Łodzie aluminiowe Brema Boats
#1 OFFLINE
Napisano 28 marzec 2017 - 17:45
Na targach Rybomania w Sosnowcu wpadły mi w oko. Szczególnie model 3.5m długości.
Będę wdzięczny za wszelkie informacje.
#2 OFFLINE
Napisano 28 marzec 2017 - 18:28
#3 OFFLINE
Napisano 28 marzec 2017 - 20:37
Oooo...cieniutko 1.5
- szczupak1 lubi to
#4 OFFLINE
Napisano 28 marzec 2017 - 21:31
Czyli bardzo cienko więc walisz w kamień na Wiśle i .......
https://www.olx.pl/o...67-IDjULwB.html
Użytkownik szczupak1 edytował ten post 28 marzec 2017 - 21:33
#5 OFFLINE
Napisano 28 marzec 2017 - 22:19
#6 OFFLINE
Napisano 28 marzec 2017 - 23:09
Mam podobne odczucia. Pływałem wieloma "krypami" aluminiowymi w USA i nie kojarzę żadnej z grubszą blachą.
Strona wymienionego producenta ciągle w budowie ....
Potrzebujemy łodzi na Wisłę, ta wydaje się być dobrą alternatywą. Producent podaje max silnik 4HP a sam podpina 20HP.
Są też łodzie z ATVMedia Baracuda i SHARK, cenowo też nie ma tragedii ale jak z ich jakością i użytkowaniem ....
#7 OFFLINE
Napisano 29 marzec 2017 - 01:31
Bez przesady , miałem łódkę z alu 1,5 i uderzyłem w pniak przy 25km/h łódka ustawiła się pod kątem 45° do wody. Późnej po wyciągnięciu nie było nawet śladu po uderzeniu. Na nasze polskie wody wystarczy , do zderzania się z zalanymi główkami to i 3mm nic nie da bo momentalnie nas z łódki wysadzi chyba że ktoś w pasach pływa
Do czasu. Co jakiś czas pojawiają się na olx papierowe "lekko wymięte" aluminiaki z cienkiej blachy. Każdemu kto zastanawia się nad 1,5mm polecam wizytę w miejscu gdzie te blachy sprzedają i pomacanie. 1,5mm to jest grubość karoserii Al w samochodzie.
Użytkownik psulek edytował ten post 29 marzec 2017 - 01:35
- Pumba lubi to
#8 OFFLINE
Napisano 29 marzec 2017 - 07:37
Ja mam taką płaskodenną z cienkiej blachy i dodatkowo dziób wzmocniłem 2mm ryflowaną i zalałem pianką . Nic tego nie przebije . Tak więc nie koniecznie trzeba inwestować w łodzie z grubej blachy , wystarczy wzmocnić .
#9 OFFLINE
Napisano 29 marzec 2017 - 08:35
Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka
#10 OFFLINE
Napisano 29 marzec 2017 - 08:58
Jestem innego zdania . Z taką łódką można zrobić niemal wszystko . I tak po Amerykańsku nie spawać bo blacha cienka tylko nitami łączyć elementy nawet w dnie , wywalić środkową komorę , zrobić pokład itd .
Na pewno producent tych łodzi nie zrobił trzech rzeczy 1 . wzmocnień pod silnik - silnik już 10 km urwie po pewnym czasie pawęż i 2 ożebrowania poprzecznego - skutkiem będą drgania burt przy większych prędkościach , 3 za mało materiału wypornościowego taka łódka jak nabierze wody to zatonie a to bardzo łatwo zrobić przy tej wadze . Łódka fajna ale do zrobienia .
#11 OFFLINE
Napisano 02 kwiecień 2017 - 05:28
W Australii wszystkie plany są robione na 4lub 5 mm o 3mm nie chcą słuchać choć mówią ze można i próbowali ale to nie do końca dobrze .
Przerzuciłem troszkę już tego w swoim życiu i 1.5 mm to zdecydowanie za mało kto kupi ten się przekona może nie od razu ale wspomni moje słowa.
Ja bym chciał żeby u mnie dno było z 4 mm tak mi się marzy.
#12 OFFLINE
Napisano 02 kwiecień 2017 - 08:37
Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka
#13 OFFLINE
Napisano 03 kwiecień 2017 - 22:34
Co do Łodzi aluminiowych płaskodennych to kierowałbym się w stronę producenta łodzi z Warszawy. Ostatnio była na giełdzie łódź jego produkcji.
#14 OFFLINE
Napisano 03 kwiecień 2017 - 23:32
Sporo już o tych grubościach było na forum. Sama grubość nie jest jedynym wyznacznikiem, chociaż mi się wydaje, że te 2,0-2,5 mm powinno być. Na pewno dużo zależy od jakości materiału i jak Paweł pisze od technologii. Tracker i Lund robią z blachy 2,5 mm i reklamacji nie ma. Oglądałem chińczyki z 2,0 mm i nie wypłynąłbym na czymś takim.
#15 OFFLINE
Napisano 04 kwiecień 2017 - 07:47
Blacha blachą ale poza jej grubością najważniejsza jest sztywność konstrukcji, nawet 1mm będzie bezpieczna jak będzie dobrze usztywniona profilami to takie ekstremum
- eRKa lubi to
#16 OFFLINE
Napisano 04 kwiecień 2017 - 11:00
Skoro już drążysz to pontonami też nie pływam, a czy Cię to śmieszy czy nie to mnie mało interesuje. Miałem na myśli, że sama grubość nie jest decydująca, bo jak konstrukcja i spawy są kiepskiej jakości to i gruba blacha nie pomoże. Jakość wykonania tanich łodzi z alu, które w Polsce oglądałem (chińczyki + krajowa produkcja po kosztach) jest moim zdaniem nie do zaakceptowania.
#17 OFFLINE
Napisano 04 kwiecień 2017 - 12:15
To skoro Cie nie interesuje co pisze to po co sie do tego odnosisz? Ja z drugiej strony widziałem łodzie z blachy 1,5mm które współpracują z silnikami rzędu 20-25km i nic im sie nie dzieje
#18 OFFLINE
Napisano 04 kwiecień 2017 - 13:58
To była sugestia żebyś darował sobie osobiste wycieczki, bo forum nie temu ma służyć. Nie wykluczam, że może istnieć dobra łódź z blachy 1,5 mm. Do tej pory jednak takiej nie widziałem.
#19 OFFLINE
Napisano 04 kwiecień 2017 - 22:19
Panowie, większość zachwalanych producentów z US oferuje łodzie z podwójną blachą na dziobie, a na przykład Alumacraft dwie płyty na cąłym dnie (Alumacraft 2XB). Proszę nie pitolić i nie zaklinać rzeczywistości - gdyby problem wytrzymałości cienkiej blachy nie istniał, nie było by też takich ofert. Co do wzmacniania profilami - super, tylko w tym momencie dokładasz masę i zysk z cienkiego poszycia się zmniejsza, a stopień skomplikowania wzrasta. Sam myślę, czy w kolejnej łodzi nie zejść do około 2,5mm z przetłoczeniem. I to by było sądzę jeszcze OK. Z kolei gruba blacha jest niby fajna, bo człowiek myśli "Mojemu Rudemu 102 nic nie podskoczy, będę szarpał główki jak Reksio szynkę" ale trzeba pamiętać, że później potrzebny mocniejszy silnik, który więcej kosztuje, więcej pali, jest droższy w serwisowaniu i naprawach, a wcale szybciej nie pływa. Najważniejsze, to znaleźć rozsądny kompromis.
Użytkownik psulek edytował ten post 04 kwiecień 2017 - 22:24
- @Brig, Maciek. i eRKa lubią to
#20 OFFLINE
Napisano 12 kwiecień 2017 - 13:20
Dużo mówi się o łodziach z zagranicy a przecież w Polsce mamy wielu wykonawców dobrych łodzi. Wspomniana BREMA łódź jest jak najbardziej dobrą propozycją. Jeśli chcemy coś bardziej dojrzałego, w tym bezpiecznego to polecam wpisać w Google "łodzie alucoria". Na targach w Sosnowcu można było zobaczyć coś takiego: https://www.olx.pl/o...67-IDljG5V.html. Rodzaj i moc silnika zaburtowego to już odrębny temat.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych