Witajcie!
Czy ktoś z Was, drodzy forumowicze spotkał się w swoich okolicach z informacjami na temat zakazu używania silników 2T (dwusuwowych) do łodzi?
Proszę o opinię na ten temat...
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 16 grudzień 2015 - 18:26
Witajcie!
Czy ktoś z Was, drodzy forumowicze spotkał się w swoich okolicach z informacjami na temat zakazu używania silników 2T (dwusuwowych) do łodzi?
Proszę o opinię na ten temat...
Napisano 16 grudzień 2015 - 18:54
W okręgu toruńskim na wodach PZW nie ma żadnego obostrzenia. Zresztą nic nie słyszałem aby takowy zakaz gdzieś był w PL. Ale jeśli jest to chętnie się dowiem gdzie, sam mam dwusuwa.
Napisano 16 grudzień 2015 - 19:26
Dobrze że nie ma silników zaburtowych typu "ES" bo były by jeszcze 1T . U nas jak u ruskich , wszystko dozwolone z małym zastrzeżeniem : całkowity zakaz pływania na spalinie.
Napisano 16 grudzień 2015 - 19:36
Pytam, ponieważ słyszałem, że na Sulejowie i jeziorach mazurskich od nadchodzącego sezonu mają być jakieś obostrzenia, między innymi zakaz używania 2T jako nieekologicznego...
Być może to plotki, ale lepiej się dowiedzieć wcześniej...
Napisano 16 grudzień 2015 - 19:38
Na Sulejowie mają być ograniczenia mocy, ale o zakazie 2T nie słyszałem
Użytkownik Piotrk82 edytował ten post 16 grudzień 2015 - 20:23
Napisano 17 grudzień 2015 - 15:53
Podobno, z tego co słyszałem od niektórych, że nawet od przyszłego roku a wg innych źródeł od 2018 ma być całkowity zakaz używania silników 2T. jest to podobno jakaś dyrektywa UE.
Napisano 17 grudzień 2015 - 16:10
Podobno, z tego co słyszałem od niektórych, że nawet od przyszłego roku a wg innych źródeł od 2018 ma być całkowity zakaz używania silników 2T. jest to podobno jakaś dyrektywa UE.
No właśnie też tak słyszałem, dlatego chciałbym zaprosić do szerszej dyskusji w tym temacie...
Na stronie dla żeglarzy: przewodnikzeglarski.pl znalazłem coś takiego:
" Dwutaktowe motory przyczepne nie mogą być produkowane na terenie EU od 01.01.2008 roku.
Od 01.01.2009 nie wolno ich sprowadzać do krajów EU.
Do 31.12.2009 mogły być sprzedawane tzw. resztki z magazynów.
Od 01.01.2009 nie wolno sprzedawać dwutaktów w ogóle. Wyjątek: nowoczesne dwusuwy z automatycznym wtryskiem produkowane np. przez "Evinrude" i chyba "Hondę", spełniające europejskie normy o ochronie środowiska (wydalania spalin i poziom hałasu).
Kupione już jednak dwusuwy maja prawo być nadal używane na zasadzie ochrony własności. Regulacja ta dotyczy także rynku wtórnego.
Kompletny zakaz używania ma wejść w życie prawdopodobnie w 2018/2019 roku.
Projekt ustawy leży już w Brukseli. Ma to trwać tak długo, bo EU liczy, że do tego czasu dwusuwy umrą śmiercią naturalną. Ustawa ta ma dotyczyć nie tylko silników przyczepnych do łodzi, jachtów etc, ale wszystkich silników spalinowych (np. auta, motocykle i motorowery)."
Ciekawe...
Napisano 17 grudzień 2015 - 17:00
coś cienko to widze piły spalinowe ,podkaszarki i wiele innych raczej to niema szans druga sprawa kto by to kontrolował ITD.
Napisano 17 grudzień 2015 - 17:19
ITD przecież likwidują.
Pewnie stworzą ITW (wodnego)
Napisano 17 grudzień 2015 - 18:13
piły spalinowe ,podkaszarki
Tutaj nie ma alternatywy. Tylko 2t.
Napisano 17 grudzień 2015 - 18:50
Tutaj nie ma alternatywy. Tylko 2t.
Są również 4t.
Napisano 17 grudzień 2015 - 21:49
Napisano 20 grudzień 2015 - 23:20
W ręcznych piłach spalinowych? Poproszę, chętnie zobaczę.
Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka
Są czterotakty np.:
Pilarka - Stihl MS 211 PD3
Podkaszarka - Makita BCX3400, EBH341...
Każda szanująca się firma ma w swojej ofercie...
Napisano 20 grudzień 2015 - 23:49
Rafał,
Potraktuj to jako wyjątek potwierdzający regułę. 4T nie nadaje się do takiego sprzętu bo:
1. Ma dużą masę w stosunku do mocy
2. Nie można używać urządzenia w dowolnej pozycji ze względu na smarowanie co stanowi największe ograniczenie.
Piła którą podałeś to dwusuw, a kosy to taka bardziej zabawka (~1,5KM i mniej). Poważniejsze urządzenia - tylko 2T.
Napisano 21 grudzień 2015 - 22:17
Nie wyobrażam sobie kontrolującego (przynajmniej na razie) który podpływa do kontroli i na pawęży wisi silnik MATRX...
-Panie sternik, to jest 2T czy 4T ?
-Nie wiem kupiłem wczoraj i pływam. Może to 3T ?
-Panie bo z 2T to nie wolno pływać. Ściąg Pan tą pokrywę od silnika to sam zobaczę
Bardziej bym to może widział pod kontrolą emisji spalin... -no nie wiem
Napisano 21 grudzień 2015 - 22:41
Chciałeś napisac że każda szanująca firma ma w swojej ofercie 2T Mam ms 211, to dwusów oczywiście. Mam też dwa silniki do pontonu, do pychówki.. Yamę 4t i dwa lata starszą 2T, i zdecydowanie wolę 2T przy takich zastosowaniach, także mam nadzieję że jeszcze długo te przepisy nie wejda w życie. Najbardzoej mi szkoda osób które wmawiają sobie że silniki typu 4-6KM, jednocylindrowe w 4T to jest to
Napisano 22 grudzień 2015 - 13:45
jeśli ktoś się boi a ma silnik yamaha 6-8km 2T to chętnie odkupię.
Napisano 22 grudzień 2015 - 18:52
Te z lat 90tych, 24kg wagi, 2 cylinderki.. miodzio silnik. W tej chwili to 9.9/15km najlepiej z oznaczeniem 9.9 36kg to moim zdaniem najlepsze co można kupić do średniego pontonu lub łódki. 15stka yamahy w 4suwie to już 52 kg i to się czuje - w portfelu również, bez sensu. Yamaha w 2T i w 2cyl naprawdę ma super kulturę pracy. Kilka lat przepływałem tymi silnikami w trollingu i nie zauważyłem problemów. Mam również żeby nie było 20stkę w 4T także wiem co mówię.
Użytkownik Bolesław edytował ten post 22 grudzień 2015 - 18:53
Napisano 22 grudzień 2015 - 19:39
Na Ukrainie można bez problemu kupić np. Tośkę 2T/2 cyl. Tylko cena taka sobie.
Napisano 22 grudzień 2015 - 19:46
A po co ? W Polsce nie ma dobrych używanych silników ?
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych