Maxer, bo się zgubiłem pływałeś z separatorem na silniku z wtryskiem, czy bez? Nic się nie działo, bo pływałeś z z separatorem, czy bez?
Instalacja elektryczna w łodzi wędkarskiej
#161 OFFLINE
Napisano 12 grudzień 2019 - 20:49
#162 OFFLINE
Napisano 12 grudzień 2019 - 20:50
a sorki pływałem bez :-)
#163 OFFLINE
Napisano 12 grudzień 2019 - 20:50
Separator ma sens przy gaźnikach
#164 OFFLINE
Napisano 12 grudzień 2019 - 20:51
Ale założyć nie zaszkodzi, prawda?
#165 OFFLINE
Napisano 12 grudzień 2019 - 20:52
Wolał bym przekaźnik na akumulator niż separator do silnika
#166 OFFLINE
Napisano 12 grudzień 2019 - 20:53
no to przemyślę, albo założę jedno i drugie. Pozdrawiam
#167 OFFLINE
Napisano 12 grudzień 2019 - 21:03
Takie przy okazji pytanie dodatkowe (z innej beczki) Zakładam na linię paliwową separator wody (warto przy silnikach na wtrysku) ale rodzi się pytanie, czy gruszkę (do pompowania paliwa) umieścić pomiędzy zbiornikiem a separatorem, czy też między separatorem a silnikiem?
Ma top znaczenie. Jak Wy macie, Panowie?
pozdrawiam
#168 OFFLINE
Napisano 12 grudzień 2019 - 21:27
Pomiędzy zbiornikiem a gruchą
#169 OFFLINE
Napisano 12 grudzień 2019 - 21:59
Czy używałeś kiedykolwiek tego przekaźnika, wiesz do czego służy oraz jak się go podłącza? Bo czytając powyższe nie mam pewności, więc przypomnę : ten przekaźnik ma zapewnić ładowanie akumulatora bytowego (do osprzętu, oświetlenia) jednocześnie zabezpieczając rozruchowy przed przypadkowym rozładowaniem. Nie służy do zabezpieczania żadnych urządzeń, a wręcz twierdzę, że próba takiego zastosowania skończyła by się fiaskiem.Przy starcie silnika idzie dość spory impuls prądowy na instalacje co może zakłócać prace echa podczas jej pracy, a poza tym przekaźnik przerzuca napięcie już ustabilizowane z alternatora
@2703tomi jeżeli masz rozrusznik, to ładowanie jest 12A. Te silniki mają 6A w wersji bez rozrusznika.
Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka
#170 OFFLINE
Napisano 12 grudzień 2019 - 22:48
Mam podobnie jak u Ciebie, tzn silnik suzuki 20hp, aku do rozruchu, echo, separator, gruszke i....
Takie przy okazji pytanie dodatkowe (z innej beczki) Zakładam na linię paliwową separator wody (warto przy silnikach na wtrysku) ale rodzi się pytanie, czy gruszkę (do pompowania paliwa) umieścić pomiędzy zbiornikiem a separatorem, czy też między separatorem a silnikiem?
Ma top znaczenie. Jak Wy macie, Panowie?
pozdrawiam
Miałem silnik i echo o tym samym aku. Efekt: przy starcie z rozruchu, występował chwilowy spadek napiecia na aku który wyłączal echo.
Rezultat: aby nie gaslo mi echo, startowalem silnik z szarpanki
Bez sensu. Lepiej mieć aku to rozruchu, a inne do echa
Mam separator: mi zalecali nawet do wtrysku u dystrybutora suzuki.
Gruche mam między zbiornikiem a separatorem. Jak masz pusty separator, lub skonczylo Ci się paliwo, to grucha napelnisz cała linie paliwowa i wszystko będzie grało
Sent from my SM-G965F using Tapatalk
- thug lubi to
#171 OFFLINE
Napisano 13 grudzień 2019 - 07:01
Dzięki Łukaszu za pomocną opinię. Pozdrawiam
#172 OFFLINE
Napisano 13 grudzień 2019 - 08:47
Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka
#173 OFFLINE
Napisano 13 grudzień 2019 - 09:12
Odnośnie aku zalecanego przez producenta. Kupiłem Suzuki 30 ATHL czyli z el.trymem i rozrusznikiem, czytam instrukcję a tam zalecane aku 70Ah trochę mnie to zdziwiło i zastanawiam się czy to błąd drukarski czy rzeczywiście do tego silnika należy zastosować taki akumulator.
#174 OFFLINE
Napisano 13 grudzień 2019 - 09:46
Użytkownik wuran edytował ten post 13 grudzień 2019 - 09:46
#175 OFFLINE
Napisano 13 grudzień 2019 - 10:29
Należy tylko zauważyć, że ten prąd jest dostępny tylko przy odpowiednio dużych obrotach i odpowiednio rozładowanym aku, realnie jest to trudno osiągalne.
#176 OFFLINE
Napisano 13 grudzień 2019 - 10:56
Masz ładowanie 12A w tym Suzuki. Idealny prad ładowania kwasowych aku to 1/10C, tu dla 70Ah będzie jakieś 0,17C. Nie zaleca się ładowania akumulatorów kwasowych (pb, agm, gel) prądami większymi od 0.2C (czyli 20% pojemności)
Nie znam się na elektryce więc nie będę polemizował, jednak w moim 3-litrowym Lexusie też mam aku 70Ah i tu jest alternator na pewno o dużo większej wydajności niż w tym Suzuki. Dlatego zainteresowało mnie po co w tak małym silniku akumulator o tak dużej pojemności.
#177 OFFLINE
Napisano 13 grudzień 2019 - 11:12
ale w samochodzie masz więcej odbiorników prądu: światła, radio etc, i część pracy alternatora idzie na bezpośrednie zasilanie tych urządzeń, masz jeszcze rozrusznik, system start-stop etc. Kiedyś jechałem samochodem bez sprawnego alternatora, na samym akumulatorze pomimo wyłączenia wszystkiego co się dało po 3 godzinach padł
Użytkownik wuran edytował ten post 13 grudzień 2019 - 11:13
#178 OFFLINE
Napisano 13 grudzień 2019 - 12:11
A nie jest przypadkiem tak, że układ ładowania pracuje z taką wydajnością na jaką jest aktualnie zapotrzebowanie uwzględniając max wydajność prądnicy? Wydaje mi się, że jest to sterowane jakimś układem elektronicznym (regulatorem?)..
#179 OFFLINE
Napisano 13 grudzień 2019 - 13:11
Jest tak jak piszesz, regulator daje maksymalny możliwy do uzyskania w danych warunkach prąd, jednocześnie pilnując, żeby napięcie ładowania nie przekroczyło określonego poziomu (zazwyczaj 14,4V). W chiwli kiedy napięcie dobije do 14,4V, prąd płynący przez regulator zaczyna spadać. Realnie ciężko jest uzyskać maksimum deklarowane przez producenta, ponieważ układ ładowania pracuje w oparciu o prądnicę, która jest mniej wydajna od alternatora. Na wolnych obrotach prąd ładowania jest dużo mniejszy.
#180 OFFLINE
Napisano 13 grudzień 2019 - 13:11
Nie jest niczym sterowane
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych