Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Silnik elektryczny (w tym dziobowy) a zakłócenia echosondy

garmin minnkota motorguide riverfox zakłócenia

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
283 odpowiedzi w tym temacie

#261 OFFLINE   sero1975

sero1975

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1511 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Imię:Sergiusz

Napisano 07 luty 2024 - 08:06

Pewnie na tym się skończy, echo na skrzyneczce z małym LiFePO4.
Dla pewności wezmę Lowrance'a i silnik na przełącznikach,
a jak znam życie, to i tak będę musiał się uziemiać. :lol: 

Dzięki za odpowiedzi Panowie.
Pozdrawiam

Grzesiek

MaciejK pokazał na filmie jak uziemić Garmina . Poszedłem za jego wytycznymi i ten patent naprawdę działa ...

 

ps . jak zamieniłem gumiaka na Otisa to na nim problem siania nie występuje .



#262 OFFLINE   Maynard

Maynard

    Cast Spinn C&R

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1912 postów
  • LokalizacjaPoznań

Napisano 07 luty 2024 - 10:13

A uziemiałeś mając już rozdzielone zasilanie czy silnik/echo pod jednym aku?



#263 OFFLINE   sero1975

sero1975

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1511 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Imię:Sergiusz

Napisano 07 luty 2024 - 12:24

Tak miałem rozdzielone . Na jednym aku to całkowita porażka ...



#264 OFFLINE   Maynard

Maynard

    Cast Spinn C&R

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1912 postów
  • LokalizacjaPoznań

Napisano 07 luty 2024 - 15:57

Dzięki za opinię. No właśnie, już rozdzielone. Jak skompletuję wszystko, to w sezonie zrobię taki test, że wyrzucę ten cholerny kabelek za burtę, zanim jeszcze rozdzielę zasilanie. :lol: Aż takiej krzywdy z dwoma aku miał nie będę, ostatecznie tak jest zgodnie ze sztuką, sieje czy nie.



#265 OFFLINE   CORNEL

CORNEL

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 225 postów

Napisano 07 luty 2024 - 18:24

Mam Lowrance fs i haswinga caymana na life po 2 sztuki po 120 amh, aku rozruchowe kwas oddzielnie. Nic nie sieje, nie ma zakłóceń na postoju. Jak płynę na elektryku minimalne zakłócenia nie wpływające na widok pod wodą. 


  • Maynard lubi to

#266 OFFLINE   Michał

Michał

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 76 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Michał
  • Nazwisko:Sopiński

Napisano 07 luty 2024 - 20:15

Czy możecie potwierdzić lub zaprzeczyć z Waszych doświadczeń, że problem "siania" przy silniku z maksymizerem zasilanym jednym akumulatorem z echosondą, rozwiązało mu samo uziemienie echosondy/ekranu echa? W jakich kombinacjach marek/rodzajów silnik-aku-echo to się udało (lub nie)?

 

U mnie Minnkota Traxxis 55 lb. + Garmin EchoMAP 70dv. Rozdzielenie na dwa akumulatory i uziemienie zmniejszyły, ale nie rozwiązały problemu. Poza telefonem i zegarkiem nie mam innej elektroniki na łodzi.



#267 OFFLINE   Maynard

Maynard

    Cast Spinn C&R

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1912 postów
  • LokalizacjaPoznań

Napisano 07 luty 2024 - 22:28

U mnie Minnkota Traxxis 55 lb. + Garmin EchoMAP 70dv. Rozdzielenie na dwa akumulatory i uziemienie zmniejszyły, ale nie rozwiązały problemu. Poza telefonem i zegarkiem nie mam innej elektroniki na łodzi.

Hmm, no to ciekawe i nieciekawe zarazem... Gdzie zamocowałeś przetwornik? Jak idą kable na pokładzie?



#268 OFFLINE   Kozi81

Kozi81

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 112 postów

Napisano 09 luty 2024 - 23:50

Właśnie jestem na etapie kompletowania sprzętu do lajfa. Już dojechał Garmin Patoptix LVS34 wraz z black boxem. Wybór ekranu na razie sobie zostawiam na później lecz prawdopodobnie będzie to Ultra 122sv, przetwornik za to na pewno będzie GT56. Póki co lajf będzie on współdzielony wraz z tradycyjnym echo. I teraz w czym rzecz. Otóż posiadam silnik Osapian 24V Protruar 5.0 który domniemuję iż może siać na Garminie. Choć nawiasem mówiąc z obecnym echo Axiom 9" się nie gryzie, nie ma żadnych problemów :)  Natomiast na black boxie zauważyłem specjalne wyjście na uziemienie. Zatem pytanie do bardziej kumatych ;)  Czy samo uziemienie z boxa coś daje, ktoś tak robił? Czy jednak kombinować z dodatkowych uziemieniem displaya? No i również czy taka Ultra 122sv ma gniazdo uziemiające? Oczywiście do echo+live osobne zasilanie. PS. W zestawie znajduje się ferryt który na bank założę


Użytkownik Kozi81 edytował ten post 09 luty 2024 - 23:50


#269 OFFLINE   sero1975

sero1975

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1511 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Imię:Sergiusz

Napisano 10 luty 2024 - 02:13

Właśnie jestem na etapie kompletowania sprzętu do lajfa. Już dojechał Garmin Patoptix LVS34 wraz z black boxem. Wybór ekranu na razie sobie zostawiam na później lecz prawdopodobnie będzie to Ultra 122sv, przetwornik za to na pewno będzie GT56. Póki co lajf będzie on współdzielony wraz z tradycyjnym echo. I teraz w czym rzecz. Otóż posiadam silnik Osapian 24V Protruar 5.0 który domniemuję iż może siać na Garminie. Choć nawiasem mówiąc z obecnym echo Axiom 9" się nie gryzie, nie ma żadnych problemów :) Natomiast na black boxie zauważyłem specjalne wyjście na uziemienie. Zatem pytanie do bardziej kumatych ;) Czy samo uziemienie z boxa coś daje, ktoś tak robił? Czy jednak kombinować z dodatkowych uziemieniem displaya? No i również czy taka Ultra 122sv ma gniazdo uziemiające? Oczywiście do echo+live osobne zasilanie. PS. W zestawie znajduje się ferryt który na bank założę



Ja nie uziemiałem pudełka bo z obrazem live nie było żadnego problemu . Uziemiłem ekrany + ferryt .
122 ma wyjście na uziemienie

#270 OFFLINE   damianxtx

damianxtx

    Nowy

  • Forumowicze
  • Pip
  • 1 postów
  • LokalizacjaParszów
  • Imię:Damian
  • Nazwisko:Pająk

Napisano 22 maj 2024 - 21:52

Zakłócenia. Jak uziemić ten ekran w Garmin straiker 7sv. Ma ktoś jakieś zdjęcia? Jak to polaczyc jakiego rodzaju kabel i zakończenia użyć. Rozumiem że to ma być od ekranu echosondy ta żółta końcówka np do aluminiowej sztycy przetwornika tak?

Użytkownik damianxtx edytował ten post 22 maj 2024 - 21:54


#271 OFFLINE   binio1111

binio1111

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 570 postów
  • LokalizacjaŁódź

Napisano 01 listopad 2024 - 22:37

Odświerzę trochę temat.
Zasilanie Haibo M150 z aku lifepo4.
Zasilanie echa z oddzielnego małego lifepo4.
Echo Garmin Striker i zakłucenia.
Na poprzednim Lowrance było ok.
Co najlepiej uziemić? Minus od aku , które zasila echo , czy (-) od zasilania silnika?
Czy w/g Waszych doświadczeń ważne jest miejsce wpięcia się z uziemieniem do minusa akumulatora ( bezpośrednio do klemy czy może być tuż przy silniku)? Jeżeli nie ma znaczenia i trzeba uziemić minus zasilający silnik, to w Haibo M150 można by podłączyć się przewodem do minusa we wtyczce Anderson tuż przed silnikiem i połączyć go ze sztycą silnika. Dobrze kombinuję?

#272 OFFLINE   Sonary i mapy

Sonary i mapy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4811 postów
  • LokalizacjaKrajna

Napisano 02 listopad 2024 - 06:42

Striker ma oczko uziomu  na tylnym panelu. Dodałeś tam przewód?



#273 OFFLINE   binio1111

binio1111

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 570 postów
  • LokalizacjaŁódź

Napisano 02 listopad 2024 - 08:26

Mam małego strikera. Nie ma uziomu na obudowie.

#274 OFFLINE   Sonary i mapy

Sonary i mapy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4811 postów
  • LokalizacjaKrajna

Napisano 02 listopad 2024 - 11:23

ok czyli oba kable minusowe do wody trzeba i trochę to poprawiało obraz tradycyjny.



#275 OFFLINE   binio1111

binio1111

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 570 postów
  • LokalizacjaŁódź

Napisano 05 listopad 2024 - 10:32

No cóż. Uziemieniem nic nie dało (minus z zasilania silnika i minus z zasilana echosondy utopiony za burtą) .Pomaga - chociaż nie do końca- zmiana częstotliwości z 77 na 200 w echu. Ewidentnie zakłucenia idą z wirnika silnika elektrycznego ( przetwornik echa wisi na rufie) - skręt silnika powoduje zmniejszenie lub zwiększenie zakłóceń. Na razie popływam z Lowrancem , bo tam nie zakłuca a garmina trzeba będzie gdzieś oddalić od silnika. Trochę lipa z garminem

#276 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5557 postów
  • Imię:adam

Napisano 05 listopad 2024 - 15:40

Tj urok maxymizerow 



#277 OFFLINE   Sonary i mapy

Sonary i mapy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4811 postów
  • LokalizacjaKrajna

Napisano 05 listopad 2024 - 16:05

No cóż. Uziemieniem nic nie dało (minus z zasilania silnika i minus z zasilana echosondy utopiony za burtą) .Pomaga - chociaż nie do końca- zmiana częstotliwości z 77 na 200 w echu. Ewidentnie zakłucenia idą z wirnika silnika elektrycznego ( przetwornik echa wisi na rufie) - skręt silnika powoduje zmniejszenie lub zwiększenie zakłóceń. Na razie popływam z Lowrancem , bo tam nie zakłuca a garmina trzeba będzie gdzieś oddalić od silnika. Trochę lipa z garminem

jak rozpędzasz silnik do max- też sieje?



#278 OFFLINE   sero1975

sero1975

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1511 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Imię:Sergiusz

Napisano 05 listopad 2024 - 17:20

Spróbuj jeszcze uziemić kabel od echo do jakiejś metalowej dużej powierzchni mającej kontakt z wodą .
U mnie na gumiaku samo wrzucenie kabla do wody nic nie dało . Dopiero jak podpiąłem kabel do metalowej sztycy na której miałem przetwornik i którą topiłem na metr głębokości rozwiązało ten problem .

#279 OFFLINE   Czaja911

Czaja911

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 73 postów
  • LokalizacjaGrudziądz

Napisano 05 listopad 2024 - 18:57

Czy jest szansa że kable od zasilania silnika krzyżują/stykają się gdzieś z kablami od echa ? Lub czy aku echa zasila jeszcze np instalację elektryczną na łodzi jakieś gniazdo USB lub pompę której kable mogą splatać się z zasilaniem silnika ?:)



#280 OFFLINE   binio1111

binio1111

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 570 postów
  • LokalizacjaŁódź

Napisano 06 listopad 2024 - 08:26

Na max prędkości również są zakłucenia na 77khz. Próbowałem też opcji : minus od aku echa i minus z aku zasilania silnika dotknąłem do sztycy silnika haibo i nic to nie dało. Kabel od aku do zasilania silnika idzie z przedniej bakisty rurą w burcie. Echo mam zasilane z małego aku w coverze. Przewody są oddalone. Dodam , że zakłucenia rosną wraz ze zwiększaniem obrotów. Płynąc na max widać tylko pionowe kreski i w miarę dno. Jak zmienię na 200khz zakłóceń prawie nie ma.
Nie wiem , czy Lowrance nie ma bardziej ekranowanego kabla do przetwornika jest dużo grubszy niż ten od garmina. Może dla tego Lowrance nie zbiera zakłóceń ( nie wiem- takie moje domysły)





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: garmin, minnkota, motorguide, riverfox, zakłócenia

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych