Kolego kup amumulator kwasowy, który ma najdłuższą gwarancję. Pojemność 45Ah (bo Suzuki masz z ładowaniem ?) wystarczy na takie potrzeby. Ja do Mercurego 30EFI z power trym kupiłem Centrę 45Ah i jest aż nadto.Panowie,
no to zgłupiałem. Czy ktoś może mi to wyjaśnić i podpowiedzieć, jaki wybrać akumulator.
Mam Suzukki DF20AEL i potrzebuję do niego akumulator rozruchowy
Instalacja elektryczna w łodzi wędkarskiej
#141 OFFLINE
Napisano 30 sierpień 2019 - 07:36
#142 OFFLINE
Napisano 30 sierpień 2019 - 07:53
Ktoś z kumpli twierdził, że taki "zwykły" szybko zajadę"
Jestem w trakcie szukania akumulatora do głębokiego rozładowania,a ty proszę w instrukcji producenta mojego silnika jest napisane:
cytat:
"Nie stosuj akumulatorów głębokiego rozładowania jako rozruchowych."
"Zastosowanie akumulatorów bezobsługowych, szczelnych oraz żelowych nie jest zalecane, gdyż nie są one kompatybilne z układem ładowania. akumulatora"
No to kurcze, jak to jest? Jaki akumulator mam zastosować, aby nie uszkodzić instalacji elektrycznej silnika?
Proszę o opinię i podpowiedź
pozdrawiam
Kup zasilajaco-rozruchowy. Np. Exide Dual, ale każda marka ma taki aku w ofercie.
Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka
#143 OFFLINE
Napisano 30 sierpień 2019 - 15:24
Dzięki Panowie,
rozejrzę się za takim aku. Jak wspomniałem, planuję podpiąć pod ten aku tylko przewody rozruchowe oraz echosondę. Nic więcej. 50Ah wystarczy?
Tak mam ładowanie od silnika
pozdrawiam
I Jeszcze jedno, czy rzeczywiście jest strach trzymać w bakiście rufowej aku rozruchowe oraz linie paliwową? Bakista jest jakby w połowie otwarta od góry. Nie jest od góry w ogóle zamykana (ot taka olbrzymia dziura 50cm x 30cm) więc wentylacja jest na 100%, czy lepiej nie ryzykować
#144 OFFLINE
Napisano 30 sierpień 2019 - 16:25
Moim zdaniem 50-60Ah powinno wystarczyć - pewnie dorzucisz za jakiś czas jakieś oświetlenie czy ładowarkę. Najlepiej zastanów się, jakie są szanse na dodatkowe pobory. Przy tych pojemnościach 50 a 70Ah to są zazwyczaj małe różnice kwotowo.
#145 OFFLINE
Napisano 30 sierpień 2019 - 18:42
Dzięki, masz rację. Wezmę chyba ten, który poleciłeś (Exide Dua). Fajne parametry, właściwe przeznaczenie, do wyrwania za 380 PLN
Chyba ten zakupię,
dzięki za pomoc Panowie
#146 OFFLINE
Napisano 11 wrzesień 2019 - 16:15
Użytkownik pio76 edytował ten post 11 wrzesień 2019 - 16:16
#147 OFFLINE
#148 OFFLINE
Napisano 11 wrzesień 2019 - 19:56
Super!!! Ale ja sam bym sobie z tym nie poradził...A tak może być ???
instalacja_2019_405bass.pdf
Użytkownik pio76 edytował ten post 11 wrzesień 2019 - 19:57
#149 OFFLINE
Napisano 17 listopad 2019 - 17:19
Panowie,
pytanie, które może wydać się Wam śmieszne, ale kto pyta nie błądzi.
Zamierzam zakupić akumulator pod silnik z elektrycznym zapłonem (silnik ma ładowanie prądem 6A). Czy są jakieś przeciwwskazania aby podpiąć pod ten sam akumulator nie tylko przewody rozruchowe silnika ale również echosondę?
Czy w momencie rozruchu silnika i poborze mocy nie wpływa to jakoś negatywnie na echosondę? Nie znam się , dlatego pytam. Czy może lepiej mieć oddzielną bateria tylko dla echosondy? Ale to niepotrzebne kilogramy na łajbie?
Proszę o poradę. I jeszcze jedno. Czy rzeczywiście jest jakieś ryzyko umieszczenia linii paliwowej i akumulatora w tej samej (dobrze wentylowanej) bakiście?
pozdrawiam
#150 OFFLINE
Napisano 17 listopad 2019 - 18:51
2 jakieś ryzyko jest, iskra czasem może się pojawić, chyba że bakista naprawdę dobrze wentylowana. W sumie to ja mam dwa akumulatory i zbiornik w jednej przestrzeni pod pokładem i nigdy się nad tym nie zastanawiałem
#151 OFFLINE
Napisano 28 listopad 2019 - 22:14
#152 OFFLINE
Napisano 28 listopad 2019 - 22:29
#153 OFFLINE
Napisano 11 grudzień 2019 - 18:58
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
#154 OFFLINE
Napisano 11 grudzień 2019 - 20:10
Panowie,
pytanie, które może wydać się Wam śmieszne, ale kto pyta nie błądzi.
Zamierzam zakupić akumulator pod silnik z elektrycznym zapłonem (silnik ma ładowanie prądem 6A). Czy są jakieś przeciwwskazania aby podpiąć pod ten sam akumulator nie tylko przewody rozruchowe silnika ale również echosondę?
Czy w momencie rozruchu silnika i poborze mocy nie wpływa to jakoś negatywnie na echosondę? Nie znam się , dlatego pytam. Czy może lepiej mieć oddzielną bateria tylko dla echosondy? Ale to niepotrzebne kilogramy na łajbie?
