Jaką masz śrubę?
Śruba niestety już ciężko powiedzieć jaka. Musze ja zmienić bo ma kilka wyszczerbien i wtedy siada do odszyfrowania dokładnie takiego samego skoku i wielkości. Prędkość powinna trochę wzrosnąć bo nie będzie szczerb na łopatka.
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 08 sierpień 2018 - 16:30
Jaką masz śrubę?
Napisano 08 sierpień 2018 - 16:39
Sprawdź najpierw trym. Może masz śrubę uciagowa? Przy tym silniku ( wczesniejsza wersja ) ja w pojedynkę i troche gratów waga ok 200 kg wszystko za mną osiagam wg gps 52 km /h oczywiście tylko przy fali max 30 cm. Przy wyższej przy 30 na godzine można się mocno poobijac.Panowie mam ponton Pro Marine 420 cm i Mercury 15hp 2t z 1997r o jakim skoku i wielkości powinienem mieć śrubę ? Aby ponton osiągał jak najlepsze prędkości.
Czytam wypowiedzi kolegów powyżej miałem ten sam silnik przy 320cm pontonie i nawet sam nie osiągałem takich prędkości max było 35. W 2 osoby prędkość spadała do 28km\h.
Napisano 20 sierpień 2018 - 06:24
Wczoraj robiłem test.
Ponton 280 kolibri, Yamaha 8KM 2T z 2000r.
Na pontonie ok 180kg.
Odra, silnik pracował przez godzinę na 95% mocy i 1,5h na 85% na koniec 5 minut 100% zabawy.
Zrobiliśmy wedle znaków rzecznych 52km, wedle GPS 50km. Przelotowa z prądem 24km/h pod prąd 18-20km/h.
Przed wyjazdem zatankowałem do szyjki, po powrocie uzupełniłem weszło 10,5 litra.
Miałem duży problem z ustawieniem się na pontonie i nie bardzo chciał wchodzić w ślizg. Muszę koniecznie podnieść silnik o 5cm i wtedy spróbować raz jeszcze. Jak pływam sam szybkość przekracza 30km/h.
Napisano 23 sierpień 2018 - 15:21
Napisano 23 sierpień 2018 - 15:29
Wielu producentów (Honda, Tohatsu) podaje zużycie paliwa w gramach. Średnia gęstość benzyny wg polskiej letniej specyfikacji to 735kg na 1m3 czyli jeden kilogram benzyny to 1,36 litraMożesz sobie przyjąć, że silnik 4T zuzywa około 0,35l paliwa/h na 1kM generowanej mocy. Małe silniki tylko wąchają paliwo, tak że nie warto tego wcale rozpatrywać, chyba ze pod kątem dłuższych wypraw i ew. zapasu. Pod względem kosztów to bez sensu.
Napisano 23 sierpień 2018 - 18:19
Po prostu ja obejrzyj dokladnie, powinien być tam caly symbol opisujacy charakterystyke sruby. Może być to wytloczone np. na lopatce srubyWitam. Koledzy powiedzcie mi gdzie na srubie sa oznaczenia zebym mogl dowiedziec sie jaka mam zalozona srube?
Napisano 23 sierpień 2018 - 21:20
Napisano 23 sierpień 2018 - 21:37
Napisano 23 sierpień 2018 - 21:41
Bojaźliwy jesteś ...
Napisano 23 sierpień 2018 - 21:50
Napisano 04 styczeń 2020 - 17:14
Panowie dodajmy informacje o spalaniu na kilometr oczywiście o ile ktoś jest w stanie podać
Dyskusja o spalaniu przeniesiona z poniższego wątku:
http://jerkbait.pl/t...aburtowy/page-0
Użytkownik Piotrek Milupa edytował ten post 05 styczeń 2020 - 19:31
Napisano 05 styczeń 2020 - 10:25
Panowie dodajmy informacje o spalaniu na kilometr oczywiście o ile ktoś jest w stanie podać
A jak sobie wyobrażasz taki pomiar i jego wiarygodność ? Nawet autem nie jesteś w stanie podać spalania /km..
Po drugie - uważam, że silnik zawsze jest w stanie spalić każdą ilość paliwa, którą znajdzie w zbiorniku - i tak będzie palił i tak.
Napisano 05 styczeń 2020 - 11:59
A jak sobie wyobrażasz taki pomiar i jego wiarygodność ? Nawet autem nie jesteś w stanie podać spalania /km..
Po drugie - uważam, że silnik zawsze jest w stanie spalić każdą ilość paliwa, którą znajdzie w zbiorniku - i tak będzie palił i tak.
Napisano 05 styczeń 2020 - 12:17
W bardzo prosty sposób ale rozumiem że przerasta Cię podzielenie dwóch wartości , ilości paliwa i przepłyniętych kilometrów.
Bez takich podjazdów pls.
Czy kiedykolwiek płyniesz łodzią od zbiornika full do pustego ze stałą prędkością bez zatrzymania ?
Podaj metodę pomiaru (realnie to należałoby podłączyć pod spalinę zbiornik z litrem paliwa, używać miernika siły wiatru, płynąć jednostajnie do wyczerpania tego paliwa - to przerośnie nie tyko Ciebie. A mi i setce innych ludzi nie będzie chciało się tego robić dla zaspokojnia Twojej ciekawości (szkoda czasu) - silnik wypije i tak wszystko.
Napisano 05 styczeń 2020 - 13:03
Napisano 05 styczeń 2020 - 13:13
Podawać spalanie silnika zaburtowego? Na rzekach i jeziorach? W jakim celu?
Rozumiem, gdy na morskiej jednostce pracuje 200hp czy 2x150hp, ale przy 40 czy tym bardziej 5hp, nie ma sensu. Pływam z silnikiem 20hp łódką RF420, zbiornik paliwa 10l wystarcza na 3 dni typowego pływania, a do swoich miejscówek nie mam rzutu beretem. Zużycie 3l na dzień to zaledwie 15 zł, JEDEN!!! urwany wobler, albo przejechane 30-40 km samochodem, przecież to nieistotne przy całościowym koszcie wędkowania.
Dajcie spokój z tym zużyciem paliwa.
Napisano 05 styczeń 2020 - 14:43
Użytkownik nurek28 edytował ten post 05 styczeń 2020 - 14:43
Napisano 05 styczeń 2020 - 14:43
Napisano 05 styczeń 2020 - 14:55
Użytkownik nurek28 edytował ten post 05 styczeń 2020 - 15:01
Napisano 05 styczeń 2020 - 17:08
A jak sobie wyobrażasz taki pomiar i jego wiarygodność ? Nawet autem nie jesteś w stanie podać spalania /km..
Po drugie - uważam, że silnik zawsze jest w stanie spalić każdą ilość paliwa, którą znajdzie w zbiorniku - i tak będzie palił i tak.
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych