Suzuki DF25 Vtwin
#1 OFFLINE
Napisano 24 grudzień 2021 - 23:27
#2 OFFLINE
Napisano 28 grudzień 2021 - 15:31
Miałem kilka lat temu taki wynalazek przy Bush Favorit 370, wrażenia średnie, a nawet słabe. Bardzo ciężki silnik, VTWIN czyli zmniejszone obroty, u mnie wkręcał się o ile pamiętam max 5300, prędkość ok 40km/h w jedną osobę z pustym pontonem, w 2 osoby i gratami ok 35km/h, spalanie dość wysokie, zmiana śrub nie wiele wnosi. Jednym słowem, nie polecam.
http://jerkbait.pl/t...lety/?p=2186705
#3 OFFLINE
Napisano 28 grudzień 2021 - 16:39
Więc z gaźnikowych zostaje vtwin , Yamaha albo honda- ale tutaj w używkach sam szrot ( znajomy 3 sztuki oddawał każda ten sam problem miała a nie były tanie)
#4 OFFLINE
Napisano 28 grudzień 2021 - 17:34
#5 OFFLINE
Napisano 28 grudzień 2021 - 18:16
Ja niestety nie doradzę, nie troluję nic. Na wtrysku do trola nie podchodzi?
Tohatsu / Mercury 25/30km tolalna lipa, nie da się praktycznie tym pływać w trolu bo raz płyniesz 4km/h za chwilę 4.5 tak sobie reguluje te obroty. Druga kwestia płyniesz na max doplywasz do miejscówki i gwałtownie puszczasz gaz i potrafi zgasnąć. Taki to urok tych silnikow, poza tym nie mam zastrzeżeń pracują bardzo ładnie ale do trollingu absolutnie nie
#6 OFFLINE
Napisano 28 grudzień 2021 - 18:26
Mam Tohatsu MF 30C i nie zauwazyłem tych przypadłości które opisujesz,
#7 ONLINE
Napisano 28 grudzień 2021 - 18:29
Tohatsu / Mercury 25/30km tolalna lipa, nie da się praktycznie tym pływać w trolu bo raz płyniesz 4km/h za chwilę 4.5 tak sobie reguluje te obroty. Druga kwestia płyniesz na max doplywasz do miejscówki i gwałtownie puszczasz gaz i potrafi zgasnąć. Taki to urok tych silnikow, poza tym nie mam zastrzeżeń pracują bardzo ładnie ale do trollingu absolutnie nie
Miałem, będę miał tohatsu 20km na wtrysku i żadnych opisywanych przez Ciebie objawów nie miałem. Piszesz na podstawie jednego egzemplarza? , porównywałeś z kimś? 🤔
Użytkownik Sławek77 edytował ten post 28 grudzień 2021 - 18:31
#8 OFFLINE
Napisano 28 grudzień 2021 - 19:01
Tohatsu / Mercury 25/30km tolalna lipa, nie da się praktycznie tym pływać w trolu bo raz płyniesz 4km/h za chwilę 4.5 tak sobie reguluje te obroty. Druga kwestia płyniesz na max doplywasz do miejscówki i gwałtownie puszczasz gaz i potrafi zgasnąć. Taki to urok tych silnikow, poza tym nie mam zastrzeżeń pracują bardzo ładnie ale do trollingu absolutnie nie
Tak się żaden silnik nie zachowuje ( normalnie ) , serwis się kłania tylko taki który zna się na wtryskach.
W Tohatsu 30c spotkałem się z uszkodzeniem pompy paliwa-2 razy ( nie twierdze ze to wada tej marki ) koszt pompy 3500pln.
#9 OFFLINE
Napisano 28 grudzień 2021 - 19:05
Miałem, będę miał tohatsu 20km na wtrysku i żadnych opisywanych przez Ciebie objawów nie miałem. Piszesz na podstawie jednego egzemplarza? , porównywałeś z kimś? 🤔
Przeczytaj co pisze powyżej , dotyczy to silników 25/30km 3cyl wtrysk. Nowe silniki , używane to samo , były Tohatsu i Mercury to nie jest przypadek żeby w kilku sztukach było to samo. Ale żeby to wychwycić to trzeba popływać przez tydzień dzień w dzień i gwarantuje że każdy ma tak samo. Tam do regulacji wolnych obrotów służy elwktrozawór który reguluje ilość powietrza dostająca się do kolektora dolotowego za przepustnica i najwyraźniej on ma taki rozstrzał.
- Sławek77 lubi to
#10 OFFLINE
Napisano 28 grudzień 2021 - 23:40
#11 OFFLINE
Napisano 29 grudzień 2021 - 00:27
Bo do trolingu to mercury ma 9.9
Jeżeli ktoś może sobie zawiesić z tyłu dwa silniki to tak. Ewentualnie stary na gaźniku dowolny
#12 OFFLINE
Napisano 29 grudzień 2021 - 08:08
Ja trolling ćwiczę na Suzuki df25a na wtrysku( nie dużo). Prędkości pomiędzy 3-4,5 km/h bez problemu. Nie szedł bym w stronę silnika na gaźnikach( miałem i nie dało się trollingować ). Co serwis mówi na twoje problemy z Tohatsu.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Użytkownik gumowy edytował ten post 29 grudzień 2021 - 08:08
#13 OFFLINE
Napisano 29 grudzień 2021 - 11:13
#14 OFFLINE
Napisano 29 grudzień 2021 - 17:07
@esoxx87
Ja trolling ćwiczę na Suzuki df25a na wtrysku( nie dużo). Prędkości pomiędzy 3-4,5 km/h bez problemu. Nie szedł bym w stronę silnika na gaźnikach( miałem i nie dało się trollingować ). Co serwis mówi na twoje problemy z Tohatsu.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Taka to uroda silników na wtrysku, miałem DF25 bez problemu, kolega miał df30- potrafił nie schodzić z obrotów ale to jedyny jaki znam z taką przypadłością. Natomiast te tematy z tohatsu/Mercury potwierdzone na kilku sztukach tak nowych jak i używanych - to nie jest przypadek. Ja miałem używkę Tohatsu 5 letni, koledzy mieli jeden nówkę Tohatsu drugi nówkę Mercury i było to samo - jako że pływali głównie po Wiśle to jakoś to uchodziło , dopiero w Szwecji okazało się na ile to jest irytujący problem.
Nie dało się trollingowac na gaźniku?? Przecież te silniki idealnie pracują przy prędkościach trollingiwych , obroty sobie możemy śrubka w kilka sekund dostosować
#15 OFFLINE
Napisano 04 styczeń 2022 - 15:52
Miałem kilka lat temu taki wynalazek przy Bush Favorit 370, wrażenia średnie, a nawet słabe. Bardzo ciężki silnik, VTWIN czyli zmniejszone obroty, u mnie wkręcał się o ile pamiętam max 5300, prędkość ok 40km/h w jedną osobę z pustym pontonem, w 2 osoby i gratami ok 35km/h, spalanie dość wysokie, zmiana śrub nie wiele wnosi. Jednym słowem, nie polecam.
A ja jestem już po testach takiego silnika , śruba o skoku 13, łódka o wadze według producenta 300kg, silnik dziobowy , Aku lifepo 100Ah. Dwie osoby 43km/h , w jedną osobę 47km/h, jak dla mnie bez zastrzeżeń w porównaniu do silników które kręcą się wyżej może to jest 3km/h różnicy więc pomijalna. Praca na niskich obrotach wzorowa, i co dla mnie równie istotne to zero wibracji na rumplu gdzie w 2cyl silnikach są one dosyć mocno odczuwalne. Wibracje mniejsze niż w 3 cyl Tohatsu
Użytkownik esoxx87 edytował ten post 04 styczeń 2022 - 15:55
#16 OFFLINE
Napisano 04 styczeń 2022 - 18:07
#17 OFFLINE
Napisano 04 styczeń 2022 - 18:37
A ja jestem już po testach takiego silnika , śruba o skoku 13, łódka o wadze według producenta 300kg, silnik dziobowy , Aku lifepo 100Ah. Dwie osoby 43km/h , w jedną osobę 47km/h, jak dla mnie bez zastrzeżeń w porównaniu do silników które kręcą się wyżej może to jest 3km/h różnicy więc pomijalna. Praca na niskich obrotach wzorowa, i co dla mnie równie istotne to zero wibracji na rumplu gdzie w 2cyl silnikach są one dosyć mocno odczuwalne. Wibracje mniejsze niż w 3 cyl Tohatsu
Mnie ten V-twin nie urzekł, pozbyłem się go szybko.
A Tohatsu już sprzedałeś?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#18 OFFLINE
Napisano 04 styczeń 2022 - 19:21
Ja mam silnik z 2010 roku ten na filmie po pierwsze odpalony na słuchawkach- każdy wtedy grzechocze jak stary traktor, poza tym ma za niskie obroty i jest nie rozgrzany. Po rozgrzaniu rumpel ani drgnie pokaż mi silnik dwucylindrowy który tak będzie miał, w Tohatsu już bardziej tym rumplem rzucało.🤔 no kultura pracy tych silników na wolnych obrotach jest porażająca.
Tutaj na samym początku masz rozgrzany silnik na wolnych obrotach
https://youtu.be/GYdTQH8vvD0
Użytkownik esoxx87 edytował ten post 04 styczeń 2022 - 19:22
#19 OFFLINE
Napisano 04 styczeń 2022 - 19:25
Mnie ten V-twin nie urzekł, pozbyłem się go szybko.
A Tohatsu już sprzedałeś?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Tak sprzedałem , przez pół roku go sprzedawałem mimo iż był w dobrym stanie nie poniszczony, chyba ludzie wiedzą że one tak pracują , cena też nie była wygórowana. Moim zdaniem to dobre silniki, spalanie mają w normie, osiągi na pewno gorsze od Suzuki ale to zapewne wynika z rozbicy w wadze, trymowania itd.
Ogólnie mogę polecić Tohatsu ale na pewno nie do trollingu.
- gumowy lubi to
#20 OFFLINE
Napisano 05 styczeń 2022 - 14:40
Najlżejsza 25tka to yamaha gwh nowa konstrukcja chyba z 2019, na wtrysku z funkcją troll control, mam 20koni to ten sam silnik i do trolla świetnie się nadaje, poza telepaniem rumplem, to nie zauważyłem wad. Co do silników na gaźniku to zawsze się spotykałem z opinią że za bardzo pod trolling się nie nadają, na pewno przy silnikach sterowanych komputerem obroty można zmieniać z dużą dokładnością więc prędkość łatwo się dostosowuje.