Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Silniki Haibo


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
605 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Darecki

Darecki

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 353 postów
  • LokalizacjaTurawa

Napisano 21 maj 2015 - 07:59

Koledzy, proszę o opinie o silnikach Haibo, nowość z Tokareksu.

#2 OFFLINE   StCroix

StCroix

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 402 postów
  • LokalizacjaJastrzębie Zdrój
  • Imię:Irek
  • Nazwisko:Klag

Napisano 21 maj 2015 - 08:51

nie wiem czy taka nowość. użytkowałem dwa sezony, teraz zaliczy trzeci. nie mam co prawda możliwości porównania do innych producentów ale o posiadanym przez siebie złego słowa nie powiem.

(54lbs łączony z KM360D od Kolibra i zdecydowanie rzadziej z Bushem K330R)



#3 OFFLINE   pan bubu 1

pan bubu 1

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 77 postów
  • Lokalizacjawarszawa

Napisano 17 luty 2016 - 14:34

Witam. 

Troszkę odkopie temat . Może  teraz po sezonie będzie więcej opinii na temat tego silnika. Jak się sprawuje ? 55lbs jaką ma moc ? Da radę z 3 metrowym pontonem na Zegrzu lub Narwi przy niewielkim prądzie ? Jest teraz ciekawa cenowo oferta na cały zestaw i mocno się zastanawiam... http://allegro.pl/ze...5878033370.html .Co myślicie ? 

Pozdro. 


Użytkownik pan bubu 1 edytował ten post 17 luty 2016 - 14:37


#4 OFFLINE   kamol84

kamol84

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 55 postów
  • Lokalizacjaolsztyn
  • Imię:kamil

Napisano 17 luty 2016 - 22:14

Kupilem 54 dokladnie rok temu. Uzytkuje go przy kolibri km330d. W zeszlym sezonie bylem z nim okolo 20 razy na wodzie i zawiodl mnie tylko raz - kiedy wraz z zona "grzalismy" caly czas na 5 spalila sie obudowa bezpiecznika (tokarex od razu przeslal kolejny bezp.). Ogolnie nie moge zlego slowa powiedziec zwlaszcza za taka cene. Zobaczymy jak bedzie sie spisywal w tym sezonie bo zamierzam plywac po troche wiekszych zbiornikach. Nie plywam po rzekach wiec za bardzo nie wiem czy dalby rade no i nie mam tez porownania do konkurencji bo nie uzytkowalem innych silnikow. Ja jestem zadowolony ze swojego i z checia polece na zbiorniki do 200h.

Wysłane z mojego SM-G386F przy użyciu Tapatalka
  • Sowka lubi to

#5 OFFLINE   pan bubu 1

pan bubu 1

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 77 postów
  • Lokalizacjawarszawa

Napisano 18 luty 2016 - 12:32

Dzięki Kamol . A jakiego akumulatora używasz ? Ogólnie na ile pływania starcza przy tym grzaniu na 5 i przy łagodniejszym traktowaniu silnika ? 



#6 OFFLINE   ramzes102

ramzes102

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 144 postów

Napisano 18 luty 2016 - 13:36

Kupiłem Haibo 54 jak tylko pojawiły się w ofercie Tokarexu czyli około 4 lat temu. Złego słowa nie powiem. Mam do dzisiaj razem ze spaliną przy łódce.



#7 OFFLINE   kamol84

kamol84

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 55 postów
  • Lokalizacjaolsztyn
  • Imię:kamil

Napisano 18 luty 2016 - 16:40

Mam 110 i powiem ze starcza nawet na pare wyjazdow ( nie wedkuje dluzej niz 6 godzin). Wlasciwie caly czas spininguje, czasem tylko troll (wtedy tez jakby bardziej bral pradu mimo niskich biegow). Aku ladowalem raz na okolo 3 wyjazdy ( wiem ze srednio zdrowe) ale nigdy nie dalo mi sie go rozladowac na maksa. Skala naladowania aku w silniku daje jakis poglad sytuacji, zawsze go sprawdzam na nieruchomym silniku.
Ogolnie wyglada to tak: szybko na miejscowke bieg 4,5; kotwica i oblawianie i tak w kolko.
Moim zdaniem warto zwlaszcza patrzac przez pryzmat ceny.

Wysłane z mojego SM-G386F przy użyciu Tapatalka

#8 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15678 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 18 luty 2016 - 17:23

Mam 110 i powiem ze starcza nawet na pare wyjazdow ( nie wedkuje dluzej niz 6 godzin). Wlasciwie caly czas spininguje, czasem tylko troll (wtedy tez jakby bardziej bral pradu mimo niskich biegow). Aku ladowalem raz na okolo 3 wyjazdy ( wiem ze srednio zdrowe) ale nigdy nie dalo mi sie go rozladowac na maksa. Skala naladowania aku w silniku daje jakis poglad sytuacji, zawsze go sprawdzam na nieruchomym silniku.
Ogolnie wyglada to tak: szybko na miejscowke bieg 4,5; kotwica i oblawianie i tak w kolko.
Moim zdaniem warto zwlaszcza patrzac przez pryzmat ceny.

Wysłane z mojego SM-G386F przy użyciu Tapatalka

Nie sprawdza się na nieruchomym silniku. Pod obciążeniem.

Jak go nadmiernie przeciążasz nie wytrzyma tyle ile powinien.



#9 OFFLINE   kamol84

kamol84

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 55 postów
  • Lokalizacjaolsztyn
  • Imię:kamil

Napisano 18 luty 2016 - 17:26

Czyli sprawdzac stan naladowania aku w momencie plyniecia?
Kiedy to zrobie to w momencie zmiany biegow zmienia sie skala naladowania aku (przyklad: bieg5 jedna kreska naladowania, powrot do biegu1 szesc kresek)

Fakt ja plywam sam z mala iloscia sprzetu ale i tak bede uwazal co by nie przegrzac ( pewnie te obciazenie i wysoki bieg byl przyczyna przepalenia bezpiecznika)
Wysłane z mojego SM-G386F przy użyciu Tapatalka

Użytkownik kamol84 edytował ten post 18 luty 2016 - 17:34


#10 OFFLINE   Lordin

Lordin

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 52 postów
  • Imię:Jacek

Napisano 18 luty 2016 - 17:46

Od dwóch lat posiadam HAIBO 44lbs z aku KOYOSONIC 80Ah przy Kolibri 260.Wypływam ok 20 razy w roku,zbiorniki ok 50ha bo takie mam w okolicy.Po 5-8h na wodzie poruszając się z miejscówki na miejscówkę z prędkością na 4-5 biegu rzadko kiedy rozładuję aku poniżej 11,5v,mierzone oczywiście pod obciązeniem.Licząc trasę to  pokonuję odcinek 4-6km.Po każdym powrocie ładuje aku na max.Jak dotąd wszystko działa bezawaryjnie więc polecam silniki HAIBO.



#11 OFFLINE   delux64

delux64

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 487 postów
  • Lokalizacjalubuskie
  • Imię:delux

Napisano 18 luty 2016 - 18:18

Gdyby jeszcze miał maxymilizator.. ;) i w tej cenie,ech marzenia.....


  • bayrt lubi to

#12 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15678 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 18 luty 2016 - 19:50

Czyli sprawdzac stan naladowania aku w momencie plyniecia?
Kiedy to zrobie to w momencie zmiany biegow zmienia sie skala naladowania aku (przyklad: bieg5 jedna kreska naladowania, powrot do biegu1 szesc kresek)

Fakt ja plywam sam z mala iloscia sprzetu ale i tak bede uwazal co by nie przegrzac ( pewnie te obciazenie i wysoki bieg byl przyczyna przepalenia bezpiecznika)
Wysłane z mojego SM-G386F przy użyciu Tapatalka

Jak chcesz dobrze to tylko pod obciążeniem. Jak zejdzie niżej niż 10,5-11 v to zwolnij albo wiosełka bo skracasz żywotność aku.



#13 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5558 postów
  • Imię:adam

Napisano 18 luty 2016 - 21:01

Czyli sprawdzac stan naladowania aku w momencie plyniecia?
Kiedy to zrobie to w momencie zmiany biegow zmienia sie skala naladowania aku (przyklad: bieg5 jedna kreska naladowania, powrot do biegu1 szesc kresek)

 

To jest normalne , im wiekszy pobor tym wiekszy spadek napiecia. Sprawdzanie aku bez obciazenia sie mija z celem , Nawet uszkodzone akumulatory potrafia miec na wyjsciu 12,5V a nie potrafia pociagnac zarowki 100W. Poczytaj troche o pojemnosciach akumulatorow i wspólcznniku C20/c10c/c5 itd sama pojemonosc deklarowana przez producenta to nie wszystko


Użytkownik siarq edytował ten post 18 luty 2016 - 21:01


#14 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15678 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 18 luty 2016 - 21:24

To jest normalne , im wiekszy pobor tym wiekszy spadek napiecia. Sprawdzanie aku bez obciazenia sie mija z celem , Nawet uszkodzone akumulatory potrafia miec na wyjsciu 12,5V a nie potrafia pociagnac zarowki 100W. Poczytaj troche o pojemnosciach akumulatorow i wspólcznniku C20/c10c/c5 itd sama pojemonosc deklarowana przez producenta to nie wszystko

Tak jest. Miałem AGM-a 120 Ah jednej z lepszych firm na rynku SSB. W 6 roku użytkowania potrafił się naładować do 13,00 V i tak trzymał wiele tygodni. A na wodzie 0,5 godziny pracy  i kaplica. 



#15 OFFLINE   kamol84

kamol84

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 55 postów
  • Lokalizacjaolsztyn
  • Imię:kamil

Napisano 18 luty 2016 - 22:06

No prosze czlowiek sie uczy caly czas;) dzieki chopaki.

Wysłane z mojego SM-G386F przy użyciu Tapatalka

Użytkownik kamol84 edytował ten post 18 luty 2016 - 22:12


#16 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5558 postów
  • Imię:adam

Napisano 18 luty 2016 - 22:11

Ja ostatnio mialem 6szt aku 64ah 3 letnich praca bufurowa w centralach tel. niektore z nich ani razu w swej karierze nie byly obciazane, ze wzgledow braku zaniku pradu. Wszytskie na wyjsciu mialy 13,5v ale tylko 4 z nich zachowaly pojemnosc okolo 85% , reszta po pol h testow przy 15A padaly . A napiecie 12,7V pokazywalo bez obciazenia , gdy tylko dodalo sie 100w odrazu 10V, im plytsze rozladowanie tym wiecej cykli aku przezyje . Takze niewazne czy plywasz 1h czy 6 . konczysz to do ladowarki automatycznej  i zapewne przedluzy sie zycie aku


Użytkownik siarq edytował ten post 18 luty 2016 - 22:13


#17 OFFLINE   pan bubu 1

pan bubu 1

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 77 postów
  • Lokalizacjawarszawa

Napisano 19 luty 2016 - 08:44

Czyli jednak są ludzie którzy pływają na tych silnikach i są zadowoleni :rolleyes: W necie bardzo mało jest opinii na temat silników Haibo  i ten wątek  to teraz chyba największa skarbnica wiedzy :P   A skoro jesteśmy przy akumulatorach to powiedzcie czy łączenie równoległe  dwóch mniejszych identycznych ( ten sam producent) żelowych 55 NPG  jest bezpieczne ? Oczywiście nie robiłbym tego dla kaprysu tylko ze względu na szwankujący kręgosłup.  I jak je lepiej  później ładować - połączone czy każdego  osobno ?



#18 OFFLINE   thug

thug

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1121 postów
  • LokalizacjaMazowsze

Napisano 19 luty 2016 - 10:43

Jeśli masz pewność co do zbliżonego ich stanu to jak najbardziej możesz łączyć. Ładuj też najlepiej połączone, utrzymasz równy stan naładowania.



#19 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5558 postów
  • Imię:adam

Napisano 19 luty 2016 - 11:32

tak jak napisal kolega wyzej , powinny byc aku nowe badz w podobnym stanie. chodzi o to coby jeden aku nie mial zlego wplywu na drugi



#20 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9666 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 19 luty 2016 - 12:09

Czyli jednak są ludzie którzy pływają na tych silnikach i są zadowoleni :rolleyes: W necie bardzo mało jest opinii na temat silników Haibo  i ten wątek  to teraz chyba największa skarbnica wiedzy :P   A skoro jesteśmy przy akumulatorach to powiedzcie czy łączenie równoległe  dwóch mniejszych identycznych ( ten sam producent) żelowych 55 NPG  jest bezpieczne ? Oczywiście nie robiłbym tego dla kaprysu tylko ze względu na szwankujący kręgosłup.  I jak je lepiej  później ładować - połączone czy każdego  osobno ?

Spokojnie możesz łączyć tylko najlepiej  kupić 2 nowe i albo dokupić lub zrobić mostki do łączenia. Ja sobie zrobiłem mostki, również mosiężne śrubki z motylkami do łączenia. 

Akumuklatorki takie nabyłem, do tego ładowarka Schumacher 10A,  jeszcze czeka mnie zakup silniczka, prawdopodobnie będzie osapian z max. 55/60lb.

http://www.sonarskle...zel-p-1474.html


Użytkownik Jozi edytował ten post 19 luty 2016 - 12:11





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych