Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Problemy z firmą kurierską. Czy warto iść do sądu ?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
79 odpowiedzi w tym temacie

#61 OFFLINE   krzysiek

krzysiek

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6183 postów
  • Imię:Krzysztof

Napisano 24 kwiecień 2018 - 18:41

Kiedy i w jaki sposób zgłosiłeś reklamację? Kiedy do nich dotarła?
Edyta: nadałeś jako spółka? To gorzej...

Użytkownik krzysiek edytował ten post 24 kwiecień 2018 - 18:42


#62 OFFLINE   dragond500

dragond500

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 253 postów
  • LokalizacjaUK -Wrocław

Napisano 24 kwiecień 2018 - 18:59

Witam, kurier przywiozl wedke razem z kilkunastoma innymi paczkami do firmy w ktorej pracuje w UK  ( ja nie podpisywalem paczki ) od razu zadzwonilem do posrednika ktory zglosil sprawe do UPS, na nastepny dzien mial sie zglosic kurier w celu sporzadzenia protokolu. Kurier zjawil sie ale zabral paczke spowrotem do UPS gdzie sporzadzili protokul i odeslali paczke do PL bez mojej wiedzy. Na tej podstawie posrednik zglosil szkode.

 

Rura kanalizacyjna wedka owinieta dodatkowo folia babelkowa.



#63 OFFLINE   wedkarski365

wedkarski365

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 394 postów
  • LokalizacjaL

Napisano 24 kwiecień 2018 - 19:03

zobaczy czy w warunkach przewozu nie ma mowy o pakowaniu w opakowania o kształcie prostopadłościanu oraz czy za nieregularny kształt jakim jest walec nie jest wymagana dodatkowa opłata. Np w DPD każą sobie dopłacać za wysyłkę w rurze a jak już włożysz rurę do kartonu to nie ma takowej dopłaty. Generalizując firmy bronią się przed płaceniem odszkodowań, więc zostaje tylko droga sądowa


  • S.N. lubi to

#64 ONLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5478 postów
  • Imię:adam

Napisano 24 kwiecień 2018 - 19:05

Poszedłbym z tym do sądu, wcześniej ich o tym lojalnie uprzedzając.

i sprawe by wygral najprawdopodobniej ... tylko na to trzeba miec czas i pieniadze



#65 OFFLINE   dragond500

dragond500

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 253 postów
  • LokalizacjaUK -Wrocław

Napisano 24 kwiecień 2018 - 19:10

6003f2cf57d08abemed.jpg

 

Zaznaczylem jako niestandartowa przesylka jak i doplacilem ubezpieczenie.

 

Dodam jeszcze ze w zeszlym roku stracilem HDS 9 w paczce DPD dlatego od tego czasu upewniam sie ze wszystko jest jak byc powinno :(



#66 OFFLINE   popper

popper

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9490 postów
  • LokalizacjaDolny Śląsk
  • Imię:Waldek

Napisano 24 kwiecień 2018 - 19:15

Adamie. Chyba nie sugerujesz darowizny, na rzecz kuriera :ph34r:  No chyba, że w środku chrust........ w co wątpię. 

Dokumentacja fotograficzna, dokumenty przewozowe + pozew, to aż tak wiele czasu? Koszty... Zwykle po stronie przegranego przecież ;)



#67 ONLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5478 postów
  • Imię:adam

Napisano 24 kwiecień 2018 - 19:42

Ja bym nie darował;) ale wiem jak jest...

#68 OFFLINE   Bartek_C

Bartek_C

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 418 postów
  • LokalizacjaPółnocne rubieże Polski

Napisano 24 kwiecień 2018 - 19:45

Miałem kilka lat temu bardzo podobną sytuację. Też UPS. W tubie Triumph i dodatkowo do tuby doklejony kartonik z multiplikatorem. Tuba przyszła złamana w pół. Paczki osobiście nie odbierałem, ale protokół został spisany w oddziale UPS. Szkodę wyceniłem na kwotę taką, jaką zapłaciłem za całość sprzętu i taką bez marudzenia mi zwrócili, czyli multik wyszedł mi za darmo :D

#69 OFFLINE   AdasCzeski

AdasCzeski

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1322 postów
  • LokalizacjaPoznań
  • Imię:Adam
  • Nazwisko:Czeski

Napisano 24 kwiecień 2018 - 19:57

Krótki kurs co robić w ww. sytuacji, tj. międzynarodowego transportu drogowego, do którego to w przeważającej większości przypadków ma zastosowanie wspomniana przez UPS konwencja CMR. 

 

Po pierwsze zawsze, ale zawsze należy deklarować w liście przewozowym wartość towaru. Dlaczego... ano, bo art 23 ust 3 tejże konwencji mówi, że jest coś takiego jak limit odpowiedzialności odszkodowawczej przewoźnika i jest to 8,33 SDR za 1 kg brakującej wagi. SDR to sztuczna waluta... bla, bla bla... z tego co przeczytałem obecnie to jest około 40 zł. Używając przykładu kolegi waga (zgodnie z listem) 4 kg maksymalne odszkodowanie 160 zł. Tak, tak. :) 

 

Art 24 tejże konwencji mówi właśnie o deklaracji wartości i wówczas SDRy mogą "iść se w pole". :) 

 

Niemniej nawet jeśli by owej wartości nie zadeklarować to jest jeszcze ostatnia deska ratunku... art 29 CMR: 

 

  1. Przewoźnik nie ma prawa korzystać z postanowień niniejszego rozdziału, które wyłączają lub ograniczają jego odpowiedzialność albo które przenoszą na drugą stronę ciężar dowodu, jeżeli szkoda powstała wskutek złego zamiaru przewoźnika lub jego niedbalstwa, które według prawa obowiązującego w miejscu prowadzenia sprawy sądowej uważane jest za równoznaczne ze złym zamiarem.
  2. To samo postanowienie stosuje się, jeżeli złego zamiaru lub niedbalstwa dopuszczają się pracownicy przewoźnika lub jakiekolwiek inne osoby, do których usług odwołuje się on dla wykonania przewozu, jeżeli ci pracownicy lub te inne osoby działają w wykonaniu swych funkcji. W takim przypadku ci pracownicy i te inne osoby nie mają prawa korzystania w zakresie ich osobistej odpowiedzialności z postanowień niniejszego rozdziału, wymienionych w ustępie 1.

Te podkreślone terminy są konwencyjne i to nie jest takie proste... wedle prawa polskiego to się sprowadza do winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa... już nie będę tłumaczył.

 

W tym przypadku złamanie w transporcie rury PCV z przesyłką to w mojej ocenie jest rażące niedbalstwo.

 

Konkludując: wezwanie do zapłaty do UPS z żądaniem wypłaty odszkodowania w deklarowanej wartości wędki, zwrot kosztów przewozu ( tu chyba w obie strony), cła i ewentualnych innych wydatków.

 

Powodzenia. :)

 

Ten przepis, na który powołuje się UPS na 100% nie ma tu zastosowania... w czym wysłać zatem wędkę w stalowej rurze?



#70 OFFLINE   Małkociniak

Małkociniak

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 167 postów
  • LokalizacjaStargard
  • Imię:Krzysiek

Napisano 24 kwiecień 2018 - 19:59

Oni to robią specjalnie po to żeby zniechęcić klientów do pośredników, Furgonetek, KurJerzy. Opóźniają dostawy, odbiór, uszkadzają i jest to domena podmiotów świadczących usługi dla UPS, unikać  szma....rzy



#71 OFFLINE   "Paweł"

"Paweł"

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 1597 postów
  • LokalizacjaTam gdzie nie biorą :)
  • Imię:Pawel
  • Nazwisko:S

Napisano 24 kwiecień 2018 - 20:21

Miałem identycznie z kurierem UPS. Zlamali kij i olali moja reklamację . NIe polecam tej firmy ! Od dobrych 2 -3 lat wystrzegam się tej firmy krzak.

Najwidoczniej nie bez powodu nazywają się UPS /Ups spieprzyliśmy Twoją przesyłke i co nam zrobisz ?! Firma żenada ,nie polecam!

 

Dodam,że kije wysyłam i kupuje od dobrych kilku lat i nigdy żadna firma kurierska nie połamała mi kija . Tylko ten badziewny UPS.



#72 OFFLINE   strary

strary

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1931 postów

Napisano 24 kwiecień 2018 - 21:38

Każda firma ubezpieczeniowa czy spedycyjna odrzuca, z zasady, reklamacje. Trzeba zastosować procedurę odwoławczą. Nie mam doświadczenia z tym spedytorem ale z innymi tak. W moim przypadku zawsze tak było: nie uznanie reklamacji, odwołanie (poparte fotkami), uznanie roszczenia.

Powodzenia.



#73 OFFLINE   Piotrek Milupa

Piotrek Milupa

    Moderator Emeritus

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPipPip
  • 8446 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Piotrek

Napisano 24 kwiecień 2018 - 22:01

Każda firma ubezpieczeniowa czy spedycyjna odrzuca, z zasady, reklamacje. Trzeba zastosować procedurę odwoławczą. Nie mam doświadczenia z tym spedytorem ale z innymi tak. W moim przypadku zawsze tak było: nie uznanie reklamacji, odwołanie (poparte fotkami), uznanie roszczenia.
Powodzenia.


Dokładnie tak samo miałem jakiś czas temu, odrzucili reklamacje, w związku z tym odwołalem się i sprawa trafiła do ubezpieczyciela.
Tam jeszcze musiałem przedstawić więcej fotek i opisu zdarzenia ale suma summarum wypłacono mi 1k PLN.

#74 OFFLINE   WojtekCIN

WojtekCIN

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1170 postów

Napisano 25 kwiecień 2018 - 04:30

Ewidentny przykład rażącego niedbalstwa, konwencja CMR jasno mówi o winie w tym przypadku, dla mnie sprawa jest prosta- pozew sądowy. Wygrasz to.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#75 OFFLINE   TomekSudety

TomekSudety

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1028 postów
  • LokalizacjaSudety / Kotlina Kłodzka
  • Imię:Tomek

Napisano 25 kwiecień 2018 - 06:24

Sprawę przerabiam na porządku dziennym - praca...

Wiele reklamacji jest odrzucana z jednego prostego powodu - błędnie sporządzony protokół szkodowy przez kuriera...

Firmy kurierskie bardzo fajnie wybraniają się w jednym podpunkcie (lub dwóch).

- czy jest opakowanie zewnętrzne ? - jakie    TAK/NIE

- czy jest opakowanie wewnętrzne ? - jakie    TAK/NIE

- czy opakowanie zewnętrzne jest uszkodzone ? - TAK/NIE

- czy opakowanie wewnętrzne jest uszkodzone ? - TAK/NIE

 

Wystarczy, że któryś z podpunktów zaznaczy na NIE - i reklamacja jest automatycznie odrzucana.

 

Jeżeli w wyżej wymienionym przypadku, wędka bądź blank była uszkodzona, a opakowanie wewnętrzne np. folia czy papier, którym była owinięta wędka nie nosi znamion uszkodzenia - rozdarcia to niestety...  a przecież wiadomo, że nie będzie uszkodzona z fizycznych względów.

 

Niestety, ale podczas spisywania protokołu z kurierem, najlepiej postawić mu dobre piwo i poprosić aby wszystko "ptaszkował" na TAK ! ;)



#76 OFFLINE   Catrol

Catrol

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 602 postów
  • LokalizacjaJanów / Mińsk Maz.
  • Imię:Karol
  • Nazwisko:Jot.

Napisano 25 kwiecień 2018 - 06:26

Panowie, a czy jest jakiś przepis, który stanowi o tym, że jeśli kurier podejmie paczkę od nadawcy to oznacza, że została ona zapakowana poprawnie i akceptowalnie dla przewoźnika ?

 

Bo tak na logikę - jeśli kurier podejmuje paczkę od klienta nadającego, widząc że jest zapakowana poprawnie to oznacza że podejmuje się odpowiedzialności za przewiezienie jej do adresata w stanie nienaruszonym ?

 

W UK pracowałem w na magazynie oddziału TNT Express UK ltd.

Kurierzy TNT nie podejmowali od klienta źle zapakowanych paczek.

Jeśli wzięli od klienta źle zapakowaną paczkę, później za każde uszkodzenie (np. wielka stalowa część wrzucona tylko do kartonu, przesypując się z kąta pudła w kąt w końcu rozrywając go) byliśmy odpowiedzialni i musieliśmy przepakować to tak żeby można było podjąć próbę dostarczenia.

A jeśli adresat nie przyjął, zgłaszał uszkodzenie paczki sprawa trafiała do działu reklamacyjnego...i raczej płacili bo pamiętam jak na briefing'ach dużo mówili, że traciliśmy kasę na wypłaty odszkodowań...



#77 OFFLINE   Krystianin

Krystianin

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 123 postów
  • Imię:Krystian
  • Nazwisko:K

Napisano 25 kwiecień 2018 - 08:02

Pracuje w branży ponad 10 lat i mogę potwierdzić to co napisał TomekSudety . Bardzo istotne jest to jak zostanie wypełniony protokół szkody. Często kurierzy z niewiedzy albo braku czasu robią to niedokładnie i potem są takie problemy . Jednak taka odpowiedz firmy nie kończy sprawy .

#78 OFFLINE   PePe.

PePe.

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1289 postów
  • LokalizacjaKraków

Napisano 30 kwiecień 2018 - 10:31


Niestety, ale podczas spisywania protokołu z kurierem, najlepiej postawić mu dobre piwo i poprosić aby wszystko "ptaszkował" na TAK ! ;)

Ja bym mu postawił piwo chyba w cymbał tym piwem jak by mi wędkę połamaną przywiózł :) masz ptaszkować wszystko na TAK i nie próbuj zrobić inaczej :)



#79 OFFLINE   Richi55

Richi55

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 387 postów
  • LokalizacjaŁódź

Napisano 07 maj 2018 - 11:29

Wysyłam dużo paczek i mam za sobą i pewnie przed sobą sporo podobnych przypadków z różnymi firmami.Wszystkie te firmy są ubezpieczone od takich sytuacji i odsyłają do ubezpieczyciela,ten odmawia wypłaty odszkodowania z powodów oczywistych,tylko gdzieś ok.10% poszkodowanych dochodzi swoich spraw w sądzie.

Podsumowując tylko ten sposób załatwienia sprawy gwarantuje sukces.Niektórzy płacą jak dostaną od prawnika wezwanie przed sądowne niektórzy są uparci.

Sprawa trwa 2-3 lata ale nie słyszałem o przypadku przegrania przez pozywającego.Życzę powodzenia.



#80 OFFLINE   DumFish

DumFish

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 321 postów

Napisano 09 listopad 2022 - 23:27

Dobra nie ma tematu. W sumie to wątek o innym temacie.

Użytkownik DumFish edytował ten post 09 listopad 2022 - 23:42





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych