Ja wywierciłem dwa otwory w pawęży . Wkleiłem w nie rurkę aluminiową aby gwint śrub nie zbierał zabezpieczenia płyty przed piciem wody. Dzięki temu silnik jest bezpieczny i zawsze wycentrowany .
Montaż silnika spalinowego do pawęży łodzi
#21 OFFLINE
Napisano 14 marzec 2016 - 21:44
- Marecki1983 lubi to
#22 OFFLINE
Napisano 14 marzec 2016 - 21:45
ogladalem ostatnio takie linki mozna spokojnie dac wielosplotowa linke nierdzewna grubosci 6-7mm o wytrzymalosci okolo 1300kg przy wyrywaniu silnika dzialaja inne sily. ale ucho na przestrzal to bardzo dobry pomysl. dac na krotko i bedzie bez problemu..
#23 OFFLINE
Napisano 14 marzec 2016 - 22:03
No niekoniecznie nie ma problemu. Takim wyrwanym silnikiem można dostać chyba nieźle w zęby zanim zawiśnie na tej lince ...
5 konna yamaszke 2t na pontonie zawsze dokrecalem na maxa śrubami tymi normalbymi z talerzykami. Przy łodzi zamysł jest taki że silnik będzie na pawęży cały sezon ... na zimę do piwniczki. Wszystko git tylko dziś właśnie otrząsnąłem sie z pięknego snu, że mi się to zmieści do "blaszoka"
#24 OFFLINE
#25 OFFLINE
Napisano 16 marzec 2016 - 21:06
Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
#26 OFFLINE
Napisano 17 marzec 2016 - 10:19
,,paliwo się pewnie skończyło"
Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
I te polskie soczyste .....mać chwilkę wcześniej ;-).
#27 OFFLINE
Napisano 17 marzec 2016 - 12:00
jak to się mogło stać ? motylki puściły czy pawęż poszła ?
#28 OFFLINE
Napisano 18 marzec 2016 - 08:37
Ani przez myśl by mi nie przeszło, aby silnika nie skręcić na wylot przez pawęż i nie założyć pętli do ucha rufowego.
Nie rozumiem jaki mają niektórzy problem z przewierceniem płyty pawęży.... -bo nowiuśka łódeczka??? ... Moja żona tak miała jak skręcałem w kuchni segmenty i blat
Moje 20 KM jest skręcone czterema śrubami M10 plus motylki. Otwory dwukrotnie wymalowane od środka distalem -chodzi właściwie o sklejkę. Pływam raz z silnikiem raz na wiosłach i nie widzę problemów z skręcaniem/rozkręcaniem silnika do pawęży.
Przy czym jeszcze mała uwaga: śruby nierdzewne (kajnerowe -jak zwał, tak zwał)mają tendencję do zacierania, więc radzę skręcać na smarze miedzianym. Osobiście używam zwykłych stalowych ocynkowanych w ósmej klasie ( 8,8 )
- jbk lubi to
#29 OFFLINE
Napisano 18 marzec 2016 - 09:03
Należy pamiętać aby dać pod nakrętkę podkładkę sprężynową, drgania mogą spowodować odkręcenie nakrętek.
DSC_0256.JPG 70,06 KB 50 Ilość pobrań
Użytkownik Pietruk edytował ten post 18 marzec 2016 - 09:16
- jbk lubi to
#30 OFFLINE
Napisano 21 maj 2017 - 13:57
Jak "wycentrować" silnik na pawęży? Baza to śruby? Może na silniku jest zaznaczany środek? Silnik to Mercury 20hp.
- cabage lubi to
#31 OFFLINE
Napisano 03 czerwiec 2017 - 07:28
Do jakiej części pontonu przywiązujecie krawatem silnik?
#32 OFFLINE
Napisano 05 czerwiec 2017 - 20:46
Na pawęży, przy wzmocnieniu plastikowym ja mam ucho, a można także do tylnych uchwytów na pontonie
#33 OFFLINE
Napisano 06 czerwiec 2017 - 06:46
To wzmocnienie plastikowe jest zazwyczaj w środku aluminiowe. Czyli jest to mocne. Silnik dodatkowo przykręcamy śrubami, przewiercając to wzmocnienie. Jak wyrwie nam kawał pawęży, to razem z tym wzmocnieniem. Chociaż aż się prosi, żeby wykorzystać to ucho.
#34 OFFLINE
Napisano 07 czerwiec 2017 - 21:19
Przy pontonie guma pełni rolę amortyzatora, prędzej wyrwie całą pawęż z mocowania niż tylko kawałek. W łodzi, gdzie kadłub jest sztywny to już inna historia.
#35 OFFLINE
Napisano 07 czerwiec 2017 - 21:51
Pewnie masz rację.
Postanowiłem jednak krawat przywiązać nie do ucha w wzmocnieniu pawęży, ale do okutego otworu, przez który przechodzi lajflina.
#36 OFFLINE
Napisano 05 lipiec 2017 - 23:34
#37 OFFLINE
Napisano 06 lipiec 2017 - 05:55
Wg mnie nie ma. Daj dużą podkładkę od strony pawęży. Niezależnie od tego czy będzie tam nakrętka, czy łeb śruby.
#38 OFFLINE
Napisano 06 lipiec 2017 - 06:54
W mojej łódce, w górnej części pawęży od strony śrub mam dospawany kawałek drutu, jeśli śruby się poluzują to silnik i tak nie wyskoczy z mocowania. Dodatkowo oczko do "przywiązania" silnika.
Załączone pliki
#39 OFFLINE
Napisano 06 lipiec 2017 - 07:29
W mojej łódce, w górnej części pawęży od strony śrub mam dospawany kawałek drutu, jeśli śruby się poluzują to silnik i tak nie wyskoczy z mocowania. Dodatkowo oczko do "przywiązania" silnika.
Może przy 2,5 konnym by nie wyskoczył ale jak będziesz miał 20+ to na pawęż działają takie siły że może być problem w razie draki .
#40 OFFLINE
Napisano 06 lipiec 2017 - 12:21
Najprościej zastosować nakrętki samokontrujące i po sprawie. Nic się nie ruszy.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych