Masz Alfa II czy III?Witam!
Mogę z czystym sumieniem polecić tę łódkę. Długo zastanawiałem się jaką kupić. Wybor padł na Alfę390. Jestem już po próbach na jeziorze i jestem mega zadowolony. Przede wszystkim jest stabilna.Można śmiało usiąść na bocznej burcie i nic złego sie nie dzieje. Wedkuje we dwóch i jest bezpiecznie. Dodam że pływam na wioslach i płynie się komfortowo. Nie wyplywam przy mocnym wietrze i duzej fali to fakt. Lodka zrobiona solidnie.
Łódka Alfa 390 / 395
#41 OFFLINE
Napisano 12 lipiec 2019 - 11:20
- Kujawiak lubi to
#42 OFFLINE
Napisano 13 lipiec 2019 - 10:19
#43 OFFLINE
Napisano 09 luty 2021 - 15:08
Witam, miałem zarówno jednoskorupową ALFA 390 III, jaki i dwuskorupową ALFA 395. Odnośnie wykonania obu łodzi nie miałem żadnych zastrzeżeń. ALFA 395 jest zdecydowanie sztywniejszą konstrukcją. Pływałem na spalinie 18KM i pawęż bez wiekszych problemów. Wadą jest zwężający się mocno pokład na dziobie i stosunkowo małe bakisty.
Jednoskorupowa ALFA 390 zdecydowania praktyczniejsza wedkarsko, szersza i niższa burta. Ogromna bakista rufowa i spora dziobowa. Wada tej łodzi to niestety grubość laminatu, który jest adekwatny do ceny. Stosunkowo miękka podłoga i pawęż. Jeśli ktoś potrzebuje do silnika elektrycznego i małej spaliny (do 6 KM) to będzie to dobry wybór. Ja pływałem na 18KM i do transportu zdejmowałem silnik w obawie o pawęż. Przy tak dużym silniku i próbie uniesienia na wodzie (pozycja trymu) silnik rusza się z całą tylna ścianą. Poza tym bardzo miekka, uginająca się podłoga. Ja dorobiłem raszki na podłogę i było lepiej. Polecam tylko do mniejszych silników.
Producent łodzi ma wiedzę w produkcji sprzetu pływającego i przy tym sporo pracy, którą wykonuje osobiście. Na miejscu u producenta proszę nie nastawiać się na pogawędki i prezentacje, gdyż cały czas pracuje i przy okazji odpowiada na pytania. Zasadniczo niechętny do żadnych zmian w konstrukcji łodzi.
#44 OFFLINE
Napisano 21 luty 2021 - 21:43
@Kujawiak Pływałeś na 395 na silniku 18km? Jak się zachowywała? Wg producenta niby max 15hp.
Jam mam właśnie 395 i jestem na etapie zmiany silnika. Mam obecnie 5hp i płynie max 12-15km/h. O ślizgu nawet minimalnym nie ma mowy.
Planuje właśnie zakup większego na wiosnę i zastanawiam się czy brać 10 czy lepiej 15?
Czy na 10hp wejdxie w ślizg?
#45 OFFLINE
Napisano 22 luty 2021 - 10:27
Przy 10 hp nie ma mowy o slizgu przy tej konstrukcji lodzi.
Użytkownik adamo_t edytował ten post 22 luty 2021 - 10:28
#46 OFFLINE
Napisano 22 luty 2021 - 19:19
Witam, adipol bierz 20kM i nad mniejszym się nie zastanawiaj, ja miałem przy Romanie (sama łódź 150kg) 10kM hondę 4T,sam na max manetka 30kh a na hondzie bf 20kM 4T sam 45kh z kolegą 40kh oczywiście z całym majdanem do spinningowania,30 kh teraz lecę na 4500 obr.
#47 OFFLINE
Napisano 22 luty 2021 - 19:21
Kiedys mialem 390 i plywalem z honda 20hp max 45km sam okolo 39 - 40 km w dwoch
Przy 10 hp nie ma mowy o slizgu przy tej konstrukcji lodzi.
Skąd kolego takie wnioski ja swoją na tośce 9.9 KM pływam 32-35 km\h ...
#48 OFFLINE
Napisano 22 luty 2021 - 19:53
#49 OFFLINE
Napisano 22 luty 2021 - 20:12
Podajcie jeszcze jakie łódki macie do tych silników. Romana z 10KM faktycznie nie poleci ale już Alfa raczej powinna.
Nie zależy mi na biciu prędkości ale te 25-30 kmh w ślizgu powinna polecieć.
#50 OFFLINE
Napisano 22 luty 2021 - 20:15
- Soldier82 lubi to
#51 ONLINE
Napisano 22 luty 2021 - 22:55
Posiadam Alfe 395 z silniek Tohatsu 9.8 samemu z niewielka ilością sprzętu poleci 29-31 kmh we dwóch predkość znacznie spada bo 18-23kmh.
Użytkownik KRZYCHU SZ-EK edytował ten post 22 luty 2021 - 22:56
#52 OFFLINE
Napisano 23 luty 2021 - 15:50
To dziwne mój silnik waży 46 kg (tohatsu 9.9 ) i spokojnie wchodzi w ślizg .Alfa 390 z Chojnic na yamaha 9.9 4t nie pojdzie w slizgu.
#53 OFFLINE
Napisano 23 luty 2021 - 16:20
no ja juz nie mam alfy mam romane i jestem bardziej zadowolony ale kasa wieksza
#54 OFFLINE
Napisano 23 luty 2021 - 20:20
#55 OFFLINE
Napisano 24 luty 2021 - 17:52
No i bądź mądry - jeden mówi że z 9,9 pójdzie w ślizg, drugi mówi że nie.
Musze pożyczyć 9.9 i samemu spróbować zamiast kupować silnik w ciemno.
#56 OFFLINE
Napisano 24 luty 2021 - 18:06
#57 OFFLINE
Napisano 24 luty 2021 - 20:31
#58 OFFLINE
Napisano 26 luty 2021 - 11:28
Mi się wydaję że w pojedynkę powinna pójść slizgiem na luzaku. Przecież te konstrukcje 3.6m-3.9m sa prakrycznie klepane na jedno kopyto. Ja solarem 360/170 na 8 spokojnie się ślizgam. Fakt że chudzina ze mnie, akumulatorów wielkich nie mam bo tylko jeden 9ah do echo i podstawowy sprzęt bez jakiś kosmicznych ilości. Najlepiej jak zawiesisz te 9.9 i wy próbujesz. Ale jak finanse pozwalają to bież więcej. Mocy nigdy za wiele i chyba każdy tutaj się z tym zgodzi
I tu sie wlasnie mylisz alfy sa rozne ja przedstawilem konkretny przyklad z mojego doswiadczenia budowa kadluba tej konkretnej alfy to typowa szalupa a nie slizgowy jezeli jest z inej stoczni to moze ma inna budowe kadluba tyle tylko ze ta sama nazwa i srodek. U mnie nie bylo opcji wejsc samemu w slizg z silnikiem 9.9 km.
#59 OFFLINE
Napisano 27 luty 2021 - 10:13
#60 OFFLINE
Napisano 27 luty 2021 - 22:11
Witam, jeżeli ta sama łódź ma różnych producentów to różnią się wagą bo w zasadzie kadłub powinien być taki sam, to osiągi też mogą być różne ,nie mam Alfy 390 ,ale powiem jak to wygląda na przykładzie Romany ,stare Romany ważą w granicach 200-250kg i na 10kM nie wiem czy wejdą w ślizg z całym ekwipunkiem choćby do spinningowania ,ja mam Romanę 440 waży 150kg i na hondzie BF 10 kM 4T ze szpejem do spinningu na max otwartej manetce leciała 30kh, na hondzie bf 20kM na flaucie osiągam 44 kh.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych