Po sezonowej eksploatacji postanowiłem odświeżyć moją alicję która od początku ząbkowała, miałem nadzieję że przekładnia po takim czasie się nieco "polubi" ale tak się nie stało :-( Przyznam szczerze że mało brakowało a kołowrotek wylądowałby na ścianie tak byłem zdenerwowany po wielu nieudanych próbach regulacji przekładni podkładkami.
byron1.JPG 53,97 KB 20 Ilość pobrań
Ze względu na piękny moim zdaniem nawój oraz świetnie pracujący hamulec nie odpuściłem i walczyłem dalej byron2.JPG 44,57 KB 16 Ilość pobrań
byron3.JPG 113,96 KB 18 Ilość pobrań
Na koniec zostawiłem sobie regulację piniona która okazała się strzałem w dziesiątkę i po raz pierwszy od wielu prób głośne trrrrr... nie było tak wyczuwalne- na tym etapie miałem dosyć, nasmarowałem kołowrotek i go skręciłem. W chwili obecnej młynek delikatnie ząbkuje i ale jest o niebo lepiej niż na początku Kolejność elementów dokładnie jak na zdjęciu
byron4.JPG 102,9 KB 19 Ilość pobrań
byron5.JPG 94,88 KB 17 Ilość pobrań
byron6.JPG 81,46 KB 20 Ilość pobrań
byron7.JPG 59,61 KB 17 Ilość pobrań
Podkładka przesunęła pinion o swoją grubość w stronę koła głównego i to zadecydowało o poprawie w pracy kołowrotka oraz zniwelowanie luzu do minimum
byron8.JPG 77,42 KB 15 Ilość pobrań
Od niedawna w celu zabezpieczenia śrubek przed odkręceniem stosuję LOCTITE 243(niebieski) który w demontażu nie jest zbyt problematyczny ale spełnia swoją rolę idealnie