Proszę o poradę. I jeszcze jedno. Czy rzeczywiście jest jakieś ryzyko umieszczenia linii paliwowej i akumulatora w tej samej (dobrze wentylowanej) bakiście?
pozdrawiam
Generalnie odradza się montaż elektroniki na tym samy akumulatorze co aku rozruchowe ale jeśli tak chcesz zrobić zainstaluj przekaźnik elektryczny https://www.szopener...aznik-VSR-/3786 i zainstaluj sobie wskaźnik naładowania baterii pomiar V i A tak aby wazie czego rozruch nie wyczerpał akumulatora. Co do iskry w bakiście ,uważam że ryzyko jest znikome ale nie niemożliwe :-)
#155 OFFLINE
Napisano 11 grudzień 2019 - 21:40
Panowie orientuje się ktoś może gdzie kupię przepusty takie jak na zdjeciu ? Ewentualnie coś podobnego
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
A takie cudo
https://allegro.pl/o...ss-w-8254430837
#156 OFFLINE
Napisano 11 grudzień 2019 - 21:42
Widziałem ale raczej się nie nada wtyczka nie przejdzieA takie cudo
https://allegro.pl/o...ss-w-8254430837
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
#157 OFFLINE
Napisano 12 grudzień 2019 - 10:57
Maxer, czy możesz wytłumaczyć po co mu ten separator? Przecież napisał, że ma jeden aku. Nie rozumiem jak miało by to pomóc. Jeżeli silnik ma 6a ładowania, to podejrzewam, że to jakieś 10hp lub mniejszy. Nie zaleca się podłączenia elektroniki do aku rozruchowego, bo jak wyczerpie aku echosondą, to w przypadku silników 40+ jest problem - nie da się odpalić. W silniku małym zazwyczaj obok rozrusznika jest szarpanka i ten problem nie występuje. Więc - jeżeli silnik ma.rozrusznik i ręczny rozruch to nie ma problemu. Jeżeli tylko rozrusznik, to lepiej zastosować dwa aku z separatorem.Generalnie odradza się montaż elektroniki na tym samy akumulatorze co aku rozruchowe ale jeśli tak chcesz zrobić zainstaluj przekaźnik elektryczny https://www.szopener...aznik-VSR-/3786 i zainstaluj sobie wskaźnik naładowania baterii pomiar V i A tak aby wazie czego rozruch nie wyczerpał akumulatora. Co do iskry w bakiście ,uważam że ryzyko jest znikome ale nie niemożliwe :-)
Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka
Użytkownik psulek edytował ten post 12 grudzień 2019 - 10:58
#158 OFFLINE
Napisano 12 grudzień 2019 - 20:18
Psulek,
dzięki za konstruktywna odpowiedź. Mam Suzuki 20hp (na wtrysku) może pomyliłem coś ale wydaję mi się że jest tam ładowani 6A. Silnik mam na elektrycznym zapłonie oraz na szarpankę, czyli chyba nie będzie większego problemu, aby podpiąć pod ten sam akumulator kable rozruchowe oraz echosondę HDS 9 Lowrance?
Takie przy okazji pytanie dodatkowe (z innej beczki) Zakładam na linię paliwową separator wody (warto przy silnikach na wtrysku) ale rodzi się pytanie, czy gruszkę (do pompowania paliwa) umieścić pomiędzy zbiornikiem a separatorem, czy też między separatorem a silnikiem?
Ma top znaczenie. Jak Wy macie, Panowie?
pozdrawiam
#159 OFFLINE
Napisano 12 grudzień 2019 - 20:44
Maxer, czy możesz wytłumaczyć po co mu ten separator? Przecież napisał, że ma jeden aku. Nie rozumiem jak miało by to pomóc. Jeżeli silnik ma 6a ładowania, to podejrzewam, że to jakieś 10hp lub mniejszy. Nie zaleca się podłączenia elektroniki do aku rozruchowego, bo jak wyczerpie aku echosondą, to w przypadku silników 40+ jest problem - nie da się odpalić. W silniku małym zazwyczaj obok rozrusznika jest szarpanka i ten problem nie występuje. Więc - jeżeli silnik ma.rozrusznik i ręczny rozruch to nie ma problemu. Jeżeli tylko rozrusznik, to lepiej zastosować dwa aku z separatorem.
Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka
Przy starcie silnika idzie dość spory impuls prądowy na instalacje co może zakłócać prace echa podczas jej pracy, a poza tym przekaźnik przerzuca napięcie już ustabilizowane z alternatora
#160 OFFLINE
Napisano 12 grudzień 2019 - 20:46
Psulek,
dzięki za konstruktywna odpowiedź. Mam Suzuki 20hp (na wtrysku) może pomyliłem coś ale wydaję mi się że jest tam ładowani 6A. Silnik mam na elektrycznym zapłonie oraz na szarpankę, czyli chyba nie będzie większego problemu, aby podpiąć pod ten sam akumulator kable rozruchowe oraz echosondę HDS 9 Lowrance?
Takie przy okazji pytanie dodatkowe (z innej beczki) Zakładam na linię paliwową separator wody (warto przy silnikach na wtrysku) ale rodzi się pytanie, czy gruszkę (do pompowania paliwa) umieścić pomiędzy zbiornikiem a separatorem, czy też między separatorem a silnikiem?
Ma top znaczenie. Jak Wy macie, Panowie?
pozdrawiam
Przy wtrysku separator jest niepotrzebny takie jest ,moje zdanie , pływałem na Suzuki z wtryskiem i nigdy nic mi się nie działo.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych