Transport łódki z silnikiem - przewożenie silnika na łodzi (w tym uchwyt lub podpora)
#21 OFFLINE
Napisano 29 lipiec 2012 - 19:12
Dla mnie to lata jak diabli. W zasadzie jakikolwiek ruch dla mnie jest nie do przyjecia (ja w lecie jak mam kase na paliwo;P robie pewnie dobrze ponad 500km miesiecznie z lodka - to daje niezle walenie jak pomnozysz luz x km na jakich to lata...
#22 OFFLINE
Napisano 29 lipiec 2012 - 19:29
#23 OFFLINE
Napisano 29 lipiec 2012 - 19:50
na dole na srubie to pewnie kilka cm.
co by nie bylo dla mnie to duzo a zwykla gumowa tasma opanowala sytuacje (tak mi sie wydaje) do 0.
#24 OFFLINE
Napisano 29 lipiec 2012 - 19:56
#25 OFFLINE
Napisano 29 lipiec 2012 - 19:58
Myślę że bedzie OK I załatw sobie orginalny trzpień bo to na każdym elemecie po 2mm daje luz 1cm na całości.ja mam 1cm u gory na mechanizmie do trymowania (uzywam przedostatnniej pozycji bo mam rufe skosna w lodce) i myslalem, ze tez o to ci chodzi
na dole na srubie to pewnie kilka cm.
co by nie bylo dla mnie to duzo a zwykla gumowa tasma opanowala sytuacje (tak mi sie wydaje) do 0.
#26 OFFLINE
Napisano 29 lipiec 2012 - 20:09
ja mam 1cm u gory na mechanizmie do trymowania (uzywam przedostatnniej pozycji bo mam rufe skosna w lodce) i myslalem, ze tez o to ci chodzi
na dole na srubie to pewnie kilka cm.
co by nie bylo dla mnie to duzo a zwykla gumowa tasma opanowala sytuacje (tak mi sie wydaje) do 0.
[/quote]
Myślę że bedzie OK I załatw sobie orginalny trzpień bo to na każdym elemecie po 2mm daje luz 1cm na całości.
[/quote]
oryginalny trzpien w Irlandii? to bedzie dzwonienia za 20 euro i 20 euro do zaplaty i miesiac czekania...
zakladka trailering w moim manulalu ma cwierc storny z czego 1/2 to rysunek i generalnie:
pisze by trzymac silnik w normalnej pozycji (chyba, ze jego dlugosc sprawia, ze moze uszkodzic sie o ziemie czy cos) jesli trzeba go podnies to nei uzywac mechanizmu do trymowania tylko uzyc podporki jak pokazales na fotach bo po wertepach moze blokada trymu puscic.
moze masz inna instrukcje (ja mam df4/5/6 kwiecien '07 bo moj silnik jest '07).
#27 OFFLINE
Napisano 29 lipiec 2012 - 20:15
#28 OFFLINE
Napisano 21 czerwiec 2013 - 10:47
koledzy mam pytanko ,czy przewożąc łódz na przyczepie silnik zamontowany na łodzi
macie w pozycji pionowej czy podniesiony. Pytam poniewż mam silnik 15KM z długą stopą
i w pozycji pionowej pozostaje 5-10 cm do ziemi, dlatego w tej pozycji nie może być przewożony.
Zakładanie i zdejmowanie (60 kg) odpada. Pozostaje podnieść go używając blokady unoszenia silnika ale czy to wystarczy? Czy podczas jazdy po nierównościach blokada ta może się zwolnić i silnik opadnie?
Jakie macie doświadczenie w tym temacie, rozwiązania itp.
Pozdrawiam
Jacek
#29 OFFLINE
Napisano 21 czerwiec 2013 - 11:28
Tak jak piszesz - podniesiony na blokadzie + pas za naciągiem i śmiało można jeździć.
#30 OFFLINE
Napisano 21 czerwiec 2013 - 11:41
Tylko podniesiony na blokadzie, inaczej duże ryzyko uszkodzenia spodziny i nie tylko
#31 OFFLINE
Napisano 21 czerwiec 2013 - 11:42
Czy zabezpieczenie pasem wystarcza?
#32 OFFLINE
Napisano 21 czerwiec 2013 - 11:53
wystarcza...
#33 OFFLINE
Napisano 21 czerwiec 2013 - 12:00
Co prawda ja woże silniczek zapięty do gumiaka ale podobnie jak koledzy wystarczy uniesienie silnika i zabezpieczenie pasem
#34 OFFLINE
Napisano 21 czerwiec 2013 - 12:20
ja wozilem, ale mi dramatycznie wzroslo spalanie (silnik stawia opor?) i dalej woze w bagazniku...
spalanie skoczylo mi z okolic 10l do okolo 12 (jak robisz 300km+ co wycieczke to sie robi roznica)
#35 OFFLINE
Napisano 21 czerwiec 2013 - 12:53
ja wozilem, ale mi dramatycznie wzroslo spalanie (silnik stawia opor?) i dalej woze w bagazniku...
spalanie skoczylo mi z okolic 10l do okolo 12 (jak robisz 300km+ co wycieczke to sie robi roznica)
raczej pokombinuj z osią i rozkładem mas.
#36 OFFLINE
Napisano 21 czerwiec 2013 - 14:14
ja wozilem, ale mi dramatycznie wzroslo spalanie (silnik stawia opor?) i dalej woze w bagazniku...
spalanie skoczylo mi z okolic 10l do okolo 12 (jak robisz 300km+ co wycieczke to sie robi roznica)
wydaje mi się ze nie silnik ale cały zestaw łódź (ponton?)+przyczepka a nie sam silnik
#37 OFFLINE
Napisano 27 czerwiec 2013 - 18:48
porownywalem spalanie samochodu z lodzia i sinikiem w bagazniku do spalania z silnikiem na lodzi.
- Robas lubi to
#38 OFFLINE
Napisano 11 październik 2015 - 09:40
Odgrzewam temat. Jak pisze miramar69 producenci większości solników zalecają transport w pozycji normalnej pracy silnika pod warunkiem, że nie zachaczy o drogę lub inną przeszkodę. Macie znacie jakieś gotowe rozwiązania dotyczące oparcia silnika na czas transportu?
#39 OFFLINE
Napisano 11 październik 2015 - 20:40
W silnikach z manualnym trimmem przestawiałem szpilę na wyższa pozycję. Uważam, że przy siłach oddźiaływujacych na manualny lub powertrimm w czasie jazdy po falach na szosie nie powinno być problemôw... Ważne, by silnik miał zawsze wystarczający odstęp od powieżchni drogi - jakiś niespodziewany manewr, krawężnik, dźiura itp i spodzina uszkodzona...
#40 OFFLINE
Napisano 11 październik 2015 - 22:32
Panowie jaka jest wysokość spodziny w 6hp i 9,9hp licząc od płyty kawitacyjnej?
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych