Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Wobler - niesymetryczny korpus


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Patriota22

Patriota22

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 14 postów
  • Lokalizacjalubuskie
  • Imię:Szymon

Napisano 15 styczeń 2018 - 20:53

Nie udało mi sie znaleźć tematu z odpowiedzią ani tematu gdzie nowicjusze mogą zadać pytanie, jeśli taki jest to proszę o przeniesienie ;)

 

Kilka dni temu zacząłem strugać pierwsze woblery, jako materiał używam lipy, no i udało coś się tam wyrzeźbić, tylko ze z tego samego wzoru za każdym razem wychodzi mi inny wobler hehe :D zacząłem od takich niewielkich 3-4 cm na klenie, problem głownie polega na tym, że niewychodzą mi symetryczne.. rysuję sobie cienkopisem oś ale w trakcie szlifowania troche tu to troche tam za bardzo mi się przeszlifuje i ciężko mi papierem ściernym to jakoś tak wyrównać zęby wyszło idealnie  :angry: Chciałbym się zapytac czy panowie mają jakaś metodę by wyszło równo i symetrycznie, czy po prostu robicie to "na oko" i  to kwestia wprawy i cwiczeń by wychodziło równo  bo taki nie całkiem równy wobler to chyba za dobrze nie będzie pracował ;) 

Pod spodem zdjęcie z efektem mojej pracy :)

Załączone pliki


  • ASAPfishing lubi to

#2 OFFLINE   wobler130

wobler130

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 233 postów
  • LokalizacjaPrzysietnica , Nowy Sacz
  • Imię:Adam
  • Nazwisko:Radomski

Napisano 15 styczeń 2018 - 21:17

Nie skupiaj się tak na tej symetrycznośći,lepiej zastanów się jak wykorzystać asymetrię , i w srodku i na zewnątrz wobka ;)


Użytkownik wobler130 edytował ten post 15 styczeń 2018 - 21:17

  • *Hektor* i ASAPfishing lubią to

#3 OFFLINE   Banjo

Banjo

    Zaawansowany

  • Lurebuilding Team
  • PipPipPip
  • 1394 postów
  • LokalizacjaOława
  • Imię:Sławomir
  • Nazwisko:Bednarczyk

Napisano 15 styczeń 2018 - 21:19

Możesz na początek tak spróbować i raczej zacznij od woblerów 5-7 cm:

 

 

Zapewne później zauważysz zalety niesymetryczności  ;) .



#4 OFFLINE   patzaw26

patzaw26

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 759 postów
  • LokalizacjaKTA
  • Imię:Patryk
  • Nazwisko:Zawadzki

Napisano 15 styczeń 2018 - 21:57

Na tzw. oko :D 


  • Santiago i lysy69 lubią to

#5 OFFLINE   spinnerman

spinnerman

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 4110 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 16 styczeń 2018 - 09:33

Strugać, strugać, jeszcze raz strugać.
Proponuję na początek balsę. Jest miękka i przyjemna w obróbce. Jak zetniesz taką deskę, to korpusy będziesz robił z zamkniętymi oczami. Bardzo ważny tez jest ostry nożyk który będzie Ci umożliwiał precyzyjne, płytkie cięcia. Żądany kształt łap nożykiem, a pełną symetrię papierkiem ściernym.
Powodzenia.

Załączone pliki


Użytkownik spinnerman edytował ten post 16 styczeń 2018 - 09:33

  • Qcyk i eRKa lubią to

#6 OFFLINE   Matiz992

Matiz992

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 538 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Mateusz
  • Nazwisko:Jankiewicz

Napisano 16 styczeń 2018 - 10:08

Ostatnio zacząłem trochę strugać na poważnie i też miałem podobny problem. Zawsze ogonek uciekał trochę w jedną stronę...

Ale wbrew pozorom, jeżeli nawet korpus jest trochę niesymetryczny to taki wobler jest do ustawienia i będzie można nim łowić. Na wykonane 50-60 sztuk praktycznie wszystkie udało mi się ustawić - fakt, z jednych pracy jestem zadowolony z innych mniej. Chociaż to bardziej kwestia rozmieszczenia obciążenia.



#7 OFFLINE   Damian83

Damian83

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 522 postów
  • LokalizacjaWoj. Śląskie
  • Imię:Damian

Napisano 16 styczeń 2018 - 14:48

Strugać, strugać, jeszcze raz strugać.
Proponuję na początek balsę. Jest miękka i przyjemna w obróbce. Jak zetniesz taką deskę, to korpusy będziesz robił z zamkniętymi oczami. Bardzo ważny tez jest ostry nożyk który będzie Ci umożliwiał precyzyjne, płytkie cięcia. Żądany kształt łap nożykiem, a pełną symetrię papierkiem ściernym.
Powodzenia.


Ile taka deseczka kosztuje?

#8 OFFLINE   woblery z Bielska

woblery z Bielska

    Jak coś cię przerasta - dorośnij:)

  • Moderatorzy
  • 5860 postów
  • LokalizacjaBielsko
  • Imię:Janusz

Napisano 16 styczeń 2018 - 15:19

Ile taka deseczka kosztuje?

Tak na szybko:

https://allegro.pl/l...cp-uni-1-2-1003

http://www.bocianmix...wy-modeli-balsa

 

W necie znajdziesz taniej. Wystarczy poszukać :)


  • Damian83 lubi to

#9 OFFLINE   Patriota22

Patriota22

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 14 postów
  • Lokalizacjalubuskie
  • Imię:Szymon

Napisano 16 styczeń 2018 - 20:51

No i dzisiaj już mi poszło dużo lepiej  :D Za rada kolegów robiłem trochę większe - 6 cm, no i narysowałem sobie więcej linii pomocniczych, moze nie są one identyczne, ale chodziło mi głównie o to by były proste i w miarę symetryczne i to się udało. Troche mi to zajęło bo robiłem te dwa ponad 3 godziny, ale juz wiem co i jak i ten drugi zrobiłem 2 razy szybciej niż ten pierwszy więc kwestia wprawy i będe je robił dużo szybciej ;) Myślę, ze pomogła też zmiana techniki użycia papieru ściernego przez to nie wychodziły mi większe różnice na jednym czy drugim boku ;) Jakiej gradacji papieru używacie jako ostatniej do wygładzenia ?

Załączone pliki



#10 ONLINE   polny

polny

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 154 postów
  • LokalizacjaTarnów
  • Imię:Grzegorz

Napisano 16 styczeń 2018 - 21:01

Dobra na początek jest metoda "połówek"

#11 OFFLINE   eRKa

eRKa

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 1128 postów
  • Lokalizacjacentralna Polska
  • Imię:Romek
  • Nazwisko:K

Napisano 17 styczeń 2018 - 15:02

Papier o gradacji 180 w zupełności wystarcza.

Przy drewnianych i tak musisz kolejny raz użyć papieru po impregnacji, więc na surowym ta grubość będzie ok.

Po impregnacji - też - 180 góra 220.

Dochodzą kolejne warstwy farby i lakier nawierzchniowy - te uzupełnią ewentualne ryski.

 

Oczywiście jak masz duuuużo czasu możesz używać drobniejszej gradacji....


Użytkownik eRKa edytował ten post 17 styczeń 2018 - 15:03


#12 OFFLINE   Ace

Ace

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 74 postów

Napisano 17 styczeń 2018 - 18:41

Potnij na odpowiednią długość prostokątne klocki,natnij wstępnie na stelaż i nożykiem lub skalpelem focinaj do pożądanego efektu.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych