Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Jaki akumulator do silnika elektrycznego?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
823 odpowiedzi w tym temacie

#821 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5477 postów
  • Imię:adam

Napisano 02 marzec 2024 - 23:38

Plywam na terrorowie od dwóch lat. Na lfp4 i nic się nie dzieje , druga rzecz jakie wyższe napięcie ? Pod pełnym obciążeniem 50-60A lfp4 napięcie będzie poniżej 12.8v . Jeśli by postawić kwasa porządnego z 200Ah który kosztuje tyle co lit , to również napięcie nie przysiadzie za mocna . Często gęsto pływam na full mocy jak nie chce mi się jej wyciągać , bądź gdybwwrunki są słabe i również pracuje z pełną mocą . Świadczy to tylko o tym , iż silniki nie są przystosowane do długotrwałego obciążenia pełną mocą . Takie zapisy kiedyś były w silnikach nersaus , gdzie w instrukcji było napisane iż nie można używać pełnej mocy dłużej niż 15min lub pół h, nie pamiętam teraz dokładnie . Dowiedziałem się o tym jak się spalił i wyczytałem w instrukcji



#822 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4792 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 03 marzec 2024 - 01:15

Siarqu, tak jak napisałem - dla mnie jest to problem wirtualny. Na 115 Ah napięcie na 55lb leciało mocno, po chwili pracy z mocą maksymalną spadało poniżej 12. Producent jak dla mnie robi sobie "dupokrywkę". Różnica nie jest aż tak duża, poza tym u mnie na 28V 70lb na LFP bierze 35 czy 37A a zaprojektowana jest na 45. Terrova 80 brała chyba coś koło 42 a znamionowo ma 50. Napięcie nieco wyższe to nie jest problemem, tylko ewentualnie wyższy prąd i związane z nim grzanie. Skoro nie przekraczam znamionowego to co ma się niby stać?

Wysłane z mojego motorola edge 40 pro przy użyciu Tapatalka

#823 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1341 postów
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Napisano 03 marzec 2024 - 09:03

W upalny dzień, jak zagrzeje się czapa sterowania silnikiem, to szlag może trafić maximizer, a nie sam silnik. Minn Kota robi za słabe maximizery do pływania na maxa. U mnie wymieniłem dwa.

Znalazłem na to sposób. Kładę szmatę na czapę i od czasu do czasu polewam wodą. Ciepło parowania skutecznie chłodzi wszystko pod szmatą. Od kilku lat stosuję tą metodę. Sprawdza się.



#824 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15588 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 03 marzec 2024 - 14:11

W upalny dzień, jak zagrzeje się czapa sterowania silnikiem, to szlag może trafić maximizer, a nie sam silnik. Minn Kota robi za słabe maximizery do pływania na maxa. U mnie wymieniłem dwa.

Znalazłem na to sposób. Kładę szmatę na czapę i od czasu do czasu polewam wodą. Ciepło parowania skutecznie chłodzi wszystko pod szmatą. Od kilku lat stosuję tą metodę. Sprawdza się.

Gdyby był wiatraczek jak w innych to pewnie tego problemu by nie było ale prawdę mówiąc uwielbiam MK za tą ciszę.


  • pawlo29 lubi to




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych