Witam, koledzy co wybrać ELITE 5 z DSI (gps) czy tradycyjną (gps)? Czy ktoś z Was miał porównanie. Nie miałem wcześniej echa także nie mam doświadczenia. Jak widać odczyt z tego DSI ? Czy łatwo rozróżnić jakieś zapisy ryb ? Dzięki. Pozdr.
ELITE 5 (gps) z DSI czy tradycyjna?
#1 OFFLINE
Napisano 13 marzec 2013 - 09:40
#2 OFFLINE
Napisano 13 marzec 2013 - 12:09
Witam, koledzy co wybrać ELITE 5 z DSI (gps) czy tradycyjną (gps)? Czy ktoś z Was miał porównanie. Nie miałem wcześniej echa także nie mam doświadczenia. Jak widać odczyt z tego DSI ? Czy łatwo rozróżnić jakieś zapisy ryb ? Dzięki. Pozdr.
po jakimś czasie i tak dojdziesz do wniosku, że echo jest po to, żeby badać dno a nie toń. jeśli chodzi o identyfikacje twardości czytelniejsze będzie tradycyjne, jeśli chodzi identyfikację przedmiotów (skały, drzewa i inne zawady) to lepiej wypadnie dsi.
#3 OFFLINE
Napisano 13 marzec 2013 - 12:50
O co chodzi z tą identyfikacją twardości...a jak z zapisami ryb? Sorry, że tak piszę ale nie znam się na tym
#4 OFFLINE
Napisano 13 marzec 2013 - 13:30
O co chodzi z tą identyfikacją twardości...a jak z zapisami ryb? Sorry, że tak piszę ale nie znam się na tym
Różna twardość dna objawia się innymi kolorami na wyświetlaczu. W przypadku lowrance mocne echo - twarde dno, objawi się kolorem zółtym (ustawienia kolorów białe tło), w przypadku słabego echa - miękkie dno kolory będą od czerwonego do niebieskiego. W przypadku ekranów cz/b funkcja greyline zapewnia inne odcienie szarości przy różnej twardości dna. Tak jak pisałem ci na priv echo tylko z DSI w szczególności cz/b np mój dotychczasowy Mark DSI nie umożliwiał dobrego odczytu twardości dna. W przypadku kolorowego DSI można już odczytać twardość (również, najlepiej na ustawieniu białe tło). Podkreślam standardowy sonar to chyba najlepsze narzędzie do odczytu twardości dna.