Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Aspire 2500 ra, jak zdjąć pokrętło hamulca


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Piotreknaryby!

Piotreknaryby!

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 3 postów
  • LokalizacjaBydgoszcz
  • Imię:Piotr

Napisano 27 luty 2014 - 15:28

Witam. Chciełbym przesmarować kołowrotek Aspire 2500 ra, lecz mam problem z dostaniem się do jego wnętrza. Ów problem tkwi w sposobie rozkręcenia hamulca. W starszych wersjach kołowrotków tej firmy wystarczyło odkręcić śrubę i po kłopocie. W tym modelu jest kapsel, który jest w jakiś sposób nakładany, jak go zdjąć? Proszę o pomoc. Piotr



#2 OFFLINE   MATT1989

MATT1989

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 398 postów
  • LokalizacjaGdynia
  • Imię:Mateusz

Napisano 27 luty 2014 - 15:56

Miałem ten sam problem i po wielu nieudanych próbach rozkręcenia młynka sprzedałem go :) dobrze byłoby gdybyś taki klucz gdzieś dostał

Załączone pliki

  • Załączony plik  klucz.jpg   44,46 KB   3 Ilość pobrań

Użytkownik MATT1989 edytował ten post 27 luty 2014 - 16:00


#3 OFFLINE   zorro

zorro

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2676 postów
  • LokalizacjaWarszawa-Kamienne Skarżychoooo...
  • Imię:Tomasz
  • Nazwisko:Szczepanik

Napisano 27 luty 2014 - 16:13

Chłopaki robią to kabelkiem izolowanym... Robisz kółeczko, ściskasz ten świecący pierścionek (czyli trza go unieruchomić), a drugą łapką odkręcasz pokrętło...



#4 OFFLINE   fish28

fish28

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2677 postów
  • Imię:Darek

Napisano 27 luty 2014 - 16:15

Ja mam taki sposób :)

http://jerkbait.pl/t...ts-wrench-knob/

 

edit

dokładnie tak jak pan Tomasz prawi


Użytkownik fish28 edytował ten post 27 luty 2014 - 16:17


#5 OFFLINE   Piotreknaryby!

Piotreknaryby!

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 3 postów
  • LokalizacjaBydgoszcz
  • Imię:Piotr

Napisano 27 luty 2014 - 20:49

Witam. Dzięki za szybkie odpowiedzi. Jak zrozumiałem złoty pierścień należy skrępować, a pokrętło hamulca odkręcać,aż się zwolni. Idę do roboty. Połamania kijów i zatarcia kolowrotków życzy Piotr



#6 OFFLINE   maniutek1

maniutek1

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 268 postów
  • LokalizacjaDęblin

Napisano 11 marzec 2014 - 00:19

... a w moim Super Gt-Rc ani chu chu... Ani opaską, ani kablem, ani kombinerkami... Nie kryje się pod naklejką żadna tajemna śrubka?



#7 OFFLINE   Józef Lesniak

Józef Lesniak

    Józef Leśniak

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1141 postów
  • LokalizacjaSłubice
  • Imię:Józef
  • Nazwisko:Leśniak

Napisano 12 marzec 2014 - 22:09

... a w moim Super Gt-Rc ani chu chu... Ani opaską, ani kablem, ani kombinerkami... Nie kryje się pod naklejką żadna tajemna śrubka?

Nie ma tajemnej śrubki,tylko jest lewy gwint.

 

Pozdrawiam

Józef Lesniak



#8 OFFLINE   Negra

Negra

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3377 postów
  • LokalizacjaNiebo

Napisano 12 marzec 2014 - 22:18

Widzisz ten wpust?Zablokuj go i odkrecaj, jak nie dasz rady sprobuj tak aby cos wlozyc w ten wpust i staraj sie krecic pierscieniem, powinno sie udac Pzdr

Załączone pliki



#9 OFFLINE   Józef Lesniak

Józef Lesniak

    Józef Leśniak

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1141 postów
  • LokalizacjaSłubice
  • Imię:Józef
  • Nazwisko:Leśniak

Napisano 13 marzec 2014 - 22:03

W związku z tym że jest tam lewy gwint to pokrętło hamulca musi być całkowicie zwolnione a odkręcamy w prawą stronę,jak puści to należy równomiernie pokrętło hamulca przekręcać w prawą stronę,a złoty pierścień w lewą,i tak po kawałku - na raz nie da rady.

Montując postępujemy analogicznie z tym że odwrotnie.

Jeśli nie ma Pan specjalnego kluczyka do blokady tego złotego pierścionka to można posłużyć się np. gumką z o-ringu od filtra olejowego czy czymś podobnym. 

 

Pozdrawiam 

Józef Leśniak


Użytkownik Józef Lesniak edytował ten post 13 marzec 2014 - 22:04


#10 OFFLINE   Piotreknaryby!

Piotreknaryby!

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 3 postów
  • LokalizacjaBydgoszcz
  • Imię:Piotr

Napisano 16 marzec 2014 - 19:53

Witam. Widzę, że temat rozwija się. Jak ja sobie poradziłem po Waszych podpowiedziach. Otóz chciałem posłużyć się przyrządem podobnym do oryginalnego i wpadłem na pomysł wykorzystania tzw. pierścienia osadczego zewnętrznego w celu odkręcenia złotej nakrętki. W moim Aspire kontrpierścień ma średnicę 26mm. Kupiłem więc pierścień, o średnicy wewnętrznej 25,9mm /cena 50 groszy! w sklepie z łożyskami, w Bydgoszczy Tranzax/ i nałożyłem go za pomocą szczypiec /są specjalne, tanie ok. 15 zł - np. Kaufland/ na pierścien kołowrotka i przytrzymując pokrętło hamulca odkręciłem go wreszcie. W  większych kołowrotkach trzeba zastosować pierścienie osadcze   o innych średnicach minimalnie mniejszych od średnicy nakrętki. Pozdrawiam PiotrZałączony plik  DSC_0001.JPG   215,24 KB   4 Ilość pobrańZałączony plik  DSC_0002.JPG   206,25 KB   4 Ilość pobrań


  • Mateo1989 lubi to




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych