Chciałem się serdecznie przywitać, bo pierwszy raz piszę na tym forum. Mam na imię Marek i często przeglądam to forum. Zdobyłem tu już dużo wartościowych informacji. Teraz proszę Was o pomoc. Mam problem z pracą silnika na mojej łódce. Łódka dł. 375 cm. szer. 155 cm. waga pustej 140kg. Mam do niej silnik Envirude 4Hp dwucylindrowy dwusów z 1973roku. Srubę ma taką o średnicy 17 cm. Jak płynąłem w dwie osoby plus graty, to silnik nie chciał się wkręcić na obroty pracował wolno, i czuć było duże obciążenie chociaż łódka płynęła nieźle. Oznaczenie silnika Envirude 43B36C. Chciałem zdobyć dane techniczne tego silnika :ustawienie szczelin zakres zalecanych obrotów skład mieszanki jakieś czynności obsługowe.... ale do niczego nie mogłem się dokopać, chyba to już jest za stare żeby coś wyczytać. Jeżeli ktoś z Was wie coś na temat tego silnika to bardzo proszę o informację. Silnik ma piękne sprężanie pięknie pali równo pracuje, bez obciążenia momentalnie wchodzi na obroty, a zanurzony się męczy. Płyta kawitacyjna była 4 cm. poniżej dna łodzi. Przerobiłem pawęż i teraz jest na zero( z możliwością regulacji), ale już nie zdążyłem jej sprawdzić na wodzie bo mrozy wyskoczyły. Nie wiem czy to dużo zmieni, ale chyba względem obrotów nie- może szybkość wzrośnie trochę. Proszę o pomoc i podpowiedzi. Pozdrawiam serdecznie. Marek.
Dobór śruby do łodzi.
#1 ONLINE
Napisano 13 styczeń 2018 - 14:10
#2 OFFLINE
Napisano 13 styczeń 2018 - 14:29
marek 2
Przywitalnie mamy w tym linku
http://jerkbait.pl/t...12#entry2302406
#3 OFFLINE
Napisano 14 styczeń 2018 - 08:33
znam te silniki.
ja bym sprawdził cewki czy nie popekane.
dla mnie to pachnie gubieiem iskry i praca na jednym cylindrze.
dodatkowo jak sytuacja w gazniku?
pływak korkowy mize wisiec na strzepach i bezyna wali do cylindrów jak chce.
co do sruby to niec nie wykabinujesz.
atak jak chcesz pływac szybko to kup 8-15 KM
#4 ONLINE
Napisano 14 styczeń 2018 - 17:25
Bardzo dziękuję za odpowiedź. Silnik na małych obrotach ładnie równo pracuje, jak zdejmę jedną fajkę zwalnia, ale nadal pracuje równo na bardzo małych obrotach, jak ją założę i zdejmę drugą zachowuje się identycznie równa ładna praca, dlatego uznałem że cewki w porządku, ale kto wie. Rozkręcę gaźnik i sprawdzę jak wygląda ten pływak. Czy śruba w tym silniku jest Jakoś opisana?, bo nie widzę napisu i nie wiem gdzie szukać. Może ktoś ma taki silnik i mógłby zmierzyć średnicę śruby, to byłaby dla mnie ważna informacja czy śruba jest oryginalna.Nie chodzi mi o szybkie pływanie bo nie ta moc, raczej chciałbym żeby silnik osiągał maksymalne obroty jakie są dla niego przewidziane na maks. gazie i ich nie przekraczał. Jakie może mieć przewidziane maksymalne obroty taki silnik? Kupiłem tachometr zakładany na przewód świecy, to sprawdzę obroty i obie cewki przy okazji jak warunki pozwolą. Bardzo dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam.
#5 ONLINE
Napisano 15 styczeń 2018 - 15:45
Witam ponownie. Rozebrałem gaźnik. Pływak jest plastikowy i wygląda w porządku. Musiałem dorobić ściągacz do koła zamachowego. Cewki wyglądają jak nowe nie mają żadnych pęknięć. Czy można je jakoś pomierzyć ( mam sprzęt do wszelkich pomiarów elektrycznych). Jakie przerwy na przerywaczach i świecach? Jest luz wzdłużny na wale ok. 1/2 mm. i mały poprzeczny mogę zmierzyć czujnikiem jak duży. Czy ten wzdłużny wykasować? zdjąłem śrubę i jest wewnątrz opisana 7 1/2 x 4. Nie wiem, czy taka powinna być czy inna. Czy mogę coś jeszcze sprawdzić lub zrobić, żeby to opanować? Bardzo proszę o sugestie i podpowiedzi. Pozdrawiam. Marek.
Załączone pliki
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych