Konserwacja multika
#1 OFFLINE
Napisano 27 marzec 2006 - 22:41
Mam Pytanie do Was
Rozebrałem multik na części pierwsze i wszystko wyczyściłem .
Naszczęście wiem jak go złożyć, ale nie wiem czy mam nasmarować podkładki w hamulcu jest ich 7 szt. Przed czyszczeniem były lekko wilgotne od oliwki , ale nie wiem czy wynika to z zabrudzenia czy celowo były naoliwione? Poza tym mam pytanie które części się oliwi a które smaruje? I najważniejsze jaki smar zastosować do tego celu ( oczywiście dostępny w naszych sklepach).
Pozdrawiam
TARŁO$
#2 OFFLINE
Napisano 28 marzec 2006 - 05:16
#3 OFFLINE
Napisano 28 marzec 2006 - 07:47
Dzięki trochę to rozjaśniło moje zapędy servisowe
Jeszcze tylko jedno czy dodać do podkładek w hamulcu odrobinę oliwki czy nie dodawać?????????
TARŁO$
#4 OFFLINE
Napisano 28 marzec 2006 - 08:19
#5 OFFLINE
Napisano 28 marzec 2006 - 09:59
z tego co czytałem, róznie to wygląda w przypadku róznych multikow. W jednych przesmarowanie pomaga, w innych wrecz przeciwnie. Trzeba eksperymentowac - zobacz jak sprawuje sie hamulec przy suchych podkladkach a jak przy lekko natluszczonych.
Zreszta dotyczy to nie tylko podkladek hamulca, ale i bebechow. Zwlaszcza niepozadane jest uzywanie zbyt duzej ilosci oliwki, bo ta moze potem chlapac w srodku i wuplukiwac smar. Do łozysk w multikach często polecana jest oliwaka ABU lub Shimano jako pewna droga środka pomiędzy trwałością a szybkością. Obecnie sprowadzam z USA oliwke Quantum Hot Souce, podobno ma takie właściwości że trzyma się metalu - jak będzie w praktyce zobaczę.
Pozdrawiam
#6 OFFLINE
Napisano 28 marzec 2006 - 14:50
Polecam!
Od momentu jego zakupienia, przesmarowałem już nim wszystkie multiki i kręciołki. Pracują jak masełko.
#7 OFFLINE
Napisano 28 marzec 2006 - 14:55
chcialbym tylko zwrocic uwage na konserwacje / smarowanie zabawek do przynet lekkich. hot souce powoduje powazne zmulenie lozysk. dlatego jelsi mowa o lozyskach na szpuli to polecam cos innego ... co??? przyznam sie szczerze ze z tym moze byc problem. sma w miare mosliwosci (temperatury powyzej zera) stosuje olej do maszyn precyzynych. THymallus jak dobrz epamietam stosowal / stosuje jakis preparat do konserwacji broni palnej i jest / był bardzo zadowolony. może wypowie się sam ... (sorry andrzejku ze cie tak wrabiam )
#8 OFFLINE
Napisano 30 październik 2024 - 20:55
Odkopuję.
Po 5 czy 6 latach wziąłem się ponownie za smarowanie multików z mojej kolekcji.
3 sztuki przesmarowałem bez problemu ( Alijoz 300, Alijoz 400, Ryoga 2020HL) ale przy Toro Nacl mam problem. Czy dźwignia blokująca ruch wsteczny ma być umiejscowiona tak jak na foto?
Drugie pytanie to jakie oznaczenie ma bit do śrubki z drugiego zdjęcia? Zwykły śrubokręt płaski czy też krzyżak uszkadza ją delikatnie.
IMG20241029201107.jpg 53,48 KB 1 Ilość pobrań
IMG20241029195410.jpg 26,24 KB 1 Ilość pobrań
#9 OFFLINE
Napisano 30 październik 2024 - 22:13
Hej .Zapadka hamulca odwrotnie .Końcówka ,której używam to zwykły POZIDRIV ,czyli PZ .Ale rzeczywiście te śrubki są kiepskiej jakości .
Użytkownik golsyl edytował ten post 30 październik 2024 - 22:14
#10 OFFLINE
Napisano 30 październik 2024 - 22:16
Zapadkę należy odwrócić na prawą stronę (jak kartkę książki).
Do łba wkręta bit plus/minus type (płasko-krzyżowy). Nie wiem tylko czy PH/FL czy PZ/FL. Jeśli rowek ma równoległe krawędzie to wówczas będzie to bit PZ/FL. Rozmiaru niestety na podstawie fotografii nie da się określić.
#11 OFFLINE
Napisano 31 październik 2024 - 10:02
Hej .Zapadka hamulca odwrotnie .Końcówka ,której używam to zwykły POZIDRIV ,czyli PZ .Ale rzeczywiście te śrubki są kiepskiej jakości .
Zapadkę należy odwrócić na prawą stronę (jak kartkę książki).
Do łba wkręta bit plus/minus type (płasko-krzyżowy). Nie wiem tylko czy PH/FL czy PZ/FL. Jeśli rowek ma równoległe krawędzie to wówczas będzie to bit PZ/FL. Rozmiaru niestety na podstawie fotografii nie da się określić.
Dzięki. Faktycznie, nie wiedzialem że istnieją bity PH/S = PH/FL i PZ/S=PH/FL . Trochę ciężko je kupić.
A co do zapadki to odwracam.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych