Edyta: nadałeś jako spółka? To gorzej...
Użytkownik krzysiek edytował ten post 24 kwiecień 2018 - 18:42
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 24 kwiecień 2018 - 18:41
Użytkownik krzysiek edytował ten post 24 kwiecień 2018 - 18:42
Napisano 24 kwiecień 2018 - 18:59
Witam, kurier przywiozl wedke razem z kilkunastoma innymi paczkami do firmy w ktorej pracuje w UK ( ja nie podpisywalem paczki ) od razu zadzwonilem do posrednika ktory zglosil sprawe do UPS, na nastepny dzien mial sie zglosic kurier w celu sporzadzenia protokolu. Kurier zjawil sie ale zabral paczke spowrotem do UPS gdzie sporzadzili protokul i odeslali paczke do PL bez mojej wiedzy. Na tej podstawie posrednik zglosil szkode.
Rura kanalizacyjna wedka owinieta dodatkowo folia babelkowa.
Napisano 24 kwiecień 2018 - 19:03
zobaczy czy w warunkach przewozu nie ma mowy o pakowaniu w opakowania o kształcie prostopadłościanu oraz czy za nieregularny kształt jakim jest walec nie jest wymagana dodatkowa opłata. Np w DPD każą sobie dopłacać za wysyłkę w rurze a jak już włożysz rurę do kartonu to nie ma takowej dopłaty. Generalizując firmy bronią się przed płaceniem odszkodowań, więc zostaje tylko droga sądowa
Napisano 24 kwiecień 2018 - 19:05
Poszedłbym z tym do sądu, wcześniej ich o tym lojalnie uprzedzając.
i sprawe by wygral najprawdopodobniej ... tylko na to trzeba miec czas i pieniadze
Napisano 24 kwiecień 2018 - 19:15
Adamie. Chyba nie sugerujesz darowizny, na rzecz kuriera No chyba, że w środku chrust........ w co wątpię.
Dokumentacja fotograficzna, dokumenty przewozowe + pozew, to aż tak wiele czasu? Koszty... Zwykle po stronie przegranego przecież
Napisano 24 kwiecień 2018 - 19:42
Napisano 24 kwiecień 2018 - 19:45
Napisano 24 kwiecień 2018 - 19:57
Krótki kurs co robić w ww. sytuacji, tj. międzynarodowego transportu drogowego, do którego to w przeważającej większości przypadków ma zastosowanie wspomniana przez UPS konwencja CMR.
Po pierwsze zawsze, ale zawsze należy deklarować w liście przewozowym wartość towaru. Dlaczego... ano, bo art 23 ust 3 tejże konwencji mówi, że jest coś takiego jak limit odpowiedzialności odszkodowawczej przewoźnika i jest to 8,33 SDR za 1 kg brakującej wagi. SDR to sztuczna waluta... bla, bla bla... z tego co przeczytałem obecnie to jest około 40 zł. Używając przykładu kolegi waga (zgodnie z listem) 4 kg maksymalne odszkodowanie 160 zł. Tak, tak.
Art 24 tejże konwencji mówi właśnie o deklaracji wartości i wówczas SDRy mogą "iść se w pole".
Niemniej nawet jeśli by owej wartości nie zadeklarować to jest jeszcze ostatnia deska ratunku... art 29 CMR:
Te podkreślone terminy są konwencyjne i to nie jest takie proste... wedle prawa polskiego to się sprowadza do winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa... już nie będę tłumaczył.
W tym przypadku złamanie w transporcie rury PCV z przesyłką to w mojej ocenie jest rażące niedbalstwo.
Konkludując: wezwanie do zapłaty do UPS z żądaniem wypłaty odszkodowania w deklarowanej wartości wędki, zwrot kosztów przewozu ( tu chyba w obie strony), cła i ewentualnych innych wydatków.
Powodzenia.
Ten przepis, na który powołuje się UPS na 100% nie ma tu zastosowania... w czym wysłać zatem wędkę w stalowej rurze?
Napisano 24 kwiecień 2018 - 19:59
Oni to robią specjalnie po to żeby zniechęcić klientów do pośredników, Furgonetek, KurJerzy. Opóźniają dostawy, odbiór, uszkadzają i jest to domena podmiotów świadczących usługi dla UPS, unikać szma....rzy
Napisano 24 kwiecień 2018 - 20:21
Miałem identycznie z kurierem UPS. Zlamali kij i olali moja reklamację . NIe polecam tej firmy ! Od dobrych 2 -3 lat wystrzegam się tej firmy krzak.
Najwidoczniej nie bez powodu nazywają się UPS /Ups spieprzyliśmy Twoją przesyłke i co nam zrobisz ?! Firma żenada ,nie polecam!
Dodam,że kije wysyłam i kupuje od dobrych kilku lat i nigdy żadna firma kurierska nie połamała mi kija . Tylko ten badziewny UPS.
Napisano 24 kwiecień 2018 - 21:38
Każda firma ubezpieczeniowa czy spedycyjna odrzuca, z zasady, reklamacje. Trzeba zastosować procedurę odwoławczą. Nie mam doświadczenia z tym spedytorem ale z innymi tak. W moim przypadku zawsze tak było: nie uznanie reklamacji, odwołanie (poparte fotkami), uznanie roszczenia.
Powodzenia.
Napisano 24 kwiecień 2018 - 22:01
Każda firma ubezpieczeniowa czy spedycyjna odrzuca, z zasady, reklamacje. Trzeba zastosować procedurę odwoławczą. Nie mam doświadczenia z tym spedytorem ale z innymi tak. W moim przypadku zawsze tak było: nie uznanie reklamacji, odwołanie (poparte fotkami), uznanie roszczenia.
Powodzenia.
Napisano 25 kwiecień 2018 - 04:30
Napisano 25 kwiecień 2018 - 06:24
Sprawę przerabiam na porządku dziennym - praca...
Wiele reklamacji jest odrzucana z jednego prostego powodu - błędnie sporządzony protokół szkodowy przez kuriera...
Firmy kurierskie bardzo fajnie wybraniają się w jednym podpunkcie (lub dwóch).
- czy jest opakowanie zewnętrzne ? - jakie TAK/NIE
- czy jest opakowanie wewnętrzne ? - jakie TAK/NIE
- czy opakowanie zewnętrzne jest uszkodzone ? - TAK/NIE
- czy opakowanie wewnętrzne jest uszkodzone ? - TAK/NIE
Wystarczy, że któryś z podpunktów zaznaczy na NIE - i reklamacja jest automatycznie odrzucana.
Jeżeli w wyżej wymienionym przypadku, wędka bądź blank była uszkodzona, a opakowanie wewnętrzne np. folia czy papier, którym była owinięta wędka nie nosi znamion uszkodzenia - rozdarcia to niestety... a przecież wiadomo, że nie będzie uszkodzona z fizycznych względów.
Niestety, ale podczas spisywania protokołu z kurierem, najlepiej postawić mu dobre piwo i poprosić aby wszystko "ptaszkował" na TAK !
Napisano 25 kwiecień 2018 - 06:26
Panowie, a czy jest jakiś przepis, który stanowi o tym, że jeśli kurier podejmie paczkę od nadawcy to oznacza, że została ona zapakowana poprawnie i akceptowalnie dla przewoźnika ?
Bo tak na logikę - jeśli kurier podejmuje paczkę od klienta nadającego, widząc że jest zapakowana poprawnie to oznacza że podejmuje się odpowiedzialności za przewiezienie jej do adresata w stanie nienaruszonym ?
W UK pracowałem w na magazynie oddziału TNT Express UK ltd.
Kurierzy TNT nie podejmowali od klienta źle zapakowanych paczek.
Jeśli wzięli od klienta źle zapakowaną paczkę, później za każde uszkodzenie (np. wielka stalowa część wrzucona tylko do kartonu, przesypując się z kąta pudła w kąt w końcu rozrywając go) byliśmy odpowiedzialni i musieliśmy przepakować to tak żeby można było podjąć próbę dostarczenia.
A jeśli adresat nie przyjął, zgłaszał uszkodzenie paczki sprawa trafiała do działu reklamacyjnego...i raczej płacili bo pamiętam jak na briefing'ach dużo mówili, że traciliśmy kasę na wypłaty odszkodowań...
Napisano 25 kwiecień 2018 - 08:02
Napisano 30 kwiecień 2018 - 10:31
Niestety, ale podczas spisywania protokołu z kurierem, najlepiej postawić mu dobre piwo i poprosić aby wszystko "ptaszkował" na TAK !
Ja bym mu postawił piwo chyba w cymbał tym piwem jak by mi wędkę połamaną przywiózł masz ptaszkować wszystko na TAK i nie próbuj zrobić inaczej
Napisano 07 maj 2018 - 11:29
Wysyłam dużo paczek i mam za sobą i pewnie przed sobą sporo podobnych przypadków z różnymi firmami.Wszystkie te firmy są ubezpieczone od takich sytuacji i odsyłają do ubezpieczyciela,ten odmawia wypłaty odszkodowania z powodów oczywistych,tylko gdzieś ok.10% poszkodowanych dochodzi swoich spraw w sądzie.
Podsumowując tylko ten sposób załatwienia sprawy gwarantuje sukces.Niektórzy płacą jak dostaną od prawnika wezwanie przed sądowne niektórzy są uparci.
Sprawa trwa 2-3 lata ale nie słyszałem o przypadku przegrania przez pozywającego.Życzę powodzenia.
Napisano 09 listopad 2022 - 23:27
Użytkownik DumFish edytował ten post 09 listopad 2022 - 23:42
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych