik - kwasiak - Digital Voltage Sensing Relay - ten ogranicznik z linku - żel
Do ograniczenia drugiego aku wystarczy dioda prostownicza za kilkanaście PLN. Spadek napięcia załatwi sprawę, a nie ograniczy prądu ładowania, bo te 3.8A to trochę słabe jest.
@pio76 - możesz pójść w tą stronę, ale nie będzie działał rozrusznik i możliwe, że trym, silnik będzie tylko ładował.
Użytkownik psulek edytował ten post 19 sierpień 2019 - 22:37
#132 OFFLINE
Napisano 21 sierpień 2019 - 17:40
Mam toyame 60ah gel już kilka lat i spięta na stałe ,najpierw yamaha 10ps 10 lat później 60 ps i teraz 130 ps nigdy nic nie stosowałem nic nie ładowałem tydzień w Chorwacji akumulator trzyma jak trzeba , myślę że niema co przeżywać ale to moje zdanie Pozdrawiam
- kotwitz i rapek lubią to
#133 OFFLINE
Napisano 29 sierpień 2019 - 20:24
#134 OFFLINE
Napisano 29 sierpień 2019 - 20:49
Tańszy! Po co Ci prąd rozruchu do echa ?Akumulatory Yuasa Marine 80 ah są w dwóch wersjach o prądach rozruchowych 450 i 650A. Który wybrać do windy i echa?
- psulek lubi to
#135 OFFLINE
Napisano 29 sierpień 2019 - 20:52
uTańszy! Po co Ci prąd rozruchu do echa ?
A są takie bez prądu rozruchu?. Obydwa w takiej samej cenie.
Użytkownik Intro edytował ten post 29 sierpień 2019 - 20:53
#136 OFFLINE
Napisano 29 sierpień 2019 - 21:27
Są, typowo zasilające do głębszych cykli. .
Użytkownik psulek edytował ten post 29 sierpień 2019 - 21:28
#137 OFFLINE
Napisano 29 sierpień 2019 - 22:00
Są, typowo zasilające do głębszych cykli. .
Podaj model Yuasa 80ah.
#138 OFFLINE
Napisano 29 sierpień 2019 - 23:29
Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka
#139 OFFLINE
Napisano 30 sierpień 2019 - 05:51
Panowie,
no to zgłupiałem. Czy ktoś może mi to wyjaśnić i podpowiedzieć, jaki wybrać akumulator.
Mam Suzukki DF20AEL i potrzebuję do niego akumulator rozruchowy, pod ten akumulator zamierzam (choć niekoniecznie) podpiąć echo. Myślałem, że do tego celu najlepszy będzie akumulator tzw. głębokiego rozładowania.
Ktoś z kumpli twierdził, że taki "zwykły" szybko zajadę"
Jestem w trakcie szukania akumulatora do głębokiego rozładowania,a ty proszę w instrukcji producenta mojego silnika jest napisane:
cytat:
"Nie stosuj akumulatorów głębokiego rozładowania jako rozruchowych."
"Zastosowanie akumulatorów bezobsługowych, szczelnych oraz żelowych nie jest zalecane, gdyż nie są one kompatybilne z układem ładowania. akumulatora"
No to kurcze, jak to jest? Jaki akumulator mam zastosować, aby nie uszkodzić instalacji elektrycznej silnika?
Proszę o opinię i podpowiedź
pozdrawiam
#140 OFFLINE
Napisano 30 sierpień 2019 - 07:00
Użytkownicy przeglądający ten temat: 4
0 użytkowników, 4 gości, 0 anonimowych