Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Suzuki DF20A


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
75 odpowiedzi w tym temacie

#41 OFFLINE   WHITE14

WHITE14

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 576 postów
  • LokalizacjaFestung Breslau
  • Imię:Mirko
  • Nazwisko:Filipovic

Napisano 20 grudzień 2013 - 13:44

A co koledzy sádzá o Suzuki df25 2008 czy to jeszcze japoñczyk , warty uwagi?

#42 Guest_Horn_*

Guest_Horn_*
  • Guests

Napisano 20 grudzień 2013 - 15:03

Może nie do końca bee...zwyczajnie ktoś przekombinował z ładowaniem wtrysku do tak prostego urządzenia, jak silnik zaburtowy. 

 

TU NIE CHODZI O WTRYSK - wtrysk w tym suzuki bardzo pochwalam bo ładnie się zbiera. Natomiast chodzi mi o jakość wykonania oraz odchudzenie do tego stopnia koła masowego że silnikiem na wolnych obrotach mocno telepie.

 

...każdy, w miarę dobrze skonstruowany, firmowy silnik jest dobry lub bardzo dobry

o to chodzi, że w tych suzuki firmowy to pozostał tylko znaczek

 

A co koledzy sádzá o Suzuki df25 2008 czy to jeszcze japoñczyk , warty uwagi?

 

DF 25 czy 2 cylindry w układzie V.

Bardzo chwalę ten silnik. Jest trochę mało kulturalny ale za to chyba najbardziej trwały silnik jaki znam w tej klasie. Osobiście znam 5 takich silników co mają po około 2-3 tys. godzin wypływano i dalej pszczółki



#43 OFFLINE   GarowyJK

GarowyJK

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 178 postów
  • LokalizacjaZST
  • Imię:Jarek

Napisano 20 grudzień 2013 - 15:20



Masz silnik robiony przez Tohatsu z naklejką Mercury ;)...

Podobnie jak evinrude do 20HP :D

troche o wtryskach suzuki

Zauważcie, że większość dotyczy nowych modeli


Użytkownik jerry edytował ten post 20 grudzień 2013 - 15:26


#44 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4792 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 20 grudzień 2013 - 17:14

Horn, a czy to telepanie to jest na niskich rpm ogólnie czy tylko na iddle? Jakie masz doświadczenia z df25 w v2? Znajomy chce zanabyć.
  • pi_ter lubi to

#45 Guest_Horn_*

Guest_Horn_*
  • Guests

Napisano 20 grudzień 2013 - 17:26

Horn, a czy to telepanie to jest na niskich rpm ogólnie czy tylko na iddle? Jakie masz doświadczenia z df25 w v2? Znajomy chce zanabyć.

 

Te 20-tki learnburn tylko na wolnych obrotach rzuca motorem. Na skorupę się nie przenosi ale wygląda to jak "bru bru puf puf ", a jeszcze większy wstyd jest jak obok przepływa chinolek parsun 15KM i na nim można butelkę postawić i się nie przewróci...

DF 25 w Augustowie już chyba z 5 rok pływają komercyjnie w gondolach... tak jak pisałem wcześniej mają grube tysiące godzin już wypływano. Serwisy opierają się tylko na wymianach płynów eksploatacyjnych. Df 25 nie jest za cichy ale przyjemny dla ucha tak jak typowy V2   ;) DF25 odczuwa się na gondoli ( wibracje)

Jedyne usterki jakie były typowo eksploatacyjne wymagały  płukania układu chłodzenia bo we wszystkich po razie się zapchał

Taki silnik chciałem zaprzęgnąć do mojego Horna jednak nie dogadałem się z importerem.

 

 

 

Niestety te 25-tki już wychodzą z obiegu i wchodzą nowe learnburn ale 3 cylindry na wtrysku... może będzie bardziej z kulturą. Pisałem w innym moim temacie o tym z fotkami.

 

Osobiście sobie już wybrałem motor idealny w tej klasie jaki będę preferować- tośkę 30, 3 gary na wtrysku. Bardzo cichy i nie telepie oraz lekki... nie słychać, nie czuć, a zap.......


Użytkownik Horn edytował ten post 20 grudzień 2013 - 18:03


#46 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 20 grudzień 2013 - 21:11

Od kilkunastu lat obserwuję naprawy samochodów i coś tam mogę na ten temat powiedzieć, głównie w zakresie silników. Ogólnie, od momentu kiedy zaczęto brnąć w pakowanie elektroniki odpowiedzialnej za sterowanie pracą silnika zaczęły się problemy i WIELKIE OBURZENIE użytkowników przyzwyczajonych głównie do starych sprawdzonych konsrukcji typu VW 1,6 td, 1,9 d,td,tdi czy poczciwych motorów np mercedesa, które to bez większych problemów kręciły milionowe prawie przebiegi.
Zmieniła się na korzyść dynamika. Zwiększony został moment obrotowy, moc, są troszkę cichsze i bardziej ekonomiczne (?). Biorąc niestety pod uwagę eksploatację to są dużo bardziej awaryjne niż ich poprzednicy co jest w sumie naturalne bo jakby nie patrzeć tak po prostu musi być. Mercedes prawie ogłosił bankructwo w dobie W124.
Ciekaw jestem czy podobnie jest z silnikami zaburtowymi?. Pewnie za czas jakiś (2-3 lata) będę się rozglądał za "nowym" silnikiem i raczej mimo wszystko będę skłaniał się ku "gaźnikowcu". Dlaczego? Bo nie widzę po prostu większej różnicy. Póki co pływam na starej 3-cylindrowej yamaszce 50 hp. Kolega mój na mercury 50 efi. Będąc razem na rybach przez trzy dni wypalam może 5 litrów paliwa więcej, prędkości mamy niemalże identyczne na takich samych śrubach, start podobny, Duży plus dla merkurego za cichszą i bardziej równą pracę ale to jest 4-takt, a nie dwusuw. Myślę, że silnik 50 hp 4T na gaźnikach będzie pracował wystarczająco przyzwoicie.

Załóżmy, że zupełnie nieświadomie nalejemy benzyny z jakimś rozpuszczalnikiem z markowej stacji gdzie pięknie chrzczą paliwko. Miałem ostatnio taki przypadek. W rezultacie silnik nie wkręcał się równo na obroty, nie osiągał najwyższych obrotów, był słabszy. Po wylaniu i wyczyszczeniu/przepłukaniu układu paliwowego wróciło do normy. Ciekaw jestem co się stanie wtedy z wtryskiem? Ile kosztuje jeden wtrysk? Słyszałem, że może kosztować nawet 3000 zł (nie pamiętam dokładnie o jakim silniku była rozmowa),  i weźmy pod uwagę, że np. w naszym 50 hp silniku są cztery  :o  :o  :o
Czy są jeszcze jakieś 4T silniki, obecnie produkowane, które nie są wyposażone we wtrysk? 



#47 Guest_Horn_*

Guest_Horn_*
  • Guests

Napisano 20 grudzień 2013 - 21:15

 Mercedes prawie ogłosił bankructwo w dobie W124.

Dlatego też teraz jest kryzys na łodzie outboard  :) bo łatwo się naprawia nawet te stare.

Natomiast jest duże ciśnienie na polietylenowe - bo ich praktycznie się nie naprawia więc 3 lata i nowa, 3 lata i nowa, 3 lata i nowa :D



#48 OFFLINE   GarowyJK

GarowyJK

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 178 postów
  • LokalizacjaZST
  • Imię:Jarek

Napisano 22 grudzień 2013 - 14:19

Gdyby ktoś poszukiwał, to jeszcze niedawno dostałem ofertę - MFS 30 BEPS => MANETKA, 3 CYLINDRY, ELEKTRYCZNY ROZRUCH, STANDARDOWA KOLUMNA

W CENIE 13 700 ZŁ ( CENA KATALOGOWA - 18 260 ZŁ) od dealera tohatsu



#49 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4792 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 26 grudzień 2013 - 21:54

Te 20-tki learnburn tylko na wolnych obrotach rzuca motorem. Na skorupę się nie przenosi ale wygląda to jak "bru bru puf puf ", a jeszcze większy wstyd jest jak obok przepływa chinolek parsun 15KM i na nim można butelkę postawić i się nie przewróci...

 

To chyba nie wynika z masy koła, tylko z tego, że S. ustawia w tych silnikach wolne obroty na 850, żeby obniżyć konsumpcję paliwa, podczas gdy najpowszechniej spotykana wartość to 900-1050 RPM (900 Honda, 950 - Tohatsu, 1050 Yamaha). Podobno miał być jakiś super patent, który skompensuje drgania powstałe w wyniku takiego zabiegu, ale widzę że to raczej mrzonka.


Użytkownik psulek edytował ten post 27 grudzień 2013 - 10:18


#50 OFFLINE   bartekm

bartekm

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 62 postów
  • LokalizacjaŚwinoujście

Napisano 27 grudzień 2013 - 09:01

- śruba napędowa jest tak delikatna i cienka, że nawet zielskiem ją pokaleczysz

 

TO STWIERDZENIE MNIE RÓWNIEŻ ZASTANAWIA?

gdyby znać wagę innych śrub i tej, można by coś stwierdzić.



#51 OFFLINE   pi_ter

pi_ter

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 52 postów
  • Lokalizacjamazowieckie
  • Imię:Piotr

Napisano 28 grudzień 2013 - 22:02


- uwaga na tanie/okazyjne fabrycznie nowe na FV silniki z allegro, słyszałem straszne rzeczy od osoby co podobno jego kupiła

 

 

czy to chodziło o takie promocje (ogłoszenie jest na aledrogo) bo nie ukrywam, że cena do mnie przemawia...

tylko gwarancję importer daje na 2 lata, a w oryginale powinno być chyba na 5...


Użytkownik pi_ter edytował ten post 28 grudzień 2013 - 22:19


#52 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4792 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 28 grudzień 2013 - 22:59

A ja słyszałem straszne rzeczy o silniku nabytym w oficjalnej dystrybucji ;) . O niczym to nie świadczy. Firma prowadzi imort równoległy i dla wielu jest solą w oku. Jak daje gwarancję i fakturę to raczej nie ma się czym przejmować. Cena rzeczywiście bardzo atrakcyjna.

Użytkownik psulek edytował ten post 28 grudzień 2013 - 23:00


#53 Guest_Horn_*

Guest_Horn_*
  • Guests

Napisano 28 grudzień 2013 - 23:14

czy to chodziło o takie promocje (ogłoszenie jest na aledrogo) bo nie ukrywam, że cena do mnie przemawia...

tylko gwarancję importer daje na 2 lata, a w oryginale powinno być chyba na 5...

Nie znam tej firmy więc się nie wypowiadam. Nie każdy jest oszustem



#54 OFFLINE   PiECIA

PiECIA

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 505 postów
  • LokalizacjaStasi Las
  • Imię:Piotrek

Napisano 29 grudzień 2013 - 23:48

 

DF 25 w Augustowie już chyba z 5 rok pływają komercyjnie w gondolach... tak jak pisałem wcześniej mają grube tysiące godzin już wypływano. Serwisy opierają się tylko na wymianach płynów eksploatacyjnych. Df 25 nie jest za cichy ale przyjemny dla ucha tak jak typowy V2   ;) DF25 odczuwa się na gondoli ( wibracje)

Jedyne usterki jakie były typowo eksploatacyjne wymagały  płukania układu chłodzenia bo we wszystkich po razie się zapchał

Taki silnik chciałem zaprzęgnąć do mojego Horna jednak nie dogadałem się z importerem.

 

 

Niestety te 25-tki już wychodzą z obiegu i wchodzą nowe learnburn ale 3 cylindry na wtrysku... może będzie bardziej z kulturą. Pisałem w innym moim temacie o tym z fotkami.

 

Mam ta Suczkę i mogę tylko podpisać się pod słowami Horna. Kiedy pierwszy raz odpaliłem i manetka na maksa, od razu skojarzyła mi się z moim motorem, tez  V2;-)  Bardzo zacny silniczek, choc mam z nim maly problem. Podczas szybkiego wchodzenia na obroty ma takie dwu sekundowe zadławienie zanim się wkręci. Na wolnych jak i na wszystkich innych obrotach chodzi stabilnie, jedynie podczas gwałtownego dodania obrotów. Czy możne być to tylko kwestia regulacji gaźnika, czy może któraś z cewek pada?

 

PS.Płukanko robię jutro:)


Użytkownik PiECIA edytował ten post 29 grudzień 2013 - 23:49


#55 Guest_Horn_*

Guest_Horn_*
  • Guests

Napisano 29 grudzień 2013 - 23:54

Mam ta Suczkę i mogę tylko podpisać się pod słowami Horna. Kiedy pierwszy raz odpaliłem i manetka na maksa, od razu skojarzyła mi się z moim motorem, tez  V2;-)  Bardzo zacny silniczek, choc mam z nim maly problem. Podczas szybkiego wchodzenia na obroty ma takie dwu sekundowe zadławienie zanim się wkręci. Na wolnych jak i na wszystkich innych obrotach chodzi stabilnie, jedynie podczas gwałtownego dodania obrotów. Czy możne być to tylko kwestia regulacji gaźnika, czy może któraś z cewek pada?

 

PS.Płukanko robię jutro:)

 

Może warto popatrzeć na filterek ;)   czasami w tym silniku go też się wymienia   ;)

Spuść też wodę z gaźnika jeżeli jest. Można też go wyczyścić ale tu już trzeba rozebrać. Dopiero po tych zabiegach pobawić się z regulacją… zazdroszczę Tobie tego silnika  :D



#56 OFFLINE   PiECIA

PiECIA

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 505 postów
  • LokalizacjaStasi Las
  • Imię:Piotrek

Napisano 29 grudzień 2013 - 23:59

Filterek sprawdzę, wody gaźnik nie miał. To akurat już sprawdziłem ostatnio, kiedy nie chciał odpalić. Nakombinowałem się na maksa, a na koniec okazało się, że lepiej silnik odpala kiedy włoży się w odpowiednie miejsce........zrywkę:] Dzięki za sugestie, pozdrawiam.



#57 Guest_Horn_*

Guest_Horn_*
  • Guests

Napisano 30 grudzień 2013 - 00:07

 To akurat już sprawdziłem ostatnio, kiedy nie chciał odpalić. Nakombinowałem się na maksa, a na koniec okazało się, że lepiej silnik odpala kiedy włoży się w odpowiednie miejsce........zrywkę:] 

Zgodnie z prawem Murphiego

"To czego szukasz, znajdziesz w ostatnim spośród możliwych miejsc."  ;)  :)



#58 OFFLINE   bartekm

bartekm

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 62 postów
  • LokalizacjaŚwinoujście

Napisano 30 grudzień 2013 - 05:12

czy to chodziło o takie promocje (ogłoszenie jest na aledrogo) bo nie ukrywam, że cena do mnie przemawia...

tylko gwarancję importer daje na 2 lata, a w oryginale powinno być chyba na 5...

hej,

Poprawcie mnie jeśli się mylę ale czarna buźka oznacza, że czegoś brak. Czyli tam brak śruby i zbiornika. Jak jest cena nowej śruby i zbiornika nie wiem, stawiam na 1500zł to nadal atrakcyjna cena.



#59 OFFLINE   maniolo

maniolo

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 282 postów

Napisano 30 grudzień 2013 - 06:54

Raczej  odwrotnie, czarna buźka oznacza wyposażenie standardowe.



#60 OFFLINE   bartekm

bartekm

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 62 postów
  • LokalizacjaŚwinoujście

Napisano 30 grudzień 2013 - 23:43

 

 

 

 

---- SPALANIE 15 i 20ki

 

http://www.youtube.com/watch?v=GJXbbeGaC0c






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych