Cześć, stało się w końcu to czego już dawno się spodziewałem że się wydarzy
Wczoraj wieczorem zepsułem wędkę muchujową, zepsułem ją po to by zrobić z niej spinning. Fly fishing nie jest dla mnie przynajmniej jeszcze nie teraz, wiernie pozostaję przy wędkarstwie spinningowym
Będzie to moja pierwsza wędka, więc na pewno będę potrzebował odrobinę waszej pomocy
Wędka którą zepsułem to Konger World Champion fly w klasie 4/5 dlugosc 9ft
chciał bym zrobić z tego kijek pod jazie wzdręgi itp
Chciał bym go uzbroic w przelotki PB minima tylko nie wiem jak dobrać rozmiar i ilość przelotek.
Druga sprawa to jaki uchwyt zastosowac nie chce wydać za dużo kasy ale też nie chcę jakiegoś badziewia rodem z chinskiego bazaru
Aha z usunięciem przelotek sobie poradziłem bez problemu ale jak zdjąc drewniany uchwyt kolowrotka nie niszczac go ?
Ja też chcę własny kijek (początek przygody z rodbuildingiem)
#1 OFFLINE
Napisano 29 październik 2015 - 13:37
- Dawidoss lubi to
#2 OFFLINE
Napisano 29 październik 2015 - 15:12
Jak już usunąłeś korkową rękojeść,spróbuj w włożyć uchwyt z blankiem na kilka minut do wrzątku,a następnie spróbuj poruszać uchwytem w lewo i w prawo,klej powinien puścić.Jak tak nie da rady,to niestety pozostaje tylko obustronne nacięcie drewnianego insertu.Przelotki najlepsze do takiego typu blanku będą w ramce V i L od PB,set powiedzmy o taki 20V-10V-6V-5L-4W-4x3W+top 4,5,uchwyt to zależy od Ciebie,ważne aby był wygodny.Z kijkami na długich blankach muchowych występują pewne nie dogodności,a mianowicie aby uzyskać właściwe wyważenie wędziska z kołowrotkiem,trzeba zostawić dosyć długi reargrip i tu jednak trzeba sobie odpuscić dzieloną rękojeść,bo w takiej kompilacji niezwykłe wrażenia podczas rzutów murowane.Jak ktoś jest przyzwyczajony do ,że rękojeść czy podczas rzutu czy nawet holu dużej ryby to sztywny element,to przy takim mucho-spinie,już przy energicznym rzucie masz wrażenie,że rękojeść jest z plasteliny .
Użytkownik Paavo edytował ten post 29 październik 2015 - 15:24
- Adam L., JanuszD i trout master lubią to
#3 OFFLINE
Napisano 29 październik 2015 - 15:13
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
#4 OFFLINE
Napisano 29 październik 2015 - 18:03
Zapodam Ci sprawdzony i lżejszy niż w ramkach LV zestaw do wędki klenio/jaziowej 20M-10M-6M-4L-4x4W,
Możesz użyć też jeszcze lżejszego bo kijek na muchowym blanku #4-5 będzie bardzo delikatny,kręciłem na tym samym blanku ale #6-7 .
Pod żyłeczką 0,16mm fajnie sprawdza się 16M-8M-5M-4L-4W-4x3W
- Adam L. i MarcinZ lubią to
#5 OFFLINE
Napisano 30 październik 2015 - 10:06
a rękojeści nie chciałem robić dzielonej jak na pierwszy kijek nie chcę przedobrzyć ma być prosto, ładnie i dobrze przedewszystkim
Aha i przepraszam ale niechcąco wprowadziłem w błąd bo kij jest klasy 5/6 nie jak podałem 4/5 wiec pewnie sety ktore zaproponowaliscie juz nie bedą odpowiednie?
#6 OFFLINE
Napisano 30 październik 2015 - 19:06
Dziękuje za podpowiedzi Paweł dzisiaj spróbuję wymoczyć we wrzątku chociaż czuję że może być ciężko bo jak na fabryczny kijek widzę że w kongerze kleju nie oszczędzali
a rękojeści nie chciałem robić dzielonej jak na pierwszy kijek nie chcę przedobrzyć ma być prosto, ładnie i dobrze przedewszystkim
Aha i przepraszam ale niechcąco wprowadziłem w błąd bo kij jest klasy 5/6 nie jak podałem 4/5 wiec pewnie sety ktore zaproponowaliscie juz nie bedą odpowiednie?
Klej jak klej,jak się dobrze go podgrzeje zaczyna być bardzo kruchy i nawet gruba warstwa puszcza elegancko.
Jak to z niedrogimi kijkami muchowymi bywa oznaczony jak 5/6 jest bardziej 6 niż 5,więc set przelotek zacznij od 20 czy zrobisz w V czy M sam zdecyduj,do M będziesz mógł zamontować większą ''korbę''.
Użytkownik Paavo edytował ten post 30 październik 2015 - 19:09
- Adam L. lubi to
#7 OFFLINE
Napisano 02 listopad 2015 - 14:29
20M-10M-6M-5L-4W-4x3W+top 4 bo 4,5 nie widzę nigdzie z PB czy zacząć od 16 przy matchowych a reszta bez zmian ?
Po wypolerowaniu blanku czytalem o wcieraniu zywicy aby go wzmocnic jest sens to robić ? pry okazji może jakiś kolorek bym zapodał na cały blank
jakiej żywicy do tego celu użyć mam na stanie epidian 5 podejrzewam że nawet na upartego nie nada się ?
#8 OFFLINE
Napisano 02 listopad 2015 - 14:46
Zapodam Ci sprawdzony i lżejszy niż w ramkach LV zestaw do wędki klenio/jaziowej 20M-10M-6M-4L-4x4W,
Możesz użyć też jeszcze lżejszego bo kijek na muchowym blanku #4-5 będzie bardzo delikatny,kręciłem na tym samym blanku ale #6-7 .
Pod żyłeczką 0,16mm fajnie sprawdza się 16M-8M-5M-4L-4W-4x3W
Rafał a nie lepiej faktycznie od M16 polecieć ? Przy takim Ul M20 chyba nie ma sesnu stosować. Zbroiłem podobne cuda na starcie w M20 i M16 i różnicy w rzutach nie widziałem ...
Dla mnie ten set wydaję się być idealny 16M-8M-5M-4L-4W-4x3W.
Użytkownik PolMart edytował ten post 02 listopad 2015 - 14:47
- Paavo lubi to
#9 OFFLINE
Napisano 02 listopad 2015 - 14:58
Kołowrotek jaki będę zakładał głównie do tej wedki to sakura siryx 2008FD set przelotek jaki chcial bym zamowic to to jak mi Pawle podałeś na początku tylko zamiast V beda Mki
20M-10M-6M-5L-4W-4x3W+top 4 bo 4,5 nie widzę nigdzie z PB czy zacząć od 16 przy matchowych a reszta bez zmian ?
Po wypolerowaniu blanku czytalem o wcieraniu zywicy aby go wzmocnic jest sens to robić ? pry okazji może jakiś kolorek bym zapodał na cały blank
jakiej żywicy do tego celu użyć mam na stanie epidian 5 podejrzewam że nawet na upartego nie nada się ?
Jak robiłem podobny kijek to dałem set od 20V,jak chcesz robić w M to lepiej bedzie zacząć od 16M-8M-5M-4L-4W-4x3W+top 4,5 jakiś lepszy fuji np.SIC, tak jak
pisał kolega Dąbek 111. 20M od PB to już straszna krowa,a w 16M i tak masz średnicę wewenętrzną pierścienia taką jak w np. Fuji 20 (Y czy KR jeden wuj).Co do wcierania żywicy to ja się nie znam,praktycznie wszystkie kije mam gołe po polerce,kiedyś próbowałem wcierania żywicy,ale poległem na dobieraniu właściwej ''szmatki'' do tego celu i dałem sobie spokój.Koledzy do tego celu używają lakieru do omotek,kolorek dodają w postaci pigmentu w proszku (ja do barwienia żywicy używałem farby proszkowej ).Epidian powinien się nadać,ale będzie trzeba go trochę podgrzać aby był bardziej płynny.
#10 OFFLINE
Napisano 02 listopad 2015 - 15:17
Rafał a nie lepiej faktycznie od M16 polecieć ? Przy takim Ul M20 chyba nie ma sesnu stosować. Zbroiłem podobne cuda na starcie w M20 i M16 i różnicy w rzutach nie widziałem ...
Dla mnie ten set wydaję się być idealny 16M-8M-5M-4L-4W-4x3W.
To są dwa zestawy,do wyboru ,sam wolę ten od 16m.
Przy kijach dłuższych i mocniejszych 10 i 12lb sprawdzi się ten od 20M,blank blankowi nie równy,więc nie można stwierdzić ,żę zestaw od 16m będzie idealny do każdego.
Przy tym konkretnym blanku muchowym i dedykowanym młynku startowa 16m będzie bardzo dobrym wyborem.
Użytkownik Dąbek 111 edytował ten post 02 listopad 2015 - 15:19
#11 OFFLINE
Napisano 02 listopad 2015 - 15:34
a takie jeszcze pytanko bo zamawiam również uhchwyt wybrałem fuji vss i widzę na zdjęciach albo może źle widzę że zakładają go różnie albo nakrętką ku górze albo nakrętką do dolu nie wiem już sam czy to ten sam uchwyt i montaż jest obojetny czy to sa różne rodzaje uchwytów ?
wolę wypytać o takie drobiazgi bo mam już jakiś wygląd kija w wyobraźni i nie chciał bym zamówić czegoś nieodpowiedniego
hmmm może spróbuję tym epidianem + niebieski pigment natrzec blank szmatki odpowiednie sie ogarnie z lakierni maja takie które nie zostawiaja pylkow
#12 OFFLINE
Napisano 02 listopad 2015 - 17:06
Montaż VSS zależy od samego budowniczego,jak komu wygodnie w jedną czy w drugą stronę.
- Adam L. lubi to
#13 OFFLINE
Napisano 02 listopad 2015 - 19:24
Bo może i już dawno myślałem żeby spróbować swoich sił w rodbuildingu to jakos nigdy nic nie czytałem na ten temat więc moja wiedza jest nijaka w tym temacie a już mi się to zaczyna podobać i na pewno to nie bedzie jedyna wędka jaką zrobie
to jest tak samo zaraźliwe jak robienie woblerów
PS Dzięki wam jeszcze raz, doceniam waszą pomoc !
#14 OFFLINE
Napisano 02 listopad 2015 - 19:41
Wszystko fajnie,tylko z woblerami wychodzi taniej .
#15 OFFLINE
Napisano 04 listopad 2015 - 14:01
A ile się umęczysz z pierwszym lakierem ....trenowałeś już na jakimś kawałku blanku ?? Jeśli nie , radzę potrenować przed docelowym lakierowaniem kijka
Opłaci się to na pewno ...Ładniej kij wyjdzie
Pozdrawiam
- Adam L. lubi to
#16 OFFLINE
Napisano 04 listopad 2015 - 15:17
#17 OFFLINE
Napisano 05 listopad 2015 - 22:32
Jak będzie skrobać lakier z blanku to uważaj na ostatnią część od szczytu-ścianka prawie jak papier (słabiutka). Wiem co mówię bo mam dokładnie ten model Kongera przerobiony na spinning. Po liftingu jest krótszy o 11 cm od oryginału. Strzelił w czasie planowania spacingu.
- Adam L. lubi to
#18 OFFLINE
Napisano 06 listopad 2015 - 15:20
myslalem troche nad skroceniem szczytowki ale chyba zostawiam tak jak jest
A powiedz mi Marcinie jak Ci sie sprawdza kijek na tym blanku jaki wyrzut do 10g czy cos wiecej
bedę zakladal przelotki po stronie "kregoslupa" licze ze bedzie ciut szybsza w zacięciu a ty jak to rozwiazales ?
#19 OFFLINE
Napisano 06 listopad 2015 - 16:26
#20 OFFLINE
Napisano 12 listopad 2015 - 23:05
etap I- planowanie konstrukcji tokarka.jpg 50,9 KB 29 Ilość pobrań
Użytkownik Adam L. edytował ten post 12 listopad 2015 - 23:07
- Dawidoss lubi to
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: autorski, autorski-rb
AUTORSKI
Hand made →
Rodbuilding (budowa wędek) →
WZ RodsNapisany przez Wojtek Zwolski , 13 gru 2022 |
|
|
||
AUTORSKI
Hand made →
Rodbuilding (budowa wędek) →
Konsultacje pierwszego projektuNapisany przez mestre16 , 26 lis 2021 |
|
|
||
AUTORSKI
Hand made →
Rodbuilding (budowa wędek) →
Powoli ale dokładnie - BartekNapisany przez vBartek , 25 lis 2020 |
|
|
||
AUTORSKI
Hand made →
Rodbuilding (budowa wędek) →
Moment zwrotny w mojej pasjiNapisany przez ksywa , 17 lis 2020 |
|
|
||
AUTORSKI
Hand made →
Rodbuilding (budowa wędek) →
Projekty danieloNapisany przez danielo571 , 13 wrz 2020 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych