Jump to content

  •      Sign In   
  • Create Account

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Photo

Transport łódki z silnikiem - przewożenie silnika na łodzi (w tym uchwyt lub podpora)


  • Please log in to reply
219 replies to this topic

#21 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3,417 posts
  • Lokalizacjairlandia

Posted 29 July 2012 - 19:12

1cm luzu to dla ciebie malo? no to juz wszystko jasne...
Dla mnie to lata jak diabli. W zasadzie jakikolwiek ruch dla mnie jest nie do przyjecia (ja w lecie jak mam kase na paliwo;P robie pewnie dobrze ponad 500km miesiecznie z lodka - to daje niezle walenie jak pomnozysz luz x km na jakich to lata...

#22 OFFLINE   miramar69

miramar69

    jadę na ryby i nie będzie mnie trochę , trzeba odpocząć od

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4,963 posts
  • LokalizacjaSANDOMIERZ
  • Imię:MARIUSZ

Posted 29 July 2012 - 19:29

Taki luz i to akurat w tej płaszczyżnie nie ma wpływu na jakieś niszczenie silnika (luz jest mierzony na końcu spodziny czyli przy śrubie ,na zabezpieczeniach jest on prawie nie wyczuwalny), więc praktycznie nie ma luzu B) Nawet orginalne blokady dodatkowe maja takie luzy. Nie rób z igly wideł :mellow: z tym da się żyć :lol: Ja tez latam czasami tyle jedna trasa to 160km w dwie strony razy 2 lub czsami4 w miesiącu - też daje miezła sumkę.

#23 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3,417 posts
  • Lokalizacjairlandia

Posted 29 July 2012 - 19:50

ja mam 1cm u gory na mechanizmie do trymowania (uzywam przedostatnniej pozycji bo mam rufe skosna w lodce) i myslalem, ze tez o to ci chodzi
na dole na srubie to pewnie kilka cm.
co by nie bylo dla mnie to duzo a zwykla gumowa tasma opanowala sytuacje (tak mi sie wydaje) do 0.

#24 OFFLINE   miramar69

miramar69

    jadę na ryby i nie będzie mnie trochę , trzeba odpocząć od

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4,963 posts
  • LokalizacjaSANDOMIERZ
  • Imię:MARIUSZ

Posted 29 July 2012 - 19:56

Dodatkowo sprawdziłem w instrukcji SUZUKI DF6. Ten opisany sposób przewozu silnika jest zalecany przez producenta.

#25 OFFLINE   miramar69

miramar69

    jadę na ryby i nie będzie mnie trochę , trzeba odpocząć od

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4,963 posts
  • LokalizacjaSANDOMIERZ
  • Imię:MARIUSZ

Posted 29 July 2012 - 19:58

ja mam 1cm u gory na mechanizmie do trymowania (uzywam przedostatnniej pozycji bo mam rufe skosna w lodce) i myslalem, ze tez o to ci chodzi
na dole na srubie to pewnie kilka cm.
co by nie bylo dla mnie to duzo a zwykla gumowa tasma opanowala sytuacje (tak mi sie wydaje) do 0.

Myślę że bedzie OK :mellow: I załatw sobie orginalny trzpień bo to na każdym elemecie po 2mm daje luz 1cm na całości.

#26 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3,417 posts
  • Lokalizacjairlandia

Posted 29 July 2012 - 20:09

[quote]
ja mam 1cm u gory na mechanizmie do trymowania (uzywam przedostatnniej pozycji bo mam rufe skosna w lodce) i myslalem, ze tez o to ci chodzi
na dole na srubie to pewnie kilka cm.
co by nie bylo dla mnie to duzo a zwykla gumowa tasma opanowala sytuacje (tak mi sie wydaje) do 0.
[/quote]
Myślę że bedzie OK :mellow: I załatw sobie orginalny trzpień bo to na każdym elemecie po 2mm daje luz 1cm na całości.
[/quote]

oryginalny trzpien w Irlandii? to bedzie dzwonienia za 20 euro i 20 euro do zaplaty i miesiac czekania...

zakladka trailering w moim manulalu ma cwierc storny z czego 1/2 to rysunek i generalnie:
pisze by trzymac silnik w normalnej pozycji (chyba, ze jego dlugosc sprawia, ze moze uszkodzic sie o ziemie czy cos) jesli trzeba go podnies to nei uzywac mechanizmu do trymowania tylko uzyc podporki jak pokazales na fotach bo po wertepach moze blokada trymu puscic.
moze masz inna instrukcje (ja mam df4/5/6 kwiecien '07 bo moj silnik jest '07).

#27 OFFLINE   miramar69

miramar69

    jadę na ryby i nie będzie mnie trochę , trzeba odpocząć od

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4,963 posts
  • LokalizacjaSANDOMIERZ
  • Imię:MARIUSZ

Posted 29 July 2012 - 20:15

Mój jest z końca 2010r instrukcja też jest z 2010

#28 OFFLINE   jaccoo1

jaccoo1

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 301 posts
  • LokalizacjaDzierżoniów

Posted 21 June 2013 - 10:47

Witam,
koledzy mam pytanko ,czy przewożąc łódz na przyczepie silnik zamontowany na łodzi
macie w pozycji pionowej czy podniesiony. Pytam poniewż mam silnik 15KM z długą stopą
i w pozycji pionowej pozostaje 5-10 cm do ziemi, dlatego w tej pozycji nie może być przewożony.
Zakładanie i zdejmowanie (60 kg) odpada. Pozostaje podnieść go używając blokady unoszenia silnika ale czy to wystarczy? Czy podczas jazdy po nierównościach blokada ta może się zwolnić i silnik opadnie?
Jakie macie doświadczenie w tym temacie, rozwiązania itp.

Pozdrawiam
Jacek

#29 OFFLINE   tasiek321

tasiek321

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,419 posts
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Bartek

Posted 21 June 2013 - 11:28

Tak jak piszesz - podniesiony na blokadzie + pas za naciągiem i śmiało można jeździć.



#30 OFFLINE   Paprykarz

Paprykarz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,953 posts
  • Lokalizacjazachodniopomorskie

Posted 21 June 2013 - 11:41

Tylko podniesiony na blokadzie, inaczej duże ryzyko uszkodzenia spodziny i nie tylko



#31 OFFLINE   jaccoo1

jaccoo1

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 301 posts
  • LokalizacjaDzierżoniów

Posted 21 June 2013 - 11:42

Ok, tylko czy ta blokada nie puści bo jak spadnie z blokady to po silniku!
Czy zabezpieczenie pasem wystarcza?

#32 OFFLINE   patu

patu

    Ekspert

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPipPip
  • 6,984 posts
  • Lokalizacjaokolice Szczecina
  • Imię:Patryk
  • Nazwisko:S.

Posted 21 June 2013 - 11:53

wystarcza...



#33 OFFLINE   Karol Krause

Karol Krause

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4,148 posts
  • LokalizacjaBIAŁOŁĘKA-GŁOGÓW
  • Imię:Karol
  • Nazwisko:Krause

Posted 21 June 2013 - 12:00

Co prawda ja woże silniczek zapięty do gumiaka :)  ale podobnie jak koledzy wystarczy uniesienie silnika i zabezpieczenie pasem ;)



#34 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3,417 posts
  • Lokalizacjairlandia

Posted 21 June 2013 - 12:20

ja wozilem, ale mi dramatycznie wzroslo spalanie (silnik stawia opor?) i dalej woze w bagazniku...

spalanie skoczylo mi z okolic 10l do okolo 12 (jak robisz  300km+ co wycieczke to sie robi roznica)



#35 OFFLINE   nrt80

nrt80

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 303 posts

Posted 21 June 2013 - 12:53

ja wozilem, ale mi dramatycznie wzroslo spalanie (silnik stawia opor?) i dalej woze w bagazniku...

spalanie skoczylo mi z okolic 10l do okolo 12 (jak robisz  300km+ co wycieczke to sie robi roznica)

 

raczej pokombinuj z osią i rozkładem mas. 



#36 OFFLINE   szpiegu

szpiegu

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2,534 posts
  • Lokalizacjadziki zachód :)

Posted 21 June 2013 - 14:14

ja wozilem, ale mi dramatycznie wzroslo spalanie (silnik stawia opor?) i dalej woze w bagazniku...

spalanie skoczylo mi z okolic 10l do okolo 12 (jak robisz  300km+ co wycieczke to sie robi roznica)

 

 

wydaje mi się ze nie silnik ale cały zestaw łódź (ponton?)+przyczepka a nie sam silnik ;)



#37 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3,417 posts
  • Lokalizacjairlandia

Posted 27 June 2013 - 18:48

porownywalem spalanie samochodu z lodzia i sinikiem w bagazniku do spalania z silnikiem na lodzi.


  • Robas likes this

#38 OFFLINE   -PYTOON-

-PYTOON-

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 963 posts
  • Lokalizacja...

Posted 11 October 2015 - 09:40

Odgrzewam temat. Jak pisze miramar69 producenci większości solników zalecają transport w pozycji normalnej pracy silnika pod warunkiem, że nie zachaczy o drogę lub inną przeszkodę. Macie znacie jakieś gotowe rozwiązania dotyczące oparcia silnika na czas transportu?



#39 OFFLINE   yacaré

yacaré

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 394 posts
  • LokalizacjaBremen

Posted 11 October 2015 - 20:40

Jeden jedyny raz widziałem na slipie silnik wsparty do transportu specjalną podpórką... Zwykle wszyscy wożą przechylony na powertrimmie lub zakleszczają jakiś klocek drewniany między silnikiem a mocowaniem i nigdy jeszcze nie słyszałem o szkodach spowodowanych tym sposobem transportu... Przy okazji inspekcji mojej Tohy (50 koni, 100 kg) zapytalem mechanika i powiedzial mi, że teoretycznie na wybojach może pęknąć obudowa popmpy trimmu, ale jeszcze nie spotkał się z takim wypadkiem... Ja woże też na samym trimmie, ale po w miarę dobrych drogach, opony napompowane do ok. 0,5 bar poniżej max... Krytyczne odcinki z małą prędkością...
W silnikach z manualnym trimmem przestawiałem szpilę na wyższa pozycję. Uważam, że przy siłach oddźiaływujacych na manualny lub powertrimm w czasie jazdy po falach na szosie nie powinno być problemôw... Ważne, by silnik miał zawsze wystarczający odstęp od powieżchni drogi - jakiś niespodziewany manewr, krawężnik, dźiura itp i spodzina uszkodzona...

#40 OFFLINE   -PYTOON-

-PYTOON-

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 963 posts
  • Lokalizacja...

Posted 11 October 2015 - 22:32

Panowie jaka jest wysokość spodziny w 6hp i 9,9hp licząc od płyty kawitacyjnej?