Czyli ten ze sprężyną widoczną, co są dwie fotki z pasami czarnymi na górze i dole (bo wszyscy piszą ten po lewej a mi na smartfonie wyświetla fotki w dwóch rzędach...chcę się uoewnić czy myślę o właściwym).
Tak
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 03 lipiec 2019 - 21:12
Czyli ten ze sprężyną widoczną, co są dwie fotki z pasami czarnymi na górze i dole (bo wszyscy piszą ten po lewej a mi na smartfonie wyświetla fotki w dwóch rzędach...chcę się uoewnić czy myślę o właściwym).
Napisano 04 lipiec 2019 - 14:22
Napisano 28 marzec 2020 - 15:51
Napisano 28 marzec 2020 - 15:57
Użytkownik Pietruk edytował ten post 28 marzec 2020 - 16:00
Napisano 28 marzec 2020 - 16:14
Podpora jest zbędna przy BF50.
Panowie nie piszcie bzdur ze podpora jest zbędna !!!! (no chyba ze wozicie na rufie 20 HP)
Po pierwsze silnik wazy ok 100 kg ,wiec zapraszam na gruntowe drogi przy dojezdzie nad wode i tak ze 30 km/h a pozniej napisac co sie stało :)
Jezeli wyjezdzajac ze Skylli zabezpieczaja silnik dodatkowo to znaczy ze :
-zapadka oryginalna niestety jest za słaba(prosze zadzwonic do skylli i sprawdzic)
-podpora jest konieczna
-jezeli wydajemy na silnik 30 tys ,drugie 30 tys na kadłub to chyba 250 pln nie zrujnuje nas do zera!
Napisano 28 marzec 2020 - 16:24
Widzę że jesteś mądrzejszy od producenta silnika. Twoje pieniądze....
Jak byś zobaczył zdjęcie moje, to tam wisi 50HP, teraz będę trzeci sezon ciągał po Mazurach swój zestaw i nic się nie dzieje.
Skylla nie produkuje silników Honda wiec niech nie będzie wyrocznią.
Jak dociśniesz mocno to oczywiście że się wyprostuje.
Jak zrobisz to z głową to nie ma prawa nic się stać, silnik jest usztywniony i zablokowany gotowy do transportu.
Użytkownik Pietruk edytował ten post 28 marzec 2020 - 16:31
Napisano 28 marzec 2020 - 16:35
Pietruk to nie chodzi o to kto jest mądrzejszy tylko kto przewiduje pewne sytuacje ,Ty piszesz zbędna podpora ,ja pisze ze konieczna,i niech kazdy zostanie przy swoim.
Zerknij na łodzie amerykanskie typu Tracker czy Lund i zobacz czy 99% maja zamontowane podpory czy nie ?No ale amerykance pewnie sie nie znaja.
Po drugie uwierz ze mozna z łodzią jezdzic po całej europie
Jak dociśniesz mocno to oczywiście że się wyprostuje.
No własnie.....
Napisano 28 marzec 2020 - 16:41
Użytkownik karkoszek edytował ten post 28 marzec 2020 - 16:42
Napisano 28 marzec 2020 - 16:43
Pietruk to nie chodzi o to kto jest mądrzejszy tylko kto przewiduje pewne sytuacje ,Ty piszesz zbędna podpora ,ja pisze ze konieczna,i niech kazdy zostanie przy swoim.
Zerknij na łodzie amerykanskie typu Tracker czy Lund i zobacz czy 99% maja zamontowane podpory czy nie ?No ale amerykance pewnie sie nie znaja.
Po drugie uwierz ze mozna z łodzią jezdzic po całej europie
Jak dociśniesz mocno to oczywiście że się wyprostuje.
No własnie.....
Uwierz że drogi Mazur są w innym stanie niż drogi EU, nie chodzi o odległość, a o stan tych dróg.
Super że masz swoją wizję.
Zadałeś pytanie, dostałeś odpowiedź, wydaje mi się że dalsza polemika jest zbędna.
Napisano 28 marzec 2020 - 18:35
Podpora amortyzowana oparta o rolkę jest bez sensu, a wręcz szkodzi, przenosząc pracę (uginanie) konstrukcji przyczepy, pod ciężarem łodzi, na silnik. Wszystkie przeciążenia i tak działają na trym.
Ale jeśli wysokość podparcia fabrycznego silnika Ci nie pasuje to możesz opuścić silnik na odpowiednio dobrany klocek, który z kolei MUSI być na solidnej ,,smyczy", bo gdyby wypadł na autostradzie przy 140......to .
Napisano 28 marzec 2020 - 18:39
Dlatego ograniczenie dla samochodów z przyczepami to 80km/hPodpora amortyzowana oparta o rolkę jest bez sensu, a wręcz szkodzi, przenosząc pracę (uginanie) konstrukcji przyczepy, pod ciężarem łodzi, na silnik. Wszystkie przeciążenia i tak działają na trym.
Ale jeśli wysokość podparcia fabrycznego silnika Ci nie pasuje to możesz opuścić silnik na odpowiednio dobrany klocek, który z kolei MUSI być na solidnej ,,smyczy", bo gdyby wypadł na autostradzie przy 140......to .
Napisano 28 marzec 2020 - 19:09
Podpora amortyzowana oparta o rolkę jest bez sensu, a wręcz szkodzi, przenosząc pracę (uginanie) konstrukcji przyczepy, pod ciężarem łodzi, na silnik. Wszystkie przeciążenia i tak działają na trym.
Ale jeśli wysokość podparcia fabrycznego silnika Ci nie pasuje to możesz opuścić silnik na odpowiednio dobrany klocek, który z kolei MUSI być na solidnej ,,smyczy", bo gdyby wypadł na autostradzie przy 140......to .
mozna sprezyne ciezarem silnika zniwelowac do zera,lub kupic podpore bez amortyzatora...ale jak ktos woli drewienko na sznureczku ,cóz
odnosnie sterowania dziobówką u mnie pedał tez nie był uzywany wiecej nic kilka razy i od dwoch lat lezy w garazu.
Napisano 28 marzec 2020 - 19:38
Honda nie przewiduje żadnego amortyzatora pod silnik BF50. Blokada mechaniczna jest wystarczającym zabezpieczeniem.
Zrobiłem wiele tys. km z łodzią i zabezpieczonym oryginalnie silnikiem po różnych drogach.
I póki co silnika nie zgubiłem i nie uszkodziłem. To chyba działa.
Napisano 28 marzec 2020 - 19:45
Napisano 28 marzec 2020 - 19:56
mozna sprezyne ciezarem silnika zniwelowac do zera,lub kupic podpore bez amortyzatora...ale jak ktos woli drewienko na sznureczku ,cóz
odnosnie sterowania dziobówką u mnie pedał tez nie był uzywany wiecej nic kilka razy i od dwoch lat lezy w garazu.
Akurat ogumowaną rurę aluminiową .
Napisano 28 marzec 2020 - 20:25
Honda nie przewiduje żadnego amortyzatora pod silnik BF50. Blokada mechaniczna jest wystarczającym zabezpieczeniem.
Zrobiłem wiele tys. km z łodzią i zabezpieczonym oryginalnie silnikiem po różnych drogach.
I póki co silnika nie zgubiłem i nie uszkodziłem. To chyba działa.
....brak mi sił a moze przewiduje to producent łodzi,a moze w dupe dostaje i to równo rufa,a jak jest łódz nitowana to moze to ma wpływ na luzowanie nitów,a moze...lepiej miec niz nie miec....
Napisano 28 marzec 2020 - 21:07
No właśnie kolego nie lepiej....I nie o oszczędność tu chodzi , a o rozkład sił na rufie i silniku. Podłożenie tej dżwigni zmienia naprężenia i gdyby to przewidywał producent tego konkretnie silnika toby to opisał w dokumentacji.
Napisano 28 marzec 2020 - 21:18
Napisano 28 marzec 2020 - 21:30
Napisano 28 marzec 2020 - 21:30
Pietruk to nie chodzi o to kto jest mądrzejszy tylko kto przewiduje pewne sytuacje ,Ty piszesz zbędna podpora ,ja pisze ze konieczna,i niech kazdy zostanie przy swoim.
Zerknij na łodzie amerykanskie typu Tracker czy Lund i zobacz czy 99% maja zamontowane podpory czy nie ?No ale amerykance pewnie sie nie znaja.
Po drugie uwierz ze mozna z łodzią jezdzic po całej europie
Jak dociśniesz mocno to oczywiście że się wyprostuje.
No własnie.....
U mnie wisi 115 180kg i nie ma podpory. Silnik trymem dociśnięty do blokady serwisowej dodatkowo lekki pas żeby nie latał na boki - bo to jest znacznie ważniejsze w kwestii sterociągu, może zdarzyć się uszkodzenie linki jeśli silnik będzie kiwał się na boki - i działa jak należy, nie widzę konieczności montażu podpory.
Zjeździłem "kupę" kilometrów po naszych drogach i nic się nie dzieje. Inna sprawa, że nowe silniki są delikatniejsze, ktoś pokazywał tu na forum pękniętą blokadę w nowej Yamaha 130.
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych