Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Przybywa oleju w silniku


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
33 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   russian80

russian80

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 905 postów
  • Lokalizacjadarłowo
  • Imię:Radek

Napisano 15 grudzień 2019 - 14:05

Np.lejacy wtrysk..

#22 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4792 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 15 grudzień 2019 - 14:42

Hmm, pytanie ile tego przybyło. Po pierwsze olej jak się rozgrzewa, to zwiększa objętość. Dodatkowo praca na niedogrzanym silniku to przecież lekkie lanie wtrysków właśnie, a silnik nie rozgrzany nie jest odpowiednio uszczelniony. Nie zaleca się kręcenia cały czas na wolnych obrotach właśnie z tego powodu.

Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka
  • russian80 lubi to

#23 OFFLINE   russian80

russian80

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 905 postów
  • Lokalizacjadarłowo
  • Imię:Radek

Napisano 15 grudzień 2019 - 15:36

Dlatego wspomnialem o wymianie oleju i obserwowac,a czasem dac silnikowi w "rure" przepalic..

#24 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4792 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 15 grudzień 2019 - 15:43

Wolne obroty to ogólnie dziwne rzeczy się dzieją - w zeszłym roku miałem blisko na miejscówki i grudzień to pływałem już całe 3-4km w jedną stronę i co najwyżej się kręciłem, mało przelotów. Serwis na koniec sezonu - masło w korku. Ale nie spanikowałem i skojarzyłem fakty. W tym sezonie trasy były akurat dłuższe, ostatnie spłynięcie 10km, silnik dobrze zagrzany, masła 0. Więc na spokojnie, przepłynąć się normalnie i sprawdzić.

Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka

#25 OFFLINE   Maciek25

Maciek25

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 164 postów
  • LokalizacjaToruń

Napisano 15 grudzień 2019 - 16:06

Dzięki za jakiś trop 👍

#26 OFFLINE   Maciek25

Maciek25

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 164 postów
  • LokalizacjaToruń

Napisano 15 grudzień 2019 - 16:29

Panowie a nie macie jakiejś instrukcji lub chociaż schematu do tohatsu 30 hp 2007?

#27 OFFLINE   Robas

Robas

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2119 postów
  • LokalizacjaPoznań
  • Imię:Robert

Napisano 16 grudzień 2019 - 09:44

zobacz tu https://www.boats.net/catalog



#28 OFFLINE   Maciek25

Maciek25

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 164 postów
  • LokalizacjaToruń

Napisano 16 grudzień 2019 - 16:49

Dzięki wielkie!

#29 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4792 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 17 grudzień 2019 - 01:54

Jak znasz angielski, to mam serwisówkę do tego modelu.



#30 OFFLINE   popek

popek

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 89 postów

Napisano 10 sierpień 2022 - 08:39

Odgrzeje trochę temat.
Kupiłem tohatsu 30 4t tydzień temu, pamiętam że sprawdzałem bagnet po zakupie i olej wyglądał ok. W tygodniu odpaliłem go z kumplem w beczce w celu sprawdzenia czy wszystko ok. Pochodził trochę w pozycji N i chwilkę (parę sekund na biegu). Dziś z nudów znów zerknąłem na bagnet i widać że olej rozrzedzony i czuć benzynę. Pamiętam że pompowalismy gruszka z 10 razy bo jakby słabo zaciagala paliwo. Czy to za dużo razy i moglo zalać wtryski i poszło do oleju czy ilość nacisniec gruszki nie ma wpływu?

Proszę o pomoc bo to moja pierwsza spalinowka i jestem trochę zielony w temacie.



#31 OFFLINE   roberto7

roberto7

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 137 postów

Napisano 22 sierpień 2022 - 22:00

Tak się dziej nie tylko w tohatsu .Kiedyś w hondzie nowej też tak miałem ,aż gubił ciśnienie oleju a sam olej wypływał korkiem wlewowym . Oczywiście silnik aż stanął że nie szło obrócić i poszedł na serwis bo normalne że się zatarł . Serwis po 2 tygodniach zadzwonił że nic nie stwierdzono .Bo co mieli powiedzieć ? Dostaniesz pan nowy . Coś naprawili oczywiście olej nowy zalany ,pytam po co ? Przecież mówicie że nic nie stwierdzono . Mętnie tłumaczyli że to standardowa procedura a silnik nie do poznania ,gasł ,gubił obroty itp .Po olaniu ich gwarancji dalszej sam ustawiłem gażnik i już było bez problemu do końca ale zraziłem się do oszustów z autoryzowanego serwisu hondy.



#32 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4792 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 22 sierpień 2022 - 22:13

Odniosłem podobne wrażenie, kiedyś dzwoniłem z pytaniem czy rumpel od starszej 50hp będzie pasował do wersji na wtrysku. Dostałem odpowiedź "Nie, bo są różne poziomy sygnałów i działać nie będzie". Jako że elektryka w rumplu jest prosta jak budowa cepa, od razu wyczułem ściemę. Znalazłem schemat i okazało się, że różnica jest w braku kontrolki check engine, poza tym wszystko to samo. Ostatecznie i tak zamontowałem właściwy, ale niesmak pozostał.

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

#33 OFFLINE   pablo__20

pablo__20

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 183 postów
  • LokalizacjaPolska
  • Imię:Paweł
  • Nazwisko:Pietras

Napisano 07 wrzesień 2022 - 16:10

Mogę napisać jak to było u mnie. Pacjent honda bf10 2017. Przyczyną wzrostu poziomu oleju była uszkodzona pompa paliwa, a dokładnie jej membrana, ktora przepuszczała paliwo. Po wymianie problem zniknął. Dzieje się tak dlatego, że powstaje cisnienie jak np.
- pływamy z zakręconym odpowietrznikiem w zbiorniku,
- przygnieciemy linię paliwową w trakcie pływani,
- w moim przypadku było wypalanie do zera paliwa z gaźnika na koniec sezonu( powinno się je spuścić odkręcając odpowiednią śrubkę w gaźniku)

Użytkownik pablo__20 edytował ten post 07 wrzesień 2022 - 16:14


#34 OFFLINE   roberto7

roberto7

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 137 postów

Napisano 09 wrzesień 2022 - 17:35

W hondach ściemniają jak mogą np chcesz moc zwiekszyc to bajki mówią o np koniecznosci ingerencji w silnik. Tylko katalog wystarczy przejrzeć i okazuje sie że wałek rozrządu ma ten sam nr katalogowy. Trzeba patrzec czym zalewają silnik. U mnie po zatarciu gdy cos poprawili to zalali go kisielem 15w40 ordynarnym mobilem do starych aut. Pretensje że żyłka owinięta na walku sruby. To co mam Wisłę filtrować by wypłynac? Sciemniacze i tyle a do tego działają w porozumieniu miedzy sobą.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych