Jakie paliwo stosujecie?
95 czy więcej, np. verva 98.
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 21 luty 2017 - 16:32
Jakie paliwo stosujecie?
95 czy więcej, np. verva 98.
Napisano 21 luty 2017 - 16:57
Wg. instrukcji LO 95
Nie słyszałem o silnikach zaburtowych projektowanych na LO 98
Do samochodów leję często "V-power" albo "nitro" czy "vervę" i istotnie -odnoszę wrażenie- trochę więcej km robię na baku. Prócz tego podobno zawierają detergenty które czyszczą i zapobiegają "smoleniu" -w tą część bajki mogę tylko wierzyć na słowo .
Jak jadę nad wodę to tankuję samochód i kanister łodziowy, tankuję (jeżeli jest) v-power. Zużycia paliwa w silniku zaburtowym nie ogarniam, więc nie powiem jak się mają te "turbo paliwa" małych silnikach zaburtowych.
Pobożnie wierzę że są bezwzględnie lepsze a stacje/rafinerie nie chrzczą i nie nabijają mnie w butelkę
Napisano 21 luty 2017 - 17:01
A... jeszcze jedno -przez analogię...
Nie dawno kupowałem piłę łańcuchową markowy 2T. Sprzedawca/serwisant mówi tak: ...-tylko niech Pan używa zwykłej 95. Żadnych v-power czy LO98
Napisano 21 luty 2017 - 17:05
Wg instrukcji, to chyba minimum. Lepsza chyba nie zaszkodzi.
Zapytałem, bo od kilkunastu lat jeżdżę na vervie. Ani razu nie stałem zimą, bo mi coś przymarzło, a żadnych ulepszaczy nie dolewam.
W takim razie do spalinki również pójdzie Verva.
Napisano 21 luty 2017 - 17:06
A... jeszcze jedno -przez analogię...
Nie dawno kupowałem piłę łańcuchową markowy 2T. Sprzedawca/serwisant mówi tak: ...-tylko niech Pan używa zwykłej 95. Żadnych v-power czy LO98
A jak to wytłumaczył?
Napisano 21 luty 2017 - 17:12
Różnica między 95 a "V-power" . "nitro" , "verva czy dynamic itd. jest taka że nie zawierają bio dodatku a reszta to gadanie marketingowe. Przecież w Polsce są tylko dwie rafinerie i każda inna stacja pierze od nich . Przecież BP czy Statoil nie ściąga od siebie paliwa. U mnie 95 na zimnym silniku przy starcie potrafi szarpać a na 98 wszystko działa ok.
Napisano 21 luty 2017 - 17:27
Napisano 21 luty 2017 - 18:57
Wg instrukcji, to chyba minimum. Lepsza chyba nie zaszkodzi.
Zapytałem, bo od kilkunastu lat jeżdżę na vervie. Ani razu nie stałem zimą, bo mi coś przymarzło, a żadnych ulepszaczy nie dolewam.
W takim razie do spalinki również pójdzie Verva.
Aby się nie mądrować po swojemu, to wkleję link:
http://autokult.pl/1...a-a-moc-silnika
A jak to wytłumaczył?
Nie tłumaczył, bo nie pytałem. Przyjąłem do wiadomości.
Może jutro tam pojadę i z ciekawości "wywlokę" temat
Edyt: Ciekawy wątek odbiegający od tematu. Sugeruję wydzielenie nowego wątku
U mnie 95 na zimnym silniku przy starcie potrafi szarpać a na 98 wszystko działa ok.
Wg mnie, nie jest to kwestią wielkości LO (szczególnie na zimnym silniku). Może tych dodatków albo braku bio domieszek
Ciekawy wątek, odbiegający od tematu. Sugeruję wydzielenie nowego tematu
Użytkownik dżemik edytował ten post 21 luty 2017 - 19:01
Napisano 21 luty 2017 - 19:23
Przecież powyżej napisałem (bio) czyli dodatek. Max 6%. czyli wystarczająco dużo aby zauważyć różnice.
Napisano 21 luty 2017 - 19:52
Aby się nie mądrować po swojemu, to wkleję link:
http://autokult.pl/1...a-a-moc-silnika
Nie tłumaczył, bo nie pytałem. Przyjąłem do wiadomości.
Może jutro tam pojadę i z ciekawości "wywlokę" temat
Edyt: Ciekawy wątek odbiegający od tematu. Sugeruję wydzielenie nowego wątku
Wg mnie, nie jest to kwestią wielkości LO (szczególnie na zimnym silniku). Może tych dodatków albo braku bio domieszek
Ciekawy wątek, odbiegający od tematu. Sugeruję wydzielenie nowego tematu
Napisano 21 luty 2017 - 20:02
Aż sięgnąłem do instrukcji obsługi mojej Subarynki.
"Zaleca się używanie benzyny bezołowiowej o liczbie oktanowej 95 lub wyższej"
Czyli po przeczytaniu: http://autokult.pl/1...a-a-moc-silnika
wychodzi, że są dwie prawdy
Jutro będę w serwisie Mercurego. Może tam liznę jakiejś nowej wiedzy.
Napisano 21 luty 2017 - 20:51
Aż sięgnąłem do instrukcji obsługi mojej Subarynki.
"Zaleca się używanie benzyny bezołowiowej o liczbie oktanowej 95 lub wyższej"
Czyli po przeczytaniu: http://autokult.pl/1...a-a-moc-silnika
wychodzi, że są dwie prawdy
Ale te prawdy się nie wykluczają
95 -jest OK
wyższa LO -tak jak napisał gumowy -to jest rozrzutność
mniejsza LO -spowodować może tzw. spalanie stukowe
Napisano 21 luty 2017 - 20:57
mniejsza LO -spowodować może tzw. spalanie stukowe
Ale wg autora artykułu który przytoczyłeś, może podnieść moc silnika ze względu na wyższą kaloryczność.
Napisano 21 luty 2017 - 21:03
Przy stopniu sprężania który występuje w małych silnikach (9-9,5), wyższa LO nie da żadnych korzyści.
Użytkownik psulek edytował ten post 21 luty 2017 - 21:05
Napisano 21 luty 2017 - 21:11
Ja proponuje zrobić test.
Na zimnym silniku powiedzmy w listopadzie jak temperatura spadnie powiedzmy w okolicę zera z jednym paliwem i z drugim i wnioski same się wyciągną. Ja sprawdziłem i jest różnica.
Napisano 21 luty 2017 - 21:26
Ale wg autora artykułu który przytoczyłeś, może podnieść moc silnika ze względu na wyższą kaloryczność.
Tak jak napisał psulek -przypuszczam że w małych silnikach -nic nie zauważysz
Poza tym: większa moc kosztem spalania stukowego, jest "strzałem w kolano"
Myślę że nikt na tym forum nie jest w stanie napisać granicy LO przy której może zachodzić spalanie stukowe. Dodatkowym utrudnieniem jest okeślenie warunków pracy (obciążenie silnika, co za tym idzie -temperatury silnika, obrotów -prędkości sprężania i Bóg wi co jeszcze)
Jeżeli nie pływam na wyścigach to nie szukam wzrostu mocy o 3% w tuningu paliwa. Podaję LO 95 z dodatkami lub bez
Napisano 21 luty 2017 - 21:36
Przy stopniu sprężania który występuje w małych silnikach (9-9,5), wyższa LO nie da żadnych korzyści.
Ale oprócz wyższej LO są jeszcze uszlachetniające dodatki i mniej siarki, które chronią, nasz silnik. Utrzymują wnętrze silnika w czystości, mniej nagaru na tłokach i zaworach. Brak siarki, to brak kwasu siarkowego. Podobno Verva potrafi usunąć wodę z układu paliwowego.
Napisano 21 luty 2017 - 22:12
Napisano 21 luty 2017 - 22:46
Ale oprócz wyższej LO są jeszcze uszlachetniające dodatki i mniej siarki, które chronią, nasz silnik. Utrzymują wnętrze silnika w czystości, mniej nagaru na tłokach i zaworach. Brak siarki, to brak kwasu siarkowego. Podobno Verva potrafi usunąć wodę z układu paliwowego.
Kwestię uszlachetniaczy nie kwestionuję. Odnosiłem się tylko do LO. Z tą wodą to bym był ostrożny, raczej w ograniczonym zakresie. Zaraz się okaże, że Verva parzy kawę . Każdy sobie leje co chce, ale unikałbym teorii że silnik się uszkodzi lub szybciej zużyje z powodu normalnego paliwa. Prędzej zgnije ci spodzina i cały osprzęt. Chyba, że pływasz zawodowo, ale tu po prostu zużyje się w sposób naturalny.
Napisano 21 luty 2017 - 22:55
Prędzej zgnije ci spodzina i cały osprzęt.
Tego to już nie doczekam............