Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Mercury 5km 2t 2006 wirnik pompy-wymiana

mercury2t chlodzenie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   abdulwielkikaptur

abdulwielkikaptur

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 11 postów

Napisano 05 czerwiec 2018 - 03:41

Witam 
Od niedawana jestem (czy szczesliwym to sie okaze) posiadaczem silnika Merc 5km 2t 06 z krotka kolumna.

Silnik jest od pierwszego wlasciciela ktory plywal nim okazjonalnie a co za tym idzie nie serwisowal za duzo. 
Dowiedzialem sie ze bardzo wazna czescia w tych silnikach jest sprawana pompa wody dlatego postanowilem ze oprocz filtra paliwa, oleju w spodzinie , swiecy, czysczenia gaznika etc wymienil bym te kreciolek! 

 

Drodzy znawcy tematu prosze podpowiedzcie co oprocz w.w. elementu narzedzi i zapalu i zdrowego rozsadku bedzie mi potrzebne aby wykonac powyzsza czynnosc czy jakies o-ringi/ uszczelniacze/pasty a moze wymienic trzeba bedzie cos jeszcze przy okazji?

Bede wielce wdzieczny za kazda dobra rade, naprowadzenie (mile widziane linki instrukcje)

Lukasz



#2 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2783 postów
  • Lokalizacjairlandia

Napisano 05 czerwiec 2018 - 09:51

1 leci i zdrowym ciurkiem woda spod czachy silnika na luzie? jesli tak to znaczy, ze pompka zdrowa. Jesli nie albo slabo to moze znaczyc, ze albpo pompka slaba albo jakis syf wlazl do dziurki w czasze. mi w suzuki df6 regularnie jakis syf zatykal dziurke - w koncu rozwiercilem o 2mm bodaj i ialem z dyni.

W df6 by zmienic impeller (pompke/gumowa gwiazdke 0- nazywaj jak chcesz) trzeba bylo jesli dobrze pamietam sciagnac obie oslony kolumny i odkrecic spodzine od reszty silnika. w tym miejscu gdzie jest pompka jest uszczelk, ktora latwo potargac przy rozbieraniu jak bylo dlugo skrecone na maksa.

Ja osobiscie bym nie ruszal jesli dziala ok. Ew zaopatrz sie w kpl uszczelek do spodziny (one ma kilka "pieter" chodzi mi o te do pompy wody tylko chyba nizej tam gdzie przekladnia nie bedziesz rozbieral)



#3 OFFLINE   gumowy

gumowy

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 188 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Filip
  • Nazwisko:Skywalker

Napisano 05 czerwiec 2018 - 18:22

W Merkurym na wolnych obrotach wcale nie musi sikać, może kapać. W miarę wzrostu temperatury i obrotów sik się wzmaga. Poszukaj na youtube napewno znajdziesz jak wymienić lmpller.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Użytkownik gumowy edytował ten post 05 czerwiec 2018 - 18:23


#4 OFFLINE   evin

evin

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 451 postów

Napisano 06 czerwiec 2018 - 20:51

zdiąc spodzine bez problemu  ale załozyc spodzine to troche wymaga wprawy i cierpliwości



#5 OFFLINE   Marchisio

Marchisio

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 250 postów

Napisano 06 czerwiec 2018 - 23:34

W Merkurym na wolnych obrotach wcale nie musi sikać, może kapać. W miarę wzrostu temperatury i obrotów sik się wzmaga. Poszukaj na youtube napewno znajdziesz jak wymienić lmpller.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Pierwsze słyszę , ja w każdym Mercury którym miałem doczynienia leciało normalnie ( 4 , 6 oraz 15km) . I dla mnie taki objaw by świadczyl o zużyciu wirnika , niedrożności lub problemie z termostatem

#6 OFFLINE   abdulwielkikaptur

abdulwielkikaptur

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 11 postów

Napisano 09 czerwiec 2018 - 13:30

Dzieki za pomoc dzis odpalam silnik dam znac jak poszlo!






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych